Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
murski

GA16DE kone N13:een tai muihinkin

Recommended Posts

Elikkäs tälläinen projekti on meneillään. Nyt kun kone on paikallaan ja sähköjen yhdistys on käynnissä niin pientä ongelmaa ilmeentynyt. Konehan käy suht vaivatta paikalleen kun laittaa vain N13:sen lootan jatkoksi ja muokkaa yläkorvakkeen käypäseksi. Johtosarja taas tuossa GA16DE koneessa on paljon yksinkertaisempi, se menee suoraan eculle ja sieltä sisältä liittyy muuhun johtosarjaan. Mutta ongelmat:

- Kipinä on hukassa. Olen tarkistanut virranjakajan käämit ja arvot ovat hyvin lähellä manuaalissa annettuja arvoja. Jakajalle tulee virta ja maa oikeisiin nastoihin ja etuvastus on kunnossa. Ehdotuksia vian hakuun? Vikakoodin katsominen tietty olisi yksi vaihtoehto mutta mitkä johdot pitää yhdistää?

- Eculta lähtevässä liittimessä on kaksi johtoa mitä ei näy ollenkaan korjaamokäsikirjassa. Punainen ja sininen mustalla raidalla. Mikä näiden päätepiste/tehtävä on?

Ecu toimii ja syöttää polttoainetta ainakin, kun tulpat oli märät ensimmäisten käynnistysten jälkeen. Bensapumppu pyörii hetken ja sammuu kuten pitääkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GA16DE koneen sovitusta muihin malleihin

Elikkäs ongelma ratkesi... Vika ei ole yleensä iso. ;D Ecun liitin oli hieman löysässä (tästä kipinän puute) ja muutaman johdon olin kytkenyt jo liikaakin josta johtui ettei kone lähtenyt käymään vaikka olikin liitin tiukassa.

Ideahan tähän koneen vaihtoon lähti siitä kun edellinen moottori vuoti öljyä ja löysin suht edullisen moottorin johtosarjoineen vähän ajetusta autosta. Tuossa GA16DE:ssä (1994 sunnystä) tuo moottorin johtosarja on todella simppeli ja sen sovitus onnistuu todella helposti lähes mihin vain kunhan sopivan lootan saa jatkoksi. Eculta on tällä hetkellä vain neljä johtoa kytketty ja kone käy. Vielä flektin johto kiinni ja kierroslukumittarille signaali, sen jälkeen kovaa ajoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GA16DE kone N13:een tai muihinkin

Asenneratkaisu! Itse voisin kelpuuttaa hyvin omaan autooni jostain ysärin lopulta olevasta N15 allusta. Sais semmosta uudempaa perustekniikkaa helposti keulalle. Toki itsellä ongelmia tuottaisivat mm. ohjaustehostimen pumpun letkut & pumpun sijainti. Joka tapauksessa hyvin mielenkiintoista tietää, että nuo moottorit menevät melkeen heittämällä paikalleen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GA16DE kone N13:een tai muihinkin

Mielenkiintoinen projekti kyllä, tuohon vielä pikku turbo kylkeen ja ecuun nistune yms. tilpehööriä.

Mitekä sitä koneen korvaketta joutui muokkaamaan? vai meneekö ihan vain palikoiden vaihdolla ristiin.

Toi loota homma, tarkoitat siis multivalven lootaa? vai käykö 8-tappisen lootakin?

Entä kytkinkopat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GA16DE kone N13:een tai muihinkin

Mielenkiintoinen projekti kyllä, tuohon vielä pikku turbo kylkeen ja ecuun nistune yms. tilpehööriä.

Mitekä sitä koneen korvaketta joutui muokkaamaan? vai meneekö ihan vain palikoiden vaihdolla ristiin.

Toi loota homma, tarkoitat siis multivalven lootaa? vai käykö 8-tappisen lootakin?

Entä kytkinkopat?

E- ja GA-koneet käyvät samoihin laatikoihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GA16DE koneen sovitusta muihin malleihin

Elikkäs ongelma ratkesi... Vika ei ole yleensä iso. ;D Ecun liitin oli hieman löysässä (tästä kipinän puute) ja muutaman johdon olin kytkenyt jo liikaakin josta johtui ettei kone lähtenyt käymään vaikka olikin liitin tiukassa.

Ideahan tähän koneen vaihtoon lähti siitä kun edellinen moottori vuoti öljyä ja löysin suht edullisen moottorin johtosarjoineen vähän ajetusta autosta. Tuossa GA16DE:ssä (1994 sunnystä) tuo moottorin johtosarja on todella simppeli ja sen sovitus onnistuu todella helposti lähes mihin vain kunhan sopivan lootan saa jatkoksi. Eculta on tällä hetkellä vain neljä johtoa kytketty ja kone käy. Vielä flektin johto kiinni ja kierroslukumittarille signaali, sen jälkeen kovaa ajoa.

Onkos tulossa mitään "viriviriä" ;D Itellä kävi joskus kanssa sama suunnitelmissa mutta meinasin että poistaisi kaikki ekolaitteet sieltä ja laittais Weberin 40 tuplat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GA16DE kone N13:een tai muihinkin

Mielenkiintoinen projekti kyllä, tuohon vielä pikku turbo kylkeen ja ecuun nistune yms. tilpehööriä.

Mitekä sitä koneen korvaketta joutui muokkaamaan? vai meneekö ihan vain palikoiden vaihdolla ristiin.

Toi loota homma, tarkoitat siis multivalven lootaa? vai käykö 8-tappisen lootakin?

Entä kytkinkopat?

Koneenkorvakkeessa on oikeastaan kaksi vaihtoehtoa, joko ottaa N14:sta sen runkoon tulevan kiinnikkeen mukaan tai sitten hieman rälläkkää näytettävä sille N13 kiinnikkeelle. Itse rälläköin kun en viitsinyt alkaa etsimään sitä korvaketta muualta.

Muutama osa mitä tänään joutui hieman työstämään oli kaasuvaijerin kiinnitys korvake, tälle hitsiä ja parit prikat. Sisälämppärin letkut on aika lähellä imusarjaa ja pitää olla letkut missä on jyrkät mutkat. Itse sovitin alkuperäisistä letkuista, toinen kävi suoraan ja toisen jouduin jatkamaan. Kaasuvaijerissakin voisi käydä koneen oma suoraan.

N13 (multivalve ja käyhän se e sarjankin) loota meni aivan heittämällä ja näinhän tuo kannattaa tehdäkkin kun N14 on aivan erilaiset vetarit.

Ohjaustehostimen pumppu oli koneessa paikallaan ja putket kävi suoraan samoin laturi, myös hihnat laitoin multivalvesta kun olivat lähes uudet.

Ihan vakio kuosissa pidetään kone, auto on kuitenkin käyttöautona ja luotettavin auto ollut jo vuosia ja ei varmaan pahene tällä prokkiksella yhtään. Laitoin samalla vähemmän ajetun lootan ja paremman hammastangon. Pakokaasun takasin kierrätyksen tulppasin ainoastaan.

Kävin juuri iltasella ottamassa pienen testilenkin, tosin sisusta puuttuu kokonaan ja pakoputki pakosarjan jälkeen irti. Pitää vielä etsiä flektin johdot ja yhdistää ne sekä lämpötila ja kierrosluku mittarille signaali.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest kalle1000

Vs: GA16DE koneen sovitusta muihin malleihin

Elikkäs ongelma ratkesi... Vika ei ole yleensä iso. ;D Ecun liitin oli hieman löysässä (tästä kipinän puute) ja muutaman johdon olin kytkenyt jo liikaakin josta johtui ettei kone lähtenyt käymään vaikka olikin liitin tiukassa.

Ideahan tähän koneen vaihtoon lähti siitä kun edellinen moottori vuoti öljyä ja löysin suht edullisen moottorin johtosarjoineen vähän ajetusta autosta. Tuossa GA16DE:ssä (1994 sunnystä) tuo moottorin johtosarja on todella simppeli ja sen sovitus onnistuu todella helposti lähes mihin vain kunhan sopivan lootan saa jatkoksi. Eculta on tällä hetkellä vain neljä johtoa kytketty ja kone käy. Vielä flektin johto kiinni ja kierroslukumittarille signaali, sen jälkeen kovaa ajoa.

Hei !! Käykö uudemmat Almeran (1995-2000) Ga16DE -moottorit suoraan v.1993 N14 Sunnyyn?

(Sähköt, ruiskulaitteet yms.

Nokkaketju rohiseen Sunnyssa, ajettu 280tkm - milloin pitää vaihtaa? Mitä maksaa?

T: Kalle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GA16DE kone N13:een tai muihinkin

Mielenkiintoista. Onhan tuo ko. kone Twincam? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GA16DE kone N13:een tai muihinkin

Juu, ketjullinen kaksnokkanen. Tosiaan kuten aijemmin mainitsin, niin tuo vois olla kiva pikkuviri viri kone ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GA16DE kone N13:een tai muihinkin

Vakio pakosarjakin käy varmaankin turbokäyttöön kun heittää katin kuuseen ja teettää sovitus laipan. Tekniikka päivitystä tässä pohtiessa ei GA padatkaan ole pois suljettu. :P Varsinkin kun e-koneen laatikko sopii suoraan, se kun on tullut hiljakkoin rempattuakkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GA16DE kone N13:een tai muihinkin

Mitäs kaikkea tarvii muuttaa katsastusta varten jos laittaa tommosen GA16DE koneen N13 sunnyyn?

Tatviiko jarruja päivittää yms.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GA16DE kone N13:een tai muihinkin

Mitäs kaikkea tarvii muuttaa katsastusta varten jos laittaa tommosen GA16DE koneen N13 sunnyyn?

Tatviiko jarruja päivittää yms.

Tuo GA16DS koneen jos laittaa niin ei tarvii mitään. Siinä on kuitenkin neljä heppaa vähemmän (vai oliko enemmän) kuin multivalvessa. En muista mitä GA16DE:ssä oli, tais olla vielä ykspiste ruisku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GA16DE kone N13:een tai muihinkin

Mitäs kaikkea tarvii muuttaa katsastusta varten jos laittaa tommosen GA16DE koneen N13 sunnyyn?

Tatviiko jarruja päivittää yms.

Tuo GA16DS koneen jos laittaa niin ei tarvii mitään. Siinä on kuitenkin neljä heppaa vähemmän (vai oliko enemmän) kuin multivalvessa. En muista mitä GA16DE:ssä oli, tais olla vielä ykspiste ruisku?

GA16DE on nelipisteruisku ja tehoja 100-102hp. GA16DS on sähköisesti ohjattu kaasutin ns. ykspisteruisku, tehoja olisko ollut 90hp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GA16DE kone N13:een tai muihinkin

Mitäs kaikkea tarvii muuttaa katsastusta varten jos laittaa tommosen GA16DE koneen N13 sunnyyn?

Tatviiko jarruja päivittää yms.

Tuo GA16DS koneen jos laittaa niin ei tarvii mitään. Siinä on kuitenkin neljä heppaa vähemmän (vai oliko enemmän) kuin multivalvessa. En muista mitä GA16DE:ssä oli, tais olla vielä ykspiste ruisku?

GA16DE on nelipisteruisku ja tehoja 100-102hp. GA16DS on sähköisesti ohjattu kaasutin ns. ykspisteruisku, tehoja olisko ollut 90hp.

En usko että tarvii siis alustaa tai jarruja muuttaa. Hyvähän sinne olis tosin laittaa vaikka gti:n jarrut..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GA16DE kone N13:een tai muihinkin

Mitäs kaikkea tarvii muuttaa katsastusta varten jos laittaa tommosen GA16DE koneen N13 sunnyyn?

Tatviiko jarruja päivittää yms.

Tuo GA16DS koneen jos laittaa niin ei tarvii mitään. Siinä on kuitenkin neljä heppaa vähemmän (vai oliko enemmän) kuin multivalvessa. En muista mitä GA16DE:ssä oli, tais olla vielä ykspiste ruisku?

GA16DE on nelipisteruisku ja tehoja 100-102hp. GA16DS on sähköisesti ohjattu kaasutin ns. ykspisteruisku, tehoja olisko ollut 90hp.

En usko että tarvii siis alustaa tai jarruja muuttaa. Hyvähän sinne olis tosin laittaa vaikka gti:n jarrut..

Jeps. Mulla onki tommonen neliveto N13 elikkäs se on sillä E16S koneella. Ja sit olis tuolla nurkassa GA16DE kone ni jos sen sovittais siihen, ja kerta sen pitäis käydä suoraa tohon laatikkoon ni ei pitäis hirveitä ihmeitä olla asentamisessa. :) Ja jarrut onki tossa nelikossa samat edessä kuin GA16DE n14 sunnyssä, ja takana taitaa olla vielä isommat rummut mitä n14:ssa. Eli ei varmaan pitäis olla mitään ongelmia sitten muutoskatsastuksessakaan. 8) Vai mites kun toi E16S ei oo vähäpäästöinen mut GA16DE on? Ni tuleeko sit rek.otteesee vaan lukemaan et vähäpäästöinen?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GA16DE kone N13:een tai muihinkin

Noniin.. Nyt on sit alettu N13 Sunny 1.6 4wd E16S myllyn tilalle vaihtamaan GA16DE konetta. 8) Tänään sit oli molemmat moottorit otettu autoista irti ja laatikon sovitusta pääsi mallailemaan. Vauhtipyörä pitää ottaa tosta E koneesta että startti käy vauhtipyörän hammaskehään.. koska hammaskehä on eri kohalla GA ja E konessa. Ja sit E koneessa oleva olake johon vauhtipyörä tulee on pienempi mitä GA koneessa niin täytyy tosta E koneen vauhtipyörästä sorvata keskireikä isommaksi.. Vaihelaatikossa pulttijako käy suoraan kohdalleen. Mutta sitten pikku hankaluuksia aiheutti että imusarja tulee tosialas lähelle jakolaatikkoa, joten vipu mikä kytkee nelivedon päälle ottaa imusarjaan. Mutta siitä selviää pienen palan imusarjasta leikkaamalla irti. Huomenna sit jatkamaan asennusta ja katsomaan mitä kaikkea muuta täytyy muokata/soveltaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GA16DE kone N13:een tai muihinkin

Huomenna sit jatkamaan asennusta ja katsomaan mitä kaikkea muuta täytyy muokata/soveltaa.
Nyt on sunny leimattu ga16de:lle

Valotas vähän, mitä kaikkea nyt sitten tarvii muokata/soveltaa?

Minkä bensapumpun laitoit ja mihin?

Oliko sähköjen kanssa ongelmia? saitko kiekkamittarin toimimaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GA16DE kone N13:een tai muihinkin

Passaiskohan tuo diesel sunnyn loota jatkoksi? itellä kiinnostaa tällanen rojekti, löytyshän tuo multivalven lootaki mutta sen kunnosta ei tietoa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GA16DE kone N13:een tai muihinkin

Huomenna sit jatkamaan asennusta ja katsomaan mitä kaikkea muuta täytyy muokata/soveltaa.
Nyt on sunny leimattu ga16de:lle

Valotas vähän, mitä kaikkea nyt sitten tarvii muokata/soveltaa?

Minkä bensapumpun laitoit ja mihin?

Oliko sähköjen kanssa ongelmia? saitko kiekkamittarin toimimaan?

Joo eli tosiaan vauhtipyörä piti ottaa vanhasta koneesta ja sorvata keskireikä kampiakselin olakkeeseen sopivaksi, vaihelaatikon ja moottorin väliin tuleva välipelti samoiten vanhasta koneesta, jota täytyi vähän muokata koska öljypohja alkaa kampiakselin alapuolelta niin sen reunat ottavat siihen peltiin, eli piti ohentaa/pieni reikä tehä nurkkien kohalla peltiin. Moottorista piti joitain "ylimääräisiä" vaihelaatikon kiinnityspultin reikiä rälläköidä pois koska jakolaatikko ei olisi muuten käynyt ja imusarjan alaosasta pieni siivu pois. Koneen jakopäässä oleva korvake piti tehdä jonka tein E koneen vanhasta korvakkeesta. Sähköjen kanssa ei periaatteessa mitään ihmeitä ollut paitsi että kierrosluku mittari ei tällä hetkellä toimi. Syytä olen vähän tutkinut ja ilmeisesti siksi ei toimi kun toi N14 oli LXi ja siinä ei ollut kiekkamittaria niin puolalta ei sit vissii lähe ollenkaan sitä kiekkamittarille menevää signaali piuhaa. Mut täytyy tuota tutkia joskus kuhan kerkeää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GA16DE kone N13:een tai muihinkin

Joo eli tosiaan vauhtipyörä piti ottaa vanhasta koneesta ja sorvata keskireikä kampiakselin olakkeeseen sopivaksi, vaihelaatikon ja moottorin väliin tuleva välipelti samoiten vanhasta koneesta, jota täytyi vähän muokata koska öljypohja alkaa kampiakselin alapuolelta niin sen reunat ottavat siihen peltiin, eli piti ohentaa/pieni reikä tehä nurkkien kohalla peltiin. Moottorista piti joitain "ylimääräisiä" vaihelaatikon kiinnityspultin reikiä rälläköidä pois koska jakolaatikko ei olisi muuten käynyt ja imusarjan alaosasta pieni siivu pois. Koneen jakopäässä oleva korvake piti tehdä jonka tein E koneen vanhasta korvakkeesta. Sähköjen kanssa ei periaatteessa mitään ihmeitä ollut paitsi että kierrosluku mittari ei tällä hetkellä toimi. Syytä olen vähän tutkinut ja ilmeisesti siksi ei toimi kun toi N14 oli LXi ja siinä ei ollut kiekkamittaria niin puolalta ei sit vissii lähe ollenkaan sitä kiekkamittarille menevää signaali piuhaa. Mut täytyy tuota tutkia joskus kuhan kerkeää.

Oliko sulla ongelmaa flektin kanssa? Itse jouduin rakentelemaan letkun väliin anturin ja siitä releen kautta tieto flektille. Kiekkamittariahan tuossa meillä ei olekaan mutta johdon vedin sytkältä valmiiksi jos jossain vaiheessa laittaa.

Nythän tuolla autolla alkaa olla 10tkm ajettu ja toimii kuin unelma. Loppu öljyvuodot ja kulutus tippui keskimäärin 1.5litralla. Tosin kytkin ei ollutkaan niin hyvä miltä näytti ja sen jouduin vaihtamaan uuteen hiljattain kun jätti eräisiin liikennevaloihin levyn jumiuduttua asetelmaan kiinni. Tehon lisääntymistä ei tuohon 12tappiseen 1piste ruiskuun verrattuna huomaa ollenkaan kyllä, mutta itsellä olikin projektissa tarkoituksena saada hyvä ja varma käyttis vielä vuosiksi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: GA16DE kone N13:een tai muihinkin

Joo eli tosiaan vauhtipyörä piti ottaa vanhasta koneesta ja sorvata keskireikä kampiakselin olakkeeseen sopivaksi, vaihelaatikon ja moottorin väliin tuleva välipelti samoiten vanhasta koneesta, jota täytyi vähän muokata koska öljypohja alkaa kampiakselin alapuolelta niin sen reunat ottavat siihen peltiin, eli piti ohentaa/pieni reikä tehä nurkkien kohalla peltiin. Moottorista piti joitain "ylimääräisiä" vaihelaatikon kiinnityspultin reikiä rälläköidä pois koska jakolaatikko ei olisi muuten käynyt ja imusarjan alaosasta pieni siivu pois. Koneen jakopäässä oleva korvake piti tehdä jonka tein E koneen vanhasta korvakkeesta. Sähköjen kanssa ei periaatteessa mitään ihmeitä ollut paitsi että kierrosluku mittari ei tällä hetkellä toimi. Syytä olen vähän tutkinut ja ilmeisesti siksi ei toimi kun toi N14 oli LXi ja siinä ei ollut kiekkamittaria niin puolalta ei sit vissii lähe ollenkaan sitä kiekkamittarille menevää signaali piuhaa. Mut täytyy tuota tutkia joskus kuhan kerkeää.

Oliko sulla ongelmaa flektin kanssa? Itse jouduin rakentelemaan letkun väliin anturin ja siitä releen kautta tieto flektille. Kiekkamittariahan tuossa meillä ei olekaan mutta johdon vedin sytkältä valmiiksi jos jossain vaiheessa laittaa.

Nythän tuolla autolla alkaa olla 10tkm ajettu ja toimii kuin unelma. Loppu öljyvuodot ja kulutus tippui keskimäärin 1.5litralla. Tosin kytkin ei ollutkaan niin hyvä miltä näytti ja sen jouduin vaihtamaan uuteen hiljattain kun jätti eräisiin liikennevaloihin levyn jumiuduttua asetelmaan kiinni. Tehon lisääntymistä ei tuohon 12tappiseen 1piste ruiskuun verrattuna huomaa ollenkaan kyllä, mutta itsellä olikin projektissa tarkoituksena saada hyvä ja varma käyttis vielä vuosiksi. :)

Mullakin auto ihan talvi käyttiksenä ja samoin loppu öljyvuodot ;D siksi oikeestaan vaihoinkin koneen ku melkein sama vaiva olisi ollut entisen koneen kunnostuksessa. Mä jätin flektin toimimaan oman johtosarjansa kautta. Se anturihan on syylärissä kiinni niin pitäisi toimia sillään.. Joo itekkin ajattelin kiekkamittarin signaalin koittaaa ottaa ton sytkältä lähtevän piuhan kautta.. eli vissiinkin toi Kelta/vihreä piuha!? joka lähtee sytytysvahvistimelta ja menee ton etuvastuksen kautta. Ite en olekkaan autolla kerennyt juuri ollenkaan ajamaan.. eli ainoastaa katsatuksessa käytin johon ei pitkästi matkaa ollutkaan, mut veljellä on nyt se lainassa niin se sano et ei tahdo lähteä oikein hyvin käyntiin aina ja tuntuu tosi tehottomalta.. :-\ En oikee sit tiiä mikä siinä voi olla. Rojektin yhteydessä laitoin moottoriin kannentiivisteen, ylemmän jakoketjun+kiristäjän, kampiakselin stefat, ilmanputsarin, tulpat, bensansuodattimen ja kytkimen uusin. Ja silti vähän ongelmia koneen toiminnassa.. Nyt sit vikakoodit luin mut ei näyttänyt mitään vikoja, sit ilmamäärämittarin puhistin. Ja mittasin vielä varmuudeks lämpötunnistimen ja kaasuläpänasento tunnistimen ja suuttimet. Suuttimet tosin näytti 9ohm pitäis olla 10ohm, tuskin kuitenkaan haittaa?? Ja kaikki näyttäis olevan ihan kunnossa kaikinpuolin.. :-\ Osaiskohan joku auttaa missä vielä voisi vika olla???

Minkä bensapumpun laitoit ja mihin?

Joo tosiaan bensapumpun otin tosta N14 sunnystä jonka muokkasin oman pumpun tilalle tankkiin.. Ja siitä tulikin mieleen kun bensalinjat N14 on 8mm ja tossa N13 vaan 6mm. voisikohan tuosta johtua ettei lähde kunnolla aina käyntiin? itse kyllä vähän epäilen että joku muu on vikana. bensan paineet mittasin ni ensin ku laitto virrat päälle ja pumppu pumppas paineet ni oli vain 1.8bar ja sit kun käynnisti ni nous 2.2-2.3bar ohjekirja sanoo et pitää olla 2.5bar voiskohan noin pieni ero vaikuttaa mitenkään??

Minkäs bensapumpun murski laitoit? ja jätitkö vanhat bensalinjat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×