Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
DevilZ

Kevät-huolto

Recommended Posts

Elikkäs pitäis alkaa kaivelemaan zetori kesäajoa varten, joten jonkinlainen huolto voisi olla paikallaan. Siispä ainakin haluaisin uusia öljyjä moottoriin, vaihelootaan ja perään.

Mitä öljyä suosittelette '86 N/A:

-Moottoriin?

-Perään?

-Vaihelaatikkoon?

Ja onko minkälainen operaation vaihtaa nuo peräöljyt, kun näkyy jonkinlainen laahdutuskin olevan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Uldiz

Vs: Kevät-huolto

koneeseen, laadukasta mineraaliöljyä tai synteettistä valinnan mukaan

laatikkoon Mobil GX GL-4 (synkronoi paremmin kuin GL-5) ja perään samaa tai Mobil HD GL-5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kevät-huolto

koneeseen, laadukasta mineraaliöljyä tai synteettistä valinnan mukaan

laatikkoon Mobil GX GL-4 (synkronoi paremmin kuin GL-5) ja perään samaa tai Mobil HD GL-5

Mitenkä toimis koneessa Valvoline racing 10w-60? Varmaan nyt on laatikossa jotain aikamoista kuraa, kun joutuu vaihtamaan vaihteet tosi rauhallisesti. Toivottavasti parantuis noilla mobileilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kevät-huolto

koneeseen, laadukasta mineraaliöljyä tai synteettistä valinnan mukaan

laatikkoon Mobil GX GL-4 (synkronoi paremmin kuin GL-5) ja perään samaa tai Mobil HD GL-5

oisko ollu jopa niin että gl-5 ei sais laittaa kaikkiin laatikoihin, tuhoaa synkrot..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mujunen

Vs: Kevät-huolto

Perässä saattaa olla proppu aika tiukassa jos ei vähään aikaan ole vaihdettu öljyjä. Ei muuten mitenkään ihme homma.

Mobil 5W50 omassa Nissanissa. 5tkm välein kun vaihtaa, niin aika sama mitä öljyä moottorissa käyttää. Perässä muistaakseni Redline. Lootassa Mobil. Ei ole rutinoita kuulunut mistään ja auto kulkee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Uldiz

Vs: Kevät-huolto

Mitenkä toimis koneessa Valvoline racing 10w-60?

Mulla on omassa Valvoline Racing 20W-50 ja hyvin toimii :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kevät-huolto

Mulla on jotkin 5w30 nyt ja öljynpainemittari ei tahdo nousta yli 2 ja pakokaasu haisee öljylle ::) Onko normaalia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kevät-huolto

Mulla on jotkin 5w30 nyt ja öljynpainemittari ei tahdo nousta yli 2 ja pakokaasu haisee öljylle ::) Onko normaalia?

Veikkaisin, että öljynpaineanturis vuotaa, löytyy lohkon kyljestä apparin puolelta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kevät-huolto

Mulla on jotkin 5w30 nyt ja öljynpainemittari ei tahdo nousta yli 2 ja pakokaasu haisee öljylle ::) Onko normaalia?

Veikkaisin, että öljynpaineanturis vuotaa, löytyy lohkon kyljestä apparin puolelta...

Juu, niin näky vuotavan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kevät-huolto

Jos katuajoon, niin kannattaako noita jotain kilpaöljyjä ostella? Eihän ne toki maltaita maksa, mutta ihan hyvin pärjää vaikka sillä 5W-40.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Uldiz

Vs: Kevät-huolto

Jos katuajoon, niin kannattaako noita jotain kilpaöljyjä ostella? Eihän ne toki maltaita maksa, mutta ihan hyvin pärjää vaikka sillä 5W-40.

Joo, ja miks ihmeessä ostaa 5W-40 viskositeetin öljyä jos ei meinaa talvella ajaa? Mielummin sitten vaikka 15W-50 öljyä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kevät-huolto

Sen takia haluaisin ne "kisaöjyt", kun ovat jäykempää, niin ei tartteis koko aikaa lisäillä. Tuntuu syövän aika nätisti esim. motoxin 5w40 öljyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kevät-huolto

Sen takia haluaisin ne "kisaöjyt", kun ovat jäykempää, niin ei tartteis koko aikaa lisäillä. Tuntuu syövän aika nätisti esim. motoxin 5w40 öljyä.

syövän vai vuotavan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kevät-huolto

Niin. Toisille moottoreille on ihan normaalia, että kuluttavat öljyä - toisille ei. En nyt tiedä kumpi tapaus tässä kyseessä. Mutta jos ei ole normaalia tolle konetyypille, niin tottakai voit kiertää jo ilmenneitä ongelmia paksummalla öljyllä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kevät-huolto

Moottori on kuiva päältä päin, mutta vaihdelaatikko on hieman öljyisen näköinen. Luulisin että on normaalia tuo syönti jos on tuollaiset huonot ja laihat litkut sisässä vanhassa VG:ssä. Ainakin L-sarjan kutosissa ei mulla pysyny millään sisässä 5w40, aina maistui. Kone on mulla varmasti tosi hyväkuntoinen, ei voi olla väljä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kevät-huolto

Ei mulla kone kyllä ole syönyt 3-5tkm matkalla kuin 1-2dl öljyä. Ja näin on käyttäytyneet kaikki 3 konetta jotka käskettävänä ovat olleet. Eka kone tosin kilahti joillain Mobilin (olisko ollu jotain 5w-40) öljyillä, mutta kilsoja myllyllä oli jo 350tkm. Toisessa koneessa käytin Valvolinen VR1 Racingiä ja hyvin rokkaili. Nykyselle oon juottanu koko ajan Castrollin Magnateciä ja siinä pysytään.

Perään on ihan sama mitä kuraa sinne lyö. Ei se kumminkaan kestä. ;D

Laatikkoon ajattelin ite kokeilla sitä rvs- käsittelyä vai mikä se nyt oli? Laatikkohan 31:ssä on yhtä nopea vaihtaa, kuin miljoona ajetussa vanhassa kuorma-autossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kevät-huolto

Ei mulla kone kyllä ole syönyt 3-5tkm matkalla kuin 1-2dl öljyä. Ja näin on käyttäytyneet kaikki 3 konetta jotka käskettävänä ovat olleet. Eka kone tosin kilahti joillain Mobilin (olisko ollu jotain 5w-40) öljyillä, mutta kilsoja myllyllä oli jo 350tkm. Toisessa koneessa käytin Valvolinen VR1 Racingiä ja hyvin rokkaili. Nykyselle oon juottanu koko ajan Castrollin Magnateciä ja siinä pysytään.

Perään on ihan sama mitä kuraa sinne lyö. Ei se kumminkaan kestä. ;D

Laatikkoon ajattelin ite kokeilla sitä rvs- käsittelyä vai mikä se nyt oli? Laatikkohan 31:ssä on yhtä nopea vaihtaa, kuin miljoona ajetussa vanhassa kuorma-autossa.

Valvoline ja castrolin magnateciä ovat jossain jo mulle suositelleetkin. Pitää huomenna käydä motonetistä hakemassa tuota castrolia. :)

Perä ei mulla pidä mitään sivuääniä pidä ja muutenkin toimii ihan hyvin, mutta vaiheloota on oikeesti ihan perseestä jos yrität vaikka 0-100 tai varttimailia. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×