Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
minizeta

5-vaihteinen 260z autom tilalle

Recommended Posts

No niin auto ei ole viela edes rekisterissa mutta pitaa alkaa kartoittamaan tuota 5-vaihteista lootaa. Mahtaako tuossa -74 260z automaatissa oleva pera olla sama mita manuaaleissa oli ja onko mitaan syyta miksei sita voisi kayttaa 5vaihteisen kanssa?

manuaalin pedaalit, vauhtipyora ja "backing plate" mulla on jo. jos muistan oikein 4 vaihteinen loota joka auton mukana tuli ja vauhtipyora saattoi olla zx -mallista. taytyy tarkistaa myyjan mailit viela.

kokeneempien vinkit minkalaista laatikkoa kannattaa etsia ovat tervetulleita. jos hankin esim 280zx:n lootan kelpaako 260z:n kytkinpaasylinteri (joka pitaisi joka tapauksessa hommata viela)

Vs: 5-vaihteinen 260z autom tilalle

Ei mitään esteitä, aivan sama mistä autosta loota, kunhan on L-sarjan moottorilla ollut!

Vaikka 160j, 180b, 1600, laurel, cedric jne.... samat sylinterit varmaan jostain -68-->80luvun loppuun jne.

Ja mullehan kelpaa tuo tomaatti sitten jos oli kunnossa ja jouten, ei jaksa sommata tuota keppiä kun helpommallakin pääsee.... ja Datsunin tomaatti kun on niin makian herkkä :D

Ei mitään esteitä, aivan sama mistä autosta loota, kunhan on L-sarjan moottorilla ollut!

Vaikka 160j, 180b, 1600, laurel, cedric jne.... samat sylinterit varmaan jostain -68-->80luvun loppuun jne.

Ja mullehan kelpaa tuo tomaatti sitten jos oli kunnossa ja jouten, ei jaksa sommata tuota keppiä kun helpommallakin pääsee.... ja Datsunin tomaatti kun on niin makian herkkä :D

hyva tietaa. mahtaako nuo 80-83 zx lootat olla missaan suhteessa erityisen hyvia vanhempiin verrattuna? eli kannattaako pitaa niita jonkinlaisessa ensisijaisuusasemassa?

kylla musta ainakin tuntuu etta tuo automaatti on aika munaton.. ;D en tieda ehka tottumuskymysys mutta kylla mulle tuli heti sellanen etta ei hitto manuaali saatava. olen kylla tuota sen vahan mita nyt ehdin ajaa ennen kuin valiaik kilvet meni vanhaksi ihan kasin vaihtanut. tosin isolta osin syysta etta myyjan mukaan automaattilootan joku modulaattori tai mika lie pieni ja helposti vaihdettava juttu on viallinen ja se oli alipaineputken kautta imenyt lootan oljyt ja poltanut ne koneessa, joten putket on tarkoituksella tukittu ja lootaa kaytetty ikaankuin manuaalisena joka kylla tuntuu pelittavan ihan ok, mita nyt nopeassa kiihdytyksessa on riski etta lyo vahingossa neutraalille kun se lotjahtaa siihen asentoon "kolmosta" hakiessa aika helposti. tuon pikkuvian takia loota ei aina oikein tajua vaihtaa pienempaa kiihdyttaessa, mutta myyja sanoi ettei viitsinyt korjata koska hanen makuunsa automaatti vaihtaa liian aikaisin toimiessaankin ja han kayttaa sita kasikayttoisena sitten kuitenkin. itse en ala vikaa myoskaan korjaamaan koska manuaali tulee joka tapauksessa. itse laatikko tuntuu pelittavan kylla erittain hyvin muuten.

Omastakin meni juuri tuo modulaattori! Aika makeet usvat nakkas putkesta kun rupes vetään imusarjaan tuota atf:ää!!! Osan sai Suomesta ja makso muistaakseni muutaman kympin, lootan ulkopuolinen osa, helppo nakki!

hmm... mikshän kiiharimiehet käyttää niin paljon automaattia ;D ei ainakaan hitaamman vaihdon vuoksi...!

Omastakin meni juuri tuo modulaattori! Aika makeet usvat nakkas putkesta kun rupes vetään imusarjaan tuota atf:ää!!! Osan sai Suomesta ja makso muistaakseni muutaman kympin, lootan ulkopuolinen osa, helppo nakki!

hmm... mikshän kiiharimiehet käyttää niin paljon automaattia ;D ei ainakaan hitaamman vaihdon vuoksi...!

mie en tiijja kiihytysajosta mittaan ku se ei oo koskaan oikeen innostanu. mutta mun jarki sanoo etta kun automaatissa on 3 pykalaa ja manuaalissa vaikka se viisi niin siita manuaalista varmasti loytyy helpommin se tilanteeseen sopiva valitys? mika tietais tietyissa maantieajotilanteissa ravakampaa kiihtyvyytta? ainakin tallainen kaytannon tilanteiden kokemus asiasta mulla on.. ::)

Itse olen kanssa vaihtamassa automaattia manuaaliin. Laatikko minulle tuli 280zx na koneen perästä ja se ei kyllä täysin sattunut kohdalleen. Vaatii kepin taivutuksen ja vähän pellin poistamista että sattuu kohdalleen. Vanha kardaani kävi paikoilleen. Muuta mitä tarvitsee on kytkimen pääsylkky, työsylkky, vauhtipyörä, kytkinpoljin ja jarrupoljin. Jarrupoljin ei ehkä ole pakollinen mutta suosittelen että tulee enemmän väliä kytkin- ja jarrupolkimen väliin.

Itse olen kanssa vaihtamassa automaattia manuaaliin. Laatikko minulle tuli 280zx na koneen perästä ja se ei kyllä täysin sattunut kohdalleen. Vaatii kepin taivutuksen ja vähän pellin poistamista että sattuu kohdalleen. Vanha kardaani kävi paikoilleen. Muuta mitä tarvitsee on kytkimen pääsylkky, työsylkky, vauhtipyörä, kytkinpoljin ja jarrupoljin. Jarrupoljin ei ehkä ole pakollinen mutta suosittelen että tulee enemmän väliä kytkin- ja jarrupolkimen väliin.

vauhtipyora ja poljinasetelma (jarru ja kytkin) mulla tulikin jo auton mukana. eikos noiden zx-na -mallien 5 -loviset ole kuoreltaan samoja kuin s30 -malleissa kaytetyt? niin olen jostain kuullut etta pitaisi menna ilman peltien leikkelya. ei ilmeisesti mene vai paastaanko tassa siihen etta nuo on sen verran yksiloita etta mm joku pyorakoko joka mahtuu yhteen ei taydella varmuudella mahdukaan toiseen?

Sellainen käsitys itselläkin oli että laatikon olisi pitänyt käydä heittämällä paikoilleen, mutta toisin kävi. Muokkaus ei toisin ole vaikea/suuri, mutta hommaa kuitenkin on. Laatikon malli en pysty sanomaan, koska en ole sarjanumeroa vielä laatikosta löytänyt. Ja vaikka luovuttaja-auto on saudeista tullut 280zx na niin en kyllä usko että se on syynä laatikon sopimattomuudelle.

Ja jos on 5vaihteinen zetan loota jo itsellä ja vaatii laittoa niin kannattaa muistaa että menee pienellä vaivalla myös 200sx:n loota. :)

Mullakin ois ylimääräisenä Zetan 5vaihteisen lootan kytkikopan puoleinen puolisko millä onnistuu tuo vaihto uudempaan lootaan.

Ja jos on 5vaihteinen zetan loota jo itsellä ja vaatii laittoa niin kannattaa muistaa että menee pienellä vaivalla myös 200sx:n loota. :)

Mullakin ois ylimääräisenä Zetan 5vaihteisen lootan kytkikopan puoleinen puolisko millä onnistuu tuo vaihto uudempaan lootaan.

no tamakin viela.. noista saa akkia sellaisen sillisalaatin etta ei itsekaan tieda minka auton osaa pitaa hakea jos joku hajoaa :D

miten nuo sxn lootan valitykset verraten vanhempii 5loviisiin? mitenka muuten eri perien saatavuus esim suomessa? mietin vaan etta jos loydan tassa sen 5vaihteisen etta mitenka mahtaa tuo automaatin peravalitys sellaisen kanssa sitten liikkua? En ole ehtinyt viela edes tutkia mika pera siella on, luulisin etta orkkis jonka valitys pitaa tarkistaa kirjoista ja kansista.. tavoite olis se etta ennemminkin sita kiihtyvyytta hakisin kun suurinta huippunopeutta kun ei mulla ole mitaan motiiveja lahtea kaahaamaan mitaan nopeusennatyksia. tietty sita mielellaan sit myos vitosella kruisaa ilman etta kierrokset on heti tapissa..

tuli vastaan L28(myyjan mukaan hyvakuntoinen, 150tuhatta ajettu) plus diesel cedricista otettu 5v loota pyynti 300 egee ja tinkivaraa on.

en ole kylla konetta vaihtamassa eika sille sikali tarvetta ole mutta loota kiinnostas, eikos sen nyt sit pitas menna tonne s30een suht mutkattomasti?

jos ostais kombon pois ja laittas koneen myyntiin saman tien. vaimo tykkais taas varmasti.. :D

jos se on ld28 loota suoraan niin etukoppa ei suoraan käy. itse tein L20a:lle vitoslootan dieselin takaosasta ja 240z rikkinäisen viitoslaatikon etukopalla (tuskin näissä on etukopalla eroa 4/5 laatikolla?). yksi ohjuri oli paksumpi (porausta koppaan) ja vähän piti sorvata etulaakeripesän sisäpuolelta että isompi hammasratas mahtu liikkuun. ja etulaakeri vanhasta lootasta.

kannattaa varmaan kysyä niiden pulttien kiinnityksien etäisyyttä toisistaan niin sen saa varmistettua käykö suoraan.

mulla oliskin jo 280z:n nelilovinen loota josta sen etukopan voisi ottaa jos se kay. taytyypa kysella tietaako myyja laatikosta tarkemmin.

Itte oon kanssa mahd vaihtamassa viisloviseen. Ei siinä että söis bensaa vaan ihan vaan ajomukavuutta aatellen. Itteasiassa tuo mun 240 syö aika vähä. Eilen laskeskelin että 9l/100:lla menis seka-ajossa. Voiko pitää paikkaansa...? Laskin vaan käytetyt kilsat ja tankatut bensat. Ei paha ollenkaan...vie vähemmän ku Volvo..

kai toi voi paikkansa pitaa. ma olin aimana kun ajoin auton saksasta kun varsinkin ekan puoliskon matkasta ajelin tosi rauhassa kun en pelia tuntenut viela, en enaa muista enka tarkasti laskenutkaan mut saattoi menna tasaista motariajoa vetaessa jopa alle 9. mut kylla alyttoman iso ero tulee kun vahan polkee. mulle naissa kulutus on ihan se ja sama. ja oikeestaan mukavuuskin mutta toi 5-lovinen vaan tuntuu sillein paremmalta ajatukselta etta siita varmasti loytyy helpommin se tilanteeseen sopiva valitys. tosin nyt kylla on budjetti sellanen etta harkitsen jopa ton nelilovisen heittamista sisaan automaatin tilalle ja kayttavani sita aikani. en kuitenkaan pahemmin motarilla tolla ajele vaan noita pienempia maalaisteita ja syheroita, sikali se vitosvaihde ei juuri nyt ole mulle niin merkityksellinen. kunhan vaan manuaalin saa..

Mullahan on 5-lovinen mutta kyllä on vaikea ollut päästä alle 9,5 litran.

Noita kaasareita voisi ehkä vielä hienosäätää. Paukahteleekin 4 -5 tuhannen kierroksen välillä. >:(

:'( :'( :'( Zetasta on muuten myynti-ilmoitus seuraavassa Mobilistissa :'( :'( :'(

Mullahan on 5-lovinen mutta kyllä on vaikea ollut päästä alle 9,5 litran.

Noita kaasareita voisi ehkä vielä hienosäätää. Paukahteleekin 4 -5 tuhannen kierroksen välillä. >:(

:'( :'( :'( Zetasta on muuten myynti-ilmoitus seuraavassa Mobilistissa :'( :'( :'(

ala ala hyva mies myy nyt kadut kuitenkin.. vaikka ymmaran toki et joskus nain on tehtava. jos menee myyntiin niin toivon etta menee hyvaan kotiin jossa auto saa arvoisensa jatkon.

oisko tossa kuutuksessa sit vaikutusta silla et mulla on nykyaikaisempi karjeton sytytys ja puola sen mukaan. se miten toi mun mn47 kansi vaikuttaa en tieda, voi olla etta koska siina on aika hyvin alavaantoa se pienentaa kulutust arauhallisessa ajossa. myos holley on ihan uuden karhea ja hyvassa iskussa joten voi olla etta noilla evailla saa vahan kulutustakin alas.

Mahtaako tuossa -74 260z automaatissa oleva pera olla sama mita manuaaleissa oli
Sen verran on ainakin eroa, että manuaalin perävälitys on 3.900 ja automaatin 3.545.Ohessa vielä parts catalogista napattu kuva S30:n 4- ja 5-lovisista laatikoista (FS5C71A & F4W71A), aika samalta ne näyttää ton kytkinkopan kiinnityksen osalta. 5-vaihteinen ylempi, ja 4-vaihteinen alempi.

S30_laatikot.jpg

Mahtaako tuossa -74 260z automaatissa oleva pera olla sama mita manuaaleissa oli

Sen verran on ainakin eroa, että manuaalin perävälitys on 3.900 ja automaatin 3.545.

Ohessa vielä parts catalogista napattu kuva S30:n 4- ja 5-lovisista laatikoista (FS5C71A & F4W71A), aika samalta ne näyttää ton kytkinkopan kiinnityksen osalta. 5-vaihteinen ylempi, ja 4-vaihteinen alempi.

Itseasiassa 260Z on tehty 5vaihteista 3.545 välityksellä ja muistaakseni automaati oli 3.7 välityksellä mielestäni tuota 3.9 oli eniten 240z perseessä nimimerkillä jokusen rikkonut.

Tuo kuva muuten vaihdelaatikoista taitaa olla suuntaa antava, tuo kepinkiinnitys systeemi oli muistaakseni vain 4 vaihteisissa.

Ja itselläni noita lodjuja meni kuin vappuneuloja paras lodju taisi olla 280zxturbo laatikko se on vieläpä pitkällä 5 vaihteella jolla sai matkakierroksia tiputettua.

Vs: 5-vaihteinen 260z autom tilalleÄh, olis pitäny selata tuota parts catalogia vähän pidemmälle..Eli, noi perävälitykset ovat R180-murikasta (240Z?), kun taas R200-murikoista (260Z?) löytyy seuraavaa:3.700, manuaali (2 seater & 2+2 seater) -> 07/763.545, manuaali (2 seater & 2+2 seater) 08/76->3.700, manuaali Australia 08/76->3.364, automaatti (2 seater & 2+2 seater) -> 08/743.545, automaatti (2 seater & 2+2 seater) 09/74-07/76Vanhemmassa laatikossa (FS5C71A, -> 12/71) laatikko aukeaa kolmeen osaan - kytkinkoppa, laatikon etuosa ja häntä, kun taas uudemmassa laatikossa (FS5C71B, 01/72->) kytkinkoppa ja laatikon etuosa ovat samaa palaa. Ja noissa kepin kiinnityksessä on eroja. Kuva ohessa.

S30_laatikot2.jpg

taytyypa kayda varastolla vilkaisemassa sita 4 lovista ja katsoa mika kepin kiinnitys siina on. kaksiosainen se kylla mielestani on kuten pitaakin jos se tosiaan on 280zetorista kuten myyja sanoi.