Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Z33TIH008

350z alustasarja ?

Recommended Posts

Aikaisemminkin mainittu, mutta jos madallat autoa ja säädät camberit ohjearvoihin, et saa tolla vakio säädöllä tota toeta takaa kohdalleen. Siksi tarvitaan toi toe pultti ja kairaus jotta säätövaraa saadaan lisää. Johtuu puhtaasti siitä että toi camber varsi ei ole suorassa linjassa vaan takaviistoon joten jokainen sen säätö vaikuttaa myös toehen.

Ei mulla noi pultit kyllä ole mihinkään liikkunut vaikka sillä on ajettu vaikka missä. Kulmat säädetään käytännössä vuosittain eli 5tkm välein eikä ne kertaakaan ole liikahtanut ja vuosia on menty.

Kompaan JV-Z:aa, että aina on ollu mullakin spekseissä toi toe, kun oon sen tsekannu. Eli ei oo liikkunu. Helpostihan sen voi merkitä sen jälkeen, kun säädöt on tehty, niin näkee, jos se liikahtaa.

Ok, hyvä tietää että ei tuo toe niin helposti lipsu kun ulkomaan foorumeilla annettiin ymmärtää. Jos Pexilläkin pysynyt arvoissa niin mulla ei pitäis olla hätää, kyllä sen verran kovempaa kyytiä vetää radalla kun allekirjoittanut! :)

Jätän ihan suosiolla nuo uniballit pois ja alupuslat. Urtsu puslia tuonne ajattelin vaihdella, kestävät kumminkin kumisia paremmin, vaikka eihän nekään tuota mukavuutta lisää. Mutta eihän tässä tarkoitus tosta mitään Rollssia olekaan rakentaa..

Sorry jos kyselen itsestäänselvyyksiä, mun kokemus alustoista on melko vähäinen. Edellisestä autosta vaihdoin "halpis" coilisarjan perus Eibach+Koni yhdistelmään, siihen en vaihtanut mitään noita tukivarsia. Kyllä on tääkin ketju selattu muutamaan otteeseen ja noita ulkomaan foorumeita kahlattu tuntikaupalla. Olen jo vähän noista hommista sisäistänytkin mutta täältä on hyvä aina varmistella noita juttuja mitä ulkomaan foorumeilta tulee luettua. Me täällä härmässä kuitenkin painitaan samojen ongelmien kanssa. Lähinnä siis trafin mielivallan ja paskaksi ajettujen teiden kanssa. ;)

E: Noista Circuit sportsin koiranluista sen verran että mitä noista lueskelin niin ne kannattaa unohtaa. Ei ollut mitään mairittelevia kokemuksia noista, kuluvat kai loppuun turhan nopeasti.

Edited by Reefah

Olenko nyt käsittänyt tuon oikein, eli tuo Eibachin setin mukana tuleva pultti on juurikin tuo Camber pultti, ja tuohon tarvitaan lisäksi tuo toe pultti+kairaus säätövaran lisäämiseksi?

Noillahan ilmeisesti saisi jo kulmat kunnolla kohdilleen jolloin ei tarvitsisi vaihtaa tuota Traction armia ollenkaan. Eli siis tuota mikä on "Radius Rod" nimellä huoltomanuskassa. Suomenkieliset nimet hakusessa..

Zetassa on jo valmiiksi Camber ja Toe pultti. Eibachin tukivarren pituutta voi säätää ja se tekee tarpeettomaksi Camberin säädössä toimivan epäkeskopultin. Tämän voi korvat normipultilla ja levyillä, jotka lukisevat tukivarren paikalleen.

http://www.splparts.com/spl-eccentric-lockout-kit-350z-g35/''>http://www.splparts.com/spl-eccentric-lockout-kit-350z-g35/' rel="external nofollow">

http://www.splparts.com/spl-eccentric-lockout-kit-350z-g35/

Tässä SPL:n kitti tukivarren lukitsemiseen. En kyllä ostais tuota. Aivan sika hinta pulteista ja levyistä. Halvemmalla pääsee, kun marssii vaikka Berner pulttiin ja hakee vaan riittävän lujat pultit ja leikkaa rälläkällä neliönmuotoisesta aluslevystä sopivat palaset.

Toe pultti taas on se, mikä tulee mukana ja se lisää säätövaraa, kun kairaa vähän takakelkasta materiaalia pois. Traction arm on sitten se kolmas tukivarsi siellä ja se ei ole säädettävä. Toki siihenkin on olemassa säädettäviä tukivarsia, mutta sillä voi vaikuttaa lähinnä bump steeriin.

Tänks! Tuo selvensi paljon. Hämäsi kun noissa muissa säädettävissä Camber varsissa ei ole mukana tuota pulttia niinkuin tuossa eibachin setissä. Eli tuo siis on juurikin tuo Toe pultti mikä siinä tulee mukana. Eli silloinhan ei tartte tuota SPC:n Toe pulttiakaan kun se tulee tuon Eibachin kitin mukana. Pieni pää menee sekaisin kun näitä yrittää sisäistää..

Eli tuossa orkkisrakenteessa säädetään tuota Camberia pultin avulla koska tukivarsissa ei säätöä, olishan tuo pitänyt tajuta.. :)

Edit: poistettu kysymys, ei enää ajankohtainen.

Hetken mielijohteesta (ja järkyttävän halvan hinnan myötä) tupaan tuli haettua KW variant 3.

Edited by Zergfest

Jep jep. 2,5h aherruksen jälkeen toinen takanurkka saatu vaihdettua. Eikä sekään menny ku strömsössä, oli muuta pikkasen kireellä pultit. Hommaa vielä "mukavoitti" keväällä laitettu massa, joka tietysti teki koko homman "vähän sotkuisemmaksi". nooo, enää 3 jäljellä. :D

Nyt kuitenkin näyttää valoisalta korkeuden suhteen (haluan siis autoa korkeammaksi). Mahtuu jo röökiaskin kapein puoli renkaan ja kaaren väliin.

Edited by Zergfest

Mistäs v3:set halvalla saa? Ei varmaan clubsportit kuitenkaan?

Muistan kun vaihdoin omat coilit, niin lähti yhestä nurkasta pusla pultin mukana ja sen sai vääntää 1,5 metrin varrella.

Varmasti hyvä valinta ostaa kunnon coilit jousien sijaan!

Mistäs v3:set halvalla saa? Ei varmaan clubsportit kuitenkaan?

Muistan kun vaihdoin omat coilit, niin lähti yhestä nurkasta pusla pultin mukana ja sen sai vääntää 1,5 metrin varrella.

Varmasti hyvä valinta ostaa kunnon coilit jousien sijaan!

US Partsilta sain vähän suhteiden kautta. Tietysti pitää nyt määritellä "halvalla", kyllä niistäkin reilun tonnin köyhtyi. Ei sentään clubsportit. :)

Tää takajousen kupin "sisempi pultti", olikohan se jopa joku epäkesko tms pultti, ei liikahtanut milliäkään suuntaan eikä toiseen. Se ei onneksi haitannut, kun joustava osahan se on kuiteskin niin sai pienellä väkivallalla jousen kuppiin.

iskari ja jousi mitä jäi käteen oli yllättävän hyvässä kunnossa. Toki jousihan ei alkuperäinen ollut.

EDIT: en tajunnut kuvaa napata, mutta takarengas oli hauskassa kunnossa. Puuttuu paloja kumista ja paikoitellen näkyy jo seuraava kerros. Ja itse kulutuspinta ei kuitenkaan vielä edes laittoman rajalla.

Nankang on hyvä radalla, kuulin. No, lähti uudet tilaukseen.

Edited by Zergfest

Kesäloma lähenee kovaa vauhtia ja olisi aika laittaa nuo alustanosat tilaukseen. Seuraavanlaiseen setuppiin olen päätynyt pitkän ihmettelyn jälkeen..

Alusta: Bilstein PSS10 höystettynä Nismon yläpäillä.

Vakaajat: Whiteline, koiranluut tulevat samalta valmistajalta.

Tukivarret: Eteen tulee Kinetixin säädettävä ylätukivarsi, taakse Eibachin Camber varsi ja Toe pultti.

Tuon orkkis camber pultin tilalle tilasin laiskuuttani tuommoisen: https://conceptzperformance.com/Cart/description.php?II=7429

Onhan tuossakin hintaa pultille ja mutterille, mutta eipähän tartte lähtee rautakauppaan metsästää sopivia.

Täällähän muutamalla taisi olla autossa tuo Eibachin Camber/Toe kitti, muistatteko tuliko siinä mukana sitä stanssia tuota Toe pulttien reikien suurentamista varten?

Onnistuuhan se varmasti ilmankin, tuli vaan mieleen kun tuota vaihtohommaa mietiskellyt.

Varmaan viis vuotta aikaa, kun ton tein, mutta muistaakseni siinä tuli sapluuna mukana.

Sulle tulee samat tukivarret kuin mulla. Vedä lopulliseen momenttiin vasta, kun pyörillä on paino. Muuten voi olla ettei puslat kestä kovin pitkään.

Sellanen sana noista Kinetixeistä, että niitä pultteja kannattaa välillä tsekkailla, ettei ne oo löystyny. Mulla oli näin käyny, mutta onneks huomasin.

Hyviä valintoja mun mielestä. Ne koiranluut sit samalla vaikka whitelineltä.

Hyviä vinkkejä Pexiltä, Kiitokset niistä! Whitelinen koiranluut on tulossa noitten vakaajien kanssa, ne on ilmeisesti ihan toimivat. Ainakin hienon väriset ovat vaikken ole koskaan perustanut noista värikkäistä alustanosista.. :)

Mitä näistä alustanosista on tullut luettua niin nuo osat vaikuttavat hyviltä. Omaa kokemusta ei ole kuin Eibachin tuotteista, ja ainakin niihin olin erittäin tyytyväinen. Tietenkin jos parasta olis halunnu niin silloin SPL. Ne kylläkin olis jo mun tapauksessa ollut vähän overkill.

Nauratti sekin että alusta tulee olee melko kansainvälinen. On Saksalaista osaamista, Australiasta tulee vakaajat, Vähän JDM:mää tulee sentään Nismon puslista ja taitaa Kinetix olla Amerikan ihmeitä.. Globaalia toimintaa!

Nappaa kuvia matkaan, saa vähä mallia ite. :) Mites nuo puslat, saako niitä kotikonstein vaihdettua? Vai olitko "kaikkia" puslia vaihtamassa?

Juu, otetaan kuvia sitten kun vaihtohommiin asti ehditään. Teen tuon vaihdon vasta lomalla, joten siihen menee vielä. En vaihda noita muita puslia vielä, paitsi tietenkin nuo osien mukana tulevat. Kyllähän noita puslia saa itsekin vaihdettua, ei kylläkään mikään mukavin homma noiden kanssa tapella. Tuota varten saa työkaluja, ei niitä kannata ilman edes yrittää vaihtaa. Porukka on tainnut myös tehdä itse jotain DIY työkaluja noiden vaihtamiseen, niistä voi kokeneemmat kertoa enemmän. Mulla ei tosiaan ole kovin paljoa kokemusta alusta hommista.

Sapluuna löytynee netistäkin, ainakin SPC:n setin mukana se tuli mutta muistaakseni löysin sen myös netistä. Ei kovin hankala tehdä itsekään. Reikä kannattaa tehdä Dremelillä, hyvät terät vaan siihen. Ja tuo setti kuulostaa varsin asialliselta.

Edited by eljass

Varmaan joku puslan ulosveto sarja ois paras. Ihan kierretangoilla, muttereilla ja sopivan kokoisella putken pätkällä oon noita prässäilly.

Osaako joku viisaanpi neuvoa kun omasta autosta oikea puoli kolisee vähänväliä ku on esim töyssyjä ym. Alustana on bc:n coilit ja alaspäin otettu niin paljon kun noilla 20" kehtaa ottaa. Väljyyttä ei tunnu missään ja kaikki on tarkastettu ni ei mitää ollut jäänyt auki. Ärsyttävä ajelle ku kolisee vähän väliä :/

Osaako joku viisaanpi neuvoa kun omasta autosta oikea puoli kolisee vähänväliä ku on esim töyssyjä ym. Alustana on bc:n coilit ja alaspäin otettu niin paljon kun noilla 20" kehtaa ottaa. Väljyyttä ei tunnu missään ja kaikki on tarkastettu ni ei mitää ollut jäänyt auki. Ärsyttävä ajelle ku kolisee vähän väliä :/

Oliko bc coileissa takana erillisjousi vain jousi iskarissa. Jos iskarissa niin se kolisee takuuvarmasti. Jos erilliset niin oliko bc jousissa takana ne kumekset jousen ylä ja alapäihin?

Erillinen takajousi. Muistaakseni alapäässä ei oo enää kumia ja ylhäällä joku ohut rinkula. Siitä huolimatta ei se mulla oo ainakaan koskaan kolissu ja epäilen, että ne on ne koiranluut, jotka siellä lonksuu. Niissä on pallonivelet, joihin tulee ajanmyötä väljyyttä.

Erillinen takajousi. Muistaakseni alapäässä ei oo enää kumia ja ylhäällä joku ohut rinkula. Siitä huolimatta ei se mulla oo ainakaan koskaan kolissu ja epäilen' date=' että ne on ne koiranluut, jotka siellä lonksuu. Niissä on pallonivelet, joihin tulee ajanmyötä väljyyttä.[/quote']

Näin voi olla. Kovemmalla alustalla ylipäänsä kaikki välykset ja vialliset puslat joutuu kovemmalle kun jousi ei enää ota pois sitä terävintä iskua.

Mitäs mieltä kokeneemmat ovat puslista? Eli onko joku merkki mitä kannattaa vältellä ja mikä olisi toimiviksi todettu näissä meidän vessoissa?

Mulla olis edessä tuo viime kesältä lykkääntynyt alustaremppa edessä ja meinasin samalla noita puslia vaihdella. Huomasin syksyllä ennen talvilevolle laittoa että kun auto seissyt muutaman päivän niin liikkeelle lähtiessä etupäästä kuului semmoinen vaimea "rutina". Tämä siis parkista lähtiessä autoa kääntäessä.

Mulla vaihtuu vakaajat&koiranluut sekä ylätukivarsi edestä, eli noilla eliminoidaan jo osa vikakohdista. Itse epäilen että puslat on väsähtänyt tuosta banana/compression armista tuolta edestä. Tämän päättelin kun rutina kuuluu vain autoa kääntäessä. Meinasin kuitenkin uusia puslat noihin etupään alatukivarsiin samalla kun tuo alusta vaihdetaan.

Jotain tuollaista settiä ajattelin tilata:

https://conceptzperformance.com/whiteline-wek003-essentials-bushing-kit-nissan-350z-03-08-z33_p_8991.php

Tuossa paketissahan tulee myös nuo ylätukivarren puslat, joille minulla ei ole käyttöä, mutta tulisi samaan hintaan jos nuo kaikki tilaisi erikseen. Eli mielipiteitä ja vinkkejä kokeneemmilta kaivataan.

Löytyykö keneltäkään kokemusta Tein Flex Z -coileista? Muuten specksit yms. vaikuttaa ihan ok, mietin vaan että saakohan noilla ruuvattua auton yhtä alas, kun vaikka BC:llä. 350gt:seen pitäisi coilisettiä tilailla.

ainoastaan flexistä ilman z:aa, joka oli ton edeltäjä. Teinin tuotteet on kyllä hyviä ja varsinkin kun ottaa edfc:n tohon niin parempaa ei löydy.

Saako noi nykyään myös leimaan. Tuolloin ei saanut kun itellä oli ku japani tuote.

Mut jos sulla on lähtökohta että kuinka alas auton saan niin eikö siihen kävisi rälläkkäkin. Noi ei välttämättä aina laske mitenkään överialas ku ajettavuutta haetaan joten auton geometria pitää säilyttää.