Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
RottaKones

GTI-R sr20det

Recommended Posts

tuli tollanen laite hankittuu just mut jonki verran rapuuttaa venttiili koneisto ja tässä mallissahan on tää kova pala säätö ton hydraulisen tilal.

onko kukaa tehnu tota välysten säätöö ku mietiin et löytyykö niit säätöpaloja siihen muualta ku japanist?

aattelin ku kuiteski niit tää on rallikäytöski vähä ollu et kai ny joku noitten kans on pelaallu ja sattuus omistaan tai tietään et mist noit saa. otin jo venttiili kopan auki ja totesi et keinun ja shimmin väliin menee lämpösenä ainaski 0,35 liuska et siina on ainaki 0,15 liikaa.

nii ja sellast kans et mahtuuko ton keinun ottaan tost pois ilman nokan poistoa ku toi jakoketju on aika ikävä laittaa kohdalleen?

nii ja sit toinen ongelma on toi 1300rpm tyhjäkäynti... mut siihen en oo viä perehtyny... voi olla vaan säätöö vailla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GTI-R sr20det venttiilin välysten säätö

Osta rakotulkki ja leikkele .05 ja .10 paloja venttiilin pään ja shimmin väliin. Tulee halvemmaksi kuin ostella ~30e/kpl shimmejä. Välyksiä en ulkoa muista, voin katsella manuskasta kunhan pääsen kotiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GTI-R sr20det venttiilin välysten säätö

tuli tollanen laite hankittuu just mut jonki verran rapuuttaa venttiili koneisto ja tässä mallissahan on tää kova pala säätö ton hydraulisen tilal.

onko kukaa tehnu tota välysten säätöö ku mietiin et löytyykö niit säätöpaloja siihen muualta ku japanist?

aattelin ku kuiteski niit tää on rallikäytöski vähä ollu et kai ny joku noitten kans on pelaallu ja sattuus omistaan tai tietään et mist noit saa. otin jo venttiili kopan auki ja totesi et keinun ja shimmin väliin menee lämpösenä ainaski 0,35 liuska et siina on ainaki 0,15 liikaa.

nii ja sellast kans et mahtuuko ton keinun ottaan tost pois ilman nokan poistoa ku toi jakoketju on aika ikävä laittaa kohdalleen?

nii ja sit toinen ongelma on toi 1300rpm tyhjäkäynti... mut siihen en oo viä perehtyny... voi olla vaan säätöö vailla

imu: 0,30-0,35mm Kuuma

Pako: 0,30-0,35mm Kuuma, Eli samat kaikissa venttiileissä :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GTI-R sr20det venttiilin välysten säätö

Ja kylmänä 0,21 - 0,26mm. Kovaääninenhän se yläkerta tuppaa olemaan, jos ei yhtään kolise, niin taitaa olla liian tiukat välykset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GTI-R sr20det venttiilin välysten säätö

no joo tos katoin tota workshopmanuaalii niin siinähän kehuttiin et välys olis 0.30-0.35 lämpösenä et kyl ne taitaa kunnos olla ihmetytti vaan ku ei nää nissanit yleensä rapaja ;D

mut eipä mulla viä kokemusta näist sr:n kovapalaversioista ookkaa...

täytyy tehä muutama mittaus viä ja lyödä koppa kii ja antaa soittaa...

Ja ne säätö palathan makso 9e se tasanen ja 39e se jos ura keinulle et melko kallista

Mistä päin sitä tyhjäkäynti ruuvii pitääs ettii ku se vissiin pitääs siinä imusarjan alla olla jossain venttiilis mut ku ei meinaa osuu silmään, aika ahdas paikka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GTI-R sr20det venttiilin välysten säätö

no täs ehtoon aikana tuli mitattuu kaikki läpi ja kyl ne oli 0.30-0.40 kylmänä et kyl vissiin pitääs jotain tehä

Osta rakotulkki ja leikkele .05 ja .10 paloja venttiilin pään ja shimmin väliin. Tulee halvemmaksi kuin ostella ~30e/kpl shimmejä. Välyksiä en ulkoa muista, voin katsella manuskasta kunhan pääsen kotiin.

onko kokemusta tost rakotulkin pienistämisestä? ku ajattelin et kestääkö se tollases paikas ku toi shimmi kuiteski on jotain karkastuu mitälie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GTI-R sr20det

Sanokaas ny mist ihmeest mä löydän sen tyhjäkäynti ruuvin ???

Tyhjäkäynti 1200rpm ja pitääs mennä katsastukses käymäs

sen verta kirjaa kattelin et se pitääs tos imusarjan alla olla vissiin vaidelaatikon puolella mut ku ei sinne näe mitää.

Paljoko tota pitää purkaa et siihen pääsee käsiksi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GTI-R sr20det

Siellähän se on. Ohjurina ruuville on n. 15mm halkaisijaltaan ja n. 20 cm pituinen musta letku. Pitkällä talttapääruuvarilla saat säädettyä, jos ruuvi haluaa kääntyä. Jos ei säätövarat riitä, niin vaatinee tyhjäkäyntisysteemien puhdistuksen, löytyy imusarjan alta. Ja imusarja on herkku ottaa irti kannen ollessa kiinni, että tervetuloa vaan GTI-R maailmaan. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GTI-R sr20det

Siellähän se on. Ohjurina ruuville on n. 15mm halkaisijaltaan ja n. 20 cm pituinen musta letku. Pitkällä talttapääruuvarilla saat säädettyä, jos ruuvi haluaa kääntyä. Jos ei säätövarat riitä, niin vaatinee tyhjäkäyntisysteemien puhdistuksen, löytyy imusarjan alta. Ja imusarja on herkku ottaa irti kannen ollessa kiinni, että tervetuloa vaan GTI-R maailmaan. :D

kiitosta vaan. Oon sen letkun kyl huomannu mut en ajatellukkaa et sen sisäl olis ruuvi. Täytyypä koittaa ku pääsen kotia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GTI-R sr20det

No tietenki se säätövara loppu kesken :-[

mitäs ny

koitin pistää forten intakecleanerii imusarjaan. Otin coolerin putken irti ja suihkutin sitä suoraa imusarjaan mut eipä siitäkää apua ollu. Pitääkähän se ny pienistää koko kones...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GTI-R sr20det

onkos tässä mallissa kaasuläpillekinekin säätö ruuvi ,ettei nyt ois kaasu vaan päällä jonkun verran?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GTI-R sr20det

onkos tässä mallissa kaasuläpillekinekin säätö ruuvi ,ettei nyt ois kaasu vaan päällä jonkun verran?

no näytääs olevan mut en tiä tohtiiko niihin sattua ku jokasella näkyy olevan omansa et saako niit sit kohilleen

ite vähä epäälen tota tyhjäkäynti moottoria et jääkö se vähä auki tai jotain

tai joku alipaine letku hajalla mut millä niitäkää tutkii ku menevät tonne imusarjan alle...

nii ja sit ihmettelin tota ku tos turbon yläpuolel on tollanen alkuperäinen sähkönen ahtopaineen säädin ja siihen tulee letku hukkaportin kellosta ja lähtee letku tohon imuputkeen ja se lähtevä letku haarautuu ja menee imusarjan alle et mikä ton idea on ja ahtopainemittariin ei tuu letkuu olleskaa?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GTI-R sr20det1. ja 2. pytyillä on omansa ja 3. ja 4 pytyillä omansa. Eli kaasuläpät on pareittain samassa akselissa. Kuvassa näkyy 1. ja 2. säätötanko ja stoppariruuvi jota voi myös koittaa säätää.Ja mitähän noi pikkuruuvit on (kuva 2), ken tietää? Kuva 3. Pikkuruuvin takaa löytyy pieni reikä (oikeanpuoleinen ylempi) läpi asti imukanavaan.

imusarja 002.jpg

imusarja 009.jpg

imusarja 011.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GTI-R sr20det

Rakotulkin pienimisestä on kokemusta, kyllä kestää kun leikkaa niin ison palan kuin shimmi levyn alle sopii. ;) Ei tarvi nokkia ottaa pois shimmi levyjen vaihtoon, Nissanilla ainakin erikois työkalut siihen tarkoitukseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GTI-R sr20det

Rakotulkin pienimisestä on kokemusta, kyllä kestää kun leikkaa niin ison palan kuin shimmi levyn alle sopii. ;) Ei tarvi nokkia ottaa pois shimmi levyjen vaihtoon, Nissanilla ainakin erikois työkalut siihen tarkoitukseen.

no joo tuli kans jo ite todettuu se et sen keinun saa käännettyy sivuun ku paino rengas raudal venttiilii sen verta et keinu nousi shimmin urasta.

Ja paikallinen kansiguru kans meinas et rakotulkkii vaan palooksi...

Pitää koittaa ku saa muuten toimiin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GTI-R sr20det

onkos tässä mallissa kaasuläpillekinekin säätö ruuvi ,ettei nyt ois kaasu vaan päällä jonkun verran?

no näytääs olevan mut en tiä tohtiiko niihin sattua ku jokasella näkyy olevan omansa et saako niit sit kohilleen

ite vähä epäälen tota tyhjäkäynti moottoria et jääkö se vähä auki tai jotain

tai joku alipaine letku hajalla mut millä niitäkää tutkii ku menevät tonne imusarjan alle...

nii ja sit ihmettelin tota ku tos turbon yläpuolel on tollanen alkuperäinen sähkönen ahtopaineen säädin ja siihen tulee letku hukkaportin kellosta ja lähtee letku tohon imuputkeen ja se lähtevä letku haarautuu ja menee imusarjan alle et mikä ton idea on ja ahtopainemittariin ei tuu letkuu olleskaa?!?

http://nissan4u.com/parts/sunny/el_n14/1990_12/type_51/engine_electrical/vacuum_piping/illustration_1/

Olisiko tästä apua niiden letkujen kanssa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GTI-R sr20det

kyll se taitaa tos aac-valves olla vika ku eilen kävin pulsun kans nissanil ja laitettiin auto kii consuliin niin sillä sai säädeltyy tyhjäkäyntiä ja sen laitteen mukaan siä olis varaa säätää sitä alaspäin mut ei se reakoinu ku sitä yritti laskee aiva niinku se olis jumis, ylös päin se kyllä pelas...

Viittikkö maurizio laittaa kuvan siit aac-valvesta jos se imusarja on sul viä irti nii näkee et kuinka monel se on kii ja tuleeks siihen monta johtoo tai letkuu? Jos sen onnistuus saamaan jotenki alakautta pois niin ettei tarvisi koko konesta pienistää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GTI-R sr20detTuossa kuvia. Runko on kolmella 12mm kantaisella pultilla imusarjassa ja "kansi" kolmella 5mm kuusiokoloruuvilla rungossa kiinni. Lisäksi pari lyhyttä paksua letkua. Melkein sanon, että ilman imusarjan irrotusta ei helposti onnistu. Onnea matkaan.

mokkula 001.jpg

mokkula 002.jpg

mokkula 003.jpg

mokkula 004.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GTI-R sr20det

onkos tää monta näit japsituotuja pulsareit foorumil?

kiinnostaas vaan et kuinka moni paikkaseksi ootta näitä saanu täs viime aikoina katsastettuu?

tos yrittäny omaa leimalle ja eihän siinä enää muut ongelmaa oo kun se et inssi sanoo et takapenkki pois ja 2 paikkaseks

en kyl millää haluaisi takapenkist luopua ku vähä niinku käyttöautoks tota meinasin

jouduin nissanilt akselien kokonais massasta tilaan todistuksen ja siin yhteydes oli puhetta tosta et sais ton kokonais massan nouseen 100kg niin sais siitä 5 hengen auton mut ku tänään se paperi tuli nii siinä sama kokonais massa joka japsi ottees >:(

omamassa 1220kg ja japsien kokonais massa 1495kg nii siinä sais olla 3,6 henkee ja katsastus mies kehu et ei voi katsastaa 3 paikkaseks ku

on tullu joku uus säädös akelta... tarvis kokonais massaks 1595kg niin sit sais pitää takapenkin.

onkohan tähän mitää konstia joka menis läpi vai joudunko katsastaan 2 paikkaseks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GTI-R sr20det

Painoo pois, kun tuostahan puuttuu vaan joku 30kg. Helppo juttu ja foorumilta löytyy vinkkejä paljon. Muiden pulsar kuskien kokemuksilla ei nähdäkeni ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Tuskin löytyy suopeampaa konttoriakaan näin foorumin välityksellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GTI-R sr20det

Painoo pois, kun tuostahan puuttuu vaan joku 30kg. Helppo juttu ja foorumilta löytyy vinkkejä paljon. Muiden pulsar kuskien kokemuksilla ei nähdäkeni ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Tuskin löytyy suopeampaa konttoriakaan näin foorumin välityksellä.

katsastus miehen mielest siit puuttuu 100kg et sais takapenkin pitää

mietiin vaan tota et onko joku jotenki saanu verrattuu tätä euromallin gtir sunnyyn et olis saanu siit painot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×