Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Kennedy

Pieniä eroavaisuuksia paisuntasäiliöissä

Recommended Posts

Tuli tuossa taas juteltua rapakon taakse ja vaihdeltua kuvia.

Itsellä on paisuntasäiliö tuollainen hieno "pallo" (näkyy tuossa syylarin letkun etupuolella) jossa on painekorkki. Toinen korkkihan on ylävesiletkussa.

103-0306_IMG.jpg

Liitteenä jenkeistä kuvaa samasta kohtaa kaverilta. Niillä on taas normaali tankki ilman painekorkkia.

Tuon meidän paisuntasäiliön tilalla taas on saastemallien aktiivihiilipönttö joka on meidän malleissa taas kuskin puolen etulokarin sisällä.

Mitä hyötyä / haittaa / ideaa on tuossa erilaisissa paisuntasäiliöissä? Mitäs jos vaihtaa tuon oman purkin pienempään ja siistimpään purkkiin jossa ei ole tuota painekorkkia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Pieniä eroavaisuuksia paisuntasäiliöissä

Jännä kyl, että autossa olis turhaan painekorkki säiliössä, mahdollista, mut epätodennäköistä.

En nyt ehdoin tahdoin lähtis purkamaan toimivaa systeemiä, ja kokeilemaan jenkkipurnukalla. Varsinkaan, kun siitä ei olis mitään hyötyä. Tai no, kokeillahan aina toki voi, laittaa avosäiliön, esim. limupullon kököttämään konehuoneeseen, ja tuo ton paisarin letkun puteliin. Sit vaan kone käymään, lämpimäksi, ja katsoo kuin käy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Pieniä eroavaisuuksia paisuntasäiliöissä

Onko tuo kanisteri sinusta paremman näköinen kuin tuo piilossa oleva pallo? :o

Mä en vaihtais.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Pieniä eroavaisuuksia paisuntasäiliöissä

Onko tuo kanisteri sinusta paremman näköinen kuin tuo piilossa oleva pallo? :o

Mä en vaihtais.

En mä välttämättä tuota jenkkimallia laita.

Joku siisti metallinen säiliö tuonne kulmaan.. tosin niitäkin taitaa saada painekorkilla ja normikorkilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Pieniä eroavaisuuksia paisuntasäiliöissä

Mitä hyötyä / haittaa / ideaa on tuossa erilaisissa paisuntasäiliöissä? Mitäs jos vaihtaa tuon oman purkin pienempään ja siistimpään purkkiin jossa ei ole tuota painekorkkia?

Miten ne letkut ja kierrot muuten menee siellä?

Se mitä noista Tojoista oon joskus ihmetelly vastaavia, ni painekorkilliset on tuntunu aina järkevämmiltä ratkaisuilta. Mut tosiaan hankala sanoa noista mitään, kai niissä systeemeissä on muutakin eroa ku pelkkä korkki (ja säiliö), niitä tutkimalla pääsee varmaan paremmin perille mistä kummassakin on kyse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Pieniä eroavaisuuksia paisuntasäiliöissä

Mitenköhän mä muistelisin että tuo säiliössä oleva korkki ei ole painekorkki, vaikka onkin sen näköinen. Se moottorin päällä oleva muistaakseni oli, ihan 100% varma en ole. Jännä homma sinänsä että ne voi laittaa toistensa paikalle, jolloin varmasti saa systeemin sekaisin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Pieniä eroavaisuuksia paisuntasäiliöissä

Jäähdytysjärjestelmä on normaali systeemi ja ylävesiletkussa on 1.1 barin painekorkki. Se kun aukeaa niin pientä letkua pitkin menee ylimääräiset sinne alempaan purkkiin. Se kun aikanaan ehkä täyttyy niin se päästää ne sitten kadulle. Se alempi on paineeton purkki josta ylivuotoputki suoraan maahan. Alemmassa purkissa on paineeton korkki. Mun autossa oli ostettaessa noi korkit laitettu ristiin.... liekkö edelliselle omistajalle tämäkin asia liian vaikea käsittää ;D

Sen alemman purkin voit siis lemppaa sieltä halutessasi.

** Tämä viesti on siis potaskaa ja joutaa poistaa **

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Pieniä eroavaisuuksia paisuntasäiliöissä

Jäähdytysjärjestelmä on normaali systeemi ja ylävesiletkussa on 1.1 barin painekorkki. Se kun aukeaa niin pientä letkua pitkin menee ylimääräiset sinne alempaan purkkiin. Se kun aikanaan ehkä täyttyy niin se päästää ne sitten kadulle. Se alempi on paineeton purkki josta ylivuotoputki suoraan maahan. Alemmassa purkissa on paineeton korkki. Mun autossa oli ostettaessa noi korkit laitettu ristiin.... liekkö edelliselle omistajalle tämäkin asia liian vaikea käsittää ;D

Sen alemman purkin voit siis lemppaa sieltä halutessasi.

Mulla on juurikin niin että jousellinen on paisarissa ja se "litteä" ylävesiletkussa. Näin myös muutamalla muulla tutulla, jopa siinä litteässä korkissa lukee että engine/moteur ja paisarin korkissa reservoir. Mutta joka puolelta kun etsii uutta korkkia niin se antaa tuon jousellisen tuohon ylävesiletkuunkin. Mites teillä muilla on?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Uldiz

Vs: Pieniä eroavaisuuksia paisuntasäiliöissä

Jäähdytysjärjestelmä on normaali systeemi ja ylävesiletkussa on 1.1 barin painekorkki. Se kun aukeaa niin pientä letkua pitkin menee ylimääräiset sinne alempaan purkkiin. Se kun aikanaan ehkä täyttyy niin se päästää ne sitten kadulle. Se alempi on paineeton purkki josta ylivuotoputki suoraan maahan. Alemmassa purkissa on paineeton korkki. Mun autossa oli ostettaessa noi korkit laitettu ristiin.... liekkö edelliselle omistajalle tämäkin asia liian vaikea käsittää ;D

Sen alemman purkin voit siis lemppaa sieltä halutessasi.

Älkää vaan ottako tätä faktana.. Ylävesiletkun korkki on mallia "sulkeva", eli tukkii vain "reiän" josta jäähd.järjestelmän neste lisätään ja suoritetaan ilmaus, muuten on vapaa nestekierto paisuntasäiliöön. Paisunta säiliön korkki taas on painemallinen, jotta tarvittaessa päästää "liian ylim. paineistetun nesteen" pois järjestelmästä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Pieniä eroavaisuuksia paisuntasäiliöissä

Älkää vaan ottako tätä faktana.. Ylävesiletkun korkki on mallia "sulkeva", eli tukkii vain "reiän" josta jäähd.järjestelmän neste lisätään ja suoritetaan ilmaus, muuten on vapaa nestekierto paisuntasäiliöön. Paisunta säiliön korkki taas on painemallinen, jotta tarvittaessa päästää "liian ylim. paineistetun nesteen" pois järjestelmästä.
Totta, noin se kuuluu olla. Järkeenkäypä homma kun sitä hetken miettii. Oma auto on päivitetty tältä osin kuntoon joten kiitos huomiosta Uldiz. Tässä kuva selvitykseksi. (En löytänyt euromallin pyöreällä säiliöllä olevaa kuvaa).

cooling2.jpg

cooling1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×