Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
katiska

Toyota corolla dx

Recommended Posts

Tänne kaikki asia kyseisestä autosta.. Jos löytyy jo ni lukkoa vaan..

Niin oliha mul iteläki kysyttävää tällee iha yleiseen laittoon.. Millä porukka on yleesä saanu kaikki paskat ym pois kaarista vai millä nimellä porukka nyt kutsuukaa niitä peltejä renkaan takana.. Iteltä löyty muutamat reijät ja reijän alut ja aattelinki et jos alkais ottaa viikolopu aikana paskat pois ja hitsaamaa lappua reikien pääle ja massat vielä pääle ni pitäs jonku aikaa kestää.. ja sit ko samala lähtee penkit ym pois sisältä että voi tarkistaa lattian ja tarvittaessa paikkailla ni voiko sisäpuolelle laittaa sitä samaa mustaa massaa mitä esim. auton pohjaan laitetaan? Huhhuh tulipa taas tekstiä mut jos joku vaikka viittis vastata ni ois taas pikkusen viisaampi ;D

E. Nii ja sit vielä semmosta et meneeköhän dexi katastuksesta läpi ilman takapenkkejä ja hattuhyllyä et laittas niitte tilalle vaa vaimennumattoa ympäri auton perää ettei nuo äänet kuulus enempää enää sisään koska nimittäin nyt jo kuuluu aika kivasti siään mökäpöntön asennuksen takia? Tarkotus ois talveks tehä katulaillinen "driftaus" auto josta takaa lähtis kaikki mahollinen ylimääränen painon tuoja..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Toyota corolla dx

meneeköhän dexi katastuksesta läpi ilman takapenkkejä ja hattuhyllyä

Menee, mutta inssi saattaa merkata auton 2-paikkaseksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Toyota corolla dx

meneeköhän dexi katastuksesta läpi ilman takapenkkejä ja hattuhyllyä

Menee, mutta inssi saattaa merkata auton 2-paikkaseksi.

Joo.. No eipä se 2-paikkainen merkintä haittais mitään.. Talvet vejeltäs ja harjoteltas dexillä ja kesät sit päästeltäs tolla säxällä :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Toyota corolla dx

Tänne kaikki asia kyseisestä autosta.. Jos löytyy jo ni lukkoa vaan..

Niin oliha mul iteläki kysyttävää tällee iha yleiseen laittoon.. Millä porukka on yleesä saanu kaikki paskat ym pois kaarista vai millä nimellä porukka nyt kutsuukaa niitä peltejä renkaan takana..

Rälläkällä? Vai mitä paskaa meinasit?

ja sit ko samala lähtee penkit ym pois sisältä että voi tarkistaa lattian ja tarvittaessa paikkailla ni voiko sisäpuolelle laittaa sitä samaa mustaa massaa mitä esim. auton pohjaan laitetaan?

Voi, mutta sisälle voi laittaa jotain vähän notkeampaakin tavaraa, kun ei joudu samalla lailla rasitukselle kuin pohjassa. Notkeampi tavara menee paremmin kaikkiin koloihin.

E. Nii ja sit vielä semmosta et meneeköhän dexi katastuksesta läpi ilman takapenkkejä ja hattuhyllyä et laittas niitte tilalle vaa vaimennumattoa ympäri auton perää ettei nuo äänet kuulus enempää enää sisään koska nimittäin nyt jo kuuluu aika kivasti siään mökäpöntön asennuksen takia? Tarkotus ois talveks tehä katulaillinen "driftaus" auto josta takaa lähtis kaikki mahollinen ylimääränen painon tuoja..

E70 Corollassa (jollaista tällä DX:llä taas vissiin tarkoitetaan) on takana niin vähän painoa muutenkin, ettei mun mielestä mitään tarvetta keventää perää enää enempää, tai eihän sillä pääse enää mihinkään liukkaalla. Eikähän siellä edes ole oikein mitään pois otettavaa muuta kuin ne penkit, jotka nekään ei paina kyllä oikeestaan just mitään. Itse kyllä säilyttäisin ne kaikki viisi paikkaa autossa, kun ei niiden takapenkkien hukkaamisesta just mitään hyötyäkään mielestäni ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Toyota corolla dx

Mulla oli tollanen DX -89 ja ihan kiva peli oli ensiautoksi.

Perä on todella kevyt = talvella oli ongelmia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Toyota corolla dx

Mulla oli tollanen DX -89 ja ihan kiva peli oli ensiautoksi.

Perä on todella kevyt = talvella oli ongelmia.

Tässä kyllä varmaan tarkoitetaan takaveto-DX:ää 80-luvun alusta, kun sladitteluautosta on kyse.

Kun tosiaan DX -merkkejä on ihan useammankin Corolla -mallin takaluukussa. Ja taitaa olla muissakin Toyotissa. DX on oikeasti varustelutaso. Meilläkin on tuossa pihassa KE70, joka ei ole DX vaan Super. Ja toisaalta äidillä oli aikanaan DX, joka oli etuvetoinen viistoperä...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Toyota corolla dx

Joo tosiaa takaveto dexisstä on kyse... Itekki nyt siihe tulokseen tulin et ne takapenkit saa sinne perään jäähä.. Yksi syy mikä lisäsi pois otto haluja oli se että en tiiä onko jokaisessadexissä sama vika mutta kaverilla ja itellä takapenkit nii älyttömän huonot ettei niissä kyl istus vaikka maksettas.. No käytin pois takapenkkiä ja leikkelin vanhasta patjasta palat sinne sisään ja nyt o ko ois aiva eri takapenkki kiini. Nyt sielä viittis jo istuu ;D.. Pohjanki kävin läpi mut entine omistaja oli massat lätkiny sinne. Uuet etuiskaritki tuli laitettuu ni jospa tuo pikku hilijaa alakas nyt olee katastuskunnossa :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Toyota corolla dx

Mulla oli tollanen DX -89 ja ihan kiva peli oli ensiautoksi.

Perä on todella kevyt = talvella oli ongelmia.

Tässä kyllä varmaan tarkoitetaan takaveto-DX:ää 80-luvun alusta, kun sladitteluautosta on kyse.

Veikkaan että Puuhis tarkoitti että hänellä oli kyseinen peli vuonna -89. Ja oliko DX-varustelua enää E90 Corollisissa? XSi, Xs jne. taisi ainakin olla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Toyota corolla dx

Mulla oli tollanen DX -89 ja ihan kiva peli oli ensiautoksi.

Perä on todella kevyt = talvella oli ongelmia.

Tässä kyllä varmaan tarkoitetaan takaveto-DX:ää 80-luvun alusta, kun sladitteluautosta on kyse.

Veikkaan että Puuhis tarkoitti että hänellä oli kyseinen peli vuonna -89. Ja oliko DX-varustelua enää E90 Corollisissa? XSi, Xs jne. taisi ainakin olla.

Juu -82 oli malli = väkivahva 1.3 l Sain ylioppilaslahjaksi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Toyota corolla dx

Mulla oli tollanen DX -89 ja ihan kiva peli oli ensiautoksi.

Perä on todella kevyt = talvella oli ongelmia.

Tässä kyllä varmaan tarkoitetaan takaveto-DX:ää 80-luvun alusta, kun sladitteluautosta on kyse.

Veikkaan että Puuhis tarkoitti että hänellä oli kyseinen peli vuonna -89. Ja oliko DX-varustelua enää E90 Corollisissa? XSi, Xs jne. taisi ainakin olla.

Juu -82 oli malli = väkivahva 1.3 l Sain ylioppilaslahjaksi :)

Jaa joo. Toi "DX -89" vaan oli ehkä vähän hämäävä. Tai ainakin tarpeeksi, että mä menin lankaan.

Mut tosiaan siitä perän keveydestä. Uskon ajettavuuden menevän vain huonompaan suuntaan jos sitä alkaa siitä päästä keventämään. Eikä pelkästään vetopidon suhteen, vaan muutenkin.

Siihen jos jonkun miedon lukon saisi, niin se voisi olla kova sana. Ihan hitsaamaan en perää lähtisi, tai se ei kyllä mene varmaan enää metriäkään liukkaalla suoraan vaikka haluaisikin. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Toyota corolla dx

Ja oliko DX-varustelua enää E90 Corollisissa?

E11 rollaa ainakin oli vielä DX:nä, ei tosin Suomessa. Ehkä jossain maanosassa uudempiakin..

Ettäjoo, "corolla dx" on tojomiehelle jokseenkin yhtä tarkka kuvaus ku vaikka "nissan gt", mikä voi tarkoittaa melkeen mitä vain. Vaikka arvaahan sen yleensä mitä tolla tarkotetaan. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Toyota corolla dx

Nostellaampa vähän tätäkin nyt kun uus ke70 tuli taloon.

Tosiaan talviautoks tuli hommattua tuomonen -80 pikkulamppu dexi jossa katsastus lähenis. Onkos sumuvalo takavalon kans samassa vai jossais puskurin luona joku erillinen sumari? Satuin papereita kattelee ja erityisehdoissa/huomautuksissa luki että auton alkuperäinen lähivalon kanssa samanaikaisesti toimiva takasumuvalo kytkettävä.

Eli kelpaako katsastusmiehelle jos ostan jonkun yleismallin sumuvalon ja ruuvaan sen vaikka jonnekkin kohtaa perää kii vai pitääkö tässä tosiaan alkaa jotain toyotan alkuperäistä sumuvaloa metsästään? Mietin tuota että jos ei kerta saa palaa kuin lyhyidenvalojen aikana tuo sumuvalo niin eikös sille sumarille vois ottaa virran auton lyhyiden plussasta ja katkasija väliin? silloinhan sumarille ei kule virta kun lyö pitkät päälle. Ja tosiaan leiman ajaksi tuo sumari vain olis tulossa joten kaikki patentit on sallittuja ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Toyota corolla dx

Nostellaampa vähän tätäkin nyt kun uus ke70 tuli taloon.

Tosiaan talviautoks tuli hommattua tuomonen -80 pikkulamppu dexi jossa katsastus lähenis. Onkos sumuvalo takavalon kans samassa vai jossais puskurin luona joku erillinen sumari? Satuin papereita kattelee ja erityisehdoissa/huomautuksissa luki että auton alkuperäinen lähivalon kanssa samanaikaisesti toimiva takasumuvalo kytkettävä.

Eli kelpaako katsastusmiehelle jos ostan jonkun yleismallin sumuvalon ja ruuvaan sen vaikka jonnekkin kohtaa perää kii vai pitääkö tässä tosiaan alkaa jotain toyotan alkuperäistä sumuvaloa metsästään? Mietin tuota että jos ei kerta saa palaa kuin lyhyidenvalojen aikana tuo sumuvalo niin eikös sille sumarille vois ottaa virran auton lyhyiden plussasta ja katkasija väliin? silloinhan sumarille ei kule virta kun lyö pitkät päälle. Ja tosiaan leiman ajaksi tuo sumari vain olis tulossa joten kaikki patentit on sallittuja ;D

katos tarkemmin sitä otetta. siinä ei oo takasumaria ikinä ollukkaa. ;D

muistaakseni siinä lukee jotain et siihen saa kytkee takasumarin tai jotain sellast. ite ainaki 5 kertaa jo katsastanu ton omani eikä siinä mitää takasumarii oo. ei mun mielest tarvi noin vanhas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Toyota corolla dx

1.1.1993 jälkeen käyttöönotetussa autossa pakollinen.

Tuollanen on kyllä omiaan talveksi 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Toyota corolla dx

1.1.1993 jälkeen käyttöönotetussa autossa pakollinen.

Tuollanen on kyllä omiaan talveksi 8)

Nojuu, talveks iha kiva. kääntövarat vaa loppuu keske! mut lyhkäsillä kääntövarsilla tulee peli!

näitä on itellänikin muutama ollu... ;D

Omasta mielestäni kaikista paras talvipulkka on A omega. eikä mikään 3000 vaa iha 2.0l OHC! :D helkati hyvi vetää silläkin.

+ vakiona kitkalukko

+ pitkä akseliväli

+ pyörät kääntyy jo vakion iha tarpeeks talviautoks

- Paino

- Mätiä yleensä jossei oo tuontipeli ja asiallisesti heti suojattu

- sykrot tuppaa menee yhen talven jälkeen.. eivät tykkää nopeista vaihdoista ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Toyota corolla dx

Piti ihan hakia uudestaan nuo auton paperit käteen kun jäi häiritteen. Eli sanasta sanaan papereissa lukee näin.

erikoisehdot ja huomautukset

Katsastuksen huomautukset

LTJ-tyyppikoodi 5905104101

Renkaat: 155SR13

Valmistusmaa: JAPANI

VAIN LÄHIVALON KANSSA SAMANAIKAISESTI TOIMIVAN ALKUPERÄISEN SUMUTAKAVALON KYTKENTÄ

Eli oikein isolla lukee tuo teksti papereissa.

Edit. Nyt vasta hoksasin kattoa tuosta 1 osan toista lappua jossa ilmeisesti jatkoa tuohon sumuvalo lauseeseen. HYVÄKSYTTY LM PÄÄTÖKSELLÄ NO 3162/73/83 ENNEN 31.12.1983 MAAHANTUODUISSA AUTOISSA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Toyota corolla dx

Mutta pakollinen se on vasta -93 alkaen.

Tollasessa Corollassa takasumari(t) sammuu pitkille vaihdettaessa, sitä varten tuo teksti siellä on.

Mut jos ei ole, niin ei haittaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Toyota corolla dx

Neuvoja mistä lähtä ettimään vikaa kun kipinä kadonnut? Viikon seisonu nyt dexi käyttämättömänä ja sinä ainaka asennettu soitin(johot roikku valmiina), Yleismallin 12V töötti ja katkasijalle johdot hyttiin, Sisä sulaketaulusta käytetty sulakkeita pois ja takas kun etittiin vikaa toimimattomalle kattovalolle. Tänään vaan aloin huvikseen autoa koittaan käyntiin niin muutako pensan hajun saa aikaa ku starttailee. Kipinästä ei tietoakaan. Ei nyt luulis että nuista asennuksista joku olis sitä aiheuttanu kun mitään ylimääräsiä johtoja ei ole väkisin vedetty esille ym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Toyota corolla dx

Neuvoja mistä lähtä ettimään vikaa kun kipinä kadonnut? Viikon seisonu nyt dexi käyttämättömänä ja sinä ainaka asennettu soitin(johot roikku valmiina), Yleismallin 12V töötti ja katkasijalle johdot hyttiin, Sisä sulaketaulusta käytetty sulakkeita pois ja takas kun etittiin vikaa toimimattomalle kattovalolle. Tänään vaan aloin huvikseen autoa koittaan käyntiin niin muutako pensan hajun saa aikaa ku starttailee. Kipinästä ei tietoakaan. Ei nyt luulis että nuista asennuksista joku olis sitä aiheuttanu kun mitään ylimääräsiä johtoja ei ole väkisin vedetty esille ym.

Löytyikö sisävalon vika?

Kun täällä ei sisävalo pelaa, enkä heti keksinyt mihin se sähkö jää...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Toyota corolla dx

Ei oo vielä täälläkään saatu kattovaloon eloa. Valon päässä ainakin johdot oli kunnossa ja uusi hehku, myös sulakkeet kävin läpi mutta ei vaan valoa tule. Melko hapettuneen näköinen oli kyllä se itse valon katkasija niin pitäsi melkeen koittaa niihin johtojen päähän suoraan jotain valoa että tapahtuuko mitään.

Kipinä tosiaan löyty kun hetken tutki entisten omistajan sähkötöitä ja löyty sit kojelaudan luota päävirtakatkasija josta oli johto irronnut eikä entinen omistaja tuomosestakaan mitään maininnut. ;D

Tällä hetkellä vaan ongelmana päästöt koska katsastusmiehen mukaan vetää jostain liikaa happea. 5 alkava lukema pitäisi kuulema olla ja dexissä oli 6.5 se lukema. Kaasarin ilmaruuvia katsastusmies pyöritteli ja hieman saatiin laskemaan lukemaa mutta meinasi että jostain se vuotaa. Pakoputki käytiin läpi eikä vuotoja ollut. Pakosarjan välistä tuprutti hieman. Itse epäilen kaasarin ja imusarjan välistä tiivistettä joka näytti juuri siltä että ei voi pitää mitään ja oli kaikenlisäksi aivan märkä(pensasta?). Uudet tiivisteet hainkin jo huomenna vaihdella ne ja käydä vaikka viereisellä teboililla ottamassa päästölaput.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Toyota corolla dx

Ei oo vielä täälläkään saatu kattovaloon eloa. Valon päässä ainakin johdot oli kunnossa ja uusi hehku, myös sulakkeet kävin läpi mutta ei vaan valoa tule. Melko hapettuneen näköinen oli kyllä se itse valon katkasija niin pitäsi melkeen koittaa niihin johtojen päähän suoraan jotain valoa että tapahtuuko mitään.

Kipinä tosiaan löyty kun hetken tutki entisten omistajan sähkötöitä ja löyty sit kojelaudan luota päävirtakatkasija josta oli johto irronnut eikä entinen omistaja tuomosestakaan mitään maininnut. ;D

Tällä hetkellä vaan ongelmana päästöt koska katsastusmiehen mukaan vetää jostain liikaa happea. 5 alkava lukema pitäisi kuulema olla ja dexissä oli 6.5 se lukema. Kaasarin ilmaruuvia katsastusmies pyöritteli ja hieman saatiin laskemaan lukemaa mutta meinasi että jostain se vuotaa. Pakoputki käytiin läpi eikä vuotoja ollut. Pakosarjan välistä tuprutti hieman. Itse epäilen kaasarin ja imusarjan välistä tiivistettä joka näytti juuri siltä että ei voi pitää mitään ja oli kaikenlisäksi aivan märkä(pensasta?). Uudet tiivisteet hainkin jo huomenna vaihdella ne ja käydä vaikka viereisellä teboililla ottamassa päästölaput.

Brakkliinerillä on pirun hyvä tarkistaa imuvuodot. kyllä se pakosarjankin vuoto vaikuttaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Toyota corolla dx

Ei oo vielä täälläkään saatu kattovaloon eloa. Valon päässä ainakin johdot oli kunnossa ja uusi hehku, myös sulakkeet kävin läpi mutta ei vaan valoa tule. Melko hapettuneen näköinen oli kyllä se itse valon katkasija niin pitäsi melkeen koittaa niihin johtojen päähän suoraan jotain valoa että tapahtuuko mitään.

Kipinä tosiaan löyty kun hetken tutki entisten omistajan sähkötöitä ja löyty sit kojelaudan luota päävirtakatkasija josta oli johto irronnut eikä entinen omistaja tuomosestakaan mitään maininnut. ;D

Tällä hetkellä vaan ongelmana päästöt koska katsastusmiehen mukaan vetää jostain liikaa happea. 5 alkava lukema pitäisi kuulema olla ja dexissä oli 6.5 se lukema. Kaasarin ilmaruuvia katsastusmies pyöritteli ja hieman saatiin laskemaan lukemaa mutta meinasi että jostain se vuotaa. Pakoputki käytiin läpi eikä vuotoja ollut. Pakosarjan välistä tuprutti hieman. Itse epäilen kaasarin ja imusarjan välistä tiivistettä joka näytti juuri siltä että ei voi pitää mitään ja oli kaikenlisäksi aivan märkä(pensasta?). Uudet tiivisteet hainkin jo huomenna vaihdella ne ja käydä vaikka viereisellä teboililla ottamassa päästölaput.

Joo, mulla ei valo pelaa, vaikka sulakkeet on ehjät. Enkä kyllä ole edes vielä löytänyt, että mikä sulake sille valolle on, vaikka on käyttöojekirja ja Haynesin manuaali ollut apuna. :D Ton sulakerasia on saman näköinen kuin käyttöohjekirjassa mainitaan olevan Länsi-Saksan mallissa, mutta toisaalta kattovalon sulake ei kuitenkaan ole vastaavassa paikassa. ;D

Happilukema pitää olla alle 5 %, ei alkaa sillä. Vuotaa imu- ja pakosarjojen välistä? Se imusarjan lämmityshän toimii sillä viisiin, että pakosarjassa on reikä, joka tukitaan imusarjalla. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Toyota corolla dx

Niin siis sitä tarkotin tuolla vuotaa imusarjan ja pakosarjan välistä että vuotaa siis kannen ja sarjojen välistä. En imusarjasta tiedä mutta pakosarjan ja kannen välistä se tuprutti. Se imusarjan lämmitys reikä on joskus tukittu tuosta hitsaamalla peltilevy siihen ja sieltä täältä ympäri hitsaus sauman on nokisia kohtia mistä se ilmeisesti siis on sitten vuotanut. Mietinkin että pysyisiköhän ne imusarjan lämmitys reikien vuotokohdat kurissa katsastuksen ajan esim sillä pakoputki tahnalla mikä kovettuu. Muutenkin tarkotus laitella siis peltisatsi, tuplat ym. joten vakiosarjalle se ja sama minkä patentin siihen keksii kunhan tosiaan sais nyt päästöt kuriin ja leiman lappuun.

Ai sen pitäs olla alle 5 sen lukeman. Katsastusmies vain sanoi että kun saataisi se tuonne vitosen lukemiin niin olis riittävän hyvä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Toyota corolla dx

Ai sen pitäs olla alle 5 sen lukeman. Katsastusmies vain sanoi että kun saataisi se tuonne vitosen lukemiin niin olis riittävän hyvä.

No 5% on max.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×