Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
mugenpower88

Aem uego laajakaistan asennus?

Recommended Posts

Joo ostin tuommoisen aemin laajakaista paketin eli onko tuo vaikea asentaa. Ja löytyyks suomenkielisiä asennus ohjeita mistään?

Ja miten pystyyks tuolla korvaamaan vakio lambdan samalla?

kiitos vastauksista etukäteen.. 8)

Vs: Aem uego laajakaistan asennus?

Ei ainakaan minusta ollut vaikea asentaa. Aika selkeät englannin kieliset ohjeet sieltä paketista ainakin löytyy.

Ja pystyy korvaamaan vakio lambdan kunhan muistaa sieltä mittarin takaa kääntää sen "ruuvin" oikeaan asentoon niin antaa oikeaa tietoa boksille, näin siis ainakin ca18detissä mutta luulisin yhtälailla onnistuvan muissakin nissaneissa.

Virrat releen kautta, loput on sitten *klick* *klick* liittimet kiinni ja vóila.

miks ei vaan virrat vakiolambdan virransyöttökaapelin kautta? :) tai jos haluaa säilyttää vakiolambdan+johdot ehjänä pakettina niin ei varmaan paras vaihtoehto...

jääkö tuo valkoinen ja sininen ylimääräiseksi että niittä ei tarvitse laittaa mihinkään kiinni? ::)

valkoinen on 0-5v output

sininen serial output

valkoisesta saat vaikka sen signaalin ulos jos korvaat vakiolambdan kunhan käännät mittarin takaa ruuvin oikeaan asentoon. sinisestä sai tietokoneelle dataloggausta varten datan ulos vissiin varma ehkä ;D

eli Connects to a RS-232 com port for hyper-terminal data logging.

Mistä mahtais saada uuden lambda anturin aemin mittarille? Epäilen että omasta on lambda anturi paskana kun alkoi yhtäkkiä käydä rikkaalla ja aem on laitettu ohjaamaan vakio ecua. Toimiiko joku ihan yleismallin lambda vaikka motonetistä?

No prkl, Sieltä tuli siis faktaa :)

Oisko kellään tietoo mitenpäin siellä Aemin mittarissa pitäs olla se ruuvi kun se laitetaan antaan tietoa tolle nissanin eculle? Lambda nyt taitaa kumminkin toimia. Moottorin ohjaus sekoilee vissiin itekseen jotain.

mittarin takana reikä jossa näkyy säätöpotikka mihin käy litteäkärkinen meisseli, p4 taisi asento olla missä tulee eculle 0-1v.

Tuli eilen asenneltua tuollainen Uego viimein myös omaan autoon...

Itse asennushan oli todella nopea ja helppo, mutta...

Nytkun kaikki johdot on nätisti niputeltu/piilossa ja mittarit paikallaan, ei Uego toimikkaan kuin pitäisi, vaan siinä pyörii vain joku "demotila" koko ajan ::)

Ennen lopullista asennusta kuitenkin toimi niinkuin pitää, mitä sitä konehuoneen puolella testailin ???

Liittimet ja liitokset irroteltu ja tarkisteltu moneen kertaan, ei vaikutusta.

Onko muilla ollut vastaavaa "ongelmaa"?

Nytkun kaikki johdot on nätisti niputeltu/piilossa ja mittarit paikallaan, ei Uego toimikkaan kuin pitäisi, vaan siinä pyörii vain joku "demotila" koko ajan ::)

Ennen lopullista asennusta kuitenkin toimi niinkuin pitää, mitä sitä konehuoneen puolella testailin ???

Tarkastappa missä asennossa se säätöpotikka siellä takana on...

Tarkastappa missä asennossa se säätöpotikka siellä takana on...

Ei se aina sekään auta... Itellä ainakin jotain muuta hämminkiä.

Vs: Aem uego laajakaistan asennus?Nostellaampa tätä.Itsellä on juuri kyseisen laajakaistalambdan asennus menossa ja tämmöinen tuli mieleen.Ei mennyt boschin anturi tuohon. Pitääkö tuo "sovitepala" ottaa irti tuosta outletistä? Mahtaako se olla kierteellä siinä?

Valokuva0589.jpg

On se kierteellä, vaan ei lambdan 18x1,5mm kierteellä.

Joo tääki homma selvis sillä, että tuossa reuhkassa on kiinni väärä outlet :-[ SR:n outlet oli pahvilaatikossa ja siinä oikean kokoinen lambda.

miten toi vakio lambdan tilalle kytkentä tapahtuu? mulla oli z-powerin ohjeet siihen mut on mennyt hukkaan >:(

miten toi vakio lambdan tilalle kytkentä tapahtuu? mulla oli z-powerin ohjeet siihen mut on mennyt hukkaan >:(

Mä en kauheesti laskis tuon varaan.

Mulla ainakin UEGO näytti välillä mitä sattuu vaikka oli uusi boschin anturikin...

Orkkislambda orkkiseculle. IMO.

Mulla ainakin UEGO näytti välillä mitä sattuu vaikka oli uusi boschin anturikin...

+1

+1

ai ??? no hyvä tietää täs vaihees ennenkun aloitin asennuksen :)

+1

+6.

Ei ole järkeä vaihtaa pois kriittistä osaa toimivasta kokonaisuudesta vaan laittaa rinnalle toinen noihin toissijaisiin toimintoihin.

Minulla toimi todella mallikkaasti UEGO:n kautta kapeakaistasimu Silviassa SR:n kanssa. Tech Edge ja RB taas ei mennyt päästöistä läpi jos simun kautta mentiin, vaikka näyttikin näennäisesti järkeviä ja oikeita. Mutta Te:n kanssa on todnäk. jotain softassa.

Ainakin kannattaa kapeakaistasimua käyttäessä huolehtia että maadoitukset on kohdallaan. Taisi olla oma UEGO ecun kylkeen maadoitettuna.

Mutta kai noissa on sitten vaihtelua jotenkin..

Mutta siis joo niin, jäi sanomatta että jos on mahdollisuus pitää se orkkis lambda niin kyllä varmaan itsekin pitäisin sen. Ja pidänkin nykyisessä kokoonpanossa.