Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
temppa

ca18det käynnistyy huonosti.

Recommended Posts

Eli tuo s13 käynnistäessä käy tosi huonosti ja alhaisilla kierroksilla melkein sammuu tekee parin starttauksen ajan tuommosta. Sitten about kolmannella starttauksella starttaa ihan normaalisti ja käy ihan kunnnolla.

Auton pitäisi olla ihan vakio ilmanputsari vain vaihdettu.

Tulpat vaihdettu.

Kaikki mahdolliset liittimet putsattu.

Aac valve putsattu (irroitettu ja katottu että jousihärdelli liikuu + bensalla puhdistettu)

Oliskos vinkkiä mitä seuraavaks että sais startattua jopa ekalla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ca18det käynnistyy huonosti.

Eli tuo s13 käynnistäessä käy tosi huonosti ja alhaisilla kierroksilla melkein sammuu tekee parin starttauksen ajan tuommosta. Sitten about kolmannella starttauksella starttaa ihan normaalisti ja käy ihan kunnnolla.

Auton pitäisi olla ihan vakio ilmanputsari vain vaihdettu.

Tulpat vaihdettu.

Kaikki mahdolliset liittimet putsattu.

Aac valve putsattu (irroitettu ja katottu että jousihärdelli liikuu + bensalla puhdistettu)

Oliskos vinkkiä mitä seuraavaks että sais startattua jopa ekalla?

Ootko ecun virhe koodit kattonut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ca18det käynnistyy huonosti.

Siellähän on vielä AAC -valven lisäksi se kylmäkäynnistyksessä kierroksia nostava venttiili. Oisko se jumissa tms?

Lähteekö lämpimänä käyntiin OK?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ca18det käynnistyy huonosti.

Nostelen vähän vanhempaa viestiä kun oma s13 tekee samaa. Mistäs pitäis vikaa alkaa etsimään? Eli käynnistäessä tiputtaa kierrokset nii alas, että auto sammuu. Pari kertaa kun käyttää kierrokset ylempänä ni alkaa toimimaan. Tämä tapahtuu siis vain käynnistäessä, kylmänä tai lämpimänä. Ehdotuksia? :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ca18det käynnistyy huonosti.

Nnever mind, ongelma ratkaistu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ca18det käynnistyy huonosti.

Nnever mind, ongelma ratkaistu!

Kerro toki muillekin, jos nyt tai tulevaisuudessa jollain muulla on vastaavia ongelmia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ca18det käynnistyy huonosti.

Eli tuo s13 käynnistäessä käy tosi huonosti ja alhaisilla kierroksilla melkein sammuu tekee parin starttauksen ajan tuommosta. Sitten about kolmannella starttauksella starttaa ihan normaalisti ja käy ihan kunnnolla.

Auton pitäisi olla ihan vakio ilmanputsari vain vaihdettu.

Tulpat vaihdettu.

Kaikki mahdolliset liittimet putsattu.

Aac valve putsattu (irroitettu ja katottu että jousihärdelli liikuu + bensalla puhdistettu)

Oliskos vinkkiä mitä seuraavaks että sais startattua jopa ekalla?

Oisko bensan saannissa ongelmaa, pumppu ei ehdi kehittää painetta.

Kokeile laittaa virrat päälle ja starttaa vasta 2-3 sekunnin päästä, tämä on vain arvaus. Itse oon huomannu että näin lähtee paremmin käymään!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ca18det käynnistyy huonosti.

Nyt kaivataan pikaista apua!

Viikko sitten auto rupesi käynnistymään huonosti, sai sahata jonkin aikaa että lähti, muuten toimi hyvin eikä mielestäni rikkaallakaan.

Pari päivää sitten hörähti käymään, sammui saman tien ja kasteli tulpat. b-pumpun sulake irti ja starttaamaan, vähän ajan päästä lähti käymään ja kävikin suht hyvin, mutta heti kun laittoi sulakkeen takaisin niin sammui. Lopulta sain sen käymään sulake paikallaan mutta käy aivan rikkaalla(laajakaistassa rch ja välillä käy kympissä) ja käyntiin lähti vain ilman b-pumpun sulaketta. Kaikki tulpat tasaisen nokisia. Lopulta joku tulpista petti eikä lähtenyt enää ollenkaan käymään, ja hain uudet tulpat joilla lähti ekalla kuin palmun alta mutta käy vieläkin yhtä rikkaalla ja samat oireet vain jatkuvat.

Mittasin b-paineet ja ne näyttivät tyhjäkäynnillä letku kiinni n.2,5bar ja irti 3bar kun manuaali sanoo arvoiksi 1,9 ja 2,45. Vaihdoin sitten b-paineensäätimen ja ei auttanut mitenkään... Mistä sitä voisi vikaa lähteä etsimään? bensan paluulinja tukossa, sytytys, maf vai mikä? olen 2 päivää selannut foorumeita ja hakua enkä mitään vastaavaa ole löytänyt

edit. autossa z32 kiinamaffi(vielä), siemens630cc deka suuttimet, vakio bp-säädin kaikki muut perusvirit ja zuikin lastu osille

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ca18det käynnistyy huonosti.

Toi kiinamaffi mun silmään pistää ainakin, jos se antaa ihan vääriä (liian isoja) lukemia ECUlle niin ruokaa se todellakin saa.

Onko tuo ongelma ilmennyt MAFin vaihdon jälkeen vai ihan yhtäkkiä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ca18det käynnistyy huonosti.

Toi kiinamaffi mun silmään pistää ainakin, jos se antaa ihan vääriä (liian isoja) lukemia ECUlle niin ruokaa se todellakin saa.

Onko tuo ongelma ilmennyt MAFin vaihdon jälkeen vai ihan yhtäkkiä?

Auto ollut tuon maffin kanssa käyntikunnossa kohta pari kk, ja sitä on vain siirrelty tallin pihalta sisälle ja välille käyty tiellä kenkimässä. Jos oikeen muistan niin teki kerran ennenkin tota rikkaalla käymistä mutta taisi korjaantua sillon itsestään

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ca18det käynnistyy huonosti.

Ongelma poistui lämpöanturin vaihtamisen jälkeen! Aikaisemmin oli käynyt kylmänäkin rikkaalla mutta tänään lähti käymään hyvin kylmänä, kävi hetken aikaa ja sitten rupesi käymään huonosti. Heti tuli oireesta mieleen tuo anturi ja kappas :) olin aiemmin mitannut tuon anturin ja silloin näytti ihan ok. Mittasin sen äsken irtonaisena 20c:ssä ja näyttää 3Mohmia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ca18det käynnistyy huonosti.

Sx lähtee huonosti käyntiin kylmänä ja ekat 2-3 minuuttia pitää pumppailla kaasua, että pysyy käynnissä ja lykkää pikimustaa käryä putkesta.

Tuon parin minuutin jälkeen alkaa käymään ihan normaalisti, eli mikähän tuota tälläkertaa vaivaa? :-\

Lämpöanturi toimii ja imuvuotoja yrittänyt etsiä ja joku pihinä sieltä imusarjan takaosan suunnilta kuuluu tyhjäkäynnillä, mutta ei kai tuo kävisi sen parin minuutin jälkeenkään tasaista tyhjäkäyntiä, jos sielä joku vuotais?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ca18det käynnistyy huonosti.

Sx lähtee huonosti käyntiin kylmänä ja ekat 2-3 minuuttia pitää pumppailla kaasua, että pysyy käynnissä ja lykkää pikimustaa käryä putkesta.

Tuon parin minuutin jälkeen alkaa käymään ihan normaalisti, eli mikähän tuota tälläkertaa vaivaa? :-\

Lämpöanturi toimii ja imuvuotoja yrittänyt etsiä ja joku pihinä sieltä imusarjan takaosan suunnilta kuuluu tyhjäkäynnillä, mutta ei kai tuo kävisi sen parin minuutin jälkeenkään tasaista tyhjäkäyntiä, jos sielä joku vuotais?

Pihinäst tulee mielee vaa et, joku imusarjan tiippari vuotaa ja sitku lämpee ni vois laajentuu sen verran et loppuu?? en osaa sanoo, pelkkä heitto vaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: ca18det käynnistyy huonosti.

Sx lähtee huonosti käyntiin kylmänä ja ekat 2-3 minuuttia pitää pumppailla kaasua, että pysyy käynnissä ja lykkää pikimustaa käryä putkesta.

Tuon parin minuutin jälkeen alkaa käymään ihan normaalisti, eli mikähän tuota tälläkertaa vaivaa? :-\

Lämpöanturi toimii ja imuvuotoja yrittänyt etsiä ja joku pihinä sieltä imusarjan takaosan suunnilta kuuluu tyhjäkäynnillä, mutta ei kai tuo kävisi sen parin minuutin jälkeenkään tasaista tyhjäkäyntiä, jos sielä joku vuotais?

Pihinäst tulee mielee vaa et, joku imusarjan tiippari vuotaa ja sitku lämpee ni vois laajentuu sen verran et loppuu?? en osaa sanoo, pelkkä heitto vaan..

Tuo pihinä kyllä kuuluu lämpöisenäkin samalla lailla, kun kylmänä ::).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jatketaas tähän kun samantyylisiä ongelmia ilmenee nyt mullakin. Eli kylmänä lähtee käymään niin että kierrokset jää samantien 700-800rpm ja sen jälkeen saa pumppailla kaasua toista minuuttia että pysyy käynnissä, koska kone käy sen verran laihalla. Lämpimällä koneella ongelma lievenee niin että lähtee kunnolla käyntiin (aluksi kierrokset nousee 1400rpm ja siitä laskee tyhjäkäynnille) ja sit kone pysyy kyllä käynnissä ilman pumppailuja, mutta seokset on sen puolisen minuuttia yli 18 jonka jälkeen seos tasaantuu 14,7 tietämille.

aikasemmin lähti lämpimänä normaalisti käymään, mutta kylmänä kävi hetken turhan rikkaalla ja nyt käy siis aina laihalla. Kokeiltu uutta lämpötila-anturia, kolmia eri tyhjäkäyntiventtiileitä, antureita otettu irti yksitellen, mutta ongelmaan ei ole ollut vaikutusta.

en tiedä onko ongelma jotenkin kytköksissä siihen että kone ei meinaa kestää kunnolla sähkökuormaa? Esim. Kun flektin laittaa päälle kierrokset kyykkää paljon enemmän kun aikasemmin.

onkos muilla tullut tällaisia ongelmia vastaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jatketaas tähän kun samantyylisiä ongelmia ilmenee nyt mullakin. Eli kylmänä lähtee käymään niin että kierrokset jää samantien 700-800rpm ja sen jälkeen saa pumppailla kaasua toista minuuttia että pysyy käynnissä, koska kone käy sen verran laihalla. Lämpimällä koneella ongelma lievenee niin että lähtee kunnolla käyntiin (aluksi kierrokset nousee 1400rpm ja siitä laskee tyhjäkäynnille) ja sit kone pysyy kyllä käynnissä ilman pumppailuja, mutta seokset on sen puolisen minuuttia yli 18 jonka jälkeen seos tasaantuu 14,7 tietämille.

aikasemmin lähti lämpimänä normaalisti käymään, mutta kylmänä kävi hetken turhan rikkaalla ja nyt käy siis aina laihalla. Kokeiltu uutta lämpötila-anturia, kolmia eri tyhjäkäyntiventtiileitä, antureita otettu irti yksitellen, mutta ongelmaan ei ole ollut vaikutusta.

en tiedä onko ongelma jotenkin kytköksissä siihen että kone ei meinaa kestää kunnolla sähkökuormaa? Esim. Kun flektin laittaa päälle kierrokset kyykkää paljon enemmän kun aikasemmin.

onkos muilla tullut tällaisia ongelmia vastaan?

Paljon on akun jännitteet käynnissä?? Voisko huono laturi tai akku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Latauksensäätimen johdot kannattaa tsekkailla, 2 napainen liitin laturin kupeessa. Toinen johto on valkoinen ja menee muistaakseni suoraan akun + navalta sinne latauksensäätimelle. Tämä on vain villi arvaus jos tuo sähköjuttu vaikuttaa... Sitte toinen juttu mikä tuli mieleen että oletko tarkastanut latausjännitteen kun auto käynnistetään? Kun laturi herää (jännite pomppaa 14V tietämille) niin paraneeko käynti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noniin...tuli tsekattua akun jännite ja latausjännite tänään ja ihan kunnossa on kumpikin.

Tuli laitettua myös uusi flekti + tuplareleohjaus niin enää ei kyykkää konekkaan kun flekti lähtee päälle.

Ja tämän päivän saldona myös se että enään tuo ei käy laihalla kun tuo lähtee käyntiin. Aluksi tuo toimi 3 käynnistyskertaa täysin normaalisti ja luulin jo vian olevan jo ohi, mutta ei kai nyt sentään!

Vetäsin tolla puolen tunnin ajolenkin ja sen jälkeen koitin uudestaan laittaa käyntiin, mutta kastelee vaan tulpat samantien. Ilman sulakekikkaa tuota ei saa siis ollenkaan käymään. Mutta kun tuon saa kikkailemalla käyntiin niin sitten tuo käy ihan nätisti 14,7 tyhjäkäyntiä.

Myös ajossa ilmeni sellaista ongelmaa kun jo kevyessä vedossa seokset menee yli asteikon(Aem Uego mittarina max.10 afr), joten jotain uutta häikkää tuossa nyt on!

Lisäksi tuli huomattua että tyhjäkäyntiventtiilissä ei ole kyllä mitään eloa...eli ei saa säädettyä ollenkaan tyhjäkäyntiä.

Olisin lukenut tuosta vikakoodit, mutta kun tuossa on nistune, niin ecusta on poistettu kokonaan se ruuvi jolla saa tsekattua nuo koodit.

Tuohon tarttis nyt ilmeisesti consulttipiuhan ja softan että nuo koodit sais tarkastettua?

Mahtaisko jollain turun lähettyvillä asuvalta henkilöltä löytyä tarvittavat hilppeet vikakoodien lukuun ja pikku säätöön?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×