Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
sikryj

VCT/VVT ihmettelyä SR20det nakuttaa

Recommended Posts

Modet voi muuttaa tuota otsikkoa jos haku ei osu tuohon otsikkoon.

Elikkäs: Imunokan ratas alkoi raksuttaa. Nistunella tarkistus ja oli helppo todeta vian olevan kyseisessä kapineessa. Ei muuta kuin uutta tilalle ja raksutus hävisi. Huvikseni purin tuon vanhan ja mielestäni on 2 vaihtoehtoa lika / sisempään vinohampaiseen hammaspyörään tullut himskatin pieni kuluma. Epäilen enemmänkin likaa koska putsauksen jälkeen nuo liikkuivat aivan eritavalla kuin purkuvaiheessa. Eli ehkä kannattaa koittaa putsausta ja ehkä hienolla viilalla sipaista tuota sisintä vinohampaista hammaspyörää. Ennen purkua pitää muuten merkitä nuo osien asennot koska tuon voi niputtaa ihan mihin asentoon hyvänsä.

Tuo ensimmäisessä kuvassa näkyva pienempinratas (missä on nuo mustat "niitit") on 2 osainen. Sen pitää liikkua irrallaan silmämääräisesti n.1mm jolloin siihen tulee pykälää.

Jos ette ymmärrä voin lisätä kuvan tuostakin.

Vielä lisäys siellä on kaksi tiiviste rengasta eivät kumia . Näyttävät sellaisilta jos rikkoo niin peli on menetetty. Eivät kyllä aivan helposti hajoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: VCT/VVT ihmettelyä SR20det nakuttaa

Mistä kohtaa toi alin kuva on? Ei oikein aukene ittelle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: VCT/VVT ihmettelyä SR20det nakuttaa

Mistä kohtaa toi alin kuva on? Ei oikein aukene ittelle.

4 kuva ja oikea reuna 2 ylhäältä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: VCT/VVT ihmettelyä SR20det nakuttaa

Pistä nyt ihmeessä takaisin se vanha ratas että tiedetään jos puhdistus operaatio onnistui ;)

Voi olla, että tuon teenkin. Mutta en tuota asiaa lupaa, tietty talvella tuo nötköttää tallissa niin eihän sitä tiedä mitä Perjantaisin tapahtuu. Ajatuksenani oli, että joku jolla on tuo vika koittaa tuota hommaa ja tietenkin ilmoittelee tähän ketjuun oliko menestystä, on kuitenkin aika kallis palikka, joten tuntipalkka on kyllä hyvä jos tekohengitys auttaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: VCT/VVT ihmettelyä SR20det nakuttaa

Kokeilitkos koskaan laittaa tuota paikalleen?

Minä tein tuon puhdistus/viilausoperaation jonkun aikaa sitte,moottori vaan ei oo vieläkään paikallaan...kirjoittelen jahka asennettu...menee kyllä jonkin aikaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: VCT/VVT ihmettelyä SR20det nakuttaa

Kokeilitkos koskaan laittaa tuota paikalleen?

Minä tein tuon tempun jonkun aikaa sitte,moottori vaan ei oo vieläkään paikallaan...kirjoittelen jahka asennettu...menee kyllä jonkin aikaa.Kone luultavasti tulilla ensi viikolla,kirjoittelen mitä VTC-pyörä tuumaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: VCT/VVT ihmettelyä SR20det nakuttaa

Kokeilitkos koskaan laittaa tuota paikalleen?

Minä tein tuon tempun jonkun aikaa sitte,moottori vaan ei oo vieläkään paikallaan...kirjoittelen jahka asennettu...menee kyllä jonkin aikaa.
Kone luultavasti tulilla ensi viikolla,kirjoittelen mitä VTC-pyörä tuumaa...Elikkäs näyttäs nyt sen 1-puolitoistatunnin käynnin perusteella olevan niin että lievä viilaus/puhdistusoperaatio onnistui,Pyörä ei äännä...,kone käy todella siististi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: VCT/VVT ihmettelyä SR20det nakuttaa

Mulla pitää toi nyt aika pahaa meteliä? Laittaako järjestelmä itsensä pois käytöstä kun alkaa pitämään meteliä? Nimittäin kiinnitin huomiota että alareservistä uupuu jotakin, ja ääni paheni vasta vähän aikaa sitten. Laakereiksi/nostajiksi en epäilisi koska ääni häviää heti kun koskee kaasuun, tyhjäkäynnillä ainoastaan metelöi. Tästä ei siis ollut mitään haittaa vaikka kiliseekin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: VCT/VVT ihmettelyä SR20det nakuttaa

itellä ei häviä kaasulla vaan pitää laittaa vaihde ja sitten nostaa kytkintä.. heti kun kytkin rupee nousemaan niin kuuluu kruuuuinks kun vissiin tuo ketju kiristyy ja sit hävis nakutus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: VCT/VVT ihmettelyä SR20det nakuttaa

itellä ei häviä kaasulla vaan pitää laittaa vaihde ja sitten nostaa kytkintä.. heti kun kytkin rupee nousemaan niin kuuluu kruuuuinks kun vissiin tuo ketju kiristyy ja sit hävis nakutus.

Mitenhän kytkin vaikuttaa jakoketjun kiristymiseen? Laakerivikojen/nostajien pitämään ääneen kuorma kylläkin vaikuttaa. Edelleen on kyllä selkeä vastaus saamatta että onko tuosta MITÄÄN haittaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: VCT/VVT ihmettelyä SR20det nakuttaa

Mitenhän kytkin vaikuttaa jakoketjun kiristymiseen? Laakerivikojen/nostajien pitämään ääneen kuorma kylläkin vaikuttaa. Edelleen on kyllä selkeä vastaus saamatta että onko tuosta MITÄÄN haittaa?

Tuo vvt menee päälle, kun on pykälää silmässä ja kierrokset 1050-5700. Ääni lakkaa, koska nokkapyörän säätömekanismille tulee öljynpaineet eikä se helise pelkän jousensa varassa.

Kannattaa hoitaa kuntoon tuo systeemi, joko uudella/uudella käytetyllä vakionokkapyörällä tai sitten säädettävällä pyörällä. En muista onko kukaan koskaan missään osannut sanoa että juuri vvt rikkonaisuus olisi tehnyt isompaa vahinkoa, mutta onhan tuo aikamoinen traktori kun on vika päällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: VCT/VVT ihmettelyä SR20det nakuttaa

Tästä ei varmaan ole mitään haittaa jos kytken pyörään öljynpaineet jatkuviksi, eli solenoidiin jatkuva 12v, silloinhan kilinä loppuu kun pyörässä on kokoajan öljynpaine?

Ymmärtääkseni systeemi ei ole kokoajan päällä syystä että menisi päästöistä paremmin läpi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: VCT/VVT ihmettelyä SR20det nakuttaa

Tästä ei varmaan ole mitään haittaa jos kytken pyörään öljynpaineet jatkuviksi, eli solenoidiin jatkuva 12v, silloinhan kilinä loppuu kun pyörässä on kokoajan öljynpaine?

Ymmärtääkseni systeemi ei ole kokoajan päällä syystä että menisi päästöistä paremmin läpi?

On pois päältä myös 5700rpm-> Vaikuttaa tehoon ja vääntöön ylhäällä jos pidät koko ajan päällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: VCT/VVT ihmettelyä SR20det nakuttaa

Onko välys taas tuolla yläkierroksilla? Kilinää ei kuulu mutta onko öljynpaine tuolla yläkierroksilla kuitenkin pyörässä, vai "kiliseekö" jousen varassa? Tällähetkellä ei ole mahdollisuutta vaihtaa pyörää pariin viikkoon mutta ajaa pitäisi. Kilinä kuitenkin alle 1000 kierroksess niin kova että vähän pelottaa. Jos tuo ei yläkierroksilla hakkaa taas kun se on pois käytöstä niin kannattanee vaan säätää tyhjäkäynti johonkin 1100?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: VCT/VVT ihmettelyä SR20det nakuttaa

Itellä ei naputaa just kun auto on käynnistetty, eikä kovin kovaan silloinkaan..sitten kun ekan kerran on kuulunu hirns konehuoneesta niin ei kuulu enää ollenkaan vaik kierrokset ois missä. Ei oo sen enempää sit enää jaksanu perehtyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: VCT/VVT ihmettelyä SR20det nakuttaa

Monen tunnin homma tehdä? Huomenna pitäisi radalle päästä. Vai jätänkö putsaamatta/viilaamatta ja kovaa ajoa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: VCT/VVT ihmettelyä SR20det nakuttaa

oisko menny joku 3 tuntia asennus oluen kanssa tuossa hommassa. ;D itellä piti ihan kauheaa mekkalaa kylmänä käynnistäessä ja lämpimänäkin raksutteli aikalailla, eikä enää loppunu kierroksillakaan. pikkusen kun viilaa näyttin sille sisimmälle rattaalle ja putsasi kunnolla, niin tuli kun uusi ja hävisi kaikki raksuttelut ja rutinat. Omasta mielestä kannattaa kyllä ehdottomasti kokeilla tuota korjausta ennen ku menee ostelemaan uutta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: VCT/VVT ihmettelyä SR20det nakuttaa

Onkohan miten paljon haittaa jos tuota vvt:tä ei ollut paikallaan sillon kun auto säädettiin? Muuttuukohan säädöt miten merkittävästi jos tuikkaa säätöjen jälkeen paikalleen ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: VCT/VVT ihmettelyä SR20det nakuttaa

Onkohan miten paljon haittaa jos tuota vvt:tä ei ollut paikallaan sillon kun auto säädettiin? Muuttuukohan säädöt miten merkittävästi jos tuikkaa säätöjen jälkeen paikalleen ::)

Saattaa vaikuttaa hyvinkin paljon. Esim. jo pelkkä ahtimen aiempi herääminen tekee sen, ettei välttämättä kestäkään ihan samanlaista ennakkoa vaan rupeaa naulaamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: VCT/VVT ihmettelyä SR20det nakuttaa

ja ahtimen herätessä alempaa taitaa vetää laihallekkin sillä kierros alueella?

Share this post


Link to post
Share on other sites

VCT nokkapyörää avaamassa ja jumissa on. kumpaan suuntaan sitä keskellä olevaa pulttia pitäisi kääntää?

Share this post


Link to post
Share on other sites
saatu jo auki

Itellä oli sisemmät rattaat, kun partaterät. Päälleppäin näytti ehjiltä mutta sormilla kokeili ja katso niin tosiaan oli aivan lopussa.

Nyt säädettävät pyörät ja ongelma poissa :)

Edited by JiiKee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×