Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Anzelmi

Autotallin rakentaminen

Recommended Posts

Toisella puolella laatat ja saa kokoajan varoa ettei tipu lattialle tavaraa.

Toisaalta jos tuohon laatan päälle olisi joku hyvä maali tai muu pinta niin silloin voisi sitä harkita.

mastertoppia saa myös pintaan levitettävänä. Mulla itsellänin on masteri hierrettynä lattivalun yhteydessä ja olen kyllä tyytyväinen.

Epoksit tuntuvat kärsivän tosiaan hitsauksista ja autotallin lattiassa pitää käyttää kumiamattoja, jotta ei lähde pinnoite renkaan mukana irti.

Itse en epoksia laittaisi. Ennemmin jokin 2K-lattiamaali.

edit: onko se ihan kirkasta epoksia ja kiviä mitä näkee vanhoissa autokaupoissa lattiassa?

Tää kiinnostais tosi paljon?

Itse en epoksia laittaisi. Ennemmin jokin 2K-lattiamaali.

Eikös tuo epoksi ole juurikin 2k maali, ainakin mulla oli.

Kyllä tuo mastertop kestävyyden kannalta varmaan paras vaihtoehto on. Sitä saa myös värillisenä, jos haluaa lattiasta hiukan eri värisen kuin perusharmaan...

Itse valitsin mastertopin väriksi vaalean harmaan. Tuo vähän valoisammaksi tallia samalla.Kuvassa heti hiertämisen jälkeen. Vaaleni vielä tuosta jonkin verran

mastertop.jpg

Mulla on suomen massalattiat vastaava hiertopinnoite kuin mitä mastertop. Se kyllä on kova kuin helvetti ja sai samoin värillisenä mutta sen ongelma on se että se imee kyllä öljyn ja kaiken muun mömmön kyllä itseensä aika nopeasti. Vastaavaa olen kuullut myös mastertopista.

Eli mulla on ajatuksena vetäistä telalla levitettävä epoksi kyllä tohon pintaan vielä jotta sen saisi liukkaammaksi myös vedenkin kannalta. Sehän on helppo vetäistä uudelleen jos kärsii. Toi nykyinen ei pysy siistinä sitten millään, mutta olihan siitä se etu että siitä tuli huomattavasti betonia kovempi.

Mites tollanen 2-k polyuretaanimaali? Itse juurikin noiden maalien kanssa läträän päivittäin ja esim JOTUN:in normadur 65hs soveltuu myös betonille. Käytännön kokemuksia ei minulla siitä ole kuin mustan raudan maalauksessa.

Mites tollanen 2-k polyuretaanimaali? Itse juurikin noiden maalien kanssa läträän päivittäin ja esim JOTUN:in normadur 65hs soveltuu myös betonille. Käytännön kokemuksia ei minulla siitä ole kuin mustan raudan maalauksessa.

Ihan kelpo tavaraa. Hallin lattia telattiin yli vuosi takaperin ja hyvin on pysynyt. Ei ole ollut arka hitsauskipinöillekään.

Nykyisellä tallilla vedettiin tuohon valun päälle Betoluxi uretaanialkydimaali, on paljon liukkaampi vedelle ja lian pystyy hyvin siitä imuroimaan/lakaiseen pois.

Mutta taasen jos öljyä/muuta liukkaampaa tavaraa tippuu lattialle niin on paljon liukkaampi alusta kuin pelkkään valuun vertaa. Hitsi- ja rälläkkäkipinöitä on vielä kestänyt.

Nykyisellä tallilla vedettiin tuohon valun päälle Betoluxi uretaanialkydimaali, on paljon liukkaampi vedelle ja lian pystyy hyvin siitä imuroimaan/lakaiseen pois.

Mutta taasen jos öljyä/muuta liukkaampaa tavaraa tippuu lattialle niin on paljon liukkaampi alusta kuin pelkkään valuun vertaa. Hitsi- ja rälläkkäkipinöitä on vielä kestänyt.

Siis ihan Tikkurilan Betoluxia?

Paljonko oli oikea menekki? Moneenko kertaa maalasit? Millä tavoin maalasit, telalla, lastalla vai jollain muulla?

Ei oikein jaksa uskoa että "imevään" 180 neliöiseen pintaan riittäisi mukamas alle 30litraa kahteen kertaan maalatessa ja näin tuo Tikkurilan maalilaskuri sanoo.

Itellä n.180m2 talli ja jotain tohon 60-luvulla tehtyyn betonilattiaan tarttis vetästä, on niin paskottunutkin että tuntuu talli tosi pimeältä ja ankeelta.

Siis ihan Tikkurilan Betoluxia?

Paljonko oli oikea menekki? Moneenko kertaa maalasit? Millä tavoin maalasit, telalla, lastalla vai jollain muulla?

Ei oikein jaksa uskoa että "imevään" 180 neliöiseen pintaan riittäisi mukamas alle 30litraa kahteen kertaan maalatessa ja näin tuo Tikkurilan maalilaskuri sanoo.

Itellä n.180m2 talli ja jotain tohon 60-luvulla tehtyyn betonilattiaan tarttis vetästä, on niin paskottunutkin että tuntuu talli tosi pimeältä ja ankeelta.

Ihan Tikkurilan betoluxia, telalla lattiat ja sokkelit isolla pensselillä/sudilla. Vissiin meni 2x9litran pönttöö ja kolmannesta vähän päälle eli noin 22litraa ja tuosta määrästä maalattiin kahteen kertaan koko lattia. Noin 90neliöö oli maalattava alue.

Olisko tuohon 180neliöön sit tuplasti riittävyys eli 40litraa sopiva määrä. Riippuu ihan pohjasta että miten imee maalia. Tossa oli suht karhea tasanen pohja.

Solmasterilla oli joku tuote jota suositeltiin Betoluxin sijaan. On paljon nopeampi asentaa, kuivuu nopeasti. Olisko ollut EP10!? Tosin silloin puhe oli sisätilasta eikä autotallista mutta nimenomaan Betoluxin korvaavana sitä esiteltiin.

Solmasterilla oli joku tuote jota suositeltiin Betoluxin sijaan. On paljon nopeampi asentaa, kuivuu nopeasti. Olisko ollut EP10!? Tosin silloin puhe oli sisätilasta eikä autotallista mutta nimenomaan Betoluxin korvaavana sitä esiteltiin.

Mä muistelisin myös että betolux ottaa kuukauden tullakseen täysin kuivaksi.

Tästä syystä jäi viime kesänä mökkisaunan betonilattia maalaamatta.

Mä muistelisin myös että betolux ottaa kuukauden tullakseen täysin kuivaksi.

Tästä syystä jäi viime kesänä mökkisaunan betonilattia maalaamatta.

Ihan sisä- ja kuivatila oli, lattialämmityksellä, niin parinpäivän kuivumisaika oli maalauskertojen välillä ja sit se sai siellä kuivua rauhassa olisko ollut noin viikon kun ei ollut heti muuta käyttöä kuin kävelyä hallin läpi.

Tosiaan lukee että pölykuiva parissa tunnissa, käyttöönottokuiva viikossa ja lopullinen kovuus kuukauden sisällä, tuon viikon jälkeen kesti jo käyttöä ettei mitään vauriota tullut maalipintaan.

Kehtaakos joku tallin rakentanu/rakennuttanut kertoa tarkemmin mitä millanen tuli maksamaan?

Kaikkihan maksaa kympin ja riippuu missä lähin sementtikauppa on, mut noin niinkun oikeita esimerkkejä ois kiva kuulla eri kokosista talleista erilaisilla maaperillä.

Halli itse tehtynä tuli maksamaan 18000€.

Hallin tiedot:

Puurunkoinen, sekä ulkovuori puupaneelia.

Peltikatto

100m2 Lämmintä tilaa ja 50m2 kylmää tilaa ( 15cm mineraalivillaeristys seinissä ja katossa 35cm )

Huonekorkeus 3,5m

10cm betonilaatta ( Tietyissä kohdissa hiukan paksumpi ), vesikiertoinen lattialämmitys sekä yksi isompi kennopuhallin.

Puilla lämpiävä lämmityskattila.

Osittain itse tehdyt ikkunat ( kaksin/kolminkertaiset lasit, osassa laseista sisälasi lämpölasi )

Toisessa päädyssa kaksi itse tehtyä autotallin ovea.

Suurin osa runkopuutavarasta omasta metsästä.

Lattian betonimassa tehtiin naapurin traktorin perään tulevalla sekoittajalla.

Tossa yksi kuva mikä ekana tuli koneelta vastaan http://jones87.kuvat.fi/kuvat/Muuta/P1140541.JPG/_full.jpg

Edited by Jones