Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
MIL-Tec

Projekti: kesäksi kuntoon

Recommended Posts

Vs: Projekti: kesäksi kuntoon

Jos urheilet paljon ja syöt liian vähän, niin kroppa menee ns.säästöliekille. Keho rupeaa pitämään rasvoista kiinni ja ei käytä niitä energiaksi(lihakset surkastuvat saman aikaisesti). Tietysti jos menee ihan paaston tasolle syömisissä, niin silloin tietysti rasvaa häviää. Tämä tapahtuu kuitenkin ensin lihasten kustannuksella ja sitten vasta rasvoista.

oookkej :o täytyypi sit vissiin alkaa syömään ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti: kesäksi kuntoon

onkos se sitten niin että jos urheilee esim 5päivää viikossa noin 1,5h ja sit syö vähän nii ei välttämättä lähde painoa ? syö esim niin että pitää itseään nälissään, onko tuo huonompi vaihtoehto kuin se että söisi säännöllisesti esim 4-5 kertaa päivässä? mihin perustuu se että säännöllisellä syömisekllä lähtisi painoa nopeammin kuin että treenaa paljon mutta syö vähän ? ::)

Ruuansulatus kuluttaa aika paljon energiaa, kun syö usein niin ylläpidät ruuansulatusta. Eli sun päivittäinen energian kulutus nousee tällä. Lisäksi tasasin välein syömisellä ylläpidät anabolista tilaa kehossa, joka siis on "kasvutila" kun taas Katabolinen on "surkastus" tila. Katabolisessa tilassa surkastuu lihakset ennemmän kun läski. Jokaisella dietillä lihasmassaa häviää, mutta näillä asiolla pystytään vaikuttaan asiaan, että hävitetty paino ois suurimmaksi osaksi rasvamassaa. Proteiinia vieläkun syö joka aterialla esm 20-50g niin hyvä tulee ja oikeita rasvoja.. Jos hifistellä haluaa välttämättömät hiilarit aamupäivään / päivään ja illalla pelkästään rasvaa ja proteiinia. (tällä ylläpidetään ruuansulatusta pitkään yöhön, koska hiilihydraatit nopeuttavat imeytymistä ja rasvat hidastavat, ja taas energia kulutus "nousee".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti: kesäksi kuntoon

onkos se sitten niin että jos urheilee esim 5päivää viikossa noin 1,5h ja sit syö vähän nii ei välttämättä lähde painoa ? syö esim niin että pitää itseään nälissään, onko tuo huonompi vaihtoehto kuin se että söisi säännöllisesti esim 4-5 kertaa päivässä? mihin perustuu se että säännöllisellä syömisekllä lähtisi painoa nopeammin kuin että treenaa paljon mutta syö vähän ? ::)

Ruuansulatus kuluttaa aika paljon energiaa, kun syö usein niin ylläpidät ruuansulatusta. Eli sun päivittäinen energian kulutus nousee tällä. Lisäksi tasasin välein syömisellä ylläpidät anabolista tilaa kehossa, joka siis on "kasvutila" kun taas Katabolinen on "surkastus" tila. Katabolisessa tilassa surkastuu lihakset ennemmän kun läski. Jokaisella dietillä lihasmassaa häviää, mutta näillä asiolla pystytään vaikuttaan asiaan, että hävitetty paino ois suurimmaksi osaksi rasvamassaa. Proteiinia vieläkun syö joka aterialla esm 20-50g niin hyvä tulee ja oikeita rasvoja.. Jos hifistellä haluaa välttämättömät hiilarit aamupäivään / päivään ja illalla pelkästään rasvaa ja proteiinia. (tällä ylläpidetään ruuansulatusta pitkään yöhön, koska hiilihydraatit nopeuttavat imeytymistä ja rasvat hidastavat, ja taas energia kulutus "nousee".

okke, itse alotin nyt tiistaina käymään salilla ( alko oma peilikuva inhottaa liikaa ;D ) oja tarkotuksen ois käydä joka arkipäivä ja sit la uimaa ja sunnuntain lepopäivä. oon 182cm pitkä painan 95kg, en kyl mikää läski oo mut en kovin kiinteekään :D isokokoinen ja pehmoinen, mut lihaksiakin löytyy ::) ja tavotteena ois saada rasva pois nii et lihakset alkais erottuu vähän paremmin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti: kesäksi kuntoon

Kaveri (180cm, 120-130kg on tolla karppauksella? Vetää oikeastaan vain lihaa ja salaattia. Kiinnostais tietää, onko tuloksia tullu.

Reilu 10kg itellä lähteny hiilareita vähentämällä joulukuun alusta tähän päivään. Ei mitään atkinssia vaan ihan pelkästään vähentäny syömistä ja syöny pääasiassa rasvoi ja protskui noita hiilareita vältellen. Pitää paljon paremmin nälkää kun ei syö hirveesti hiilareita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti: kesäksi kuntoon

ite vedin karppauksella ja säänölisellä treeni ohjelmal 3kk aikana 20kg poijes viime kesänä..

Mites tota huomasitko kirjoittelevasi viisauksia foorumille normaalia enemmän?

I'll get my coat -->

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti: kesäksi kuntoon

Ite ollu nyt kuukauden karppaus ruokavaliolla ja 7kg lähteny.

15 kiloo olis tavote kesäks. Sitten vielä kun sais salilla käytyä vähän enemmän kun kerran viikossa niin olis hyvä ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti: kesäksi kuntoon

Yks asia joka pitäis olla itsestään selvää on, ettei dietillä "voi" juoda viinaa. Toki on saatu tuloksia vaikka kalja on maistunut. Viinassa on erittäin paljon kaloreita. Ja oikeestaan syy miksi kirjotin, niin ketogeenisellä dietillä viinan juominen on vaarallista, siitä voi seurata jonkin näkönen myrkytys tila jos ketoositilassa pumppaa viinaa. Alkoholi syventää ketoosia ja tästä voi seurata pahimmillaan hengenvaarallisen syvä ketoasidoosi. Jos näin on kuitenkin pakko tapahtua niin tankkaa hiilaria ennen... näin muistanu kuulleenni kun ystäväpiirissä on hyvin moni diettannu atkinssilla 20kg pois..

minä dokailin ihan säänöllisesti... Tietysti vain punaviiniä ja lighti siideriä missä ei ollut hirveesti hiilareita :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti: kesäksi kuntoon

Jännä homma, että nämä jotka oikeasti treenaa kilpaa toteavat, että kerran viikkoon on ihan hyvä ottaa esimerkiksi 1dl kirkasta viinaa vichy:n kanssa jos tekee mieli hieman irroitella.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti: kesäksi kuntoon

Treenaaminen ja läskin pudottaminen on kaksi eri asiaa ;)

Lihakset on väliaikaista ja läski ikuista ;D. Unohtaa kesäksi kuntoon ja treenailee loppu elämää varten.

Mun motto on ollut viimeiset kuusi vuotta kesäkuntoon 2015

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti: kesäksi kuntoon

kerran viikkoon on ihan hyvä ottaa esimerkiksi 1dl kirkasta viinaa vichy:n kanssa jos tekee mieli hieman irroitella.

Niin, on kai toi nyt paljon parempi vaihtoehto ku tissutella litroittain jotain sokerisiideriä viikon mittaan. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti: kesäksi kuntoon

kerran viikkoon on ihan hyvä ottaa esimerkiksi 1dl kirkasta viinaa vichy:n kanssa jos tekee mieli hieman irroitella.

Niin, on kai toi nyt paljon parempi vaihtoehto ku tissutella litroittain jotain sokerisiideriä viikon mittaan. ;D

Kyllä nuo isot pojat ovat sanoneet, että tuolla on tekemistä myös aineenvaihdunnan kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti: kesäksi kuntoon

kerran viikkoon on ihan hyvä ottaa esimerkiksi 1dl kirkasta viinaa vichy:n kanssa jos tekee mieli hieman irroitella.

Niin, on kai toi nyt paljon parempi vaihtoehto ku tissutella litroittain jotain sokerisiideriä viikon mittaan. ;D

Kyllä nuo isot pojat ovat sanoneet, että tuolla on tekemistä myös aineenvaihdunnan kanssa.

Juu on tuokin totta. Mutta kyllä se _SOKERITON_ siiderikin on sellanen mitä voi ottaa ihan hyvällä maulla vaikka paskaa se on. Humalatilaan vaikka wäkisin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti: kesäksi kuntoon

kerran viikkoon on ihan hyvä ottaa esimerkiksi 1dl kirkasta viinaa vichy:n kanssa jos tekee mieli hieman irroitella.

Niin, on kai toi nyt paljon parempi vaihtoehto ku tissutella litroittain jotain sokerisiideriä viikon mittaan. ;D

Kyllä nuo isot pojat ovat sanoneet, että tuolla on tekemistä myös aineenvaihdunnan kanssa.

Juu on tuokin totta. Mutta kyllä se _SOKERITON_ siiderikin on sellanen mitä voi ottaa ihan hyvällä maulla vaikka paskaa se on. Humalatilaan vaikka wäkisin

Meinaatko että asbartaami ja muut keinotekoiset makeutusaineet tekee hyvää kropalle verrattuna raakaan viinaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti: kesäksi kuntoon

kerran viikkoon on ihan hyvä ottaa esimerkiksi 1dl kirkasta viinaa vichy:n kanssa jos tekee mieli hieman irroitella.

Niin, on kai toi nyt paljon parempi vaihtoehto ku tissutella litroittain jotain sokerisiideriä viikon mittaan. ;D

Kyllä nuo isot pojat ovat sanoneet, että tuolla on tekemistä myös aineenvaihdunnan kanssa.

Alkoholihan toimii energian lähteenä rasvojen sijaan, kun sitä nautitaan. Eli jos haluaa laihtua, niin on parempi jättää alkoholi pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti: kesäksi kuntoon

Treenaaminen ja läskin pudottaminen on kaksi eri asiaa ;)

Lihakset on väliaikaista ja läski ikuista ;D. Unohtaa kesäksi kuntoon ja treenailee loppu elämää varten.

Mun motto on ollut viimeiset kuusi vuotta kesäkuntoon 2015

Niinno, lihasmuisti on ikuista.. Se on jännää että kerran vaikka penkkaat X määrän, pidät 3v taukoa ja reenaat taas 6 viikkoa sanotaanko vaikka 1-3 kertaa viikossa ja teet penkki ennätyksen.

Se nyt vaan on tyhmää reenaa liikaa jos pelkkää voimaa harrastetaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti: kesäksi kuntoon

kerran viikkoon on ihan hyvä ottaa esimerkiksi 1dl kirkasta viinaa vichy:n kanssa jos tekee mieli hieman irroitella.

Niin, on kai toi nyt paljon parempi vaihtoehto ku tissutella litroittain jotain sokerisiideriä viikon mittaan. ;D

Kyllä nuo isot pojat ovat sanoneet, että tuolla on tekemistä myös aineenvaihdunnan kanssa.

Juu on tuokin totta. Mutta kyllä se _SOKERITON_ siiderikin on sellanen mitä voi ottaa ihan hyvällä maulla vaikka paskaa se on. Humalatilaan vaikka wäkisin

Meinaatko että asbartaami ja muut keinotekoiset makeutusaineet tekee hyvää kropalle verrattuna raakaan viinaan?

Kuinka paljon ihmiset vetää klooria tosta vaa? En ainaka ite vetäis. Ei kaikki varmastikka tienny et sukraloosi (perus makeutusaine eri litkuissa esim) o sokeria ja klooria kemiallisesti yhdistettynä. Terveellistä? Don't think so.. Ja joku näist makeutusaineista (sukraloosi / aspartaami) varastoituu suoraan läskiks, jommas kummas coca cola light / zeros on sitä..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti: kesäksi kuntoon

Se nyt vaan on tyhmää reenaa liikaa jos pelkkää voimaa harrastetaan.

Eik se o vähä tyhmää reenata liikaa, reenaa sit mitä varten vaan? ;D

Ei ne voimatasot ilman reeniä nouse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti: kesäksi kuntoon

Tosta alkoholista.. Eli vaikka kuinka tinaatte raakaa viinaa ja laitti siduu ni alkoholissa itessään on ihan perkeleesti energiaa. Eli vetää 0.5 vodkan siinä on 200g puhdasta alkoholia. eli 1400 kcal pelkästä alkoholista.. Lisäks alkoholi isoissa määrissä(perus känni) pysäyttää kehon anabolisia vaikutuksia, eli esm. testosteroonin tuottoo. Tämä vaikuttaa jo selvästi naturaalin reeniin, se on sit eri asia jos testot tulee ruutaa pitkin kehoon.

Ja en ite ole absolutisti tosiaan, on vaan välillä tehnyt tiukkaa pysyä irti viikonloppuhuveista jos on painoa tiputtanut, ja todennu myös senkin, että kun kerran viikossa dokaa, meni viikko dietistä hukkaan omalla kohdalla.

1g alkoholia = 7kcal

1g rasvaa = 9kcal

1g proteiini = 4kcal

1g hiilaria = 4 kcal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti: kesäksi kuntoon

Mä oon nyt laihduttanu 35kiloo karppaamalla. Enkä o laskenu mittään muuta kuin et hiilarit on jotain 20g/päivä luokkaa. Ja aion jatkaa niin kauan ku painoo vaan lähtee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti: kesäksi kuntoon

Mä oon nyt laihduttanu 35kiloo karppaamalla. Enkä o laskenu mittään muuta kuin et hiilarit on jotain 20g/päivä luokkaa. Ja aion jatkaa niin kauan ku painoo vaan lähtee.

poltat turhaa liikaa.. 20g päivä 2vk aikana että saat kroppas ketoositilaan.. sitten alat pikku hiljaa lisää hiilareita siten että painos jatkaa tippumista ittel oli joku 150g päivässä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti: kesäksi kuntoon

Jos dokaa niin aina alkoholista saa x-määrän energiaa. Ei se oo sen kummempaa siinä light-siidereissä tai raa-assa viinassa (En tarkoituksella sotke tähän mitään lonkerokeskustelua). Mä ymmärrän atkinssin dietin esimerkiksi kaksi viikkoa ja sen jälkeen vähähiilihydraattisen ruokavalion, mutta moni tietämätön lähtee pelleilemään jättämällä hiilarit kokonaan pois ja sitten ihmettelevät, kun pinna on kireällä, puntti ei nouse tai kroppa rupeaa reistaamaan.

Kohtuus kaikessa niin hyvä tulee. Kumminkin jos haluaa pysyä hyvässä kunnossa pitää muuttaa kokonaan elintottumuksia. Vaikka se kornia onkin niin syö vähemmän ja liikkuu enemmän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti: kesäksi kuntoon

Syyvään mitä syyvään, mutta kilot lähtee nussimalla :) näi o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti: kesäksi kuntoon

Eihän tässä enää mitään kesäksi kuntoon kerkiä, mutta tulipahan hankittua salikortti kuitenkin. Jos se tästä alkaisi.... Ohjelman kun saa muutaman viikon kuluttua niin helpottanee alkamista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Projekti: kesäksi kuntoon

3vk 4pv tulos 105,4->98,9 = -6,5kg. (185cm) Turhat pihalla syömiset limut yms pois. salaattia paljon.. ja joka vknloppu dokaamiset, sipsi-illat yms. jättää veks ni kyllä tippuu.. liikuntaa en oo lisänny ja sitä on aikasemminki ollu tosi vähän (perus pvn kävelyt ei muuta about). Mutta näin pelkästään terveellisemmällä ruokavaliolla! siel 90kg:n alapuolella on tavotteet.

ostin tollasia yleismallin nesteenpoistajia ni jos jollai on niistä tietoo ni saa laittaa... siis vähän buustaamaan tätä laiharia.. terveysliikkeensetä sano vaan että juot vaa paljo vettä ni voit vetää huoletta noita et kuona-aineitaki noi poistaa hyvin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×