Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
nissan200sx

b-tankin vaihdon jälkeen...

Recommended Posts

S13 on auto.Aikaisemmin meni rajoittajalle,mutta nyt ei. (B-tankin vaihto ei kai liity tähän.) Nostin ja laskin ahtopaineita,niin sama juttu.Muutaman vedon jälkeen ja auton sammuttamisen jälkeen kuuluu jotain suhinaa/sihinää kannen suunnalta,mistähän moinen. Konerempan jälkeen ajettu n.7-8000km.Zuikkiksella ja Harisella käyty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

b-tankin vaihdon jälkeen...

S13:een vaihdettiin 180SX:n ehjä b-tankki.Onko mahdollista,että vaihto aiheutti yläkierroksien tehon hukkumisen? Turbo lähtee n.4000rpm mukaan muttei vedäkään siitä ylöspäin,5000rpm uupuu,ei prötää.Aikaisemmin hyppäsi aika nopeasti rajoittajalle.Tulpat oli hyvän väriset.Jos ei saisi bensaa,niin tulpathan olisi valkoiset,(vaihdoin kuitenkin astetta kylmempiin)ja ahtopaineet pysyy. Vai tulikohan sattumalta samoihin aikoihin joku muu mahdollinen juitsu? Arvaakohan nyt vedätellä? Alakierroksilla pelaa kuin ennenkin. Arveluttaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: b-tankin vaihdon jälkeen...

Laihalla se käy jos puutuilee, ei kannata vedättää. Bensapumppu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: b-tankin vaihdon jälkeen...

Laihalla se käy jos puutuilee, ei kannata vedättää. Bensapumppu?

Walbro otettiin vanhasta tankista ja ne oli paikalla kun Zuikkis teki säädöt toukokuun puolivälissä.Voisko säädöt mennä sekaisin jos akun kenkä on muutaman tunnin irti,eli tankin vaihdon ajan?

Miten tankin vaihto voisi tehdä tommosta ja tulppienhan pitäisi olla valkoisia jos käy laihalla.Pitäisikö mittailla bensanpaineita vai huh huh....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: b-tankin vaihdon jälkeen...

Hommaa siihen kiinteä laajakaista, niin ei tarvi arpoa niitä seoksia. Tollasessa "virivessassa" luulisi olevan itsestäänselvyys.

Ja mitä itse aiheeseen tulee, niin hyvinkin on voinut walbro nielaista jonkun roskan asennuksessa tmv. Bensan paineita on sinänsä hyvä mittailla kuormituksessa jos tietää mitä ne on säätöhetkellä ollut ja tiedetään varmasti että puutumisen syy on laihalla käyminen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pakopaineet

Millainen mittari pakopaineille yleensä käy?Tarvisin 50mm halk.Onko noita just tohon tarkoitukseen vai jotain muuta? Ahtomittari on Pilotin A-tolpassa. Ei tiiä...Tarkoitin tietysti 52mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: pakopaineet

millaisella mittarilla mitataan painetta? no painemittarilla.

hommaan kelpaa normaali ahtopainemittari, tai sitten iha tommoseen teollisuuskäyttöön suunniteltu nestevaimennettu olis ehkäpä mun valinta, jos tahdotaan tarkkaa lukemaa ja helppoa mittarin lukua. noissa kervisen ahtopainemittareissa se viisari tärisee yleensä niin vimmatusti.

edit: noi teollisuusmittarit on yleensä kyllä isompia, kun 52mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: pakopaineet

millaisella mittarilla mitataan painetta? no painemittarilla.

hommaan kelpaa normaali ahtopainemittari, tai sitten iha tommoseen teollisuuskäyttöön suunniteltu nestevaimennettu olis ehkäpä mun valinta, jos tahdotaan tarkkaa lukemaa ja helppoa mittarin lukua. noissa kervisen ahtopainemittareissa se viisari tärisee yleensä niin vimmatusti.

Saa juu mieluusti olla vaimennettu, tavallisen mittarin neula vetää sellasta rallia eestaas, ettei siitä tolkkua saa. Näin ainakin mulla, kun piti joku mittari vaan nopeesti saada tulpaksi pakopaineen mittauksen letkuun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PLX laajakaista

Kuinka kauas turbosta PLX:n lambda (outlettin tai downpipeen) tuumissa tai senteissä,on hyvä asentaa,siis porata reikä ja hitsata mutteri ja mikä tärkeintä MIHIN ASENTOON,sitähän ei saa siellä pystyyn.Toimiiko missä asennossa vaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: PLX laajakaista

Hakua käyttämällä olisit saanut tämänkin tiedon heti. http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=43324.0

Olisin halunnut tiedot suomen kielellä.Ei tossa kai ollut liian monta kysymystä.Tietäjiä ja kokioita on varmasti.Ihan ystävällisesti pyydän,tarvisin noi tiedot,että tulisi oikein asennettua. sorry,sorry,,,,

Selvisi,että 24 tuuman päähän turbosta,mutta mihin asentoon sen siellä saa ja missä asennossa se toimii? Kiitos ja Anteeksi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: PLX laajakaista

tossa linkissä viimesellä sivulla on ne sun tiedot suomeksi kirjotettuna. 40" turbosta on tehtaan suositus. ja kokijat sanoo, että tomii myös vakiopaikalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: PLX laajakaista

tossa linkissä viimesellä sivulla on ne sun tiedot suomeksi kirjotettuna. 40" turbosta on tehtaan suositus. ja kokijat sanoo, että tomii myös vakiopaikalla.

Kuinkahan mahtaa kestää kuumuutta,mulla ahdot 1,7-1,8bar ja ajan myös talvella.Kuumuuden takia vissiin tehdas suosittelee sitä sinne kauemmas,luulisin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: PLX laajakaista

tossa linkissä viimesellä sivulla on ne sun tiedot suomeksi kirjotettuna. 40" turbosta on tehtaan suositus. ja kokijat sanoo, että tomii myös vakiopaikalla.

Kuinkahan mahtaa kestää kuumuutta,mulla ahdot 1,7-1,8bar ja ajan myös talvella.Kuumuuden takia vissiin tehdas suosittelee sitä sinne kauemmas,luulisin.

uskoisin, että sun koneesta sulaa ennen jotain muuta kuin tuo anturi. ja iha mielenkiinnosta, mikä outlet? tommoset ahdot kerran pelissä.

tosta paikasta, ainakin kaikki "kilpurit" mitä me ollaan penkissä käytetty, niin anturi on sijotettu auton alle. kollektorista noin 30cm. nää on toki vapareita olleet. ei mulle ainakaan olis mitään omituista jos käsketään anturi auton alle laittamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: PLX laajakaista

Kuinka kauas turbosta PLX:n lambda (outlettin tai downpipeen) tuumissa tai senteissä,on hyvä asentaa,siis porata reikä ja hitsata mutteri ja mikä tärkeintä MIHIN ASENTOON,sitähän ei saa siellä pystyyn.Toimiiko missä asennossa vaan

Itse sain sellaset ohjeet että vähintään 50cm turbosta. Ja mielellään putken yläpuolelle tai vähintäänkin putken keskilinjan yläpuolelle. Putkeen muodostuva kondenssio vesi voi rikkoa anturin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: b-tankin vaihdon jälkeen...

Löytyikö vika??

Letkut ja liittimet katottiin,hyvin oli.Bensan suodatin vaihdettiin ja vähän aikaa ryki yläkierroksilla.Sitten tein muutaman vedon ja vaiva häipyi,en tiedä korjaantuiko ecu tai säädöt ittellään kohdilleen.Tarkoitus olisi nyt mitata bensan paineet ja PLX:n laajakaista laittaa varoiksi.Pakopainemittarikin täytyis hommata kun mulla on aika korkeat ahtopaineet 1,5-1,6 (GT2871R turbo 64 pakopesällä),mutta millainen (on utopiaa) ja mihin kohtaan anturi. ja täytyykö purkaa jotain (porauslastut),kun poraa anturille reiän (mihin)ja miten anturi kiinnitetään

Share this post


Link to post
Share on other sites

PLX mittarin kiinnitys

PLX laajakaistan mittari on vain 18mm syvyydeltään.Minkälaisia kiinnityssysteemejä on olemassa? Esim. a-pilarin mittarikoteloon,millä mittarin saa siellä pysymään,kun ei ole mitään kiinnitysvermeitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: PLX mittarin kiinnitys

Se on tiukalla sovitteella, kuten kaikki muutkin a-pilari mittarit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: PLX mittarin kiinnitys

PLX laajakaistan mittari on vain 18mm syvyydeltään.Minkälaisia kiinnityssysteemejä on olemassa? Esim. a-pilarin mittarikoteloon,millä mittarin saa siellä pysymään,kun ei ole mitään kiinnitysvermeitä.

Jos tuntuu ettei muuten pysy, niin laita väliin esimerkiksi semmosta kuivumatonta liimamassaa mitä takavalojen tiivistämisessä ja ovipahvien muoveissa käytetään. Tai ihan vaan teippiä pari kierrosta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: PLX mittarin kiinnitys

Se on tiukalla sovitteella, kuten kaikki muutkin a-pilari mittarit

Tarkoitatko,että mittari on a-pilarin mittarikotelon aukkon niin tiukka,että pysyy siinä.Mulla on ahtomittari siinä kiinni,jossa on semonen haarukkakiinnitys takana pikku ruuveilla.Olisi kiva saada ne pilariin alekkain,eikä viittis liimata koteloon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: PLX mittarin kiinnitys

Itel on juurikin a pilarissa ihan tarvike telinees ilman mitää liimaa kiinni..

On tosiaan ihan riittävän tiukal sovitteel.. Ja jos sua pelottaa sen tippuminen niin

laita takapuolelle kuumaliimaa nööli niin sen saat pois sitten tarvittaessa vaikka pienel rukaril..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: PLX mittarin kiinnitys

Se on tiukalla sovitteella, kuten kaikki muutkin a-pilari mittarit

Tarkoitatko,että mittari on a-pilarin mittarikotelon aukkon niin tiukka,että pysyy siinä.Mulla on ahtomittari siinä kiinni,jossa on semonen haarukkakiinnitys takana pikku ruuveilla.Olisi kiva saada ne pilariin alekkain,eikä viittis liimata koteloon.

Kyllä, omani ainakin pysyy ilman mitään liimoja tai tiivisteitä kotelossa kiinni. Vähän hienolla hiekkapaperilla hiasee reunoja isommaks ja kokeilee välillä miten mittari siihen uppoaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

b-paineen mittaus

Pitäisi mitata b-paineet.Suodattimen ja koneen välistä t-haaralla mittarille.Joku sanoi,että pistä mittari tuulilasille ulkopuolelle pyyhkijään teipillä siksiaikaa,mutta mistä raosta letkun saa konehuoneesta tuulilasille,vai onko tarkoitus vetää letku sisäpuolelle ja mittari kiinni letkuun ja teipata kojelautaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×