Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
app

Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!

Recommended Posts

ei auta akun vaihto ja releitä on myös yritetty naputtaa. ajonesto vois olla jumissa mut ainakin se ajoneston valo kyllä sammuu ihan normaalisti.:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko auto seissyt ulkona? Ovathan akun navat puhtaat ja maadoitukset kunnossa? 

Jos on ok, niin sitten lähtisin seurailemaan piuhoja konehuoneessa. Hiiret nimittäin osaa tehdä kaikenlaisia jänniä juttuja lyhyessäkin ajassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

on seissyt osan aikaa ulkona. ja kai akun navat puhtaat on kun toinen akku on otettu toimivasta autosta. ja tohon hiirijuttuun ny en usko. toimisi noin 5sek alussa kun annoin apuvirtaa mutta sen jälkeen ihan kuollut koko laitos. ihan ku sulakevika mut kaikki sulakkeet silti ehjiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä mittaisin tuleeko virtalukolle asti edes virtaa. Aika nopee purkaa muovit pois ja pohjasta mitata että on jännitteitä. Kandee myös mitata sitä akkua sillä hetkellä, kun kääntää avainta ja kattoo kyykkääkö jännite ollenkaan. Jos ei mitään reagoi, niin todnäk silloin ei sähköä edes yritä mennä mihinkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Semmonen uskon asia kun moottoriöljy. Moni sanoo että 10w60 olis enemmin haittaa kun hyötyä? Näistä on niin monta eri koulukuntaa. Itsellä perusvireinen SR20DET. Kumpi sitten olis parempaa joku 5w40 vai 10w60 raceöljy. Castrollia oon käyttäny aiemmin Skylleissä, sillä mennään varmasti tämänki kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, samuup said:

Semmonen uskon asia kun moottoriöljy. Moni sanoo että 10w60 olis enemmin haittaa kun hyötyä? Näistä on niin monta eri koulukuntaa. Itsellä perusvireinen SR20DET. Kumpi sitten olis parempaa joku 5w40 vai 10w60 raceöljy. Castrollia oon käyttäny aiemmin Skylleissä, sillä mennään varmasti tämänki kanssa.

Menisin suositellun viskositeetin mukaan. Jos ajo on enemmän suuntautunut radalle ja öljyn lämmöt on tapissa, niin sitten paksumpaa. Tää nyt on mun "uskomus".

Share this post


Link to post
Share on other sites

4-mäntäsatulan purku? Mitäs vinkkejä mäntien irrotukseen on? Paineilmaa kyllä mutta mites kun ensimmäinen mäntä irtoaa? Vai puristimet joka männälle ja pikkuhiljaa saa kaikki irtoamaan? Eli sx etusatula kyseessä

Share this post


Link to post
Share on other sites

riippuu mitä teet, itse laittaisin kolmeen puristimen ja pullauttaisin yksi kerrallaan pihalle, uudet tiivisteet ja takaisin sisälle. Ja seuraavan kimppuun. Voit tietenkin laittaa satulan paikoilleen ilman paloja ja painaa pedaalia, tulevat kaikki neljä mäntää aika ulos mistä sitten yksi kerrallaan otat pihdeillä irti. Vaatii siis jarrulevyn tai vastaavan etteivät tule pihalle vain yksi..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne lähtikin ihan wd kylvyllä ja sitten kahdella meisselillä kampesi ensin ja papukaioilla avitti. Lähtee puhallukseen nuo satulat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mikäs on kun lähtee kiihdyttämään niin n. 8 PSIn kohdalla seosmittari tippuu lähes ~17 ja auto hidastaa hetkellisesti ja sen jälkeen kiihdyttää normaalisti ja mittari näyttää n. 13-12 täydellä kaasulla?
autossa on GFB boost controller joten voiko sen säädöt vaikuttaa asiaan? (esim. leikkaa bensansyöttöä ettei mene paineet yli)? ko. ohjain mittaa imun samasta letkusta kuin bensapaineensäädin, ehkä kannattaisi siirtää?
olisi hyvä tietää että onko vakavakin asia kyseessä että uskaltaako ajaa ettei moottori hajoa :D
E: ja kyseessä on siis SR20DET S14

Edited by Miqster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos vedossa vetää noin laihalle niin jotain on männikössä. Ota tosiaan heti ekana jostain toisesta lähdöstä sille säätimelle ohjaus ja laita bp-säätimelle ihan oma ehjä jakamaton letku, ettei nyt ainakaan sen takia käy mitään.

Mutta erikoisen kuuloinen, jos kerran kuitenkin sitten myöhemmin tuosta tokenee suht ok-seoksille. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tilasin juuri uuden bensafiltterin ja putsaan lähiaikoina MAFin ja ohjaan letkut uudelleen mikäli ne korjaisivat ongelman. 
tuli sellainenkin asia mieleen että ostin autoon viime vuonna uudet NGK Iridium (muistaakseni BKR8EIX) tulpat enkä ole säätänyt kärkiväliä, tuskin vaikuttaa tähän mutta ilmeisesti kannattaa silti säätää?

löysin myös youtubesta videon jossa on lähes sama probleema

tosiaan, kun ahdot lähtee nousuun niin se hyppää hetkeksi 17 (n. puoli sekuntia) ja takaisin 13-14 

Edited by Miqster

Share this post


Link to post
Share on other sites

kyselisin vielä varmuuden vuoksi että kai esim. tähän voi vetää sen ahtosäätimen imuletkun? jos ei niin oikealla olevaan letkuun T haara?
psPiFWe.jpg

otin myös videolle pätkän seosprobleemasta jos se selventää/auttaa asiaa. 
en viitsi pitää kaasua enempää pohjassa kun seos laskee n 17 kohdalle :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko ca18det tyhjäkäynti venttiili on/off venttiili vai pwm venttiili?  Mitenhän saa toimimaan hyvin megan kanssa vai ostaisiko suoraan toisen venttiilin?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rakenteilla on korkeapuristeinen vanhan liiton virimoottori lasketulla kannella, jyrkemmällä nokalla, 40mm Dellortoilla jne. Nyt vain mietityttää että kuinka korkeilla puristuksilla moottori vielä toimii tavallisella 98:lla, ja missä vaiheessa kannattaa harkita esim RE85:een siirtymistä.

Omat haasteena tuo myös se että auto on tarkoitus pitää katulaillisena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kyllä noi pitkälle yli kympin puristuksia vapariin tarjoo. Mulla on 11.7 viinalla ja osa sanoo että hyvillä säädöillä pääsis vielä bensalla. Itse toivoisin 13 puristuksia että tosta viinasta alkais olemaan hyötyä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vastaava kone tuli rakennettua aikoinaan 2002, jolloin puristukset olivat karvan alle 12 mutta tuntui toimivan vielä hyvin sen aikaisella 98:lla. Tosin sillä koneella tuli öljynkiertohäiriön vuoksi kilometrit täyteen alle 200km:n joten pidempää kokemusta sillä ei ehtinyt kertymään. Seuraava kone tulikin rakennettua vakio alakerralla josta ei taidettu puristuksia edes mitata.
Nythän 98 sisältää sen 5% viinaa joten ainakin 98:n pitäisi toimia jopa paremmin.

Nyt rakenteilla olevan kone on alakerraltaan samanlainen kuin tuo ensimmäinenkin mutta kantta on laskettu enemmän joten puristukset tulevat varmasti nousemaan jonkin matkaa yli 12:n. Toisaalta viinaan siirtyminen ei vaatisi kuin muutaman letkun uusimisen polttoainelinjasta sekä isommat suuttimet kaasareihin.

Käsittääkseni viina vaatii laajakaistalambdan jotta seokset näkee oikein?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6.5.2017 at 19.21, Tero-75 said:

Rakenteilla on korkeapuristeinen vanhan liiton virimoottori lasketulla kannella, jyrkemmällä nokalla, 40mm Dellortoilla jne. Nyt vain mietityttää että kuinka korkeilla puristuksilla moottori vielä toimii tavallisella 98:lla, ja missä vaiheessa kannattaa harkita esim RE85:een siirtymistä.

Omat haasteena tuo myös se että auto on tarkoitus pitää katulaillisena.

sehän riippuu monestakin asiasta, mutta ihan ensimmäiseks kannattaa valita millä polttoaineella ajat koska etanolin ja bensan välillä on aika iso ero puristus suhteella. neljä venttiiliä per sylinteri toimii isommalla puristus suhteella kuin kaksi per sylinteri. nokka akseli (nosto ja nokkien välinen kulma) on iso tekijä näissä, mitä isompi, sen isompi pitäis olla puristus suhteenkin. 

jotai juttua aiheesta esim täältä http://garage.grumpysperformance.com/index.php?threads/dynamic-vs-static-compression.727/

nyt kun sulla on jo jotain pohjaa tuolle moottorille mitä oot tekemässä niin kannattaa lähteä tosta nykysestä ylöspäin nostamaan niitä jos meinaat etanolilla ajella, esimerkiksi kannen tiivisteen paksuutta muuttamalla jos mahdollista tai juurikin tuosta kannesta tiputtamalla.

Edited by epeli^^

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, epeli^^ said:

sehän riippuu monestakin asiasta, mutta ihan ensimmäiseks kannattaa valita millä polttoaineella ajat koska etanolin ja bensan välillä on aika iso ero puristus suhteella. neljä venttiiliä per sylinteri toimii isommalla puristus suhteella kuin kaksi per sylinteri. nokka akseli (nosto ja nokkien välinen kulma) on iso tekijä näissä, mitä isompi, sen isompi pitäis olla puristus suhteenkin. 

jotai juttua aiheesta esim täältä http://garage.grumpysperformance.com/index.php?threads/dynamic-vs-static-compression.727/

nyt kun sulla on jo jotain pohjaa tuolle moottorille mitä oot tekemässä niin kannattaa lähteä tosta nykysestä ylöspäin nostamaan niitä jos meinaat etanolilla ajella, esimerkiksi kannen tiivisteen paksuutta muuttamalla jos mahdollista tai juurikin tuosta kannesta tiputtamalla.

Kone on vanha E15, jossa venttiilejä on vain 2 per sylinteri, ja sekä lohko että kansi ovat jo valmiina joten puristussuhteen muuttaminen ei tule enää kysymykseen ellen sitten vaihda matalampipuristeisia mäntiä koneeseen. Kannentiivisteen paksuuksilla ei käytännössä ole mahdollisuutta pelata. Nokka on vakiosta 280-asteiseksi hiottu, nostoa muistaakseni karvan alle 11mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joku rikko takalasin ni pitäis liimata uus tilalle. Vanhat lasinjämät on jo irti reunoista, kannattaako vetää mattopuukolla vanha liima tasaseksi ja uutta päälle vai vetää esim teräslankalaikalla puhtaaks ja sinkkimaalia perään? 

Käykö koriliima takalasin tapauksessa vai kannattaako ostaa tuulilasiliimaa, esim http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Tiivisteet/Tuulilasin-tiivisteaine-2000017139/

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

toffeelaikalla saisit kaikki liimat pois ilman että maalipinta kärsisi, itse poistin xsyleenillä ja mattoveitsellä kaikki pois ja uusi liima.

 

mutta oma kysymykseni.

micrasta hajosi jännitteensäädin, hain uuden ja aloin asentelemaan mutta uudessa säätimessä ei ollu johtimien lähtöjä kuten edellisessä. Kokeilin ilman johtoja ja hyvinhän se latasi, mutta latauksen valo ei toimi.

onko valoa mahdollista saada toimimaan tai toimiiko toi ylipäätään ilman signaalijohtoa?

lataa kumminkin tyhjää akkua 13.8 volttia

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/11/2017 at 21.09, Kremilin said:

toffeelaikalla saisit kaikki liimat pois ilman että maalipinta kärsisi, itse poistin xsyleenillä ja mattoveitsellä kaikki pois ja uusi liima.

Kiitoksia, näin teen. 

Seuraavaksi voisin kysätä, oisko vinkkejä tukivarren puslien irroitukseen, prässiä ei oo ikävä kyllä. Meinasin kierretangon ja sopivan kokosen prikan ja hylsyn avulla koittaa kiertää pois. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse taisin painaa viilapenkissä pois sopivien holkkien avulla. Asennus samalla metodilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×