Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Jami_Kristian

Apexi Power FC Commander kapulan käyttöapua

Recommended Posts

Nyt tarttis vähän apuja. Miten tota apexin ecun kapulaa oikein käytetää? Löysin tälläsen ohjeen, mutta aika heprealta näyttää. Nyt käy niin laihalla, että ei pysty ajamaa. Jos saisin säädettyä edes sinnepäin, ni sitten olisi helpompi viedä ammattilaiselle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Apexi Power FC Commander kapulan käyttöapua

Mitä pitäis päästä säätämään, mistä toi laihalla käynti johtuu?

Karttoja, suuttimia, maffien voltteja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Apexi Power FC Commander kapulan käyttöapua

Nyt tarttis vähän apuja. Miten tota apexin ecun kapulaa oikein käytetää? Löysin tälläsen ohjeen, mutta aika heprealta näyttää. Nyt käy niin laihalla, että ei pysty ajamaa. Jos saisin säädettyä edes sinnepäin, ni sitten olisi helpompi viedä ammattilaiselle.

Yks pika-apu on mennä Settings-valikosta siihen ruutuun, missä saa tehtyä väliaikasia pikakorjauksia. Lukikohan siinä joku ign/inj/yms. Sitten vaan injectoreille sen vertaa plussaa, että seokset on tontilla. Ja se asetus sitten nollaantuu aina kun katkaset virrat.

Ja sitten ei ihan oikeasti kannata polkea täpöllä, vaan ajella vaan kiltisti sinne ammattilaiselle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Apexi Power FC Commander kapulan käyttöapua

No ensi alkuun jos saisi säädettyä noi suuttimet kohdilleen. Elikkä todennäköisesti toi apexi on ollut jossain vähän tehokkaammassa autossa, joten säädöt on sen mukaiset. Mitkä asiat vaikkuttavat noihin suuttimiin, kun ohjeissa puhutaan jostain prosenteista ja volteista. No pitää tänää mennä tallille ton ohjeen kanssa tutkimaa. Ehkä nää asiat selviää sillai paremmin. Vähän turhan aikasee tein tämän topikin.

mutta saapi suositella säätäjää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Apexi Power FC Commander kapulan käyttöapua

No ensi alkuun jos saisi säädettyä noi suuttimet kohdilleen. Elikkä todennäköisesti toi apexi on ollut jossain vähän tehokkaammassa autossa, joten säädöt on sen mukaiset. Mitkä asiat vaikkuttavat noihin suuttimiin, kun ohjeissa puhutaan jostain prosenteista ja volteista. No pitää tänää mennä tallille ton ohjeen kanssa tutkimaa. Ehkä nää asiat selviää sillai paremmin. Vähän turhan aikasee tein tämän topikin.

mutta saapi suositella säätäjää.

Ihan alkuun kannattaa varmaan nollata ecu tehdas asetuksiin, jonka jälkeen suuttimet ja maffit valikoista oikeiksi , sen jälkeen säätöön AMW:lle.

suuttimet on helppo asettaa, jos sulla on vakiona esim 440cc, uusi vaikkapa 880cc = valikkoon 50% ja millisekunnit suuttimen arvojen mukaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Apexi Power FC Commander kapulan käyttöapua

Kiitoksia pikaisesta vastaukesta. AMW olikin mielessä. Pitää varailla sinne aikaa, kunhan saa ton auton eka vähän siistimpään kuntoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Apexi Power FC Commander kapulan käyttöapua

pidetään mielessä.

Ihan en päässyt tuosta kapulasta perille, mutta pikkuhiljaa. Nyt kysyisinkin, että mihis toi map-anturi kytketää? Ite laitoin sen kuskin puolella tulipellissä olevaan mötikkään, josta lähtee letku. Niin katkaisin letkun ja t-haaralla kytkin apexin map-anturin siihen. Onkohan se edes oikea paikka ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Apexi Power FC Commander kapulan käyttöapua

pidetään mielessä.

Ihan en päässyt tuosta kapulasta perille, mutta pikkuhiljaa. Nyt kysyisinkin, että mihis toi map-anturi kytketää? Ite laitoin sen kuskin puolella tulipellissä olevaan mötikkään, josta lähtee letku. Niin katkaisin letkun ja t-haaralla kytkin apexin map-anturin siihen. Onkohan se edes oikea paikka ;D

Niin siis imusarjan painehan siihen pitäisi saada. Että imusarjaan...

EDIT: Tai no kaasuläppien jälkeinen paine, kun GT-R:ssä on läppärungot...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Apexi Power FC Commander kapulan käyttöapua

pidetään mielessä.

Ihan en päässyt tuosta kapulasta perille, mutta pikkuhiljaa. Nyt kysyisinkin, että mihis toi map-anturi kytketää? Ite laitoin sen kuskin puolella tulipellissä olevaan mötikkään, josta lähtee letku. Niin katkaisin letkun ja t-haaralla kytkin apexin map-anturin siihen. Onkohan se edes oikea paikka ;D

Niin siis imusarjan painehan siihen pitäisi saada. Että imusarjaan...

EDIT: Tai no kaasuläppien jälkeinen paine, kun GT-R:ssä on läppärungot...

Ymmärtääkseni juuri tuohon kyseiseen kapistukseen (jolta ryöstin paineen) tulee juuri tuolta paine. Voin olla väärässä, joten siksi täällä huutelen.

e: Eli tuolta ryöstin

hauskuusympyr%C3%B6ity.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Apexi Power FC Commander kapulan käyttöapua

anteeksi vähän offtopiccia mut pystyykö tosta haaroittamaan kuulajousiventtiilille imusarjan paineen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Apexi Power FC Commander kapulan käyttöapua

anteeksi vähän offtopiccia mut pystyykö tosta haaroittamaan kuulajousiventtiilille imusarjan paineen?

Sulle on joulukuussa kerrottu mihin ja miten se kuulajousi kuuluu laittaa. Miksi nyt taas sitä kyselet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Apexi Power FC Commander kapulan käyttöapua

en ole sitä kerennyt laittaa kun on ollu niin paljon hommia.

ei tuolta imusarjan takaa oikeen hyvin noita paikkoja löydy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Apexi Power FC Commander kapulan käyttöapua

en ole sitä kerennyt laittaa kun on ollu niin paljon hommia.

ei tuolta imusarjan takaa oikeen hyvin noita paikkoja löydy

joo nyt vihdoinkin asensin sen kuulajousiventtiilin ni eikö se pelaa myös niin että ahtimilta tulee letkut t-haaraan ja t-haarasta siihen rautaputkeen ni laitoin sen siihen väliin?

ne letkut ahtimilta meni vakionakin siihen putkeen..

jos on väärin ni laittakaa joku kuva mihin kohtaa imusarjaa sen laitan...

???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Apexi Power FC Commander kapulan käyttöapua

Mulla murtu GTS-T skyllessä tuo letku tonne mötikkään ja lakkas vakio ahtomittari toimimasta, eli olisko sen mittarin joku anturiboksi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Apexi Power FC Commander kapulan käyttöapua

Mulla murtu GTS-T skyllessä tuo letku tonne mötikkään ja lakkas vakio ahtomittari toimimasta, eli olisko sen mittarin joku anturiboksi?

Terävä havainto, se on orkkisahtopainemittarin paineanturi. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Apexi Power FC Commander kapulan käyttöapua

No ensi alkuun jos saisi säädettyä noi suuttimet kohdilleen. Elikkä todennäköisesti toi apexi on ollut jossain vähän tehokkaammassa autossa, joten säädöt on sen mukaiset. Mitkä asiat vaikkuttavat noihin suuttimiin, kun ohjeissa puhutaan jostain prosenteista ja volteista. No pitää tänää mennä tallille ton ohjeen kanssa tutkimaa. Ehkä nää asiat selviää sillai paremmin. Vähän turhan aikasee tein tämän topikin.

mutta saapi suositella säätäjää.

Ihan alkuun kannattaa varmaan nollata ecu tehdas asetuksiin, jonka jälkeen suuttimet ja maffit valikoista oikeiksi , sen jälkeen säätöön AMW:lle.

suuttimet on helppo asettaa, jos sulla on vakiona esim 440cc, uusi vaikkapa 880cc = valikkoon 50% ja millisekunnit suuttimen arvojen mukaan.

Osaisitko neuvoa, että miten ton ecun saa tehdasasetuksille?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Apexi Power FC Commander kapulan käyttöapua

http://www.paulr33.com/powerfc-faq/powerfc-faq.htm

Tuolta löytyy ihan kohtuullisen kattavasti tietoa tuosta kapulan käytöstä, sekä valikoista.

Edit: Kannattaa tosiaan muistaa kun resetoi ecun tehdasasetuksille, että se valitsee oletusarvoisesti tuon Boost controller-option päälle. Jos ecu ei tunnista kytkettyä Apex'i:n ahtopaineensäädintä (siis sitä Power FC:hen tarkoitettua) ei autokaan lähde käyntiin. Kannattaa siis käydä ottamassa se heti resetoinnin jälkeen pois päältä, jos ei ole kyseistä laitetta asennettuna.

Edit2: Seuraava kysymys on kuitenkin, että miten se otetaan pois päältä. Tässä siihen ohjeet: http://www.paulr33.com/powerfc-faq/powerfc-faq.htm#40b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Apexi Power FC Commander kapulan käyttöapua

Mulla murtu GTS-T skyllessä tuo letku tonne mötikkään ja lakkas vakio ahtomittari toimimasta, eli olisko sen mittarin joku anturiboksi?

Terävä havainto, se on orkkisahtopainemittarin paineanturi. ;D

Offtopiccaan tähän, että mistä vakio ECU saa tiedon ahtopaineesta ? Mä heivasin ton purkin hemmettiin, niin kiinnostaisi tietää mistä.

Mulla murtu GTS-T skyllessä tuo letku tonne mötikkään ja lakkas vakio ahtomittari toimimasta, eli olisko sen mittarin joku anturiboksi?

Terävä havainto, se on orkkisahtopainemittarin paineanturi. ;D

Offtopikkaan tänne, että tietääkö kukaan, mistä vakio ECU saa tietoonsa ahtopaineen ?

Ei mistään?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Apexi Power FC Commander kapulan käyttöapua

Mulla murtu GTS-T skyllessä tuo letku tonne mötikkään ja lakkas vakio ahtomittari toimimasta, eli olisko sen mittarin joku anturiboksi?

Terävä havainto, se on orkkisahtopainemittarin paineanturi. ;D

Offtopiccaan tähän, että mistä vakio ECU saa tiedon ahtopaineesta ? Mä heivasin ton purkin hemmettiin, niin kiinnostaisi tietää mistä.

Mulla murtu GTS-T skyllessä tuo letku tonne mötikkään ja lakkas vakio ahtomittari toimimasta, eli olisko sen mittarin joku anturiboksi?

Terävä havainto, se on orkkisahtopainemittarin paineanturi. ;D

Offtopikkaan tänne, että tietääkö kukaan, mistä vakio ECU saa tietoonsa ahtopaineen ?

Ei mistään?

Joops, kerrasta selvä sitten, oli vaan puhetta asiasta ja mun mielestä ei ole moottorissa semmoista. Voi huoletta jättää tuon potikan tulipellistä pois ja käyttää alipainelähdön muuhun hyödylliseen :-)

Kiitoksia Janille.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Apexi Power FC Commander kapulan käyttöapua

Nostellaas hiukan. Eli pieniä epäselvyyksiä apexin kanssa. tuli tollanen D-jetro hankittua mutta paketissa ei tullut mukana map-anturia eikä myöskään imuilma anturia. pystyykö tuota apexin boost control kitin mukana tullutta paineanturia käyttämään mappina ? eri osanumeroillahan nämä on mutta ilmeisesti ajaa ihan saman asian ? Toiseksi epäselvää on tuon imuilma anturin kanssa, mihkä nuo pari johtoa liitetään tästä ? Koneena siis sr20det

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Apexi Power FC Commander kapulan käyttöapua

Nostellaas hiukan. Eli pieniä epäselvyyksiä apexin kanssa. tuli tollanen D-jetro hankittua mutta paketissa ei tullut mukana map-anturia eikä myöskään imuilma anturia. pystyykö tuota apexin boost control kitin mukana tullutta paineanturia käyttämään mappina ? eri osanumeroillahan nämä on mutta ilmeisesti ajaa ihan saman asian ? Toiseksi epäselvää on tuon imuilma anturin kanssa, mihkä nuo pari johtoa liitetään tästä ? Koneena siis sr20det

Boost kitin anturi on samanlainen ja laitetaan ecussa samaan paikkaan, joten et siihen mitään toista anturia saisikaan kiinni.

Tuossa aika kattava ohje:

http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php?t=243337&highlight=d-jetro+s14a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×