Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Kennedy

Vapaamuotoista keskustelua

Recommended Posts

Sovitaanko, että ei laiteta enää kuvia mistään makeista viriosista. Meen muuten konkurssiin. Tämmönen tarttu sit autoracingiltä matkaan.

IMG_20150416_165246.jpg

Sovitaanko, että ei laiteta enää kuvia mistään makeista viriosista. Meen muuten konkurssiin.

Tämmönen tarttu sit autoracingiltä matkaan.

+1 Foorumeilla pyöriminen voi tulla yllättävän kalliiksi kun saa kimmokkeita muitten vireistä.. Ja vielä kun joka kerta onnistuu perustelee itsellensä että pakkohan tuo on saada..

Komeen penkin oot hommannut! Vaihdatko vaan kuskin puolelle istuimen? Polttelis kanssa kovasti tommonen kunnon jakkara ratapäiville, tai sit täytyy kehittää joku patentti ja laittaa vaikka jonkun liukuesteen persiin alle kun rataa kiertää vakiosohvilla.. :D

Ohos, sulta löytyy sama ratti/poljin/teline yhdistelmä kun allekirjoittaneella. Tullu talvella tota Iracing:kiä tahkottuu, Hitto kun saisivat siihen mallinnettuu jotain suomen ratoja, sehän menis hyvästä treenistä talvisin kun kiertäis ahvenistoo virtuaalisesti! :o

Mullahan on ne oranssit jakkarat eli pakko se apparin penkkikin on jossain vaihees hankkia. Aika härskihän se on nyt tolla pelkällä kuskin penkillä. Ensin kuitenkin katotaan miten ton saa istumaan. Varmaan toisen penkin hankinta menee seuraavaan kesään, kun on täs melko paljon menoerää.

Toi teline on kyl pätevä. Mä lähinnä pelailen gran turismoa. Iracingiä joskus testasin, mutta lasten kanssa melko mahdotonta pelata sitä, kun livepelejä ei voi oikein keskeyttää.

Joku semmonen CG lock vois jeesata vähän. Täytyy harkita itekki...

Vöitä en oo kuitenkaan heti hankkimas, kun sit pitäis olla jonkunlainen häkkikin.

Edited by -Pexi-

Joo, muistelinkin että sulla on oranssit penkit zetassa. Kyllähän se voi vähän silmään pistää mutta ei se maailmaa kaada kuiteskaan, ominaisuudet kuitenkin paranee ton penkin myötä. Ainakin ratailua silmällä pitäen.

Ootteko laskeskellut paljon lähtee painoa kun vakiosohvien tilalla on kupit? Ei nyt muistu paljon noi vakiopenkit painaa mutta kai noilla ihan kivasti kevenee.

Toi teline on tosiaan kätevä. Saa sopivaan pieneen tilaankin kun taittelee kasaan. Tullut kanssa tahkottua Gran turismoa, hyvä peli kun löytyy paljon Nissaneita! :) Oot oikeassa ton Iracingin suhteen. Hankalaa kun ei pysty kisaa keskeyttämään ja kun se peli rankaisee jo siitä että vähän käy renkaat radan ulkopuolella.. Hieno tunne kun joskus harvoin on tuolla pärjännyt muita ihmis-kuskeja vastaan! Joskus jopa muutaman kisan voittanut, ja heti tuli Jenkeiltä kuittia suomalaisuudesta!:D No wins without Finns! Vai miten se meni.. Sorry offtopic..

Piti googlettaa toi CG lock, toihan vaikuttaa pätevältä. Lupaavat tuolla että jos kierrosajat ei parane niin rahat saa takas! :)

Kai se täytyy tommonen tilata kesäksi ja kokeilla!

Edited by Reefah

Kuskin penkki painaa noin 20kg ja toi Cobra painaa n.9kg. Siihen lisäks kiskot ja sivukiinnikkeet varmaan pari kiloa yhteensä. Eli varmaan noin 10 kg pudotus.

Eli kahdella penkillä lähtis reilu prosentti painosta. Eli ei oikein mitään. Lisää painoa tulee vastaavasti 370z:n jarruista. Ei tästä kevyttä saa ilman, että tekee ihan puhtaan ratapelin.

Pääasia mulla onkin ajotuntuman parantaminen ja penkissä pysyminen.

Katotaan miten toi asennus onnistuu, kun on jotkut yleismallin kiskot ja sivukiinnikkeet. Täytyy yrittää tehä muuten valmiiks ja viedä sit hitsattavaks. Onkohan joku 4mm lattarauta riittävän tukevaa tavaraa?

Irrottelin spacerit tänään sillä silmällä, että menis ihan pian katsastukseen. Lähinnä nyt heräsi kysymys, että mitä helvettiä ne on Nissanilla miettineet kun ovat aikoinaan speksanneet noita vanteita!?!? Ne jää ihan törkeän sisään ilman spacereita ja näyttää aivan kauheilta. Spacerit tulee takas kyllä aika pian kunhan saa leimalla käytyä.

Muutenhan noi vakio reiskat on oikein kivan näköset ja kevyet vanteet.

Oon sen verran laiska, että melkein tekis mieli ostaa jotkut vanteet, jossa ois suoraan ilman spacereita ET kohillaan. Riipasis jostain Volk TE37:t sopivilla ET:llä niin se ois siinä. Kerran se vaan kirpasee :)

Toi teline on tosiaan kätevä. Saa sopivaan pieneen tilaankin kun taittelee kasaan. Tullut kanssa tahkottua Gran turismoa, hyvä peli kun löytyy paljon Nissaneita! :) Oot oikeassa ton Iracingin suhteen. Hankalaa kun ei pysty kisaa keskeyttämään ja kun se peli rankaisee jo siitä että vähän käy renkaat radan ulkopuolella.. Hieno tunne kun joskus harvoin on tuolla pärjännyt muita ihmis-kuskeja vastaan! Joskus jopa muutaman kisan voittanut, ja heti tuli Jenkeiltä kuittia suomalaisuudesta!:D No wins without Finns! Vai miten se meni.. Sorry offtopic..

Mulla on kanssa joku teline. Ratti on vanhempi kuin teillä kahdella. Mulla on GT4:n kanssa julkaistu Driving Force Pro, joka on mulle ihan riittävän hyvä. Iteltä mennyt vähän maku Gran Turismoon lähinnä äänien takia. Jessus, että siinä pelissä on surkeat äänet! 350Z kuulostaa ihan joltain pölynimurilta. Arvostan kyllä kyseisen pelin Nordschleifea, mielestäni paras versio radasta mitä peleistä löytyy.

Piti googlettaa toi CG lock, toihan vaikuttaa pätevältä. Lupaavat tuolla että jos kierrosajat ei parane niin rahat saa takas! :)

Kai se täytyy tommonen tilata kesäksi ja kokeilla!

Hitsi toi CG lockhan vaikuttaa siistiltä!

Oon sen verran laiska, että melkein tekis mieli ostaa jotkut vanteet, jossa ois suoraan ilman spacereita ET kohillaan. Riipasis jostain Volk TE37:t sopivilla ET:llä niin se ois siinä. Kerran se vaan kirpasee :)

Noi Volkin kiekot olis kyllä maukkaat! Jos semmoiset ostat niin täältä löytyy ostaja noille reiskan takovanteille! Olen kanssa miettinyt että jossain vaiheessa hommaisi erilliset ratarenkaat, niille sopis hyvin noi orkkis reiskat. Tosin muakin vaivaa tuo laiskuus sen verran että en tiedä jaksanko sitä renkaanvaihtorallia kesäisin. :rolleyes: Toi on muuten totta että noi orkkisvanteet jää todella sisään. Kun tottuu että stance on kohdillaan ja sit näkee zetan orkkisvanteilla ilman spacereita niin näyttäis et siihen on jostain rattaista renkaat laitettu..

Mulla on kanssa joku teline. Ratti on vanhempi kuin teillä kahdella. Mulla on GT4:n kanssa julkaistu Driving Force Pro, joka on mulle ihan riittävän hyvä. Iteltä mennyt vähän maku Gran Turismoon lähinnä äänien takia. Jessus, että siinä pelissä on surkeat äänet! 350Z kuulostaa ihan joltain pölynimurilta. Arvostan kyllä kyseisen pelin Nordschleifea, mielestäni paras versio radasta mitä peleistä löytyy.

(OT) Tuo Driving Force Pro on ihan pätevä ratti. Vaikka tuossa Logitechin G27:ssa on kytkin ja "vaihdekeppi" niin vähemmälle käytölle ne on jääny. Hyvä ratti kyllä muuten ja polkimet on todella hyvät tuntumaltaan. Gran turismossa ne äänet on kieltämättä tosi "laihat", Puuttuu semmosta rähinää. Hauska peli muuten. "Vihreä helvetti" on myös yksi lempiradoistani, sinne olis tarkotus mennä livenä parin vuoden sisällä. Eihän siellä turistirundeilla varmaan kunnolla ajamaan pääse mutta onhan se legendaarinen mesta joten riittää jos sitä rataa pääsee kiertää edes körötellen!

Tosta Iracingista vielä sen verran että siinähän nuo radat on käyty paikan päällä lasermittaamassa. Mainostavat että ovat saanet mallinnettua radat 1 mm tarkkuudella, jokaisen pompun, kantin, railon yms. Siitä löytyy myös tuo Nurburingin vanha rata, en ole vaan ajanut sitä koska en juurikaan ole ostanut mitään noita itselleni. Siinähän radat ja autot ostetaan erikseen ja lisäksi on kiinteä kuukausimaksu. Joskus Laskin että jos kaikki radat ja autot ostaisi olisi hintaa pitkälle päälle 200 euroa.. Eli ei mikään "halpa" peli.

Ei tästä kevyttä saa ilman, että tekee ihan puhtaan ratapelin.

Tossa oot täysin oikeassa! Ei tota merkittävästi kevennä jos kilvissä pitää ja mukavuutta arvostaa. Mutta kotia päin se pienikin laihdutus on! ;)

Onkohan joku 4mm lattarauta riittävän tukevaa tavaraa?

Luulisi että 4 mm olisi riittävän jykevää tavaraa tuohon. Toisaalta mulla ei ole käsitystä miten kovalle rasitukselle nuo joutuvat joten parempi olla mua kuuntelematta..

Oon luultavasti menossa kesäkuussa Nurrelle. :cool:

En kyllä tiiä uskallanko ite ajaa siellä, kun en oo omalla autolla menossa ja en tiiä miten vakuutukset kattaa, mutta tarkotus ois ainakin kyytiin päästä.

Joskus mietin noita Volkin Ce28n vanteita, mutta totesin, että 3k€ vanteisiin on vaan liikaa. Nyt lähinnä kiinnostais Japan racingin JR11 vanteet 18x10,5. Noi 19" kumit on vähän tyyriitä ja radalle ois kiva ku sais 275 joku nurkkaan.

Mullakin oli ennen toi logitechin driving force pro. Olin siihen ihan tyytyväinen kunnes testasin G25:sta. Ei sekään mikään rattien kuningas oo, mutta hinta ja laatu kohtaa. GT6:sen heikkous on tosiaan äänet. Jostain täysin viritetyistä Ford GT:stä kuuluu jo jotain, mutta 95% pölynimureita.

En kyllä tiiä uskallanko ite ajaa siellä, kun en oo omalla autolla menossa ja en tiiä miten vakuutukset kattaa, mutta tarkotus ois ainakin kyytiin päästä.

Vähän kuvittelisin, että vakuutus ei kata Nurpalla tapahtuneita onnettomuuksia. Aika villä menoa välillä, kattelin eilen youtubesta crash compilationeita. Oli siellä pari 350Z rysäytystäkin joukossa.

Joskus mietin noita Volkin Ce28n vanteita, mutta totesin, että 3k€ vanteisiin on vaan liikaa. Nyt lähinnä kiinnostais Japan racingin JR11 vanteet 18x10,5. Noi 19" kumit on vähän tyyriitä ja radalle ois kiva ku sais 275 joku nurkkaan.

Sama vika itellä. Joku 3k€ on liian suuri prosenttiosuus koko katiskan arvosta...samasta syystä en ole (ainakaan vielä) jaksanut uusia stereoitakaan. Onko muuten staggered setupissa jotain etua tollaseen all roundiin verrattuna (tai päinvastoin)? Täällähän ois ollu viime vuona myynnissä muistaakseni Volkin TE37:t samanlevyisinä kaikki...

Noi Volkin kiekot olis kyllä maukkaat! Jos semmoiset ostat niin täältä löytyy ostaja noille reiskan takovanteille! Olen kanssa miettinyt että jossain vaiheessa hommaisi erilliset ratarenkaat, niille sopis hyvin noi orkkis reiskat.

Mulla on kahet reiskat tällä hetkellä. Katukäytössä mustaksi pulverimaalatut ja Michelinin PSS renkaat. Ratakäyttöön valkoiset reiskat Toyon R888:lla.

Ei siinä oikeestaan eroa ole ottaako erilevyset vai samat. Itse ostin aikanaan eri levyiset, koska orkkiksenakin oli. Nyt jälikäteen oisin ottanu eteenkin 9,5 leveen vanteen (leveempää ei ollut silloin tarjolla). Lähinnä siinä on se etu, että vois kierrättää renkaita. Vähän nopeempi setuppi on, jos on joka nurkassa leveet kumit. Ajettavuuden saa säädettyä vakaajilla neutraaliksi on sitten kummin hyvänsä.

Suomivakuutukset ei tosiaan oo nurrella voimassa, mutta auto on britteihin vakuutettu. Ilman vakuutusta en kyl aja, koska ei oo varaa maksaa, jos jotain käy.

Tänään käyty leimalla. Ei nillitystä catbackista (niin kuin tuolla toisessa ketjussa oli jollain ollut) ja CNT:n kateilla meni läpi päästöistä. Katsuri sanoi vähän joutuneensa lämmittämään katteja, olin itse ajellut puolisen tuntia rauhallista ajoa ennen katsastusta. CO-arvo meni aika lähelle rajaa, mutta läpi kuitenkin.

Nyt alkaa kelitkin olemaan kunnossa, joten ei muuta kuin kovaa ajoa 8)

Totta helvetissä ite ajamaan. Käyt vaikka jonkun suzukin sieltä radanvarren vuokraamopuljuista alle, ja et lähde hakeen sitä 8 minuutin alitusta vaan kruisailet rauhakseen ne kierrokset niin hyvin se menee.

Totta helvetissä ite ajamaan. Käyt vaikka jonkun suzukin sieltä radanvarren vuokraamopuljuista alle, ja et lähde hakeen sitä 8 minuutin alitusta vaan kruisailet rauhakseen ne kierrokset niin hyvin se menee.

Jos vaan rauhassa kruisailet niin sinne sekaan vaan, pysyt vaan oikealle ja seurailet peilejä. Melko kalliita nuo vuokrakotterot joten jättäisin ne väliin.

Aika budjetilla menee reissu omalta osalta, eli voi olla että ei oo varaa vuokrata autoa. Mulla on vähän se perus ongelma, että kun kypärä on päässä, niin sit mennään eikä meinata. Oishan se rata tietysti hieno kokea ratinkin takaa. Aika monta kierrosta on kuitenkin ajeltu virtuaalimaailmassa Nurrea.

Jos en ihan väärin muista niin sen perus swiftin vuokraus oli jotain 200€ tienoilla. Siihen ku laitat vähän kierroksia lisäks ni alkaa olemaan tyyristä hupia omasta mielestäni.

Omalla autolla kierros oli muistaakseni 2013 vuonna 26€ kipale jos osti erikseen ja sit jos ostat useamman kierroksen paketin niin saat vähän alennusta per kierros.

Kannattaa ilman muuta kokea ratin takaa ja virtuaali harjottelu auttaa kyllä siinä että tietää minne seuraava mutka menee, siihen se ei auta että siellä tulee sit isot pojat todella isoa kovaa. Ja tuosta menemisestä eikä meinaamisesta, tiedän kyllä tunteen mutta toi rata ei kyllä anna sit anteeks jos lipsahtaa pihalle. Fuchsröhreä kun lasket jotain reilua 200km/h montun pohjalle ja lähet nousemaan mäkeä ylös ja et näe että rata kaartaa ja siellä odottaa mutka nypyn jälkeen niin voi hytti olla täynnä käsiä ja kaide kutsuu.

Arpaonni suosi ja kävi niin iloisesti, että Helsingin keskustassa ajaessani tuossa illalla, tuuli kuljetti kirkkaankeltaisen Alepan muovikassin suoraan eteen. En pystynyt väistämään sitä, kun oli toisella kaistalla autoja joten oli ajettava yli. Ja pohjaanhan se jämähti ;)

Auto lähimmälle parkkikselle ja niin paljon irti pussin palasia kun sain ronkittua. Kuskin puoleisessa pakoputkessa katin jälkeen on nyt pirtsakka keltainen kuorrutus.

Plussat:

+tulee nostalgiset fiilikset, haju on sama kun skidinä sulatettiin muovisotilaita

+hieno keltainen pinta osassa putkistoa

Miinukset:

-kaikki ei ehkä arvosta hajua samalla tavalla kuin minä

-onko Alepa sittenkään paras sponsori imagon kannalta?

Onko mitään kikkoja tuon muovin irrottamiseen? Tässä on lähellä yksi Nesteen asema, jossa auton saisi helposti ylös ja pääsisi työstämään saastunutta aluetta. Millä aineilla / työkaluilla tota kantsis lähtee hankaamaan? Jenkkifoorumeilla puhuivat uuninpuhdistusaineesta ja samalla varoittelivat, että se sitten vahingoittaa maalipintaa, eli sen kanssa pitää olla huolellinen.

muoks: auton putkistossahan ei ole samalla tavalla väliä miltä se näyttää vs. moottoripyörässä, joten miten olis ihan raa'asti hiekkapaperilla vaan hankais irti?

Edited by Dreadnaught

Jos ei millään tiukalla pesuaineella lähde niin rapsuttelee vaan pois hiomapaperilla.

On tuo pussi parempi kuin jänis! Kerran nyky trendin mukaisella Vw:lä mentiin stadiin niin jäi osia jäniksestä pohjaan kiinni.

Puski kyllä niin hirveet hajut sisään kun päästiin isolta tieltä pois ja eihän sitä millään saa tollasesta ihan maissa olevasta vessasta pois!

Muuten meni kivasti mutta valoissa haju oli ihan hirveä! Oli ainakin muilla ihmettelemistä mitä autossa tapahtuu, kun autossa 5 ja kaikki koittaa saada happea jostain ulkoa! :D

Jos ei millään tiukalla pesuaineella lähde niin rapsuttelee vaan pois hiomapaperilla.

On tuo pussi parempi kuin jänis! Kerran nyky trendin mukaisella Vw:lä mentiin stadiin niin jäi osia jäniksestä pohjaan kiinni.

Puski kyllä niin hirveet hajut sisään kun päästiin isolta tieltä pois ja eihän sitä millään saa tollasesta ihan maissa olevasta vessasta pois!

Muuten meni kivasti mutta valoissa haju oli ihan hirveä! Oli ainakin muilla ihmettelemistä mitä autossa tapahtuu, kun autossa 5 ja kaikki koittaa saada happea jostain ulkoa! :D

Ouch! Meillä on sattumoisin vieläpä kani lemmikkinä niin tää sattui :(

Mulla kanssa puskee tota muovin käryä valoissa ja ongelmana oli eilen juurikin se, ettei tonne tontitetun vehkeen alle pääse just siinä tilanteessa kunnolla käsiks.

Toi muovihan palaa tuolta putkesta omia aikojaankin, että ehkä ajan pari viikkoa nyt katson mihin tilanne kehittyy. Se on jo tänään palanut jonkun verran pois. Sit jos tuntuu että vaan jatkuu ja jatkuu niin täytyy raapasta sitä jollain.

Lähti nätisti pakoputkesta se sulanut muovipussi kun kävin ottamassa auton ylös ja sellasella metallilastalla vetelin siivu kerrallaan.

Jotain erikoista tapahtui autolle. Vaihdoin venakopat ja unodin kytkeä kuskin puoleisen nokka-akselin asentotunnistimen. Ajelin tyytyväisenä himaan päin landelta ja Hämeenlinnan tunnellissa oli pakko ruuvata ikkunat alas ja antaa vähän happea. Hymy oli korvissa. No sitten kone heitti vikavalon, että nokka-akselin asentotunnistin on irti. Ajan levähdyspaikalle pysäytän ja kurkkaan, että piru irtihän se oli jäänyt. Ähellän plugin takaisin kiinni.

Sitten lapsetti kierrokset 4000 ja ajattelin jättää vähän kumia tiehen hyvin lähti liikkelle, mutta sitten kierrokset hyyty täysin. Ei enää kiihtynyt ja sammui. Yritin starttailla ja sainkin lopulta käyntiin. Ajelin pari sataa metriä kone ryki ja yski, oli pakko viheltää peli poikki.

Hinautin auton landelle ja nyt ihmettelin, että mistähän vois olla kyse. Kone käy helvetin huonosti eikä meinaa käynnistyä. Putkista puskee valkosta paksua smogia ja käy miten sattuu. Puristukset mittasin ja ne oli ok. Tulpat oli mustat ja yhtäkkiä tuntuu , että kone kävis super rikkaalla. Uprevilla käynnistäessä heittää target seokseksi afr 7,0?? Taulukoissa kuitenkin 14,7. Voisko joku Uprevin omistaja logata mulle yhen normaalin startin?

En nyt oikein tiiä mistä tätä ähtis purkaan. Uudet tulpat tilasin ja yks ylimääräinen puola on mitä kokeilla. Kuitenkin sulkemalla uprevilla sylinterejä pois käytöstä oli kaikilla aika lailla sama vaikutus, eikä niin kuin aikasemmin ku puola ja tulppa meni, että yhellä sylkällä ei ollu mitään vaikutusta käyntiin.

Hyvät neuvot ovat tarpeen...

Edited by -Pexi-

Oi oi.

Katsos jäähdytinnesteen tila, eli häviääkö sitä. Valkoinen savu viittaa veden höyrystymiseen palotilassa.