Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   24.05.2018

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
app

Nopeita vastauksia pieniin pulmiin? Kysy täällä niin nopeimmat vastaa!

Recommended Posts

Kannattaako akku laittaa konttiin vai esim penkin taakse. ? mietin vaan että eikös se paras paikka painolle ole siinä akselien välissä mahollisimman matalalla. Toisaalta jos laittaa kontiin niin tasottas vähän jakaumaa kun etupenkkejämyöten purettu sisusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

akselien välissä paras, vielä jos toiselle puolen kuin kuljettaja niin saa tasotettua balanssia (riippuen muuten auton balanssista.) mut parikyt kiloo, hifistelyä kyl ellei kyse ole jostain timeattack vehkeestä yms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt ei mainittu autoa mutta esim. S13 huomaa varsinkin talvella eron kun vaihtaa akun keulalta konttiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

se on mazda 323 bg korinen etuveto. Mietin vaan tuossa kun aika kevyt on takaanta niin tuntuu aika herkästi lähtevän perä sivulle kun kovemmassa vauhdissa jarrutelee mutkiin, en nyt niin kovaa uskaltanu ajella niihin että muuten ois perä lähteny luistamaan. Eli abouttiarallaa kaikki paino edessä. Varmaan jos vaihtas slicksit alle ja 17" vaativat jarrut niin pystys tekkee niinku moottoripyörällä :D mukava vehe muuten ajella lyhyillä väleillä ja yli 200hp. Pittää varmaan kokkeilla vähän muutuuko tuntuma mitenkään noin pienellä erolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllähän se painonsiirto auttaa jos tuntuu perä kevyeltä. Jarrutuksessahan paino siirtyy vielä enemmän etupyörille. Mitä enemmän painoa saa edestä taakse sitä enemmän sitä siellä myös jarrussa säilyy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miksi om s13 on aivan kauhea ajettava suuremmissa nopeuksissa? Kiemurtelee menemään kuin käärme, on levoton jne, ei halua suoraan kulkea vaan kokoajan hakemista joka suuntaan ja etenimen on siksakkausta.

Kaikki pyöränkulmat säädetty toleransseihin paitsi etu camberi jota on -3 tällä hetkellä., kaikki tukivarret alustassa säädettävät.

Casteria ei pystyny mittaamaan pyöränsäädössä laitteistosta johtuen, mutta reaktiotangot on mittaamalla säädetty samanpituisiksi. Auto vetää sikana vasemmalle... Tuntuu todella kevyeltä isommissa nopeuksissa

Mitä seuraavaksi avuksi?

Edited by Suiza

Share this post


Link to post
Share on other sites

No se casteri olisi hyvä katsoa, veikkaan että ei ole sama vaikka varret olisi samanmittaiset. Casteria saisi olla jonkin verran. Oisko 5-7' Mites renkaat, onko noilla ennen mennyt vakaasti? Tarpeeksi painetta kumeissa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei ole koskaan ennen mennyt noilla renkailla/vanteilla vakaasti mutta silloin syytin rengaskulmia. Nyt kun on nekin säädetty niin paha niitä syytellä enään, paitsi tota casteria.

EIkös se niin menisi että tossa on nyt sitten enemmän casteria vasemmalla puolella kun kerran vetää vasemmalle? Jos sitä koittaisi vähän kotikonstein säätää ja katsoa vaikuttaako asiaan, vai meneekä vituiks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caster vaikuttaa suoraa pyöriä suoraan ohjaavaan momenttiin. Palautuuko ratti suoraan ittellänäsä kääntämsen jälkeen? jos ei niin sitten on Caster pielessä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oliko niin että jos laittaa s14 viskolukon s13 abs kuoriin joutui vaihtamaan s14 tumpit? Ostin perän ja myyjän mukaan kävi suoraan paikalleen s13 osilla. No ensinnäkin perä oli absiton ja tumpit ei käykkään omasta perästä. Käykö ne s14 tumpit edes suoraan? Pikkusen meinaa jo hermo mennä tämmöiseen pelleilyyn...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Caster vaikuttaa suoraa pyöriä suoraan ohjaavaan momenttiin. Palautuuko ratti suoraan ittellänäsä kääntämsen jälkeen? jos ei niin sitten on Caster pielessä

Juu palauttaa hyvin mutta ei täysin keskelle, siksi mietinkin että casteri ei ole molemmin puolin sama. Kävin juuri tutkimassavähän perusteellisemmin alustan osia ja toinen raidetangonpää on melko samperin väljä... vaikka 2tkm sitten katsuri noissa palloniveleissä roikku. :D

Tästä päästäänkin seuraavaan kysymykseen että kun tuo auto on madallettu ihan typeryyden kynnykselle asti niin ei varmaan kannata vakio raidetangonpäitä enään laitella, vaan sellaiset missä on tuota "bump steer correction":ia.

Onko noissa esim jm-tuonnin myymissä hardrace säädettävissä päissä tuota bump-steer korjausta ja onko säädettävä millään tapaa? Mitä muita raidetangonpäitä foorumilaiset suosittelee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikähän bensanpaine säädin kannattaisi ostaa 750hp etanolilla olisi tarkotus ottaa irti tai ainakin snne suunnille. Ei nyt ainakaan enempää varmaan kehtaa pitää niin kestää taas auto edes hetken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainiin ja se vielä että joku mainihti et s13 vakio tumpeista vois sorvata käypäset tuohon s14 viskoon? Jos mahdollista oisko kuvaa miten ? Voi laittaa vaikka yv pitäs saada nopeesti auto läjään

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikä voisi olla vikana? Asensin plx laajakaistan.. Lambdalta menee tieto mittarille/eculle... Pintakaasu ajellulla seokset putoo 16-17. Ja meinaa pätkästä, ellei anna kaasua.. Tätä ongelmaa ei ollut ennen laajakaistaa. Autona r32 gts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko näissä Mamasan ja JM-tuonnin myymissä hardrace säädettävissä raidetangonpäissä korjattu bump-steeriä ja miten paljon?

1afa1acadaa77ac5b9baf65cd61ee0c2.jpg

Anteeksi nyt spämmäily mutta asialla tulenpalava kiire, pitäisi suunnillen nyt tietää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuinka paljon? Eikös tuo ero ole sama raidetangon ja tukivarren välillä riippumatta siitä kuinka paljon on madallettu. Tossa taitaa olla pari senttiä varaa muuttaa kiinnitypistettä, noin ulkomuistista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taidan olla liian väsynyt ymmärtämään ensimmäistä lausetta? Mutta jos joku vois vielä vahvistaa tuon nyt että varaa muuttaa kiinnityspistettä parikytä milliä (olka-akselista alaspäin nyt vielä selvennykseksi), niin tietäisi sit tilatako tollaset vai samalla hinnalla repullinen vakioita.

Antsa: Noissa linkin päissä eri (pitemmät?) nuo ulkokierteelliset osuudet.

Kunhan vaan luottoa löytyis niin sorvais itte juuri sellaiset kun haluaa, uniballit nyt ei kauheita maksa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orkkis raidetangonpään mittaa ei nyt ole. Tolla hardracen päällä saa nivelpisteen kääntövarren pinnasta ~37-53mm etäisyydelle. Kävin oikein tallissa mittaamassa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suurkiitokset sulle! Orkkispäät ovat 17-20mm kääntövarren pinnasta nivelen keskelle näin nopeasti mittanauhalla sihdaten. Eli eipä ole enään raidetangot niin linkussa noilla uusilla hardracen romppeilla sitten jotka ovat jo tulossa kovaa matkaa tännepäin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikähän vois autossa olla kun jos todella pieniltä kierroksilta lyö kaasun pohjaan niin se jossakin välissä sitten nykäsee eli varmaankin fuelcut tulee. Tänään sitten huomasin että kun otti aluksi yli 3k kierroksia ja sitten paino kaasun pohjaan niin ei mitään, Myöskään nopeassa vedossa ei tee tuota vaikka ahdot iha nsamalla tavalla nousevat.Ahdot on 0.8bar hukkaportille menee manuaalisen säätimen kautta jolla ei nosteta ahtoja vaan ajattelin että siihen vähän alemmas laittaa niin nouseevat ainakin nopeammin. Letku noin 40cm ennen kaasuläppää ja sillä joku 50cm pituutta hukkikselle. Esim puolikaasulla kyllä ahtaa ilosesti vaikka 1.5 mitä nyt vähän letku oli irti niin huomasin ja mitä yrittänyt tuota manuaalista säädintä kokeilla, yhen napsautuksen kiertää niin tekkee tuota samaa katkomista vaikka esim calibraan laitoin saman säätimen niin 0.9 sai vääntää vajaat 10 napsautusta, mutta jos se on ns. 0 asennossa niin sitten ei ole ongelmaa.

Voiskohan olla että esimierkiksi ecun mappi näkee vähän eri lukuja kun on eripaikassa, solenoidi siinä oli kun auton ostin mutta sillonki oli vedetty suoraan hukkikselle, vaihdoin siihen toisen niin se räpsytti sitä kokoajan vähä aikaa kun kaasua painoi, tyhjäkäynnillä sitten hetken päästä lopetti.

Mitä nyt ajattelin kokeilla niin vois siirtää tuon ahtojen säädön jonnekkin lähemmäksi turboa. tai sitten yrittää vetää sen samaan paikkaan mapin kanssa ja vaihdella letkuja vähäsen jos se jotakin auttaa.

Paljon tekstiä kieltämättä mutta jospa jollakin olisi ollut tämmöstä ongelmaa ja oliskin helppo ratkaisu. Pitää jossakin välissä käydä helsingissä näyttämässä siellä missä säädetty jos ei ala tokenemaan.

Edited by antsa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×