Jump to content
Sign in to follow this  
Mai

Ratin irroitus.

Recommended Posts

Onko kukaan irrottanut GTi almerasta rattia? Tuli tuossa äsken tutkailtua rattia, mutta irroitus jäi vielä tekemättä. Ratin molemmilla reunoilla muoviluukkujen olla oli isopäiset torxi ruuvit, mutta kannoissa on vielä lisäksi piikki keskellä, eli tarvisi varmaan jonkun erikoisavaimen. Nuo ruuvit näytti olevan jotenkin yhteydessä siihen tööttinappiin. Tööttisysteemi ei kyllä lähtenyt irti vaikka voimalla sitä revein irti. Baggiin meni pari kaapelia ja ne otin jo irti. Mites toi koko ratti lähtee irti?

Onko kenelläkään tietoa, onko sedanissa ja GTi:ssä sama tuo ratinkeskiö?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ratin irroitus.

Onko kukaan irrottanut GTi almerasta rattia? Tuli tuossa äsken tutkailtua rattia, mutta irroitus jäi vielä tekemättä. Ratin molemmilla reunoilla muoviluukkujen olla oli isopäiset torxi ruuvit, mutta kannoissa on vielä lisäksi piikki keskellä, eli tarvisi varmaan jonkun erikoisavaimen. Nuo ruuvit näytti olevan jotenkin yhteydessä siihen tööttinappiin. Tööttisysteemi ei kyllä lähtenyt irti vaikka voimalla sitä revein irti. Baggiin meni pari kaapelia ja ne otin jo irti. Mites toi koko ratti lähtee irti?

Onko kenelläkään tietoa, onko sedanissa ja GTi:ssä sama tuo ratinkeskiö?

Ne ruuvit on ns. reikätorxeja, ja ne irrottamalla lähtee koko airbag irti ratista. Sen jälkeen kun saat bagin irti, löytyy sen alta ihan normaali iso mutteri jolla itse ratti on kiinni rattiakselissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ratin irroitus.

Kiitos vinkistä. Täytyy käydä ostamassa siihen sopiva avain.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ratin irroitus.

Ihan mutuna, mutta yleensä samanmerkin autoissa on sama keskiö ollu.. Cherrystä kävi ratti sunny n13, ja sunnysta kävi n14.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ratin irroitus.

Jo vain, enpä löytänyt kaupasta kuin normaalin torx-hylsyn. Vääntelin niista kahdesta ratin pultista ne metallitapit ruuvimensselillä poikki, niin sitten sopi tuo normaali torx-hylsy kokoa 50.

Mikähän se musta muovinen "aluslevy" on siinä ratin takana, josta tuli lattakaapeli bagiin? Menin epähuomiossani vahingossa katkaisemaan sen lattakaapelin, joka tuli tästä aluslevystä bagiin. Kait se bagi kuitenkin toimii normaalisti, kunhan sen alle laittaa ehjä kaapelisen aluslevyn? :P

Toivottavasti karvalakki sedan almerassa on samanlainen se levy, kun tuo ratti on menossa sellaiseen autoon.

Tuolla "aluslevyllä" siis tarkoitan kuvassa vasemmalla olevaa pyöreää komponenttia.

Edit: onko tuo nimeltään kosketin tms?

imgpart.php?name=247071_1&type=original

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×