Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
BeniS13

Kylmänä tuntuu käyvän kolmella+nakutus ongelma.

Recommended Posts

Joo eli auto S13 Ca18det. Kylmänä kun starttaa auto kyllä käynnistyy hyvin mutta tuntuu käyvän kolmella ja meinaa sammua jos ei paina kaasua, sitten kun painaa kaasua niin putputtaa ja rötköttää sillei laiskasti, sitten reilu 2000 rpm jälkee alkaa ottaa rundia. Hetken kun on autoa lämmittänyt alkaa käymään taas aivan tasaisesti ja toimii moitteitta. Voisikohan vika olla esim Lisäilmaventtiili Voiko sitä jotenkin putsata tai testata että toimiiko ?

Sitten toinen juttu vielä että kylmänä kun kone alkaa käydä tasaisemmin niin kierrokset ovat silti noin 1500rpm ja siitä sitten kunnolla lämmetessä laskevat noin 1000rpm mutta vaikka kone on aivan lämmin niin joskus valoihin pysähdyttäessä saattaa heittää kierrokset taas 1500rpm joskus laskevat siitä tosi hitaasti joskus taas jää huutamaan. Mikähän tässä vois olla vika ? Kaasuläpän asentotunnistin ? Voisiko sitä testata tai putsata jotenkin ?

Kiitos jo etukäteen!

edit: loppupuolella nakutus ogelmasta tarkemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kylmänä tuntuu käyvän kolmella?

Eikö kellään hajua tuosta ?vai oonko ainut jolla tuollainen ongelma ollut ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kylmänä tuntuu käyvän kolmella?

Tohon alempaan juttuun se AAC-valven puhdistus varmaankin auttaa, mutta toi ylempää en usko ku ei sillä ole mitään tekemistä sytytyspuolen kanssa. Tuleeko putkesta valkoista savua ku kylmänä käynnistää? Tai mustaa ? Hävittääkö jäähdytin-nestettä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kylmänä tuntuu käyvän kolmella?

Lisäilmaventtiili voi olla rikki. Itellä teki samaa, kun oli paskana. Talvella lähdin liikkeelle aamuisin hallista, mutta päivällä pihalta. Jos en käyttänyt Webastoa, niin samat ongelmat. Ite ainakin vaihdon, ja rupes toimimaan. Mielestäni et voi testata toimintaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kylmänä tuntuu käyvän kolmella?

Ei näyttäs savuttavan mitenkään kylmänä ja ei mielestäni kyllä nesteitäkään hävittele. Siis aac venttiili on sama kun lisäilmaventtiili ? Putsasin sen tänään ja hyvin liikku se mäntä eli ei ollut edes jumissa, tekee vieläkin samaa kierrokset nousee välillä ja kylmänä röpeltää. Eli siis ton toimivuutta ei oikein voi testata ? Pitäs varmaan kokeilla uudella acc venttiilillä jos toi sattuis olemaan rikki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kylmänä tuntuu käyvän kolmella?

Lisäilmaventtili on eri asia, kuin AAC-valve, Sitä on vaikea testata. Uutta vaan peliin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kylmänä tuntuu käyvän kolmella?

Lisäilmaventtiili löytyy termostaatin alapuolelta. Kiinni kahdella pultilla. Siihen tulee kaksi letkua ja virtapiuha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kylmänä tuntuu käyvän kolmella?

Lisäilmaventtiiliä on kahta mallia, se toinen on ainakin ihan helposti purettavissa ja puhdistettavissa. Samalla voi tutkia sen kaksoismetalliliuskan toimintaa, pitäisi kylmänä olla läpän rakosellaan ja sitten menee kiinni kun lämpiää.

Toinen malli on kuulemma umpinainen, mutta siitäkin kyllä tuon läpän näkee kun katsoo sinne letkulähtöön sisään..

Sinänsä sanottava kyllä, että mikään AAC-valve tai lisäilmaventtiili ei voi saada autoa käymään kolmella.. Sama ilmahan sinne menee joka pyttyyn kuitenkin. Viittaisi pikemminkin johonkin venttiilivikaan tai männänrenkaisiin tms mekaaniseen vikaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kylmänä tuntuu käyvän kolmella?

Siis en ole varma käykö kolmella kuulostaa vain vähän siltä, siis putputtaa sillei kun antaa kaasua. Voihan se olla että se luisti on jäänyt jumiin ja ei saa tarpeeksi ilmaa kylmänä tai jotain vastaavaa. Tarkistetaan se venttiili. Kiitos näistä vinkeistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kylmänä tuntuu käyvän kolmella?

Se venttiili vaikuttaa lähinnä tyhjäkäyntikierroksiin. Jos jumittaa kiinni niin ei käy kylmänä tyhjää ollenkaan, jos jumittaa auki niin käy koko ajan liian korkealla. Eli mikään "putputus kaasuttaessa" ei kyllä viittaa lisäilmaventtiiliin tai AAC-valveen millään lailla..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kylmänä tuntuu käyvän kolmella?

zuikin linjoille minäkin lähden. Puristukset mitaten, josta näkee suuntaa antavasti onko joku pytty hieman väsähtämässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kylmänä tuntuu käyvän kolmella?

jatkan nyt tähän topikkiin vaikkei kolmella käykkään: tyhjäkäynti rikkaalla, moottorijarrutuksessa ei katkaise syöttöä kokonaan, lämpöisellä koneella tarvii nykyään painaa vähän kaasua että käynnistyy! missä vika? ecussa ei vikakoodeja, kaasuläpän asentotunnistin mitattu ja on oikealla paikallaan, lambda toimii normaalisti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kylmänä tuntuu käyvän kolmella?

jatkan nyt tähän topikkiin vaikkei kolmella käykkään: tyhjäkäynti rikkaalla, moottorijarrutuksessa ei katkaise syöttöä kokonaan, lämpöisellä koneella tarvii nykyään painaa vähän kaasua että käynnistyy! missä vika? ecussa ei vikakoodeja, kaasuläpän asentotunnistin mitattu ja on oikealla paikallaan, lambda toimii normaalisti.

Asentotunnistimelta tuo kovasti kuulostaa, mutta jos oot sen tarkistanut...

Toimii kuitenkin ajossa normaalisti, eli ongelmat ilmenee silloin kun kaasuläppä on kiinni? Mites bensanpaineet, onko ohjaus kunnossa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kylmänä tuntuu käyvän kolmella?

jatkan nyt tähän topikkiin vaikkei kolmella käykkään: tyhjäkäynti rikkaalla, moottorijarrutuksessa ei katkaise syöttöä kokonaan, lämpöisellä koneella tarvii nykyään painaa vähän kaasua että käynnistyy! missä vika? ecussa ei vikakoodeja, kaasuläpän asentotunnistin mitattu ja on oikealla paikallaan, lambda toimii normaalisti.

Asentotunnistimelta tuo kovasti kuulostaa, mutta jos oot sen tarkistanut...

Toimii kuitenkin ajossa normaalisti, eli ongelmat ilmenee silloin kun kaasuläppä on kiinni? Mites bensanpaineet, onko ohjaus kunnossa?

ei mitään ongelmia normaaliajossa tai kiihdyttäessä, pikkuveli tosin sanoi kun ajeli perässä 40km matkan että mustaa työntää aika reilusti välillä, ja ihan pienilläkin kierroksilla. kaikki mahdolliset klemmarit on kiristelty konehuoneesta eikä vuotoja löytynyt. mut tosiaan kaasuläppä kiinni tuntuis noi ongelmat tapahtuvan, voisko suutin vuotaa/syöttää liikaa tavaraa? ne on zuikilta ostetut käytetyt 550 densot ja pitäneet kiinnilaitosta lähtien ihan hirveetä ruksutusta.. b-paineet on tyhjäkäynnillä reilu 2kg ja paine nousee ahtopaineen mukana normaalisti.

edit mittasin yleismittarilla asentotunnistimen, ei ollut piippaava malli. näytti läppä kiinni 0.06, ja kun 2mm käänsi läppää auki niin sit tuli lukema 1 joka säilyi täyteen kaasuun asti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kylmänä tuntuu käyvän kolmella?

Aika kaukaa haettua, mutta mulla aikoinaan corollassa aiheutti juuri tuollaista kylmänä/puolilämpimänä putputusta ja kolmella käymistä reipas vuoto imusarjantiivisteessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kylmänä tuntuu käyvän kolmella?

Tähän samaan voisin lisätä että ilmaantui uusivika annoin tossua tossa motarilla ja seurailin auton toimivuutta ja seoksia siinä samalla hyvin kävi rikkaalla ahdoilla (0.8bar) Sitten motarilta poistuttua huomasin ykkös ja kakkos vaihteella että isommilla kierroksilla auto ruper röpeltää kovasti mutta seokset kuitenkin pysyivät rikkaalla. bensaa oli kyl aika vähän mut tuskin niin vähän että alkais röpeltämään, pysähdyin ja huomasin koneesta kuuluvan pienen naputuksen tapaisen äänen, jostain koneen yläpäästä tuntuis tulevan. naputus hävii heti kun painaa vähän kaasua mutta kun kierrokset laskee tyhjäkäynnille niin alkaa taas kuulumaan vaimeaa naputusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kylmänä tuntuu käyvän kolmella?

Noniin vaihdoin sitten tulpat niin hävis tuo prötääminen. Nelospytyn tulpassa oli se kärki poikki/sulanut. Ilmeisesti mennyt laihalle kun ajelin kilon paineilla paripäivää eikä autoa ollut lastutettu. Kumma juttu kun seosmittari näytti kuitenkin rikasta eikä todellakaan mennyt laihan puolelle, joskus saattoi kävästä yhen ledin verran keltaisella.

Tuo kylmäkäynnistys hommeliki tais ratketa, Avasin sen lisäilmaventtiilin ja se läppä oli tosi nihkeesti auki sitten otin siitä sellasen palautusjousen pois etää jäi aavistuksen enempi auki niin kylmällä kävi jotain 1500rpm tasaisesti eikä kaasua painettaessa putputtanut enään. Mutta lämpimällä koneella ei taas läppä sulkeutunut ja jäi kierrokset huutamaan sinne vajaaseen 2000rpm. Taitaa olla tuo venttiili tiensä päässä.

Pien nakuttava ääni vielä kuuluu koneesta tyhjäkäynnillä katsotaan häviääkö kun tekee forte käsittelyn ja uudet kunnon öljyt koneeseen. Öljyn vaihdosta jo tovi.

Kiitos kaikille vinkeistä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kylmänä tuntuu käyvän kolmella?

Laitas iha ekana ne uudet öljyt koneeseen. Ne saapi joskus ihmeitä aikaan moottorin äänimaailmalle. Tuo naputus varmaankin tulee venttiilinnostimista. Ja seosmittarin vaihtamista suosittelen laajakaistaan. Ainut hyöty koko kapeakaistamittarista on oikeastaan se, että näkee toimiiko lambda. Ei se oikein seoksien tarkkailuun sovi millään tavalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kylmänä tuntuu käyvän kolmella?

Nyt on kaikki öljyt autoon sitten vaihdettu. Kylmällä koneella (öljyt paksumpina) ei kuulu mitään nakutusta koneesta mutta sitten kun on ajanut jonkiverran että öljyt/kone kunnolla kuuma niin alkaa kuulua nakutuksen tapaista ääntä. öljyt on 5w40 täyssynteettiset, Viskositeetti pitäisi olla motonetin listojen mukaan oikea. Lisäsin öljynvaihdon yhteydessä stp savutuksen esto törpön joka pitäisi vielä vähän paksuntaa viskositeettiä. Et tuntuis siltä kun viskositeetti laihenee niin nakutus alkaa. Eihän näin pitäisi käydä jos on oikean viskositeetin öljyt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kylmänä tuntuu käyvän kolmella?

Eli tuo nakutus alkoi kun ajoin paripäivää noin kilon ahdoilla silloin kun se yksi tulppa sanoi itsensä irti. Olisiko sytkäennakko voinut jotenkin muuttua kun ajoin jokusen päivän hajonnella/sulaneella tulpalla, kun tuo sytkäennakkohan vaikuttaa nakutukseen tyhjäkäynnillä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kylmänä tuntuu käyvän kolmella+nakutus ongelma.

Tee nyt suosista se puristuspainemittaus, kun se ei niin kova homma oo... Voi olla nimittäin et on jotain muutaki sulanu ku tulppa ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Kylmänä tuntuu käyvän kolmella+nakutus ongelma.

Mitä pitäs olla jokapytyssä puristukset ? Eli mittari kiinni puolan johdot irti ja muutama pyöräytys startilla, eikös se noin mennyt. Kattelin siitä tulpanreijästä niin paljo ku näki niin ei kyl näkynyt sulamia männässä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×