Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Jarski80

Älypuhelimet

Recommended Posts

Vs: Älypuhelimet

On kyllä niin Karppamaista valittamista taas.

Jos oot koko ikäs ollu oikeekätinen ja yhtäkkiä alatki vasenkätiseks ni onko se sen käden vika ettet osaa tehdä sillä mitään? :D Eiköhän se oo korvienvälissä ja tottumiskysymys eri käyttöliittymien välillä.

jos et enää pysty tekeen hommia sillä oikeella kädellä niin pakkohan se on siihen vasuriin vaihtaa. ;D

oon jo pitkään uhonnut että ei mulle nokialaista enää ikinä, mutta saas nährä josko nekin alkais vapauttamaan tuota softaa. eniten tosiaan vituttaa appleissa ja noksuissa huono muokattavuus. androidilla jos alkaa esim herätyskello-ohjelmisto kyllästyttään, niin senkus lataat ja asennat uuden... todennäkösesti noita ohjelmia kehitetäänkin ihan eri tahtia ja ominaisuudet senkun lisääntyy. näin mä tän asian näkisin.

sinnehän se lumia 800 läks huoltoo... kuumeni ja sulki itteään jatkuvasti, välillä ei pysyny päällä kun 5min ja välillä toimi moitteetta jopa 2viikkoa.

kysymys kuuluukin, kun tuo luuri tulee huollosta ja jos nuo viat vielä on olemassa nin enkös mulla ole "oikeus" sanoa sopimus irti? kyseessä siis kytky

Totta tuo, että kun kerran saa asetukset kuntoon, niin se on siinä. Hyvä esimerkki tästä loogisuudesta, jos haluat esimerkiksi soittajaryhmiä. Löydän kyllä soittajaryhmän, mutta en millään keksi miten saan sinne tuotua henkilöitä puhelinluettelosta. Nokialla se oli yksinkertaisesti joko menemällä ryhmiin ja klikkailemalla nimet tai painamalla nimeä ja liittämällä ryhmään. Samsungilla varmaan pitää johonkin hakemistoon nuo kopioida ensin ;D

no avaat yhteystiedot, avaat sen ryhmän mihin haluat lisätä ja siinä hakuboksin vieressä on se + merkki. niin aukeaa yhteystiedot ja siitä vaan ruksittelet menemään.

käsitin tuon "soittajaryhmät" niin, että haluat ryhmitellä tietyt yhteystiedot. tuotakautta se onnistuu.

Kyllä mä noin pitkälle olen päässyt, mutta kaikki numerot on sim-kortilla ja kun painaa esimerkiksi kotiryhmää ja hakee yhteystietoja, niin ei löydä yhtään yhteystietoa ;).

Mita Jonatanin kommenttiin tulee, niin elämäni aikana olen useamman av-laitteen ja puhelimen sielunelämään tutustunut ja siihen johtuu kriittisyys esimerkiksi Korealaisia kohtaan. Sulle se on valittamista mulle se on tervettä kritisointia, jos homma ei ole loogista.

Ostin keväällä noksun e7-00:n. Onko mitään tehtävissä että tuon sais kuulumaan siellä missä muutkin puhelimet? Kerran käytin jo takuuhuollossakin, mutta ei auttanut. Kotona keskustassa pitää mennä ikkunan ääreen että puhelu ei katkeais tai ääni pätkis. Mökillä joutuu ulos soittelemaan, kun muilla pelaa sisälläkin. Joissakin kivikautisissa siemensseissä pääsi kikkailemalla huoltovalikkoon, josta tehoja pääsi nostamaan. Oisko noksuissa samanlaista?

Ostin keväällä noksun e7-00:n. Onko mitään tehtävissä että tuon sais kuulumaan siellä missä muutkin puhelimet? Kerran käytin jo takuuhuollossakin, mutta ei auttanut. Kotona keskustassa pitää mennä ikkunan ääreen että puhelu ei katkeais tai ääni pätkis. Mökillä joutuu ulos soittelemaan, kun muilla pelaa sisälläkin. Joissakin kivikautisissa siemensseissä pääsi kikkailemalla huoltovalikkoon, josta tehoja pääsi nostamaan. Oisko noksuissa samanlaista?

Mulla lähti juuri noista syistä tuo oma E7 vaihtoon. Ei kuulunut normaaleissa olosuhteissa. Nyt ollut pari päivää Samsung samoissa olosuhteissa eikä mitään ongelmaa. Eli vika oli puhelimessa tai tarkemmin todennäköisesti antennissa. Kuuluvuuskartan mukaan ei pitäisi olla mitään ongelmaa.

eniten tosiaan vituttaa appleissa ja noksuissa huono muokattavuus. androidilla jos alkaa esim herätyskello-ohjelmisto kyllästyttään, niin senkus lataat ja asennat uuden...

Miksei siihen omppuun vois? Mulla on iPhonessa sellanen herätyskello mikä kiihtyvyysantureilla haistelee millon oon syvässä ja milloin kevyessä unessa ja pyrkii herättämään sellaseen väliin kun se vituttaa kaikkein vähiten :)

eniten tosiaan vituttaa appleissa ja noksuissa huono muokattavuus. androidilla jos alkaa esim herätyskello-ohjelmisto kyllästyttään, niin senkus lataat ja asennat uuden...

Miksei siihen omppuun vois? Mulla on iPhonessa sellanen herätyskello mikä kiihtyvyysantureilla haistelee millon oon syvässä ja milloin kevyessä unessa ja pyrkii herättämään sellaseen väliin kun se vituttaa kaikkein vähiten :)

Kiihtyvyysantureilla? Nukut puhelin kädessä? ;D En kyllä uskaltais puhelinta sänkyyn ottaa. Se olis samantien paskana lattialla.

Patjalle joo viereen ja puhelin tuntee sit kun pyörin sängyssä :D ilmeisesti en sit niin paljoa veivaa ympäriinsä että tippus, ainakaan ei oo kertaakaan vielä löytyny aamulla lattialta.

Kyllä mä noin pitkälle olen päässyt, mutta kaikki numerot on sim-kortilla ja kun painaa esimerkiksi kotiryhmää ja hakee yhteystietoja, niin ei löydä yhtään yhteystietoa ;).

muistanko väärin että ne piti ottaa käyttöön tuo/vie komennolla. no, en mä nyt oikeen viitsi alkaa selvittämäänkään tuota, ei ole ollut tarvetta.

mutta etköhän sinäkin kätevänä netin käyttäjänä ohjeet tuohon löydä.

madu: myönnän, en ole omenoihin juurikaan tutustunut ja saatan monessa niihin kohdistuvissa asioissa ollakkin väärässä. jotenkin mä vaan elän siinä uskossa että androidiin on enemmän kaikkea tarjolla. eikä tarvi mitään ituneseita tai muitakaan "turhia" ohjelmia asennella koneelle että voi musiikkia ja dataa siirrellä luuriin. universaalit laitteet rokkaa!

Onhan se Googlen sovelluskauppa joo käsittääkseni paljon vapaampi, Applella pitää kai maksaa jonkun verran siitä sovelluksenkehityslisenssistä mikä karsii. Mut no, eiköhän joka alustalle ne tärkeimmät sovellukset löydy - pikagooglaus paljasti että iTunesissa on 550 tuhatta sovellusta ja Google Playssa 440 tuhatta, varmaan jokaselle löytyy kaikki tarpeellinen tuolta :D

Ja noista turhien oheisohjelmien asenteluista oon kanssa vähän eri mieltä - käytän puhelintani piuhan päässä iTunesiin kytkettynä oikeastaan pelkästään käyttisversiopäivityksiä varten, iPadia en oo liittänyt tietokoneeseen kertaakaan. Tyttökaveri taas joutu lataamaan jonkun hämärän ohjelman (Kies tms?) et sai Sampan kännykältä valokuvia siirrettyä tietokoneelle. Mut toisaalta taas noita Android-luureja taitaa pystyä käyttään ihan suoraan massamuistina mikä ei Applella onnistu, ja muistikortilla laajennettavuus todellakin kelpais, omasta kasigigasesta Stevestä on tallennustila loppunut pahasti kesken jo kauan sitten ni joutuu aika paljon puljaamaan.

Puolensa joka härvelissä.

Miksei pysty käyttään iiLuuria massamuistina? Kyllä ite ainakin kuvat kopsailen suoraan puhelimen muistista koneelle ilman itunesia, 3GS kyseessä.

Tietääkös joku sellasta sanoo että saako Flashiplayeria vaativat sivut toimii jotenkin iPadillä (new, kolmonen tai mikälie), esmes nettiauton kuvien lataus ei onnistu suoraan padiltä ja katsomot sun monet muut ei pelaa.

Ja noista turhien oheisohjelmien asenteluista oon kanssa vähän eri mieltä - käytän puhelintani piuhan päässä iTunesiin kytkettynä oikeastaan pelkästään käyttisversiopäivityksiä varten, iPadia en oo liittänyt tietokoneeseen kertaakaan. Tyttökaveri taas joutu lataamaan jonkun hämärän ohjelman (Kies tms?) et sai Sampan kännykältä valokuvia siirrettyä tietokoneelle. Mut toisaalta taas noita Android-luureja taitaa pystyä käyttään ihan suoraan massamuistina mikä ei Applella onnistu, ja muistikortilla laajennettavuus todellakin kelpais, omasta kasigigasesta Stevestä on tallennustila loppunut pahasti kesken jo kauan sitten ni joutuu aika paljon puljaamaan.

ei, tohon ei tarvita kiesiä... ;D senkun laitat puhelimen piuhalla koneeseen ja "massamuistilaitteeksi" päälle, toimii kuten usb tikku ja kuvat voi kopioi/liita komennolla ottaa koneelle sieltä kameran kansiosta. samalla kaavalla mp3 musiikit / pdf tiedostot jnejne heittää puhelimen ja rokrok.

Periaatteessa nykyään iPhone tarvii liittää koneeseen tasan kerran. Ja näin itse olen tehnytkin. Pilvipalvelu ja wlan ja muut mahdollistaa, että edes päivityksien takia ei tarvii koneeseen liittää :)

iTunesissa on 550 tuhatta sovellusta ja Google Playssa 440 tuhatta

Google Play kyllä mainosteli joskus wapun nurkilla, että puol milliä meni rikki. Jossain nörttilehdessä arvailivat, että milli tulis täyteen loppuvuonna. Ei sillä, että noilla ois mitään merkitystä, kun ei niitä kukaan kuitenkaan kaikkia lataa, eikä määrä oo mitenkään verrannollinen laatuun.

Google Play kyllä mainosteli joskus wapun nurkilla, että puol milliä meni rikki. Jossain nörttilehdessä arvailivat, että milli tulis täyteen loppuvuonna. Ei sillä, että noilla ois mitään merkitystä, kun ei niitä kukaan kuitenkaan kaikkia lataa, eikä määrä oo mitenkään verrannollinen laatuun.

Jep, pointtina just olikin että alustalle kuin alustalle (ehkä jotain Meegoa lukuunottamatta, sitä en tunne yhtään?) kyllä löytyy sovelluksia enemmän kuin kukaan kerkeää kaipaamaan. Racechronon vastinetta iPhonelle joutu vähän etsiskelemään, mutta sellanenkin sitten tuli varsin kelvollinen vastaan (Harry's Lap Timer).

Miksei pysty käyttään iiLuuria massamuistina? Kyllä ite ainakin kuvat kopsailen suoraan puhelimen muistista koneelle ilman itunesia, 3GS kyseessä.

Tietääkös joku sellasta sanoo että saako Flashiplayeria vaativat sivut toimii jotenkin iPadillä (new, kolmonen tai mikälie), esmes nettiauton kuvien lataus ei onnistu suoraan padiltä ja katsomot sun monet muut ei pelaa.

En ole kyllä löytänyt tohon mitään muuta keinoa, kun ladata molemmat esimerkit omana sovelluksenaan. Toiset tykkää, toiset ei, mutta mulla on ainakin selaimessa aina auki ne perus sivut joita tulee selailtua, niin on kiva hoitaa noi "ylimääräiset" ihan omalla sovelluksellaan.

Ainakin omassa samsung galaxy note:ssa saa omannumeron näkyvyyden muutettua seuraavasti. Asetukset->puhelu->muut asetukset->soittajan tunnus ja sieltä paljastuu valikko, josta voi valita piilottaako numeron, näyttääkö numeron vaiko käyttää oletusverkkoasetuksia.

Tuskin tuo eroaa S3:ssa paljoa. ;)

juu löysinki ku aikani palloilin,ei oo vaan niin hallus ku aina ennen nokia :D

Mäkin oli pyöree pari vuotta sitten ihan pihalla, ku Nokian jälkeen sain Androidin käteen. Ei oo montaa viikkoa, ku totesin, että oon nyt ihan yhtä pihalla uuden nokialaisen kanssa, eihän siitä löydä mitään ja muutenkin ihan outo. :-[

Kaipa sitä vaan aina tottuu siihen, mitä käyttää.

juu löysinki ku aikani palloilin,ei oo vaan niin hallus ku aina ennen nokia :D

Mäkin oli pyöree pari vuotta sitten ihan pihalla, ku Nokian jälkeen sain Androidin käteen. Ei oo montaa viikkoa, ku totesin, että oon nyt ihan yhtä pihalla uuden nokialaisen kanssa, eihän siitä löydä mitään ja muutenkin ihan outo. :-[

Kaipa sitä vaan aina tottuu siihen, mitä käyttää.

Noh toivottavasti, ku ei nää luurit kuitenkaa ilmasia oo. Koht olis joko ihan uus tai sit huollettu 800 lumia myynnis varmaan ihan kohtuu huokeeseen hintaan.

Innovaatio Korealaisilta, toteutus Suomalaisilta ja Akut Japanilaisilta, niin olisi täydellinen puhelin.

Mielenkiintoinen ajatus, mitäs Korealaiset ovat innovoineet älypuhelimiin?

Innovaatio Korealaisilta, toteutus Suomalaisilta ja Akut Japanilaisilta, niin olisi täydellinen puhelin.

Ainakin äänettömän herätyksen tohon mun wanhaan LG:seen. Siis kun laittaa yöksi luurin äänettömälle niin herätyskin on äänetön ;D Tietty tälläisessä äänettömässä herätyksessä näytössä vilkkuu valot, mutta simpukkapuhelimessa sekään ei pahemmin herätä :)

Menin sitten päivittämään Sony Ericsson xperia arc s luuriin uuden 4.04 version anterosta kun se oli tarjolla, ei todellakaan kannattanut. Puhelin alkoi kuluttamaan akkua oikein urakalla, vaivoin 9h kestää akku vaikka ei juurikaan puhelinta käytä, ennen kesti ainakin pari päivää. Dataliikenne on otettu myös pois päältä aina silloin kun en nettiä tarvitse.

Ei perhana ole ennen tarvinnut puhelimen laturia mukana kuljetella töihin, nyt näköjään tarvii jos haluaa olla vielä iltapäivästä tavoitettavissa. ;D

Palautin käyttiksen 2.34 versioon, ei toimi sen kummallisemmin. Puhelin hukkaa välillä kentät ja katkoo puhelut, eikä netti toimi niinkuin pitäisi. Lataa sivua todella hitaasti, ja valittaa kaiken päälle verkkovirheestä. Akun kesto lyhentynyt merkittävästi.

Taitaa lähteä arc s takuuhuoltoon, 6kk vanha puhelin ja tähän saakka toiminut moitteetta.

Innovaatio Korealaisilta, toteutus Suomalaisilta ja Akut Japanilaisilta, niin olisi täydellinen puhelin ;).

Jäi hymymerkki jäi perästä. Pointti oli, että korealaisilla on noita ideoita vaikka muille jakaa, mutta eivät osaa niistä tehdä toimivia/loogisia, kun taas Suomalainen saisi nuo ideat laitettua toimivaan muotoon.