Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Guest Mujunen

Keventäminen.

Recommended Posts

Guest Mujunen

Täältähän löytyikin valmis ketju keventämisestä.

Itse olen pikkuhiljaa keventänyt Z31 Nissania. "Big wobbly car for big fat Americans" vai miten ne Top Gearissa sanoivat. Painoa pitäisi olla n. 1440kg alunperin. Osia on karsittu nyt aika huolella. Mm. seuraavat:

- ilmastointi kaikkine putkineen, kennoineen ja kompuroineen

- öljynlauhdutin

- sähköinen jousituksen korkeussäätö

- takapenkit

- tunkki ja avainsarja

- takaluukun verho, hattuhylly

- varapyörä

- takalasin pyyhin ja moottori

- keveämmät vanteet

- töötti (tässä oli 2)

- päivävalot

- K&N suodatin alkuperäisen kotelon tilalle

- sisämatot, roiskeläpät

- alemmat kylkilistat

- antenni, takakaiuttimet

- jonkin verran äänieristeitä

Saldo on laskelmien mukaan yli -60kg. Kaikkia osia en ole ehtinyt punnita. Perstuntumalla keveys tuntuu kiihtyvyydessä, mutta enemmän nopeassa kaarreajossa. Meinasin kellottaa vielä G-Techillä tarkemmat lukemat ylös. -60kg tämän painoisessa autossa vastaa +10hv. Pyörivän massan vähentämistä en ole ottanut huomioon.

Lisää kevennystä on tulossa. Auto säilytetään kuitenkin alkuperäisessä asussaan, katsotaan vaan mistä pystyy vielä nipistämään. 20 kiloa löytynee vielä helposti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Keventäminen.

Takalasi pleksi- malliseks..

Yllätyin tässä taannoin kuinka kevyt Uldiz:n zetan takaluukku olikaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Keventäminen.

Takalasi pleksi- malliseks..

Yllätyin tässä taannoin kuinka kevyt Uldiz:n zetan takaluukku olikaan.

no ei se kevene kuin suunnilleen puolet jos lasin vaihtaa samanvahvuiseen polykarbonaattiin ;) ... vrt. lasin tiheys 2.5 ja PC:n tiheys 1.2, eli 1m² 5milliä vahvaa lasia painaa tällöin 12,5kg ja samankokoinen käikäle PC-ikkunaa 6kg (tälläinen kevennys toki rontissa kyllä tuntuukin jo helev*tin moiselta) mutta ton takalasinki voi tehä esim 3mm:sestä PC:stä vielä helposti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Keventäminen.

Onko kuskilla tarvetta laihduttaa? ;)

eikö tätä tehtykään sen takia että kuski voi kasvaa sitten... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Keventäminen.

Kennykin joutu pudottaan ihan törkeesti painoo ennen kun se sai zetan sutiin.. ;D

Perästähän voi sitten karsia peräöljyjen jäähdytysjärjestelmän kanssa pois. Tosin niistä ei montaa kiloa taida tulla, mutta kerran jos tööttikin jo karsittiin niin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Mujunen

Vs: Keventäminen.

Kuski painaa 95kg, eli olishan tuossakin mitä keventää.

Rosteripakoputki ja massojen kaapiminen pohjasta säästäisi painoa jonkin verran. Kuituinen konepelti tai pleksilasi voi olla aika arvokas ja työläs projekti, painoahan niillä lähtisi kyllä.

Jossakin vaiheessa kun ruvetaan vähän tehoja kaivamaan lisää, niin kaikki kevennys on kotiinpäin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×