Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Jarski80

Älypuhelimet

Recommended Posts

Mulla ollu s4 mini käytössä vähän reilu puoli vuotta eikä moittimisen aihetta. Hyvin on sovellukset, videot yms kaikki toiminu.

Oon katellu tota nexusta mut ku harva tietää ja loput arvailee.. mut hyvä saada faktaa. Voisin tuotakin oikeastaan harkita. Parikymppiä tunnu enää tos kohtaa jos pystyy ko. Puhelinta suosittelee :)

Joo itse tykkään erittäin paljon elektroniikasta ja seurailen aika paljonkin näitä puhelinuutuuksia ja lueskelen muiden käyttökokemuksia. :)

Ainakin itse jos lähtisin puhelinta ostamaan tuossa hintaluokassa niin nexuksen ostaisin!

Henk.koht. en ostaisi yhtäkään minimallia, koska eivät vastaa isoveljiään yleensä mitenkään. Ovat "perus" luokan spekseillä, mutta myydään lippulaivan nimellä. Sony Xperia Z1 compact on tehokas "mini" versio, mutta hintakin on sitten 400€ paikkeilla.

Joo itse tykkään erittäin paljon elektroniikasta ja seurailen aika paljonkin näitä puhelinuutuuksia ja lueskelen muiden käyttökokemuksia. :)

Ainakin itse jos lähtisin puhelinta ostamaan tuossa hintaluokassa niin nexuksen ostaisin!

Henk.koht. en ostaisi yhtäkään minimallia, koska eivät vastaa isoveljiään yleensä mitenkään. Ovat "perus" luokan spekseillä, mutta myydään lippulaivan nimellä. Sony Xperia Z1 compact on tehokas "mini" versio, mutta hintakin on sitten 400€ paikkeilla.

Miksi niiden edes pitäisi vastata isoveljiään? En minä ainakaan omaani vertaa mitenkään "s4 ei-mini" malliin. Nehän on ihan eri laitteita, eri nimillä.

Tuo vaan sattui olemaan sopivan hintanen ja ominaisuuksiltaan hyvä.

Itse päädyin Z1 compactiin, vaikka tuli kateltua noi S4 minit, Nexukset yms alta 5" näytöllä olevat puhelimet läpi. Onhan tämä toki kalliimpi, mutta yks iso plussa itselle oli akun kesto, mitä kehuttiin useammassa testissä. Nexus oli pitkään ykkösvaihtoehtona, mutta testeissä mainittu huono akun kesto käänsi katseen muualle. Eipähän tartte olla koko aikaa laturia etsimässä, vaikka käyttäiski puhelinta paljon päivän aikana.

Ollu kyllä tosi tyytyväinen tohon ja ainoat viat on itse aiheutettuja, kun on tämmönen mämmikoura.

Tuo olis kyllä melkoisen kiinnostava ku on 20mpix kamerakin.. mut toi melkeen 400euron hinta kyl pudottaa sen mun budjetista ulos. :rolleyes:

Itse päädyin Z1 compactiin, vaikka tuli kateltua noi S4 minit, Nexukset yms alta 5" näytöllä olevat puhelimet läpi. Onhan tämä toki kalliimpi, mutta yks iso plussa itselle oli akun kesto, mitä kehuttiin useammassa testissä. Nexus oli pitkään ykkösvaihtoehtona, mutta testeissä mainittu huono akun kesto käänsi katseen muualle. Eipähän tartte olla koko aikaa laturia etsimässä, vaikka käyttäiski puhelinta paljon päivän aikana.

Ollu kyllä tosi tyytyväinen tohon ja ainoat viat on itse aiheutettuja, kun on tämmönen mämmikoura.

Tuo olis kyllä melkoisen kiinnostava ku on 20mpix kamerakin.. mut toi melkeen 400euron hinta kyl pudottaa sen mun budjetista ulos. :rolleyes:

Oletkos käytettyjä katsellut? Varmaankin saisi tohon 300€ hintaluokkaan uutta vastaavan laitteen.

Miksi niiden edes pitäisi vastata isoveljiään? En minä ainakaan omaani vertaa mitenkään "s4 ei-mini" malliin. Nehän on ihan eri laitteita, eri nimillä.

Tuo vaan sattui olemaan sopivan hintanen ja ominaisuuksiltaan hyvä.

Galaxy S III irtoaa halvemmalla kuin S4 mini. Näyttö on toki isompi, mutta S III pitää sisällään hyvää rautaa.

En nyt pahalla tarkoittanut ja ihan suoraan sitä, että "minit on ihan paskoja" vaan en itse niitä ostaisi.

Yksi tärkeimmistä ominaisuuksista pidemmällä tähtäimellä on laitteen muisti esim. S3 4G mallissa 16Gt vs. S4 mini 8Gt.

Muisti kun tuppaa loppumaan noista halpismalleista ihan ensimmäisenä.

Itse ainakin ostan ennemmin vaikka vähän vanhemman "kunnon"mallin, kuin juuri markkinoille tuodun "halppis"mini-mallin, jossa muisti, näyttö, prossut ym. ei ole lähellekkään samalla tasolla isoveljiensä kanssa..

Itsellä vajaan vuoden ollu käytössä tuo S3 4G malli ja ei ole laitteesta pienintäkään pahaa sanaa sanottavana.

Rouvalle ostin joululahjaksi pihipäissäni Core plussan ja puolen vuoden jälkeen laitteen 4Gt muisti täpissään ja luuri jumi ja tökki. Tuohon kyllästyneenä rouva osti itselleen nyt S4 Activen ja on ollut siihen tosi tyytyväinen..

Eli jos jotain pitää suositella niin Android tottakai käyttiksenä ja riittävällä muistilla.. ;)

*offtopic*

ZTE Blade 3. Markalla saa markanpuhelimen.

+Android

+akun kesto

+/-Markan puhelin

-kamera

-hidas

-ohjelmat kaatuilee ittekseen

-käynyt 3. kertaa huolossa jo

-hidas

-hidas

Oon mä tota S III 4G:tä myös katsonut.. siinä tosiaan olis se 16gb muistia mikä on hyvä.

Yksi tärkeimmistä ominaisuuksista pidemmällä tähtäimellä on laitteen muisti esim. S3 4G mallissa 16Gt vs. S4 mini 8Gt.

..... ;)

Katselin tuotakin eilen.. mut ilmeisesti ei suositeltava puhelin sitten. :/ muutenhan tuo olis kyl ihan ok näköinen.

*offtopic*

ZTE Blade 3. Markalla saa markanpuhelimen.

...

En oo käytettyjä katsellut.. viimeiset 3 puhelinta (2x S2 ja iPhone 4S) on ollut käytettyjä ni jos ostais uuden vihdoin. jostain syystä nää käytetyt on kestäny just nippanappa vuoden.

Oletkos käytettyjä katsellut? Varmaankin saisi tohon 300€ hintaluokkaan uutta vastaavan laitteen.

Galaxy S III irtoaa halvemmalla kuin S4 mini. Näyttö on toki isompi, mutta S III pitää sisällään hyvää rautaa.

Edited by Sampza

Katselin tuotakin eilen.. mut ilmeisesti ei suositeltava puhelin sitten. :/ muutenhan tuo olis kyl ihan ok näköinen.

Etköhän sä ite sen tiedä parhaiten paljonko tarviit? :)

Monella riittää 1Gt ja monen mukaan kaikki alle 64Gt on ihan turhia. :D

Samahan se on tuolla PC-maailmassa, enemmän on tietty enemmän, mut ei läheskään jokainen tarvii kaikkea mitä saa..

No nykyinen on ollut tosiaan tavallinen S2 ei se plus malli.. tässähän on 16gb muistia ja se dual core prosessori.. takkuaa tuokin välillä mut muuten toimii kohtuullisen nopeesti.

et ei ainakaan vähempää mut quad core prosessori olis hyvä olla. Lähinnä käyttökokemuksiahan tässä kyselen muilta. :)

Etköhän sä ite sen tiedä parhaiten paljonko tarviit? :)

Monella riittää 1Gt ja monen mukaan kaikki alle 64Gt on ihan turhia. :D

Samahan se on tuolla PC-maailmassa, enemmän on tietty enemmän, mut ei läheskään jokainen tarvii kaikkea mitä saa..

Itsellä ollut kans s3 4g kohta vuodenpäivät. Ei muuta moitittavaa löydy kun se perus akun kesto. Kunnon kortsu ollut päällä niin on kestäny vähän tippuakkin, ilman suojaa olisi luultavasti entinen. Sitten kun katon uutta puhelinta niin mokia ja omena jää kyllä pois laskuista. Joku mikä kestää hieman vettäkin.

No nykyinen on ollut tosiaan tavallinen S2 ei se plus malli.. tässähän on 16gb muistia ja se dual core prosessori.. takkuaa tuokin välillä mut muuten toimii kohtuullisen nopeesti.

et ei ainakaan vähempää mut quad core prosessori olis hyvä olla. Lähinnä käyttökokemuksiahan tässä kyselen muilta. :)

En näköjään jaksanu tabilla tossa aiemmin tarinoida enempiä. Mut nimenomaan noita S2 -> S4 mini -vaihtajia on lähipiirissä useampikin, jotain viiden ja kymmenen väliin. Kovin ovat tyytyväisiä olleet, ei tuu mieleen, että kukaan ois valitellu mistään, edes siitä muistin "vähyydestä". Niillä ku tykkää kantaa mukanaan kasaa ämpäreitä, tai kuka mitäkin, ni on sit tietty reilumman kokonen microsd, kun eihän siinä käytössä oo koskaan liikaa tilaa. :)

Sehän on tietty selvä, et rahalla saa enemmän ja aina viiskymppiä lisää laittamalla saa paremman, kunnes on siellä parhaassa. :D

S4 mini olis kyl hintaansa nähden kiva paketti. Ainoo epäillys on ollut vaan se 8gb muistin riittävyys.. muistikortti korjaa hieman kyl vaivaa mut keskiviikkona meen puhelinkauppoja kiertää ni katsotaan mikä liike myy sopivaan hintaan s3 4g tai s4 minin.

En näköjään jaksanu tabilla tossa aiemmin tarinoida enempiä. Mut nimenomaan noita S2 -> S4 mini -vaihtajia on lähipiirissä useampikin, jotain viiden ja kymmenen väliin. Kovin ovat tyytyväisiä olleet, ei tuu mieleen, että kukaan ois valitellu mistään, edes siitä muistin "vähyydestä". Niillä ku tykkää kantaa mukanaan kasaa ämpäreitä, tai kuka mitäkin, ni on sit tietty reilumman kokonen microsd, kun eihän siinä käytössä oo koskaan liikaa tilaa. :)

Sehän on tietty selvä, et rahalla saa enemmän ja aina viiskymppiä lisää laittamalla saa paremman, kunnes on siellä parhaassa. :D

morjes semmonen kysymys, puhelin samsung s4 koitan ladata play kaupasta esimerkiksi jtn peliä se lataa sen 100% sit koittaa ruveta tallentaa, sen jälkeen tulee lukee sovellusta ei voi asentaa oletussijaintiin.. olen sammuttannut moneen kertaan luurin mut ei auta :o onko porukalla kokemusta..Kiiitos!

Vaikuttais äkkiseltään et muisti on täynnä mut S4:ssa on kyl melko iso muisti.

ootko koittanu tehdaspalautusta? jos siellä onki vaan joku ongelma päällä.

morjes semmonen kysymys, puhelin samsung s4 koitan ladata play kaupasta esimerkiksi jtn peliä se lataa sen 100% sit koittaa ruveta tallentaa, sen jälkeen tulee lukee sovellusta ei voi asentaa oletussijaintiin.. olen sammuttannut moneen kertaan luurin mut ei auta :o onko porukalla kokemusta..Kiiitos!

Muistin suhteen kannattaa ottaa sellainen asia huomioon että Samsungeissa se muisti on täytetty asiakkaan puolesta esiasennusohjelmilla huolellisemmin kuin esim. Nexus viidessä. Nexussessa kun ei ole kuin se perus android niin siellä ei myöskään ole niin paljoa sitä turhaa täytettä.

Muistin suhteen kannattaa ottaa sellainen asia huomioon että Samsungeissa se muisti on täytetty asiakkaan puolesta esiasennusohjelmilla huolellisemmin kuin esim. Nexus viidessä. Nexussessa kun ei ole kuin se perus android niin siellä ei myöskään ole niin paljoa sitä turhaa täytettä.

Ja jos haluaa turhat pois, niin netistä löytynee ohjeet about jokaseen puhelimeen, millä pääsee halutessaan eroon myös niistä Nexuksen mukana pakkotulevista Googlen softista. :)

Sony Xperia Z1 Compact kesti kolme viikkoa. Sai kosteutta sisäänsä ja lopuksi halkesi näyttö. Korjaus maksaa enemmän kuin uusi puhelin eli yli 400€.

Toi kosteus oli ihan oma vika, luulin että puhelin oikeasti kestäisi hetken vedessä mutta näyttö halkesi ihan omineen taskussa.

Mun Xperia Z Ultra kyllä kesti vettä moitteettomasti. Mielellään ostaisin sonyn uudelleen. Laatu oli 5/5 ja erittäin tyylikäs puhelin. Ainut vaan, että sekin hajosi taskuun, mutta oma vika. Mopolla ajaessa tiukat shortsit ja jättimäinen puhelin = paljon taittumista = näyttö halki.

Mulla on ollu toi Nexus 5 jostain marraskuusta lähtien. Ihan hyvä peli. Yhden näytön oon saanu rikottua, kun puhelin lens lenkillä taskusta asfalttiin. Tilasin uuden ja vaihdoin itse vajaa 100e hintaan. Akun kesto ei oo mikään paras, mutta kyllä se päivän pysyy latingissa, jos ottaa noi perus GPS:n, bluetoothin ja WLANin pois päältä.

Iso näyttö ja kirkas näyttö on tosi kiva ja iphonet tuntuu ton jälkeen jotenkin onnettoman pieniltä. Eka Android puhelin mulle ja oon kyllä tykänny kovasti. Negatiivista on se, että puhelin on joskus sammuttanut itse itsensä syystä tai toisesta.

noniin viikon jälkeen voi jo vähän antaa kehuja ostokselle. elikkäs ostin siis Sonyn Xperia M2:n.

Käytännön kokemuksista ni 4g yhteys käytössä koko ajan valmius-aika on ollut 2 päivää jolloin akkua on ollut ennen laturiin kytkemistä n. 20-30%.

käytän lähinnä whatsappii ja satunnaisesti availen naamakirjaa.. en pelaile tai muuta puhelimella. kamerallakin muutaman räpsyn ottanu silloin tällöin.

Näytön kuvanlaatu on uskomattoman hyvä. tässähän oli joku sonyn bravia tekniikka :)

Ainoa mistä täytyy antaa pyyhkeitä on sonyn joku "oma" ns. ennakoiva tekstin arvonta, en ole löytänyt mistään valikkoa mistä tuon saisi pois?? :o joku jos tietää ni otan tiedon ilomielin vastaan.

Hyvä ostos 220e puhelimeks. :)

noniin viikon jälkeen voi jo vähän antaa kehuja ostokselle. elikkäs ostin siis Sonyn Xperia M2:n.

Käytännön kokemuksista ni 4g yhteys käytössä koko ajan valmius-aika on ollut 2 päivää jolloin akkua on ollut ennen laturiin kytkemistä n. 20-30%.

käytän lähinnä whatsappii ja satunnaisesti availen naamakirjaa.. en pelaile tai muuta puhelimella. kamerallakin muutaman räpsyn ottanu silloin tällöin.

Näytön kuvanlaatu on uskomattoman hyvä. tässähän oli joku sonyn bravia tekniikka :)

Ainoa mistä täytyy antaa pyyhkeitä on sonyn joku "oma" ns. ennakoiva tekstin arvonta, en ole löytänyt mistään valikkoa mistä tuon saisi pois?? :o joku jos tietää ni otan tiedon ilomielin vastaan.

Hyvä ostos 220e puhelimeks. :)

Meet vaikka selaimeen tai ihan sama kunhan jonnekkin mistä saat näppäimistön "auki". Sitten kun sulla näkyy ne kirjaimet siinä näytöllä niin vedät alas sen ilmoitustaulun (Se mihin tulee lukemaan kaikki päivitykset, viestit yms.) ja siellä lukee, että näppäimistö ja painat sitä niin sieltä pääset näppäimistö asetuksiin. :)

mitähä mun pitäs tehä ku toi s3 on alkanu jäätää iha huolella. kaatuilee iha parin tunnin välein. ja yhteystieto kansio bugaa koko aika, ei voi esim lisätä uutta yhteystietoa ettei koko kännykkä mene iha jäähän :/