Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Anonym2001

TYYPPIVIAT / VIKALISTA / OSTAJAN OPAS

Recommended Posts

Tässä muutamia:

Taka iskarin kiinnikkeet ruostuvat ylhäältä.

Jarruputket kannattaa tarkistaa.

Lisää aamulla.

Edit by Xenon: Otsikko vaihdettu yhdistämisen yhteydessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Nissan bluebird:n tyyppiviat!

  • Ahtimet loppuunajettuja (savuttaa/viinkuu, välystä)
  • Takakaari ruostunut koriliitoksesta läpi (näkee raottamalla takaistuimen selkäosaa) Huom. myös turvavyön kiinnikkeet takana...
  • Pohja pehmenee
  • Kori ruostuu helposti huonon hoidon seurauksena
  • Imuilmavuotoja konehuoneessa
  • Tulpanjohdot pettävät (nykimistä jne.)
  • Alustan säätö ei pelaa (ledit vilkkuvat)
  • Laatikossa erilaisia laakeri/synkronointiongelmia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Nissan bluebird:n tyyppiviat!

Vakio CA18ET ongelmat:

-Pakosarjanpultit löystyy, menee kierteiltä.

-Keinuvipupukkien pultit löystyvät, kierteet sohjoksi.

-Venttiilin välykset säädettävät n 3tkm välein.

yms...

Ruostuminen...

Helmakotelot,etu ja taka-kaaret, saksitunkin kotelo ruostuu. Joustintuen kotelot läpimädät.

Hoito:

Kunnon Massat ja Kotelosuoja-aineet hyvät puhdistuksen ja hionnan jälkeen. Pultteja ei kiristetä ylikireyteen... ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

TYYPPIVIAT / VIKALISTA / OSTAJAN OPAS

Kirjoitelkaa nyt kaikki vikoja mitä ootte autossanne havainnut. Niin tyyppivikoja kuin muitakin.

Lisäksi oudompiin ongelmiin olisi hyvä lisätä myös jotain infoa korjaustoimenpiteistä.

Jos on mahdollisuus väärinkäsitykseen niin eritelkää myös mitä (vuosi)mallia juttu koskee.

Näistä tiedoista kootaan sitten malleittain kattava "ostajan opas" ja tyyppivikalista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:Nissan bluebird:n tyyppiviat!

- Valoautomatiikka sippaa iän myötä

- Ohjaustehostin kylmällä jäykkä, vaikka uudet nesteet.

- Takaspoilerin ja takalunkan välissä voi olla ylläri ( umpiruosteessa )

- Ratti rikkoutuu auringon ansiosta..pällinen irtoaa ratin rungosta ( ainakin ruskea )

- Takalattia ruostuu puhki ja helmakotelot ruostuu sisältä ulospäin puhki

- Lampun pesimet ja niiden pyyhtkiät toimii tosi heikosti

Sitten vielä offtopic...Kaasarivehkeessä hajoaa se automaattiryyppy ja toisiokurkun aukaiseva kalvo!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:TYYPPIVIAT / VIKALISTA / OSTAJAN OPAS

Ainakin 2.0 luupäissä vikana on vaihdelaatikon kestävyys eli etuperä menee palasiksi aika helposti... Jos vaihteensiirto takkuaa johtuu se usein ko. viasta... Eli ei kannate polttaa nakkia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:TYYPPIVIAT / VIKALISTA / OSTAJAN OPAS

Täähän meni yhdistellessä mielenkiintoiseen järjestykseen... :P No, varmaan topicin pääasia aukeaa kaikille anyway.

Sorry Whitez, kävin sorkkimassa postias... :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:TYYPPIVIAT / VIKALISTA / OSTAJAN OPAS

Xenon no problem. Itse aikoinaan odotin kauan tälläistä listaa, kun olin luupäätä ostamassa. Nyt olen paljon viisaampi kokemusten kautta.

Lisätään vielä.

-Ovet ruostuvat helmoista "helposti"

-Tuulilasin alareunapellit saattavat olla melkoisia ruostepesiä (Ilmenee seuraavanlaisesti: lasi haljennut jommasta kummasta alalaidasta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re:TYYPPIVIAT / VIKALISTA / OSTAJAN OPAS

Xenon no problem. Itse aikoinaan odotin kauan tälläistä listaa, kun olin luupäätä ostamassa. Nyt olen paljon viisaampi kokemusten kautta.

Lisätään vielä.

-Ovet ruostuvat helmoista "helposti"

olen huomannut sellasta samaa... sitte noi takakaaret on aika herkät samalle ilmiölle...

en oo varma tästä, mut 8-tulppanen kone ja 4-tulppanen jakaja eivät toimi kunnolla yhdessä (kokemuksesta)

Niin ja sitte vielä toi ennemmin mainittu jousikoteloiden vika... eli ostaessa on syytä tarkistaa just noi yläpään kiinnitykset, ku ne on viisaasti laitettu pistehitsauksilla kiinni! erittäin herkät irtoamaan iän myötä!

Ratin päällinen on paska ainakin sateella ja ainakin mulla siitä lähtee sellasta hämärää jauhomaista sontaa (kulunut ilmeisesti niin hyvin)

Sitte se verhoilu siitä tuulilasin edestä mittariston korotuksen vierestä tahtoo lähtee halkeilemaan/menee rikki/repee (tämäkin on mulla omassa, ja jos en väärin muista, ni oli samainen tapahtuma myös yhes 2-litrases kaasarivehkees jota kävi kokeilemas joskus aikaa sitte)

Sitte ehkä ton alkuperäisten iskareitten hinnan voi laittaa kans viaks (mun mielestä)... liika kallista laittaa alkuperästä vanhaan autoon...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest möykky

Re:TYYPPIVIAT / VIKALISTA / OSTAJAN OPAS

Kerrotaanpa nyt omista kokemuksista....

Kori ruostuu todella hyvin; helmapellit, takalorin kaaret, ovien alareunat, takaluukku, ja peräronkin pohja(takapyörien takaa)...

sitten oma yksilö on muualtakin ruosteessa; tuulilasin kehyksistä, bensaluukusta jne...

No se voi olla että tota ei ole ainakaan ruostesuojattu. Ja saapahan samalla treenata MIG-hitsaamista...

Sitten muusta; sähköikkunoista voi mennä vaijeri poikki(ruostumisen takia), peruutusvalokatkaisin paskaksi ja vaihdelaatikko tekee omia ylläreitä. Mulla tehnyt 2 kertaa sen että jää pakki päälle. Ja se irtoo vasta kun vetää autoa eteenpäin hiljaa ja nostaa kytkintä.....tosin se pakki jää pohjaan vaan jos peruuttaa todella lujaa.

Pakoputkistot kuluu äkkiä....mulla sekä originaali että tarvike. Ohjaustehostin nykii kylmässä ja viimesempänä lämmityslaiteitteen puhallin hajoo ja nyttemmin on tullut myös sähkövikoja (todella yllättävää japskiautossa) lasinpyyhkimien vivusto väljistyy ja irtoaa jolloin kuskinpuoleisen pyyhin ei pelaa

Toisaalta toi nyt on jo vanha p*ska ettei nyt sinällään ihme että kaikkee alkaa olemaan. Ei noi ikuisia kuitenkaan ole.

Tekniikka ja moottori on varmaa tekniikkaa. Kori ei niinkään

ja mulla olisi tollanen katti-ahdettu-kakslitranen-yksysiysinolla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: TYYPPIVIAT / VIKALISTA / OSTAJAN OPAS

No onkos toi kytkin tyyppivika?

Ku kaikilla näyttäs olevan jotai sen kaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: TYYPPIVIAT / VIKALISTA / OSTAJAN OPAS

No onkos toi kytkin tyyppivika?

Ku kaikilla näyttäs olevan jotai sen kaa...

Ei ole...jos auton pitää vakiona niin uskon että kytkin toimii moitteettomasti. Onhan noilla jo kilomterejäkin takana missä kytkinongelmia on vakiokuntoisena ollut..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: TYYPPIVIAT / VIKALISTA / OSTAJAN OPAS

Valoautomatiikkarele on tuntunut olevan monessa vikana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Re:TYYPPIVIAT / VIKALISTA / OSTAJAN OPAS

Niin ja sitte vielä toi ennemmin mainittu jousikoteloiden vika... eli ostaessa on syytä tarkistaa just noi yläpään kiinnitykset, ku ne on viisaasti laitettu pistehitsauksilla kiinni! erittäin herkät irtoamaan iän myötä!

a sitte)

;)Jep, mulla oli viime katsastuksessa tosi ilkeässä paikassa pieni reikä(kyllähän noi katsastusmiehet löytää tosi vaikeista paikoista hitsattavaa), vasenmman jousikotelon yläreunassa , (siinä on just pieni vekki) oli pienen pieni reikä. Ja bensatankin vieressä, tietysti. saas nähdä tänä vuonna? Nyt ainakin on mennyt takaa oikeanpuoleinen iskunvaimennin...noiden kovien pakkasten jälkeen alkoi tössäyttämään ja meno on kuin Ladaa ajaisi-kaikella kunnioituksella Ladan omistajia kohtaan. Ja olen huomannut, että edessä vetonivelet kuluu yllättävän nopeasti. Toissa vuonna vaihdoin uloimman, viime vuonna toiselle puolelle suojakumin...fiksuna olisin vaihtanut koko uloimman nivelen, koska se on tod näk. edessä nyt leimalla. Sellaisia mun Bluebird -90 T12. 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: TYYPPIVIAT / VIKALISTA / OSTAJAN OPAS

Eli neljän vuoden aikana ja 70000 tkm rikkotuneita osia. Koskaan ei ole jättänyt välille ja aina on lähtenyt käyntiin.

- Jäähdytin meni heti melkeen oston jälkeen jonka vuoksi alkuperäinen turbo lämpesi ja meni rikki.

- kytkin antautui heti virityksen jälkeen. (vissiin onnistu kun en ole luistatanut)

- pakosarja halkesi.

- tuulilasi meni soratiellä kun kivi lensi siihen.

- pakosarjan ja lohkon välinen tiiviste.

- pakosarjan ja turbon välinen tiiviste.

- kaksi pakosarjan pulttia korkannut.

- vasen taka iskari kaksi kertaa.

- takakallistuksen vakaajan kumit.

- lohkolämmitin.

- eturenkaat kuluu silmissä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×