Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Mazonzil

350 Z turbotus ?

Recommended Posts

Vähän on öljyinen (kierreosa), mutta on toi tulpan pää vähän mustakin, mikä johtuu siitä että se on käynyt vähän turhan rikkaalla ihan huippukierroksilla, jotka aikaisemmin saavutettiin. Ihan yläpäätä ei saatu tästä ongelmasta johtuen vielä säädettyä kohdalleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuli logattua vähän tota ja Uprev näyttää outouksia.

Eli sekä A/F WB (V) ja AFR WB näyttää bank 1:sen puolella todella pieniä arvoja verrattuna bank2:seen. Bank 2 näyttää sitä mitä pitäisi mutta bank1 näyttää esim. voltteina n. 4000 kierroksen kohdalla jo 0.035 kun bank2 näyttää noin yhtä. Eroa noissa kuulemma voi syntyä, johtuen koneen rakenteesta, mutta sen ei pitäisi ylittää 10%. Osakaasulla matalilla kierroksilla kaikki on ok, eli näyttää samaa. Toi ero on aika merkittävä ja alaa tuosta 3000:sta ylöspäin. oikeastaan bank 1 saavuttaa ton minimiarvonsa jo 3500:ssa ja pysyy siinä aina 5000 kierrokseen asti. Bank 2 laskee lineaarisesti kuten käsittääkseni pitäisi. Toi 0.035 on siis AFR 10,16 mikä ei tossa bank 1:ssä pidä paikkansa koska mulla on juuri sillä puolella toi laajakaista.

Onko tällä nyt mitään merkitystä sitten itse ongelmaan koska eihän tuota o2 anturia käytetä kuin closed loopissa ja käsittääkseni tossa 3000 rundissa ollaan jo sen yli. Saako tuosta uprevista muuten logattua ollenkaan tota closed/open loop tilaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tiedä kannattaisko kokeilla toista 02-sensoria. Sinänsä toi kapeekaista näyttää ihan mitä sattuu, kun ei olla lähellä 14,7 seoksia. Sillain voit kattoo ainakin sitä closed loop / open loop tilaa, että seuraat target AFR -saraketta. Closed loopissa se on aina 14,7. Open loopissa se on sit jotain muuta. Yli kolmentonnin et oo closed loopissa kuin ihan pintakaasulla.

Ei kai 0.035V vastaa 10,16?

220px-02-sensor-vs-Voltage.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, target afr:stä pystyykin tosiaan päättelemään. n 3000 siirtyy pois 14,7:sta.

Toi ARF vs Volt menee sen nissanin kaavion mukaan (löytyy service manual kohdasta EC). Sen perusteella Uprev on tehnyt oman konversiotaulukon joka perustuu logattuihin arvoihin. Tämä löytyy Cipher manualista ja mulla täsmää ainakin noi voltit vs AFR siihen.

Mutta vaikka bank 1 ja 2 nyt tossa open loopissa alkaakin heti vippaamaan rajusti niin tällähän ei pitäisi olla mitään merkitystä? Miltä sun oman auton loki näyttää?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei pitäis olla mitään merkitystä. Täytyy illalla kattoo, kun pääsen himaan, jos löytäisin jonkun login, josta noi löytyis. En tiiä kuinka usein oon noi arvot tallentanu, kun ei niillä seosten säädössä tee oikein mitään. Laajakaistasta tulee kuitenkin seostieto logiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sosiaalinen media paljasti että pohjoisessa olisi eräs näyttelyissäkin nähty HR-Zeta leimattu remmillä ja ilma-alustalla. Kansa vaatii lisäinfoa!? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sosiaalinen media paljasti että pohjoisessa olisi eräs näyttelyissäkin nähty HR-Zeta leimattu remmillä ja ilma-alustalla. Kansa vaatii lisäinfoa!? ;)

Rekisterinumeroita saa Trafilta kaikki paperit, myös muutoskatsastuksesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin laittamassa tota HKS:n remmin 3" intake putkea tilaukseen GTM:ltä, mutta ennen kuin ehdin tehdä tilausta selvis, että pulju on menny nurin. En tiedä ottavatko vielä tilauksia vastaan, mutta en ainakaan suosittele tilaamaan.

Kovin hyvää palautetta en oo tosta paikasta aikasemminkaan kuullut, mutta harmi sinänsä sillä noi GTM:n remmit vaikutti musta aika fiksuilta zetaan.

Jos jollain on hyviä ideoita missä sais teetettyä jotenkin kohtuulliseen hintaan alumiiniputkea, niin saa vinkata. Vähän tekis mieli ostaa hitsikone, mutta en tiedä onko sille jatkossa käyttöä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No prkle. Aina näistä paljastuu joku "Sam" tai "Joe" taustalta, joka ei pysty hallitsemaan liian isoksi paisunutta toimintaansa. Sääli sinänsä sillä heillä oli tarjota myös sellaista mitä muualta ei ole saatavilla, vaikka hinnat olivatkin korkeita.

Nyt Pexi tehdas pystyyn ja aletaan tekemään noita 3" intake putkia ja niitä hihnapyöriä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olin laittamassa tota HKS:n remmin 3" intake putkea tilaukseen GTM:ltä, mutta ennen kuin ehdin tehdä tilausta selvis, että pulju on menny nurin. En tiedä ottavatko vielä tilauksia vastaan, mutta en ainakaan suosittele tilaamaan.

Kovin hyvää palautetta en oo tosta paikasta aikasemminkaan kuullut, mutta harmi sinänsä sillä noi GTM:n remmit vaikutti musta aika fiksuilta zetaan.

Jos jollain on hyviä ideoita missä sais teetettyä jotenkin kohtuulliseen hintaan alumiiniputkea, niin saa vinkata. Vähän tekis mieli ostaa hitsikone, mutta en tiedä onko sille jatkossa käyttöä.

Onko minkämallinen putki? Jos rälläköit ja sovitat putket valmiiksi niin kaipa sen aika helposti saa jossain hitsautettua. Jos ulkonäöllä ei oo väliä niin vaikka täällä :D

3" alu kiinakurvit ja putket on aika halpoja.

Ja sitten vähän asiaan liittyen. Jos joku on myymässä VQ35DE koneen remmiahdinsettiä niin olen kiinnostunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaks putkee tarvis tehdä. Toinen menis varmaan aika helposti, kun hitsais 90 asteen mutkaan pienet jatkot. Sitten välijäähyltä tuleva putki on vähän vaikeempi. Siihen pitäis saada uus maffin paikka ja kasvatettua putkikokoa. Täytyy tosiaan hankkia kiinakurveja ja rälläköidä. Kyllä mulle sun hitsijälki kelpaa, mitä sun rakennusprojektia on tullu seurattua. Palataan asiaan, kun ehdin tehdä asialle jotain. Ois kiva nähä se sun projekti livenä, niin menis hyvin samalla.

Tätä kannattaa pitää silmällä, jos remmiä himoitsee...

http://my350z.com/forum/turbos-nitrous-superchargers-425/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Säätöpäivä AMW:llä ei mennyt ihan kuin Strömsöössä.

Auto veti nätisti penkissä aina 4800 kierrokseen asti ja siihen saatiin säädettyä. Ongelma tuli siinä ettei auto halunnut vetää enää yli 5000 kierroksen. Käyrä tipahtaa suoraan tuossa viidessä tonnissa alas. Auto on vetänyt aikaisemmin ihan rajoittajalle asti hienosti mutta nyt jotain on tapahtunut.

300 hp ja 424 Nm saavutettiin maksimiksi mutta se tapahtuu molemmissa siis vajaassa 5000:ssa. Ei sinänsä huono mutta ylärekisteri jäi käyttämättä, eli huipputeho olisi kasvanut vielä reilusti.

• Vuodot tsekattiin, kaikki pitää

• AFR on ihan kohdallaan ainakin tohon asti.

• Alle 5000 ei nakuta mutta nyt kun kaikki menee pieleen niin sen yli alkaa julmettu nakutus.

• Sytkä siis ihan maksimissa tuon jälkeen mutta sitä ei saa kohdalleen.

• Ei minkään näköistä vikakoodia anna edes tuon jälkeen.

• ABS sulake myös poistettiin kokeeksi koska se on kuulemma jossain saksalaisissa romuissa joskus penkissä aiheuttanut rajoittamista, ei vaikutusta.

• Käytiin kokeilemassa tämän jälkeen myös kadulla mutta se ei tosiaan vetänyt enää ylhäällä.

• Ja ahtaa vähintäänkin riittävästi. Eli ihan kymmeneen psi:hin asti. Näin näyttää sekä plx että maatsin dynoon kytkemä ahtopaineanturi. Tiedän että se on enemmän kuin mitä tolla setupilla pitäisi mutta siitä ei nyt ole haittaa.

Se mitä maatsin kanssa pähkäiltiin, on tulpat. Ajan puutteen vuoksi niitä ei katsottu nyt tuolla mutta seuraavaksi katson miltä kärjet näyttää. Ettei vain ole nakuttanut niitä hajalle. 6 lämpöarvon iridiumit jotka on vaihdettu keväällä, eikä noilla ole montaa sataa kilometriä ajettu eikä vedetty rajusti.

Onko tossa vakioecussa knock retard toimintoa. Eli onko mahdollista että se vähentäisi sytkää nyt vakioecun puolelta. Nollausta ei kokeiltu. Niille jotka eivät tiedä taustoja niin tässä käytettiin F-Con S:ää eli piggy backkiä.

Ideoita jos tulee jotain mieleen mitä voisi katsoa.

Nyt on ollut työn ohella taas aikaa vähän tämän kanssa pelata. Sinänsä en kyllä ole edennyt mihinkään.

Bank 1 lambda tuli vaihdettua uuteen koska se antoi ihmeellisiä arvoja, mutta kuten epäilin ei ne open loopissa mihinkään mitään vaikuttanut. Ja kun pexi puhuit tuossa kapeakaistasta niin noi ylemmäthän on siis laajakaista versioita näissä meidän romuissa. Jenkeissä oli toi 05/2004 raja milloin vaihtui sen jonkun päästönormin takia. Nämä meidän vessat ei kuitenkaan ole ns jatkuvassa closed loopissa, vaikka laajakaistaversio onkin.

Eli ongelma on edelleen sama. Sytkäpuolen juttu toi käsittääkseni on. Tuli myös nakuluureilla tota kuunneltua ja kyllähän se nakuttaa reilusti siinä kohtaa kun teho häviää ja kierrokset pysähtyy melkein kuin seinään. Eli tossa 4800 - 5000 rpm. Onko nakutus sitten kuitenkaan itse ongelma vaan seuraus siitä kun teho kyykkää.

AFR siis tossa kohtaa 10.x, eli bensapuoleen ei viittaa. Sytytystähän se maatsikin epäili mutta mistä lähtisi nyt eteenpäin. Randomisti vaihtamaan kaikki puolat, johtosarjat ja maadoitukset. Vai olisiko hyviä ideoita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisämaadoituksethan ei ikinä ole pahasta, puolista sekä johdoista voi mitata resistanssin muttei välttämättä ole tässä tapauksessa hyötyä. Onhan polttoaine tuoretta? En ole varma mikä toi sun ecu nyt on.(utec'ko?) mutta joskus firmwaren päivitys auttaa hävittämään mystisiä ongelmia..

mahdollisia muita ongelmia on rpm signaalin häiriintyminen eculle, ei havaintoa miten tän pystyisi korjaamaan, oskilloskoopilla sitä pystyisi katselemaan. ihan täysin spekulointia mutta onhan se tyhjää parempi lähteä vikaa etsimään..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nimenomaan. Mikään spekulointi ei ole turhaa koska sieltä voi pullahtaa asioita mitä ei ole itse miettinyt.

Nyt polttoaine ei mitään tuoretta enää ole, eli n. 2 kk vanhaa. Ongelmahan alkoi jo kesällä joten on siellä tuorettakin bensaa pyörinyt samoilla ongelmilla.

Ecu on F-Con S. Samalla kartalla toimi ok keväällä, eli ongelma pamahti päälle tossa jossain kohtaa kesää, mikä viittaa siihen että jokin vika tohon on oikeasti tullut. Noi rpm yms signaalit näen kyllä vakioecun puolelta ja kaikki arvot tämän ja esim. maffin osalta on ok, eli näistä ecun parametreista en nähnyt muuta vikaa kuin ton lambdan.

On mulla noi logitkin tosta olemassa mikäli joku osaa niistä sanoa mikä tossa menee persiilleen. Valitettavasti toimivasta versiosta ei ole logia mikä olisi tässä kohtaa auttanut näkemään esim. sytytyksen ajoituksen heitot. Pexin arvoihin verrattiin mutta niissä on valitettavasti muuttuvia tekijöitä liian monta jotta sitä pystyisi hyödyntämään.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tuolta bongasin HKS:n Pro Kitin. Mahtaako olla edukkain paikka hankkia tällä hetkellä uusi?

Joka toki vaatii vielä bensapuolen ja ecun päivitykset.

http://www.nengun.com/hks/gt-supercharger

Nengunilla on best price guarantee, jos löydät tuotteen jostain halvemmalla niin nengun myy silti edullisemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sen lisäksi tarvit öljyjäähyn ja syylärin, jos rataa meinaat kiertää. Lisäksi noi imuputket, joista puhuin, jotta saa ton Uprevin toimimaan kunnolla.

Bensapuoleen suuttimet ainakin ja ehkä tulee radalla noita bensansaantiongelmia, mutta siihen on onneks halpa fiksi olemassa. Mulla on bensanpaluu, mutta sitä et välttämättä tarvi ja se toi mulle mukanaan ongelmia, joten skippaisen sen tässä vaiheessa.

Toi on musta hyvä hinta. Oisin itekkin ostanu uutena, jos oisin löytäny tohon rahaan. Öljyt maksaa hitosti käytettyyn satsiin ja jos jotain puuttuu niihin uppoo rahaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sen lisäksi tarvit öljyjäähyn ja syylärin, jos rataa meinaat kiertää. Lisäksi noi imuputket, joista puhuin, jotta saa ton Uprevin toimimaan kunnolla.

Bensapuoleen suuttimet ainakin ja ehkä tulee radalla noita bensansaantiongelmia, mutta siihen on onneks halpa fiksi olemassa. Mulla on bensanpaluu, mutta sitä et välttämättä tarvi ja se toi mulle mukanaan ongelmia, joten skippaisen sen tässä vaiheessa.

Toi on musta hyvä hinta. Oisin itekkin ostanu uutena, jos oisin löytäny tohon rahaan. Öljyt maksaa hitosti käytettyyn satsiin ja jos jotain puuttuu niihin uppoo rahaa.

Jeps. Öljyjäähy oli tarkoitus lisätä ja syyläri vaihtaa vaikka pitäisikin vaparina vielä yhden kauden.

Pitäisi nyt vissiin toinen auto saada valmiimmaksi ennekuin tuon 350Zetan räjäyttää :D

Onkos kellään ollut moottorinohjauksena tuota Haltechin 350Z purkkia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haltechista on monta versiota ja kannattaa ehdottomasti ostaa se uusin. Mietin sitä pitkään, kun siinä ois ollu flexfuel mahdollisuus. Luetun perusteella ois kuitenkin ollu overkill tuon remmisatsin kanssa. Käytettynä noita voi löytää reilun 1000$ pintaan, jolloin siinä rupee saamaan jo rahalle vastinetta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Säätöpäivä AMW:llä ei mennyt ihan kuin Strömsöössä.

Auto veti nätisti penkissä aina 4800 kierrokseen asti ja siihen saatiin säädettyä. Ongelma tuli siinä ettei auto halunnut vetää enää yli 5000 kierroksen. Käyrä tipahtaa suoraan tuossa viidessä tonnissa alas. Auto on vetänyt aikaisemmin ihan rajoittajalle asti hienosti mutta nyt jotain on tapahtunut.

300 hp ja 424 Nm saavutettiin maksimiksi mutta se tapahtuu molemmissa siis vajaassa 5000:ssa. Ei sinänsä huono mutta ylärekisteri jäi käyttämättä, eli huipputeho olisi kasvanut vielä reilusti.

• Vuodot tsekattiin, kaikki pitää

• AFR on ihan kohdallaan ainakin tohon asti.

• Alle 5000 ei nakuta mutta nyt kun kaikki menee pieleen niin sen yli alkaa julmettu nakutus.

• Sytkä siis ihan maksimissa tuon jälkeen mutta sitä ei saa kohdalleen.

• Ei minkään näköistä vikakoodia anna edes tuon jälkeen.

• ABS sulake myös poistettiin kokeeksi koska se on kuulemma jossain saksalaisissa romuissa joskus penkissä aiheuttanut rajoittamista, ei vaikutusta.

• Käytiin kokeilemassa tämän jälkeen myös kadulla mutta se ei tosiaan vetänyt enää ylhäällä.

• Ja ahtaa vähintäänkin riittävästi. Eli ihan kymmeneen psi:hin asti. Näin näyttää sekä plx että maatsin dynoon kytkemä ahtopaineanturi. Tiedän että se on enemmän kuin mitä tolla setupilla pitäisi mutta siitä ei nyt ole haittaa.

Se mitä maatsin kanssa pähkäiltiin, on tulpat. Ajan puutteen vuoksi niitä ei katsottu nyt tuolla mutta seuraavaksi katson miltä kärjet näyttää. Ettei vain ole nakuttanut niitä hajalle. 6 lämpöarvon iridiumit jotka on vaihdettu keväällä, eikä noilla ole montaa sataa kilometriä ajettu eikä vedetty rajusti.

Onko tossa vakioecussa knock retard toimintoa. Eli onko mahdollista että se vähentäisi sytkää nyt vakioecun puolelta. Nollausta ei kokeiltu. Niille jotka eivät tiedä taustoja niin tässä käytettiin F-Con S:ää eli piggy backkiä.

Ideoita jos tulee jotain mieleen mitä voisi katsoa.

Nyt on ollut työn ohella taas aikaa vähän tämän kanssa pelata. Sinänsä en kyllä ole edennyt mihinkään.

Bank 1 lambda tuli vaihdettua uuteen koska se antoi ihmeellisiä arvoja, mutta kuten epäilin ei ne open loopissa mihinkään mitään vaikuttanut. Ja kun pexi puhuit tuossa kapeakaistasta niin noi ylemmäthän on siis laajakaista versioita näissä meidän romuissa. Jenkeissä oli toi 05/2004 raja milloin vaihtui sen jonkun päästönormin takia. Nämä meidän vessat ei kuitenkaan ole ns jatkuvassa closed loopissa, vaikka laajakaistaversio onkin.

Eli ongelma on edelleen sama. Sytkäpuolen juttu toi käsittääkseni on. Tuli myös nakuluureilla tota kuunneltua ja kyllähän se nakuttaa reilusti siinä kohtaa kun teho häviää ja kierrokset pysähtyy melkein kuin seinään. Eli tossa 4800 - 5000 rpm. Onko nakutus sitten kuitenkaan itse ongelma vaan seuraus siitä kun teho kyykkää.

AFR siis tossa kohtaa 10.x, eli bensapuoleen ei viittaa. Sytytystähän se maatsikin epäili mutta mistä lähtisi nyt eteenpäin. Randomisti vaihtamaan kaikki puolat, johtosarjat ja maadoitukset. Vai olisiko hyviä ideoita?

Palattu perusasioihin ja edetty service manualin prosessin mukaisesti

Sytytys

• Mitattu puolien vastus. Kaikki arvoissa ja melko tasaiset toisiinsa nähden.

• Condenser otettu auki, siihen virrat ok.

• Condenserilta puolan johdoille virrat ok.

• Maadoituspisteet tarkistettu ja puhdistettu

Puristukset mitattu (Biltema mittari), lämmin kone, läppä auki ja kaikki tulpat irtonaisena

• Sylinteri 1: 12,75

• Sylinteri 2: 12,75

• Sylinteri 3: 12,75

• Sylinteri 4: 12,75

• Sylinteri 5: 13,75

• Sylinteri 6: 13,75

Standard 13 kg/cm3, minimum 10.0 kg/cm3, Differential limit between cylinders 1.0 kg/cm3

Eli sinänsä kaikki olivat hienosti arvoissa mutta molempien sylinteriryhmien taaimmaisissa sylintereissä (5 ja 6) oli korkempi puristuspaine (onko tälle jokin looginen syy?). On kuitenkin toleranssissa. Joka tapauksessa kaikki olivat helposti yli minimin ja missään ei ollut heikko puristuspaine. En kyllä oikeastaan uskonutkaan että tässä mitään vikaa olisi mutta ton nakutuksen takia sekin oli käytävä läpi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Palattu perusasioihin ja edetty service manualin prosessin mukaisesti

Sytytys

• Mitattu puolien vastus. Kaikki arvoissa ja melko tasaiset toisiinsa nähden.

• Condenser otettu auki, siihen virrat ok.

• Condenserilta puolan johdoille virrat ok.

• Maadoituspisteet tarkistettu ja puhdistettu

Puristukset mitattu (Biltema mittari), lämmin kone, läppä auki ja kaikki tulpat irtonaisena

• Sylinteri 1: 12,75

• Sylinteri 2: 12,75

• Sylinteri 3: 12,75

• Sylinteri 4: 12,75

• Sylinteri 5: 13,75

• Sylinteri 6: 13,75

Standard 13 kg/cm3, minimum 10.0 kg/cm3, Differential limit between cylinders 1.0 kg/cm3

Eli sinänsä kaikki olivat hienosti arvoissa mutta molempien sylinteriryhmien taaimmaisissa sylintereissä (5 ja 6) oli korkempi puristuspaine (onko tälle jokin looginen syy?). On kuitenkin toleranssissa. Joka tapauksessa kaikki olivat helposti yli minimin ja missään ei ollut heikko puristuspaine. En kyllä oikeastaan uskonutkaan että tässä mitään vikaa olisi mutta ton nakutuksen takia sekin oli käytävä läpi.

Niin siis heittääkö sytytys tuossa kohtaa johonkin mahdottomaan arvoon? Näkyykö tämä heitto F-CONin puolella? Vai säätääkö tuo edes sytytystä lainkaan? Jos ei näy F-CONin puolella niin sitten tutkisin asiaa orkkis eculta, eli katsoisin minkälaista ennakkoa se sieltä pyytää. Kait tuohon jollain obd softalla pääsee sen verran käsiksi.

Ja miksei sytytystä saa kohdalleen? Eikö pyynnöt vaikuta todelliseen ennakkoon vai kuinka?

Eiköhän ongelma ole jokin orkkis Ecun ja / tai F-CONin ongelma jos sytkä heittää ja sitä ei saa säädettyä haluttuun. Vaikka menisi esim. laihalle niin eihän sen ennakkoon mitään pitäisi vaikuttaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikös me sitä katottu just tolla uprevilla, että se sytkä tekee ihme hyppäyksen. Musta toi ei voi johtua muusta kuin siitä f-conin purkista. Ecussahan sulla on vakio softa.

Tiesin kyllä että ei oo closed loopissa kokoajan. Oikeestaan vaan pintakaasulla on closed loopissa ja käyttää lambdaa seoskorjaukseen. Eli kun kierrätät ja ongelmat tulee se on open loopissa ja hakee niitä sytkän arvoja jostain hks:n purkin syövereistä.

Mulla on modattu maffi. Muuten ois voinu kokeilla vaan flässätä sun autoon mun kartan ja tehä siihen pikkukorjauksia. Ehdotan, että paat mäkeen sen f-conin. Uprev tilalle ja siirrät maffin vaan parempaan paikkaan.

Eli yhdyn edelliseen ja syyttävä sormi osoittaa f-conia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tiesin kyllä että ei oo closed loopissa kokoajan. Oikeestaan vaan pintakaasulla on closed loopissa ja käyttää lambdaa seoskorjaukseen. Eli kun kierrätät ja ongelmat tulee se on open loopissa ja hakee niitä sytkän arvoja jostain hks:n purkin syövereistä.

Tämä juu on selvä, kirjoitin vähän epäselvästi, eli tarkoitin vain että euroversioissa on kaikissa CD700 lambda eli laajakaista, vaikka Jenkeissä on 05/2004 vanhemmissa kapeakaista. Euroversiossa saattaa olla vain jossain ihan alkupään 2003 malleissa kapeakaista. Ohjaus toimii toki näissä samoin huolimatta kumpi se on. Tätä joskus vain pohdittiin ja on hyvä tietää niiden jotka joutuvat uuden lambdan tilaamaan, ettei tuijota noita jenkkimallien rajoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Linkissä on yhden vedon loki vakioeculta. Ei mun mielestä tossa varsinaista hyppäystä tapahdu, mutta ennekko kyllä pienenee ennen kuin tullaan ongelmakohtaan joka näkyy tossa n. 4700-4800 rpm:n kohdalla, jonka jälkeen nakutuskin alkaa. Ensin tulee siis nykäys tossa kierroksessa, teho häipyy lähes täysin ja sen jälkeen nakutus. Isoilla vaihteilla dynossa ei siis jaksanut edes vetää yli 5000:nen. Nämä on vedetty kakkosvaihteella joten olisi voinut jaksaa vetää ylemmäskin mutta nakutuksen ja tehon puuttumisen takia siinä ei ole järkeä.

F-Conin logeja en näe ton hks:än typerän lisenssijutun takia, mutta maatsin sanoma oli kutakuinkin se ettei se saanut sytytyksen muutoksilla vaikutusta tuossa kohtaa. Tarkalleen ottaen sanoi että sytytys karkaa alta, mitä se sitten tarkoittaakaan.

Haluaisin toki uskoa että syy olisi vain F-Conissa mutta maatsihan kokeili kahdella eri F-Conilla kun hän myös mietti tätä vaihtoehtoa. Sama ongelma tuli molemmissa. Vaikka maatsi nyt ei myöskään ole piggypag ystävä, eli protahan hänkin tarjosi, niin ei hänen mielestään tossa voi kuitenkaan suoraan syy olla. Ja kun muistaa että tämähän toimi useamman kuukauden ok, joten miksi vakioecun ei yhtäkkiä haluaisi tehdä yhteistyötä F-Conin kanssa. Softapuoli yleensä ei niinsanotusti hajoa käsiin kuten mekaaninen vika voi tehdä.

No tossa siis loki jossa vain yksi veto. Samanlaisia on oikeastaan kaikki muutkin. Joku enemmän ymmärtävä voi varmaan tosta tulkata jotain. Mun silmillä tosta en irti vikaa saa.

UpRev_Log29.8.2014_19-55-58_osa.xlsx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×