Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
MIL-Tec

Projekti: kesäksi kuntoon

Recommended Posts

Vs: Projekti: kesäksi kuntoon

Itsekin parhaimmillaan yrittänyt treenata ainakin 5 kertaa viikossa. Tauon jälkeen vaan lihakset kipeytyy ainakin mulla sen verran pahasti, että ei kyllä pysty tyyliin kun kerran viikossa esim. jalat treenaamaan saa kävellä tyyliin viikon silleen, että joku olis tuikannut.

Tosin äkkiä ne kyllä tottuu ja pystyy sitten taas treenaamaan about tuon 5 kertaa. Tosin riippuu vähän miten ja millä ohjelmalla treenaa.

Muista myös jättää alkoholi pois sekä rytmittää syöminen.

Tjaah. Tänään otsikkoon viitaten ensimmäinen sälipäivä.

Reseptinä ensi kesää ajatellen: 5 x punttisali/viikko ja siihen rinnalle 2 x 1h sulkapalloa/viikko. Kuitenkin niin, että viikossa tulee myös yksi totaali lepopäivä. Todennäköisesti sulkapallopäivät tulevat olemaan to ja su, koska noihin päiviin on tällä hetkellä ilmainen mahdollisuus ja paikka varattuna. Tämä tarkoittaisi sitä, että torstai olisi tuplapäivä, eli sali, ja sulkkis samalle päivälle. Punttipäivät tulevat olemaan arkipäivät. Siitä yritän lähteä rutiinia tekemään.

Tällä hetkellä mitat 180cm/105kg. Vertailukohtana armeijasta pääsy 7/-07, jolloin pituus tietysti sama, mutta paino oli kilon, kaksi yli 70. ;D

No, tästä se lähtee. Mulla on tästä hommasta nyt melko luottavainen fiilis. :)

Suosittelen jättämään ton salilla käymisen 4krt viikossa kerta pelaat sitä sulkapalloakin. Olis ainakin periaatteessa 2 lepopäivää.

Painonpudotushan ei ole mitään rakettitiedettä, eli kuluttaa enemmän kuin syö. Jätät pois kaiken paskan eli pikaruoka, karkki, ALKOHOLI jne.

Syöt iltapalaksi vaikka palautusjuoman ja jonku hedelmän (ei banaania), ennemmin sitten jopa proteiinia kuten Heraa.

Kyllä se paino putoaa roimasti noilla seteillä.

Yks mitä suosittelen edelleen on ACKD dietti. Elikkäs ketoosidieetti jossa vedetään kaikki ravintoaineet pussikeiton/smoothien avulla. Poistaa nesteet, polttaa rasvat ja säästää lihasmassaa. Ja se toimii oikeasti. Jos vedät ton ketoosin ohjeiden mukaan etkä laihdu ni maksan sulle takas noi kaikki sun ostamat pussikeitot. :D

Ainakin itse tarvitsen hyvin sulkistreenin jälkeen vähintään yhden vapaapäivän, mieluiten kaksi. Tänä aikana ei sitten punttikselle edes. Koska sampsa on mua kymmenisen senttiä lyhyempi, mutta saman painoinen olettaisin, että tarvitset saman levon sinäkin. Olettaen että oot tämmönen läskipallo etkä lihasta. :)

Melkein sinuna kokeilisin 2x sulkis ja siihen ehkä pari salipäivää päälle viikossa. Tämäkin voi olla jo liikaa jos on aloittelija kyseessä. Kroppa menee vaan niin väsyneeksi, että mieli madaltuu ajan kanssa ihan väkisinkin ja treenit alkaa maistua puulle. Se on sitten jo lopun alkua. Homman pitää olla hauskaa ja ainakin sulkapallo tasoisessaan seurassa todellakin on sitä.

Vaikka olisikin kuinka kova motivaatio tahansa niin liialla niikunnalla saa hyvin estettyä hyviä tuloksia niin painon pudottamisesta kuin lihaksen kasvusta. Lepo on vähintään yhtä tärkeä kun itse urheilu.

Kannattaa myös tarkkailla omaa syömistääb, edes noin suunnilleen. Painon hallinta on suht simppeliä, normaali 80kg mies henkilö kuluttaa noin 2000kaloria päivässä. syöt miinusta tai plussaa sen mukaan kunpaan suuntaan on tavote päästä.

Itsellä on massakausi meneillään ja tavote on 3-4000kaloria päivässä mikä ei ole tosiaan helppo normi ruualla.

Reseptinä ensi kesää ajatellen: 5 x punttisali/viikko ja siihen rinnalle 2 x 1h sulkapalloa/viikko. Kuitenkin niin, että viikossa tulee myös yksi totaali lepopäivä. Todennäköisesti sulkapallopäivät tulevat olemaan to ja su, koska noihin päiviin on tällä hetkellä ilmainen mahdollisuus ja paikka varattuna. Tämä tarkoittaisi sitä, että torstai olisi tuplapäivä, eli sali, ja sulkkis samalle päivälle. Punttipäivät tulevat olemaan arkipäivät. Siitä yritän lähteä rutiinia tekemään.

Ihan toteutettavissa oleva suunnitelma, kunhan vaan motivaatiota löytyy koko ajalle. Alottaisin kuitenkin projektin niin, että kävisin pari ekaa kuukautta 3x viikossa salilla, siten että ekana päivänä koko kroppa 10 toiston sarjoilla ja toisen päivän maks 5 toiston sarjoilla. Kolmas salipäivä sitten pitkiän väh. 15 toiston sarjoja. Miksi koko kroppa kerralla per reenipäivä? Siksi, että saat nopeiten koko kropan mukaan ja heräteltyä lihakset rasitusta varten. Väitän, että treenipainot alkavat nousta jo tuona aikana. Kuukauden tai parin jälkeen muuttaa ohjelmat sitten siten, että tekee eri päivinä eri lihasryhmiä.

Sulkista voit hyvin vetää tossa seurana, pitää vaan tosiaan muistaa syödä hyvin ja jakaa tasaisesti syömiset kokopäivälle. Muista pitää jonkinnäköistä kirjaa treeneistä ja syömisistä. Tuolla painolla ja koolla lepokulutuksesi on 2100kcal tietämillä, joten söisin itse päivässä 2500kcal-3000kcal. Kunnes aloitta keväämmällä painon pudotuksen. Sitä en alottaisi heti, koska painosta on hyötyä lihasten rakentamisessa näin alkuun. Tiukka dieetti vaan päälle sitten keväällä 5kk ennen tavoite kondista.

Sen kun vielä muistaa, että lihasten palautuminen (natuna) kestää noin 2 päivää, joten kun lepopäiviä on vähän niin ei kande: rellestää ja ryypätä, syödä huonosti ja/tai nukkua vähän :P

Samaa mieltä, jos sulkista 2x vko niin tota salia ei kannata vetää 5x viikkoon, ainakaan alkuun. Tiputa se ainakin 4 aluks, ellei jopa 3krt/vko startti. Käy kropan läpi vaikka kolmena kertana rauhallisesti alottaen. Sen jälkeen nostaa tunteen mukaan. Salillakin ottaa treenin päätteeksi vielä crosstrainerisetin (jaksamisen mukaan) niin luulis alkavan painon tippuvan. Ja pidempiä toistoja sarjoissa.

Niinkuin tossa jo puhuttiinkin. Lepo on tärkeä, sitä kroppa tarvii. Sitä kun laiminlyö niin tulee bumerangina jossain kohtaa vastaan.

Diettityylejä on kaikenlaisia. Joku karppaa ja joku skarppaa. Sulla tulee tossa aika kova anti tota liikuntaa kuitenkin viikossa, että itse en lähtis mitään pussisoppadiettejä vetelemään. Varmasti toimii. Mutta itse pitäny tärkeänä ruokapuolessa dietillä sen, että tekee ruokaa kotona. Jos mahdollista niin eväät töihin. Niin tietää mitä syö ja missä ne päivän kaloriannit pyörii ja saa syötyä tasasesti muutaman tunnin välein. Protskua sun kokosen äijän täytyy saada turpaan kun kun paljon liikut. 2g~ painokiloakohden ei varmasti ole liikaa. Hiilareita oleellisesti vähemmän, niitäkään kokonaan pois sulkematta. Nestetankkausta iso määrä. (Ei kaljaa ;D ) Jotkut sanoo hifistelyksi tuollaisia pienempiä asioita, ei niin tarkkaa. Omalla kohdalla tulee noihin pieniin seikkoihin kiinnitettyä huomiota, koska monta pientä huomioitavaa seikkaa niin tulee jo yks iso hyöty :)

E: Yllä tulikin jo vähän samaa tekstiä.

Samaa mieltä, jos sulkista 2x vko niin tota salia ei kannata vetää 5x viikkoon, ainakaan alkuun. Tiputa se ainakin 4 aluks, ellei jopa 3krt/vko startti. Käy kropan läpi vaikka kolmena kertana rauhallisesti alottaen. Sen jälkeen nostaa tunteen mukaan. Salillakin ottaa treenin päätteeksi vielä crosstrainerisetin (jaksamisen mukaan) niin luulis alkavan painon tippuvan. Ja pidempiä toistoja sarjoissa.

Niinkuin tossa jo puhuttiinkin. Lepo on tärkeä, sitä kroppa tarvii. Sitä kun laiminlyö niin tulee bumerangina jossain kohtaa vastaan.

Diettityylejä on kaikenlaisia. Joku karppaa ja joku skarppaa. Sulla tulee tossa aika kova anti tota liikuntaa kuitenkin viikossa, että itse en lähtis mitään pussisoppadiettejä vetelemään. Varmasti toimii. Mutta itse pitäny tärkeänä ruokapuolessa dietillä sen, että tekee ruokaa kotona. Jos mahdollista niin eväät töihin. Niin tietää mitä syö ja missä ne päivän kaloriannit pyörii ja saa syötyä tasasesti muutaman tunnin välein. Protskua sun kokosen äijän täytyy saada turpaan kun kun paljon liikut. 2g~ painokiloakohden ei varmasti ole liikaa. Hiilareita oleellisesti vähemmän, niitäkään kokonaan pois sulkematta. Nestetankkausta iso määrä. (Ei kaljaa ;D ) Jotkut sanoo hifistelyksi tuollaisia pienempiä asioita, ei niin tarkkaa. Omalla kohdalla tulee noihin pieniin seikkoihin kiinnitettyä huomiota, koska monta pientä huomioitavaa seikkaa niin tulee jo yks iso hyöty :)

E: Yllä tulikin jo vähän samaa tekstiä.

Komppaan!

Monta vuotta salilla käyneenä ja jonkinlaista bodaria leikkineenä voin puhua omista kokemuksista. Painoa on tällä hetkellä noin 88kiloa 174cm varressa ja olen ollut aktiivinen liikkuja salin kautta monta vuotta. Välillä on mukana kävelylenkit, kahvakuula tms liikunta. Jos ei saa tarpeeksi lepoa niin hommasta katoaa hauskuus ja sitten alkaa lipsumaan helposti. Mun mielesta sampsan ohjelmassa on aivan liikaa tekemistä varsinkin aloittelijalle. Mulla tällä hetkellä käytössä kuuden päivän kierto jossa kertyy neljä salikertaa. 2 päivää salia, 1 päivä lepoa, 2 salia, 1 lepo ja se on jo mullekin aika kova tahti. Saan syödä todella paljon :) Pieni kuntokuuri nyt päällä ja kiristellään sitten keväällä dieetin puolelle ja katsotaan löytyykö niitä lihaksia läskin alta.

Ottaa mielummin kevyen aloituksen ekat pari kuukautta ja sitten kiristää tahtia jos tuntuu, että virtaa riittää ja kroppa/pää kestää. Monet IMO tekee sen virheen, että yritetään liikaa heti aloituksessa ja sitten sorrutaan kun se onkin niin rankkaa

Tämähän on tietysti paljolti riippuvainen siitä minkälaista treeniä siellä salilla on tarkoitus tehdä. Jos kyseessä on treeni jota itse kutsun nimellä "Helinä-Keijun satujumppa" niin sittenhän se on ihan sama kuinka usein salilla käy. Tällöin siis sarjapainot on niin pienet että treeni on lähinnä aerobista jos sitäkään. Jos kuitenkin tarkoitus on oikeasti muuttaa kehonkoostumusta salilla niin treenikertojen määrä alas (ei syytä yli 3 kertaan viikossa) ja volyymi/intensiteetti ylös. Rasvat poltetaan sitten muualla, tosin raskas kuntosalitreeni on siihenkin kyllä oikein hyvä ratkaisu.

Itsellä on massakausi meneillään ja tavote on 4-5000kaloria päivässä mikä ei ole tosiaan helppo normi ruualla.

Paljonko on painoa? Mitä teet työksesi?

Ohhoh. Tulipas paljon vastauksia ja neuvoja pieneen aikaan. :) Kaikki on tietysti tervetulleita. Kiitos niistä!

Joo, pitääpä vähän avata tätä mun projektia.

Mun se the tavoite on saada tuo salitreeni rutiiniksi viikoittaisiin toimiin. Se on se, mitä tässä lähdetään ajamaan takaa.

Mun mentaliteetti tässä viiden arkipäivän systeemissä on, että sehän on vain tunti lisää työpäivään (teoriassa). Tosin, jostain tulee pakostakin karsittua, ja näillä näkymin se tulee olemaan tuo sulkapallo aikaajoin, koska ne ovat varattuja aikoja, ja vuorotyö estää monesti niiden hyödyntämisen.

Punttisalia itseään olen kyllä hyödyntänyt säännöllisen epäsäännöllisesti jostain 15-vuotiaasta saakka. Pääasiassa ovat olleet vuoden soppareita, joita on tullut käytettyä vähän niin ja näin. Mulla oli tuossa salilla käymisessä aikoinaan ongelmana, että mun oli aina mentävä kaverin kanssa reenaamaan, kun en yksin muka kehdannut. Kaikki sen tietävät, että siinä tulee lörpöteltyä ylimääräisiä ja painopiste on jotain ihan muuta, kuin puntin nostoa. Nyt ei ole kavereita mukana, ja salikin vaihtui -ei ihan niin pintaliito- tyyliseen. (edellisessä kun nyt kävivät aerobikkaajat, taitoluistelijat, lätkän sm-liiga pelaajat, ym.)

Nyt periaatteena on se, että kun salille mennään, niin siellä tehdään, mitä pitää, vaikka se ei kestäisikään, kuin puoli tuntia.

Nyt on myös periaatteessa ensimmäinen kausi, kun olen oikein vähän niinkuin innoissani tuosta salilla käymisestä.

Ja ah, tuo niin kuuluisa massakausi. ;D Armeijan jälkeen 20:senä tosiaan oli jälleen yksi salikausi, mutta näkyviä tuloksia ei lihaksellisesti tullut. Johtopäätös: Massakausi. Ja sillä tiellä ollaan edelleen. ;D Se oli paha virhe. Tuli täysi roskaruokakoukku. Oli tuossa tosiaan pari vuotta sitten yksi salivuosi, mutta se oli kyllä melkoista rahan haaskausta.

Tämä syömis-homma onkin jo haaste mulle sinänsä. Tuo roskaruoka on kyllä ottanut pahan niskalenkin meikäläisestä. ::). Jo pelkästään ruokailutottumuksia muuttamalla alkaisi meno maistumaan. Ja kyllähän niiden onkin muututtava.

Tuon muun liikunnan kannalta on kuitenkin jonkunnäköistä aktiviteettia vieläkin jäljellä, sillä kesäisin tulee viikoittain käytyä pelaamassa jalkapalloa ja talvella jääkiekkoa kaveriporukalla. Kuitenkin jonkunasteinen kuntopohja on vielä taustalla nyt, kun aloitan "hc-reenin"... ;D

Kuitenkin, rasva se on, mikä pinnoilla tällä hetkellä näkyy... :P

Viikonloput mä pidän ehdottomasti valiä puntista. Se on tällä hetkellä mulla lähes ainoa sääntö. Tuo sununtain sulkis aika on mua oikeastaan vähän vaivannut, ja nyt suuren yleisön kannustamana heittelenkin jo mielessäni sen pois jättämistä. No, Kunhan tästä nyt saa vaan lähdettyä muodostamaan rutiinia tuosta hommasta, niin eiköhän nämä reenausajat siitä muodostu. :)

Noniin. Tuli käytyä katsastamassa tuo uusi mesta. Hyvät on puitteet. :) En tästä nyt kuitenkaan mitään salipäiväkirjaa tänne ala listaamaan, mutta tämmöisellä mentiin tänään: (Kun tiedossa oli, että käsiin painottuu tämä päivä) 5min. venyttelyä, 5min soutua(lämmittely), reeni (aikaa kului n.40 min. eipä paljon yli minuutin pausseja tullut pidettyä), 5min. soutua, ja 5 min. venyttelyä.

Eiköhän se tästä... :)

Yks mitä suosittelen. Pidä salikirjaa. Eli kirjaa Liike, toistojen määrä ja sarjapainot ylös. Nyt kun vauhtiin pääset ja jos (Kun) tarkoitus vähän isompia painoja nappailla sitä mukaa kun pattia kertyy. Paperilla kun näkyy tehdyt sarjat ja painojen nousu pikkuhiljaa, niin kummasti lisää motivaatiota lähteä rautaa kolistelemaan kun tietää ettei siellä tyhjänpanttina ole tullut käytyä.

Tämähän on tietysti paljolti riippuvainen siitä minkälaista treeniä siellä salilla on tarkoitus tehdä. Jos kyseessä on treeni jota itse kutsun nimellä "Helinä-Keijun satujumppa" niin sittenhän se on ihan sama kuinka usein salilla käy. Tällöin siis sarjapainot on niin pienet että treeni on lähinnä aerobista jos sitäkään. Jos kuitenkin tarkoitus on oikeasti muuttaa kehonkoostumusta salilla niin treenikertojen määrä alas (ei syytä yli 3 kertaan viikossa) ja volyymi/intensiteetti ylös. Rasvat poltetaan sitten muualla, tosin raskas kuntosalitreeni on siihenkin kyllä oikein hyvä ratkaisu.

Itsellä on massakausi meneillään ja tavote on 4-5000kaloria päivässä mikä ei ole tosiaan helppo normi ruualla.

Paljonko on painoa? Mitä teet työksesi?

korjaan 3-4000 kaloria päivässä syön. töissä kun puhelimella kirjottelee tulee mitä sattuu.

tavoitepaino siis 95 tammikuuhun mennessä ja nyt mennään vähän alle 90.

jos ei meinaa saada syömällä tarpeeksi kaloreita niin hyvä keino on juoda punasta maitoa pari litraa päivässä (640kcal/1l)

vaikka onkin eläin rasvoja.

jos ei meinaa saada syömällä tarpeeksi kaloreita niin hyvä keino on juoda punasta maitoa pari litraa päivässä (640kcal/1l)

Ravinnepuljuissa kun on noita "weight gainereita" Oletko sellasia koittanut? Jos ei syömällä uppoa ja tavara tartu. Niitä specsejä kun niistä lueskellut niin ei hassumman oloisia, saa calorit nousuun hyvälaatusilla hiilareilla/protskuilla/rasvoilla. Ite en oo moisia koittanut kun ongelma on saada nimenomaan pysymään ne ylimääräset poissa :) Enkä tarkota noita jenkki mutant mass settejä missä tulee yhellä satsilla 1200kcal ;D Vaan noita "laimeempia".

Ravinnepuljuissa kun on noita "weight gainereita" Oletko sellasia koittanut? Jos ei syömällä uppoa ja tavara tartu. Niitä specsejä kun niistä lueskellut niin ei hassumman oloisia, saa calorit nousuun hyvälaatusilla hiilareilla/protskuilla/rasvoilla. Ite en oo moisia koittanut kun ongelma on saada nimenomaan pysymään ne ylimääräset poissa :) Enkä tarkota noita jenkki mutant mass settejä missä tulee yhellä satsilla 1200kcal ;D Vaan noita "laimeempia".

Ite kun olen "bulkannut" niin lisäravinteet on just isossa asemassa. Jos tuntuu, että aterioilla ei tule tarpeeksi kaloreita sisään niin jälkkäriksi esim. protskupatukka mistä helposta noin 200kcal :) Lisäksi vie mukavasti makeannälän. Kannattaa vaan lukea selosteet ja valita sellainen missä olisi mahdollisimman vähän sokeria.

Itekin tällä hetkellä noin 88kiloa ja 95 olisi tavoite tänä talvena. Kiristelen sitten keväällä

Paperilla kun näkyy tehdyt sarjat ja painojen nousu pikkuhiljaa, niin kummasti lisää motivaatiota lähteä rautaa kolistelemaan kun tietää ettei siellä tyhjänpanttina ole tullut käytyä.

Ehdottomasti täytyy pitää kirjaa. Mä en pitäisi tota motivaatiota edes tärkeimpänä syynä vaan ihan puhtaasti sitä tosiasiaa että treeni jää muuten helposti mukavuusalueelle ja jämähtää paikalleen. Ei sellaisesta treenistä haittaakaan ole muttei kulutettuun aikaan nähden juuri hyötyäkään. Tätä perisyntiä näkee eniten naistreenaajilla kun tehdään loitontajia ja lähentäjiä koneessa samaan aikaan päivän lehteä lukien ja naapurin kanssa juoruten. Jos ei ole koskaan salilla oksettanu/pyörryttäny tmv. niin voi sanoa ettei ole tarpeeksi kovaa treenannut. Treenin pitää tuntua ajoittain pahalta ja hien pitää lentää.

Jos nyt aloittaisin niin ottaisin myös heti kättelyssä ammattilaisen tekemän ohjelman. Ei ole iso satsaus siitä saatavaan hyötyyn verrattuna. Ammattilainen osaa kiertää juuri nämä mukavuusalueet ja on mun mielestä myös isompi kynnys jättää ammattilaisen tekemän ohjelman liikkeitä ja sarjoja vajaiksi tai tekemättä vaikka kyseessä olisikin vain sähköpostilla toimitettava ohjelma eikä sen kummempaa henkilökohtaista valmennusta.

korjaan 3-4000 kaloria päivässä syön. töissä kun puhelimella kirjottelee tulee mitä sattuu.

Kuulostaa järkevämmältä. Itellä tavoite keskiarvo 3260kcal/vrk (lepopäivinä 3008kcal, treenipäivinä 3448kcal). Tämä on maltillisesti yli kulutuksen mutta kun ruokavaliota ei massakaudella tule ihan pilkun päälle noudatettua niin se nostaa kaloreita sitten sopivasti vielä lisää.

Aika samoissa painoissa mennään. Mun paino heittelee nyt just siinä 90 korvilla.

Kuulostaa järkevämmältä. Itellä tavoite keskiarvo 3260kcal/vrk (lepopäivinä 3008kcal, treenipäivinä 3448kcal). Tämä on maltillisesti yli kulutuksen mutta kun ruokavaliota ei massakaudella tule ihan pilkun päälle noudatettua niin se nostaa kaloreita sitten sopivasti vielä lisää.

Aika samoissa painoissa mennään. Mun paino heittelee nyt just siinä 90 korvilla.

Millaislla safkoilla menette? Ihan mielenkkiinosta jos voisitte vähän valottaa niin ehkä itsellekin saisi pari vinkkiä ruokapuolelle

Millaislla safkoilla menette? Ihan mielenkkiinosta jos voisitte vähän valottaa niin ehkä itsellekin saisi pari vinkkiä ruokapuolelle

Mulla on tosi perusruokaa tällä hetkellä, ei mitään erikoista

Runkona kahdesti päivässä 200g punaista lihaa/kanaa/kalaa, 100g riisi/makaroni tai 380g peruna, vihanneksia

Aamulla puuroa

Välipaloina päivän mittaan ruisleipää+kalkkunaa+juustoa ja rahkaa sekä pari hedelmää

Illalla pähkinöitä

Näiden lisäksi pari kertaa päivässä protskudrinkki. Tai yleensä aamuisin sotken puuroon ja illalla juon. Treenipäivinä sit palautusjuoma vielä treenin jälkeen.

Joka osaa treenata ja ymmärtää massakauden, niin on ihan ok. Mutta eniten naurattaa nämä 16-20v narukepit, jotka itkee että kun ei ole massaa ja ensimmäinen kun ruvetaan treenaaman, niin vedetään massankerääjiä ;D. KYllä se massa tulee ihan itsestää, kun tulee lisää ikää. Sen pois saaminen on taas myöhemmällä iällä vähän hankalampaa ;).

Suurin ongelma suomalaisessa ruokavaliossa on proteiininsaannin puute.

Runkona kahdesti päivässä 200g punaista lihaa/kanaa/kalaa, 100g riisi/makaroni tai 380g peruna, vihanneksia

Aamulla puuroa

Välipaloina päivän mittaan ruisleipää+kalkkunaa+juustoa ja rahkaa sekä pari hedelmää

Illalla pähkinöitä

Näiden lisäksi pari kertaa päivässä protskudrinkki. Tai yleensä aamuisin sotken puuroon ja illalla juon. Treenipäivinä sit palautusjuoma vielä treenin jälkeen.

Jeah. Turha lähteä hyväksi havaittuja asioita säätämään tai keksimään uusiksi :)

Esim tämän päivän safkat on ollu:

Aamulla kulho kaurapuuroa mehukeitolla ja sekaan yksi banaani viipaleina, 25g heraproteiinia, 1 kananmuna

Välipalana täysjyväleipää jossa välissä noin 100g kanafile, pari siivua polar juustoa ja valkosipuli/chilikastiketta

Lounas +200g kanafilettä suikaleina chilikastikkeessa ja 100g tummaa riisiä

Välipalana pirtelö jossa mukana 1 banaani, 1 persikka, 4desiä rasvatonta maitoa, desin verran nalle kuntokaurahiutaleita ja 40g heraa

Ruokana lihaperunasose mättöä raejuustolla. 10% paistijauhelihasta

Iltapalaksi menee vielä maitorahka mehukeitolla

Tuollaista yleensä syön, mutta vaihtelee toisinaan. Kunhan tulee paljon proteiinia ja hyviä hiilareita niin hyvin menee. Treenipäivinä mukana on vielä palautusjuoma

Aamulla puuroa

Illalla pähkinöitä

Mitäpä tohon paljon lisäämään :)

Aamulla puuro + protskudrinkki. Joskus puuro korvattu maitorahka-ananas combolla

Välipalat samaa suuntaa kun kun Alen viestissä, salipäivänä otan yleensä salia edeltävänä purtavahetkenä protskudrinkin

Lounas samaa settiä kans, kanaa/jauhelihaa + riisiä/tummaa pastaa + kasvis setti ja raejuustoa. Joskus jos jossain perämetsän perseessä niin on lounaana messissä raejuustoa tonnikalaa maitorahkaa pelkästään.

Salin jälkeen tietty palkkari ja yleensä aina kunnon ruoka mitä lounaallakin, oli kello mitä tahansa.

Illalla sitten riippuen koska syöny kunnon setin, niin kaseiinipitosta protskua turpaan ennen nukkumaan menoa. Maitorahka esim.

Joka osaa treenata ja ymmärtää massakauden, niin on ihan ok. Mutta eniten naurattaa nämä 16-20v narukepit, jotka itkee että kun ei ole massaa ja ensimmäinen kun ruvetaan treenaaman, niin vedetään massankerääjiä ;D. KYllä se massa tulee ihan itsestää, kun tulee lisää ikää. Sen pois saaminen on taas myöhemmällä iällä vähän hankalampaa ;).

Nykyään vaan tuntuu että tuo massagainerikin turhan monella hyppää heti noihin "Kunnon" "lisäravinteisiin". Mikäpä siinä, mutta kuinka moni taas niitä käyttää järkevästi on asia erikseen. Se vaan tuntuu olevan nykyään juttu että "Kaikki mulle tänne NYT ja HETI"

Pistetääs sinerbyylle adressi ProtskuOluesta, jo alkais suomalaisilla se pattikin kasvamaan mahan mukana ;D

Jos nyt aloittaisin niin ottaisin myös heti kättelyssä ammattilaisen tekemän ohjelman. Ei ole iso satsaus siitä saatavaan hyötyyn verrattuna. Ammattilainen osaa kiertää juuri nämä mukavuusalueet ja on mun mielestä myös isompi kynnys jättää ammattilaisen tekemän ohjelman liikkeitä ja sarjoja vajaiksi tai tekemättä vaikka kyseessä olisikin vain sähköpostilla toimitettava ohjelma eikä sen kummempaa henkilökohtaista valmennusta.

Aivan turha, jos tavoitteena on vähän muuttaa elämäntapoja terveellisemmiksi.. Kuten tämän Sampsan projektin ymmärsin. Jos ammattilaiseen panostaa, niin sitten heti laakista vaan henkilökohtainen valmennus. Ammattilainen kun puuhaa sellaisen ohjelman minkä kokee juuri treenaajalle toimivaksi niin moni ei edes tiedä mitä liikkeitä ne on ja miten niitä pitäisi oikein tehdä. Sitten, jos pysytään treenaajan tuntemissa liikkeissä, niin sellaisen toimivan ohjelman tekee itselle kokeilemalla erillaisia juttuja. Ei ne ammattilaisetkaan tiedä yksilöiden eroja ennen kuin näkevät tuloksesta jotain ja varsinkin kun seuraavat asiaa yhessä treenaamalla. Personal trainer ei kuitenkaan niin kallis ole etteikö sitä kannattaisi ottaa alkuun pääsemiseksi. IMO

Joka osaa treenata ja ymmärtää massakauden, niin on ihan ok. Mutta eniten naurattaa nämä 16-20v narukepit, jotka itkee että kun ei ole massaa ja ensimmäinen kun ruvetaan treenaaman, niin vedetään massankerääjiä . KYllä se massa tulee ihan itsestää, kun tulee lisää ikää. Sen pois saaminen on taas myöhemmällä iällä vähän hankalampaa .

Niin Karppamainen kommentti, että.. Ei mitään asiaa, perus valitusta vaan ja sepitettyjä viisauksia.

Nää ruokavaliohommat ja lisäravinteet ovat kyllä semmoista rakettitiedettä.. mitä enemmän luet ja suunnittelet, sen vaikeammaksi elämä käy. Noi vielä maksaa kaikenlisäksi mammonaa, että niistä on jotain hyötyä. Lähtisin ihan perus asioista liikkeelle. Eli aamupala on päivän tärkein judu. Reilusti kuitua ja proteiinia, masu täyteen. Sillon kun meikä veteli vielä isommissa painoissa niin aamupalaan kuului kahvi, iso setti puuroa/muroja tai useampi leipä, hedelmiä ja 250g rahkaa + mehukeittoa tai pari pilttiä. Välipala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Sitten tohon päälle vielä palkkari ja yöprotskut. En kiellä, ettenkö silloin ollut punttikunnossa, mutta aerobinen liikunta oli kyl nihkeetä. Nykyään oon karsinut hemmetisti tosta määrästä ja hyvin pärjää, treenipainotkin on taas alkaneet nousemaan vaikka en ees käy kunnolla punttisalilla (toki vanhoille pohjille on helppo rakentaa). Nykyään oon alkanut vähän jumppaa kehonpainoilla, punttisali, juoksu ja sitten noi kamppailu-urheilulajit siihen päälle, kaikkia sekaisin sekä epäsäännöllisesti :P. Palkkarinakin juon nykyään vaan maitoa.

edit. Lisätäänpä tohon aiempaan kondikseen ja sen aikaiseen syömiskulttuuriin se, että aamupalalla tuli vedettyä viel vitamiineja (useampia) ja treenijuomana veteen sotkettuja hiilareita.

Joka osaa treenata ja ymmärtää massakauden, niin on ihan ok. Mutta eniten naurattaa nämä 16-20v narukepit, jotka itkee että kun ei ole massaa ja ensimmäinen kun ruvetaan treenaaman, niin vedetään massankerääjiä . KYllä se massa tulee ihan itsestää, kun tulee lisää ikää. Sen pois saaminen on taas myöhemmällä iällä vähän hankalampaa .

Niin Karppamainen kommentti, että.. Ei mitään asiaa, perus valitusta vaan ja sepitettyjä viisauksia.

Nää ruokavaliohommat ja lisäravinteet ovat kyllä semmoista rakettitiedettä.. mitä enemmän luet ja suunnittelet, sen vaikeammaksi elämä käy. Noi vielä maksaa kaikenlisäksi mammonaa, että niistä on jotain hyötyä. Lähtisin ihan perus asioista liikkeelle. Eli aamupala on päivän tärkein judu. Reilusti kuitua ja proteiinia, masu täyteen. Sillon kun meikä veteli vielä isommissa painoissa niin aamupalaan kuului kahvi, iso setti puuroa/muroja tai useampi leipä, hedelmiä ja 250g rahkaa + mehukeittoa tai pari pilttiä. Välipala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Sitten tohon päälle vielä palkkari ja yöprotskut. En kiellä, ettenkö silloin ollut punttikunnossa, mutta aerobinen liikunta oli kyl nihkeetä. Nykyään oon karsinut hemmetisti tosta määrästä ja hyvin pärjää, treenipainotkin on taas alkaneet nousemaan vaikka en ees käy kunnolla punttisalilla (toki vanhoille pohjille on helppo rakentaa). Nykyään oon alkanut vähän jumppaa kehonpainoilla, punttisali, juoksu ja sitten noi kamppailu-urheilulajit siihen päälle, kaikkia sekaisin sekä epäsäännöllisesti :P. Palkkarinakin juon nykyään vaan maitoa.

edit. Lisätäänpä tohon aiempaan kondikseen ja sen aikaiseen syömiskulttuuriin se, että aamupalalla tuli vedettyä viel vitamiineja (useampia) ja treenijuomana veteen sotkettuja hiilareita.

En oikein ymmärtänyt sun kommenttia Karpalle...eihän teidän selityksissä ollut oikeastaan mitään ristiriitaisuuksia. No ei nyt takerruta siihen.

Samaa mieltä olen, että nämä massakaudet ovat vähintäänkin turhia aloittelijalle. Jos meinaa treenata massakausi - > paino alas -> massakausi periaatteella, niin pitää sitten oikeasti jo tietää mitä tekee.

Mun mielestä perus (taikka hieman kokeneemmallakin) kuntoilijalla ei ole mitään hyötyä massakaudesta.

Karrikoituna, kuka haluaa olla puolet vuodesta läski ja sen jälkeen hirveä pudotus takaisin tavoitepainoon. Liian paljon riskiä, että jää paino siihen vyötärölle, jos ei oo oikeasti motivaatio huipussaan.

Kyllä varmasti parhaat tulokset tulevat yllämainitulla jojottelulla, mutta siinä ei ole mun mielestä järkeä kuin suht ammattimaisessa touhussa.

Lihakset kasvavat kyllä ilman "massatreeniä" ja saa hyvännäköisen kropan. Eri asia sitten mitkä ovat tavoitteet. Mutta tuskin kovin monella on tavoitteena sellainen appelsiinit kainalossa oleva tyyppi?