Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Tatsca

Garretin turbiinista AR selville?

Recommended Posts

Mitenkäs selvitän AR-suhteen, kun turbiinista ei löydy siihen viittaavia merkintöjä. Mittaamalla ei järkevää tulosta saanut.

Pesä on T3 ja melko varmasti .48 tai .63, mutta milläs nuo erottaa kun ei pääse vertailemaan?

Turbiinista löytyy ainoastaan merkinnät "R-125" ja toiselta puolelta "P SM0"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Garretin turbiinista AR selville?

Monesti garrettin pesissä ar luku on nielussa n.10-15mm inlet laipasta.

Jep, kompurapuolelta löytyi juuri tuosta kohtaa. Turbiinista ei. Kaikissa garreteissa se on merkitty johonkin, joten joko tuo on joku aftermarket palikka, tai sitten joku älypää on hinkannut merkinnät pois. ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Garretin turbiinista AR selville?

mittasitko oikein

arhousing.jpg

vaikka kuva on pakopesästä, menee turbiinipuolen mittaus samalla lailla.

tarkoitus on siis mitata lähdön pinta-ala (akselin kohdalta) (jos pyöreä, niin A = pii * r^2 eli Pii kertaa säde potenssiin kaksi) ja jakaa se siipipyörän säteellä

eli jos siipipyörän säde on 35mm(halkaisija 70mm) ja lähdön pinta-ala on 22 neliömilliä, tulee A/R suhteeksi ~0,63

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Garretin turbiinista AR selville?

mittasitko oikein

vaikka kuva on pakopesästä, menee turbiinipuolen mittaus samalla lailla.

tarkoitus on siis mitata lähdön pinta-ala (akselin kohdalta) (jos pyöreä, niin A = pii * r^2 eli Pii kertaa säde potenssiin kaksi) ja jakaa se siipipyörän säteellä

eli jos siipipyörän säde on 35mm(halkaisija 70mm) ja lähdön pinta-ala on 22 neliömilliä, tulee A/R suhteeksi ~0,63

Muuten hyvä selitys, mutta osin väärä.

A= pinta-ala reiässä akselin kohdalta.

Ja R = mitta akselin keskilinjasta tulokanavan keskilinjalle.

Mitat tuumina.

Jos pinta-ala on 22 neliömilliä, niin lähdön halkaisija olisi noin 5,3mm.

Pakopesä on muuten turbiinipuoli.

edit.. piti vähän korjata itse itseäni ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Garretin turbiinista AR selville?

mittasitko oikein

En, koska saan vain vääriä tuloksia ;D

Eli kaava on tuttu, mutta tulokset ei täsmää. Otin koekaniiniksi S13 vakiohyrrän, koska tiedän varmuudella että turbiini on AR.64. Laipan holen pinta-ala on jotakuinkin 1650mm² ja "R" (akselin keskilinjasta tulokanavan keskilinjalle) on mauserin mukaan 49mm, eli AR on kaavan mukaan .34

Mittauksissa voi millin-parin heittoja olla, mutta ei tuo tulos sillä selity.

Mikä meni vituiks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Garretin turbiinista AR selville?

Garretin ohjeiden mukaan mittailin&laskin yhdestä, niin tuli ainakin sama tulos, millä Garrett sitä myi.

Eli pinta-ala pitäis mitata siitä kohtaa kun kanava irtoaa tuolta kehältä. Ei laipasta. Kuva selittänee paremmin.

compressor_housing_showing_A-R_characteristic.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×