Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
RoadRacing

Cherryyn tehoa

Recommended Posts

Hei!

Eli ajattelin yhden (ikuisuus) projektin aloitella muiden lisäksi.

Miten Cherryyn saisi tehoa helpoiten, muutakuin vaihtamalla E15t koneen sinne?

Miten CA18DET istuvuus?

Mitkä koneet käy tiputtamalla paikalleen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Cherryyn tehoa

Siis meneekö CA18DE(T) suoraan auton omiin kiinnikkeisiin mitään hitsaamatta? Esim. Moottorin kannakkeen vaihtamalla? Tyyliin bolt-on?

Entäs vaihteisto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Cherryyn tehoa

Kerro sinä. Ole hurja ja rakenna.

Lain puitteissa saat laittaa ca18et , 136hv on kipuraja joka täyttyy täysin tuolla motilla.

Mutta aina ihmiset on "rakennellu" kaikenlaista vaikka Gt-i sunnyn tekniikka ca18de (vapari) voidaan jälki turbottaa....

ca18et = 135 hp (99 kW) and 141 lb·ft (183 Nm

ca18DE = 131 hp (98 kW) @6400 rpm and 159 N·m (117 ft·lbf) @5200 rpm.

Noi wikipedia antoi. Mutta tuo wikin antama ca18et on väärä? Jos nyt en muista itse väärin..

Itsellä on naftaliinissä koko rakennus sarja tohon operaatioon ca18et padalle, mutta sitten ku toi e15et kilahtaa....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Cherryyn tehoa

Siis meneekö CA18DE(T) suoraan auton omiin kiinnikkeisiin mitään hitsaamatta? Esim. Moottorin kannakkeen vaihtamalla? Tyyliin bolt-on?

Entäs vaihteisto?

Ei mene CA-kone samoihin kiinnikkeisiin kuin E-sarjalainen, joutuu hitsaamaan/soveltamaan kiinnikkeet. Mutta kuulopuheet kertovat että CA-kone sopii kyllä CD-koneen laatikkoon vaihtamalla CA:n perään CD:n vauhtipyörän+kytkimen+asetelman. Siitä taasen en tiedä että onko vauhtipyörien pulttijako sama, vai joutuuko sitäkin soveltamaan. Kuitenkin laatikon ja koneen väliset kiinnitykset pitäisivät olla samoja.

ca18et = 135 hp (99 kW) and 141 lb·ft (183 Nm

ca18DE = 131 hp (98 kW) @6400 rpm and 159 N·m (117 ft·lbf) @5200 rpm.

Noi wikipedia antoi. Mutta tuo wikin antama ca18et on väärä? Jos nyt en muista itse väärin..

Kyllä CA18ET on vakiotehoiltaan tuon 135hv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Cherryyn tehoa

Itsellä on naftaliinissä koko rakennus sarja tohon operaatioon ca18et padalle, mutta sitten ku toi e15et kilahtaa....

Mitäs tuohon sisältyy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Cherryyn tehoa

ca18et koko mosa,diesel laatikko,v-pyörä,kytkin,vetarit,,, ja silleen...

Tuli mieleen että eikö muissa datsuneissa ole ollu cd17 konetta , wikin mukaan ei. Joten ei ole kovin yleisiä enään...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Cherryyn tehoa

Tuli mieleen että eikö muissa datsuneissa ole ollu cd17 konetta , wikin mukaan ei. Joten ei ole kovin yleisiä enään...

B11:ssa on CD17, mutta mitenkäs alkupään N13:ssa??

Ja eikös siihen pitäs käydä CD20:sen laatikko kans? Niitähän on N14:set "pullollaan".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Cherryyn tehoa

B11:ssa on CD17, mutta mitenkäs alkupään N13:ssa??

N13 Sunnyssa on CD17, kuin myös B12 Sunnyssa (Farmari & coupe).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Cherryyn tehoa

Tuli mieleen että eikö muissa datsuneissa ole ollu cd17 konetta , wikin mukaan ei. Joten ei ole kovin yleisiä enään...

B11:ssa on CD17, mutta mitenkäs alkupään N13:ssa??

Ja eikös siihen pitäs käydä CD20:sen laatikko kans? Niitähän on N14:set "pullollaan".

Hyvä pointti. Ei tullut heti mieleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Cherryyn tehoa

Tässä hieman ohjeistusta...

Motonetin sivuilta kaivat ensin esille kyseisen auton varaosaluettelon osista ja alat sieltä katsomaan. Eli tässä tapauksessa kaivoin N12 Cherryn osaluettelon: http://www.motonet.fi/motonet/varaosat/NISSAN_CHERRY_N12_82-%3E86_%28Nissan%29

Sitten kun selaat tuon luettelon aivan loppuun, löydät sieltä voimansiirron osat ja esimerkiksi tällaista tietoa:

VOIMANSIIRTO / VETOAKSELIT/NIVELET/SUOJAKUMIT / VETONIVELET

Sisältää yleensä rasvan, suojakumin, mutterin ja siteet. Hinta / 1 kpl

Vetonivel CherrySunny 1.3 ->86 17-4182 Cherry N12 1,0/1,3 82->86 Ulompi [1982 - 1986] 54.90 €

Vetonivel CherrySunny 1.5/dsl 17-4065 Cherry N12 1,5/Turbo 82->86 Ulompi [1982 - 1986] 47.50 €

Vetonivel CherrySunny 1.5/dsl 17-4065 Cherry-Diesel N12 83->86 Ulompi [1983 - 1986] 47.50 €

Eli tuosta huomaat, että samalla varaosanumerolla (17-4065) myy Motonet sekä 1.5 vapaastihengittävään (E15 koneiseen) / 1.5 turboon (E15ET koneiseen) että 1.7 dieseliin (CD17 koneiseen) ulompia vetoniveliä. Eli niiden täytyy olla vaihtokelpoisia keskenään jos vain Motonetin varaosaluettelo pitää paikkansa.

Tarkistin myös Nissan Fastista (Nissanin oma varaosaohjelma), mutta ohjelma ainakin antaa eri varaosanumerot E15, E15ET ja CD17 koneisille. Tosin noissa saattaa olla jotain erittäin pieniä eroja, tai sitten osanumeroiden mukaan pelataan ainoastaan osan hinnalla, mutta todennäköisesti ovat kaikki vaihtokelpoisia keskenään.

Ja tämä nyt ei liity itse aiheeseen, eli

[offtopic]

Joskus saattavat tietyt valmistajat pelata aika paljon varaosanumeroiden ja osien hintojen välillä. Tämäkin riippuu siitä että mihin kohtaan osa on tarkoitettu ja kuinka paljon niiden menekkiin vaikuttaa osan hinta tai kyseisen osan myynti/tarve. Raskaan kaluston puolella ainakin tuota harrastetaan enemmän. Osa voi olla täysin samanlainen ulkoisesti, toiminnaltaan täysin samanlainen, ja jopa valmistettu alihankkijan toimesta täysin samalla linjalla samoista komponenteista ja samoin menetelmin. Valmistuslinjan lopussa vain lyödään tiettyyn kiintiöön perustuen eri varaosanumero paketin päälle. Näin saadaan aikaan kaksi eri osaa joista toinen saattaa olla hinnaltaan vaikkapa 80e ja toinen 140e, vaikka kyseessä on täysin sama osa. Ainoana erona on se, että toista osaa menee enemmän ja se on enemmän elintärkeä, eli sille voi laittaa enemmän hintaa. Kun taas toinen osa on harvemmin vaihdon tarpeessa, ja jotta asiakas ei epäilisi mitään, niin sille luodaan oma varaosanumero ja eri hinta ::) Normaalia markkinatalouttahan tämä vain loppuunsa on...

Ja mitä tuli mieleen noista Motonetin varaosanumeroiden paikkansa pitävyydestä, niin erittäin hyvin ovat ainakin omalla kohdallani pitäneet paikkaansa suunnannäyttäjinä. Sen sijaan osien laadusta ja heidän tarjoamistaan osista täytyy hieman olla eri mieltä. Onpa ollut kerran sellainenkin tapaus että tiettyä moottorin osaa, joka oli aikalailla universaalisti käypäinen erään autonvalmistajan tiettyyn moottoriperheeseen, joita on valmistettu vuodesta 1989 vuoteen 2003 saakka, ei saamani osa ollut käypää tavaraa. Erittäin lähellä oikeata oli, mutta ei kuitenkaan ilman kikkailuja olisi ollut kovin pitkäkestoinen ja olisi mahdollisesti aiheuttanut vakavammankin moottorivaurion. Lisäksi sijaitsi moottorin jakopäässä, jossa ei kannata hirveästi alkaa osista säästämään. Mutta takuu hoitui erittäin mallikkaasti, vaikka jätinkin osan palautukseen vasta puoli vuotta myöhemmin tilauksesta, koska en aiemmin ollut ehtinyt asentamaan. Palauttivat osan hinnan välittömästi tutkimuksiensa jälkeen ja pahoittelivat tapahtunutta. Asiakaspalvelussa ei siis mitään moittimista, ja ovat luultavasti jo nykyisin korjanneet ongelman ja vaihtaneet osan käypäiseen.

[/offtopic]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Cherryyn tehoa

Tässä hieman ohjeistusta...

Motonetin sivuilta kaivat ensin esille kyseisen auton varaosaluettelon osista ja alat sieltä katsomaan. Eli tässä tapauksessa kaivoin N12 Cherryn osaluettelon: http://www.motonet.fi/motonet/varaosat/NISSAN_CHERRY_N12_82-%3E86_%28Nissan%29

Sitten kun selaat tuon luettelon aivan loppuun, löydät sieltä voimansiirron osat ja esimerkiksi tällaista tietoa:

VOIMANSIIRTO / VETOAKSELIT/NIVELET/SUOJAKUMIT / VETONIVELET

Sisältää yleensä rasvan, suojakumin, mutterin ja siteet. Hinta / 1 kpl

Vetonivel CherrySunny 1.3 ->86 17-4182 Cherry N12 1,0/1,3 82->86 Ulompi [1982 - 1986] 54.90 €

Vetonivel CherrySunny 1.5/dsl 17-4065 Cherry N12 1,5/Turbo 82->86 Ulompi [1982 - 1986] 47.50 €

Vetonivel CherrySunny 1.5/dsl 17-4065 Cherry-Diesel N12 83->86 Ulompi [1983 - 1986] 47.50 €

Eli tuosta huomaat, että samalla varaosanumerolla (17-4065) myy Motonet sekä 1.5 vapaastihengittävään (E15 koneiseen) / 1.5 turboon (E15ET koneiseen) että 1.7 dieseliin (CD17 koneiseen) ulompia vetoniveliä. Eli niiden täytyy olla vaihtokelpoisia keskenään jos vain Motonetin varaosaluettelo pitää paikkansa.

Ulommat ja sisemmät nivelet on samat, mutta itse vetari on hieman eri pituinen ainakin E15 vs. CD17. Ja molemmat akselit on eripituisia. Tähän tuli perehdyttyä yhden dieselöintiprojektin parissa. Kannattaa pitää käsillä molemmat vetarit, kun tuollaista konesovitusta tekee. Eiköhän jommatkummat vetarit sovi tuohon yhdistelmään. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Cherryyn tehoa

Tuli mieleen että eikö muissa datsuneissa ole ollu cd17 konetta , wikin mukaan ei. Joten ei ole kovin yleisiä enään...

B11:ssa on CD17, mutta mitenkäs alkupään N13:ssa??

Ja eikös siihen pitäs käydä CD20:sen laatikko kans? Niitähän on N14:set "pullollaan".

Hyvä pointti. Ei tullut heti mieleen.

Up up, Meneekös cherryn vetarit N14 dieselin laatikkoon?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Cherryyn tehoa

Diisselistä vauhtipyörä niin sopii sen CD17 koko kytkin. Ei vaan sovi kovin hyvin virittelyyn. Mahtaisko turbo serryn sintteri passata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Cherryyn tehoa

CD17 manuaaliaskia käytetään muistaakseni E13 moottorin kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×