Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Kennedy

Vapaamuotoista keskustelua

Recommended Posts

Kiitokset vinkeistä Zuikkis. Ymmärsinkö nyt oikein, että nakuluurit tehdään perus kuulosuojaimista, joihin porataan reikä ja syötetään koneessa kiinni oleva muoviletku sisään?

Säädetään siis ensin seokset kohilleen ja sen jäleen ruvetaan ihmettelemään tota ennakoiden säätöä. Ootko säätäny bensakartat vaan täyskaasulla vai myös puolikaasulla? Laitan tänne vähän logeja, kun ehdin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kyllä, näin ne nakuluurit tehdään. ei kannata niitä parhaimpia radiollisia peltoreita ehkä uhrata..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain tänään kiinniteltyä ecun ja homma rupesi rokkamaan. Jostain syystä halusin sitten päivittää siihen uusimmat softat sisään ja sen jälkeen tuntuu, että tosta tuli nyt verkon paino. Onnistuin siis pyyhkäsemään vanhan softan pois ja uuden asennus jäi puoliväliin. No ei luovuteta vielä. Jenkkifoorumille huutelemaan apua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On se tylsää, että täällä ollaan niin niuhoja tän virittelyn suhteen. Tää ois ollu aika kiva vehje uittaa Suomeen. :)

http://my350z.com/forum/cars-for-sale/550858-700-wheel-hp-twin-turbo-nissan-350z-custom-built-by-forged-performance.html

Tai sit jos oranssi ei nappaa, niin...

http://my350z.com/forum/cars-for-sale/554197-2003-350z-touring-chrome-silver-6spd-built-twin-turbo-by-forged.html#post9719615

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sain tänään kiinniteltyä ecun ja homma rupesi rokkamaan. Jostain syystä halusin sitten päivittää siihen uusimmat softat sisään ja sen jälkeen tuntuu, että tosta tuli nyt verkon paino. Onnistuin siis pyyhkäsemään vanhan softan pois ja uuden asennus jäi puoliväliin. No ei luovuteta vielä. Jenkkifoorumille huutelemaan apua.

Sain ajettua uudet softat sisään. Ei ollu ihan simppeli homma. Utecin sivuilla oleva flässsäys ohjelma kaatuu aina ja piti etsiä netin syövereistä uudempi versio. Sen kun sai tulille rupesi homma pelittämään.

Aika hassu toi on, kun ns. basemap, jossa arvot on aikalailla nollaa muutti mun seokset kertaheitolla laihasta rikkaalle. Tästä huolimatta tuntuu jo tolla kartalla, että tehoja tuli vähän lisää. Aika pielessä se kuitenkin on ja täytyy aloittaa säätämiset, kun ehtii vielä vähän paneutua asiaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä siinä uudessa softassa oli päivitetty. Eli kannattaako tuo vaikeuksista huolimatta tehdä.

Basemapit menee aina yleinsä turvallisesti rikkaalle. Ennakollahan se teho luodaan joten voihan se sen osalta parempi olla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riippuu varmaan kuinka vanha softa sulla on siinä nyt. Sen version näkee, kun yhdistää ecuun. Toi "uusi" versio on sekin vuodelta 2006, joten hyvässä lykyssä sun ecussa se on jo valmiiks. Mä en ees itseasiassa ees tiedä mitä muutoksia tossa oli vanhaan verrattuna, kun en ehtiny ku vilkasta sitä. Loppujen lopuks toi päivitys ei oo niin ihmeellinen homma, kun on vaan oikeet softat. Voin tulla tekeen, jos saat sen joskus kiinni sun autoon. :)

Dashcommandin afr rpm loggaus on ihan syvältä, eikä siihen voi luottaa. Utecin kanssa toimii vaan tietyt laajakaistat ja toi PLX ei oo yks niistä. Laitoin tonne Palmer performanceen Dash commandin kehittäjille viestiä, jos saisin homman skulaamaan. Nyt siis logattu info on sillä tasolla, että apukuski kirjottais kynän ja paperin kanssa yhtä vakuuttavaa kamaa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Riippuu varmaan kuinka vanha softa sulla on siinä nyt. Sen version näkee, kun yhdistää ecuun. Toi "uusi" versio on sekin vuodelta 2006, joten hyvässä lykyssä sun ecussa se on jo valmiiks. Mä en ees itseasiassa ees tiedä mitä muutoksia tossa oli vanhaan verrattuna, kun en ehtiny ku vilkasta sitä. Loppujen lopuks toi päivitys ei oo niin ihmeellinen homma, kun on vaan oikeet softat. Voin tulla tekeen, jos saat sen joskus kiinni sun autoon. :)

Dashcommandin afr rpm loggaus on ihan syvältä, eikä siihen voi luottaa. Utecin kanssa toimii vaan tietyt laajakaistat ja toi PLX ei oo yks niistä. Laitoin tonne Palmer performanceen Dash commandin kehittäjille viestiä, jos saisin homman skulaamaan. Nyt siis logattu info on sillä tasolla, että apukuski kirjottais kynän ja paperin kanssa yhtä vakuuttavaa kamaa. :)

Ai sen kanssa kuitenkin joku laajakaista toimii. Mä olen ollut kuvitelmassa että se vaatii aina tuon TXS Tunerin jotta ARF:än saa logattua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://mpsav.com/MPSUTECLogger/MPS_UTECLogger_Download.htm

Tolla softalla saa muitakin laajakaistoja toimimaan, mutta ei tietty tota mikä meillä on. :)

Sain onneks dashcommandin loggauksen toimimaan sen verran hyvin, että sitä voi käyttää apuna säädössä. Utecin kautta ois kyllä saanu huomattavasti paremmalla resoluutiolla dataa.

Yritin säädellä mökkimatkalla, kun veli ajoi, mutta tuntu että bensakartan muutokset ei näkyny seosmittarissa saakka. Aluksi mulla olikin 0-asennossa utec, mikä selitti miksi muutokset eivät tuntuneet. vaihdoin valitsimen 1 asentoon ja rupesin säätämään, mutta silti homma ei skulannut. En tiedä johtuiko siitä, että utec sanoi kaasuläpän olevan auki 105-106%. Mietin, että jos ei osannu sit lukea 100% kuormitus saareketta. Täytyy resetoida kaasuläppä ja yrittää uudestaan.Lataan myös basemapiksi intake&exhaust basemapin ja parametrit. Ehkä ollaan lähempänä oikeeta, kun alkaa siitä muokkaamaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään muulla sellasta vikaa, että etupäässä kuuluu väljää kolinaa epätasaisella/pikku monttuun ajettaessa. Takapääkin alkoi narista, mutta syynä tähän olivat nuo takavakaajan koiranluut.

Kiitos jo etukäteen kaikista vinkeistä mistä kannattaisi tätä (clunk) ääntä lähteä paikantamaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Etupäässä Koiranluut myös, Banana arm (eli se alatukivarsi joka muistuttaa banaania), raidetangonpäät tai sitten ylätukivarren pallonivel. Rengas irti ja katsomaan / kokeilemaan. Sullahan oli vakio alusta joten sen ei pitäisi kolista ellei jousi poikki / iskari viallinen tai yläpää hajalla ja ehkä jopa alapään pusla sökö.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Etupäässä Koiranluut myös, Banana arm (eli se alatukivarsi joka muistuttaa banaania), raidetangonpäät tai sitten ylätukivarren pallonivel. Rengas irti ja katsomaan / kokeilemaan. Sullahan oli vakio alusta joten sen ei pitäisi kolista ellei jousi poikki / iskari viallinen tai yläpää hajalla ja ehkä jopa alapään pusla sökö.

Kiitos nopeasta vastauksesta! Tätä mä vähän pelkäsinki, että pitkä lista on tulossa. Tuli toi eibachin alusta vaihdettua tossa reilu kuukaus sitten, mutta kolinaa kuului jo enne alustan vaihtoa. Toivottavasti ei nyt olis mitään jumalattoman kallista osaa taas rikki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kattoisin tosiaan ne koiranluut ensimmäisenä. Ei tuolla mitään jumalattoman kallista ookkaan. Toi banana arm on ehkä rasvasimman hintanen. Oisko se ollu joku reilu 200€ kipale.

Utecin säätö on hieman "edistynyt", kun säädin kaasun asentotunnistimen Utecissa. Latasin samalla jenkki intake&exhaust kartan, joka oli virhe. Heti ensimmäisellä vedolla rupes nakuttamaan. Seokset oli rikkaalla, mutta ilmeisesti ennakkoja oli liikaa.

Poistin sitten kokonaan ennakkokartan ja jätin sytkän ohjauksen toistaiseksi eculle. Silti kartta nakutti vaikka seokset oli vähän rikkaalla. Tätä en kyllä tajua. No päätin sitten, että aloitetaan nollista.

Seokset oli menee nyt laihalle täyskaasulla, vaikka lisäsin bensaa 5% alkuun kautta linjan. ajattelin, että sitä on parempi ruveta ottamaan pois, kun ajella liian laihalla ja lisäillä. Tarkistin viiteen kertaan manuaalista, että säädän varmasti oikeaan suuntaan, mutta silti jäätiin laihalle. En ehtiny kauaa säädellä, mutta täytyy sanoa, että ollaan kyllä epämukavuus alueella. Täytyy laittaa tänne seuraavien vetojen logit, niin joku viisaampi voi kertoa mistä on kyse. Voihan se olla, että toi utecin nakusensori on yliherkkä. Ilman luureja en kyllä rupee noihin nakutuksen kynnysarvoihin koskemaan.

Ajattelin, että voisin saada seokset kohilleen ennen kuin askartelen luurit, mutta jostain syystä ei oikein näytä lupaavalta. Jos seuraavalla kerralla ei rupea edistystä tapahtumaan saa zuikkis asiakkaan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihan ensimmäiseksi. Me muuten kirjoitetaan kaikki isästä huopatossuihin tähän yleistä topicciin. Ei siinä mitään mutta jos joku joskus hakee jotain ratkaisuja ongelmiin tai haluaisi vain perehtyä asioihin voi tämän 42 sivuisen ylläripaketin lukeminen olla vähän työlästä. :)

Toi säätöhommakin on sellainen jonka voisi omaan topicciin laittaa. Kuten myös noi alustan kolinat ja oikeastaan melkein kaikki mitä tänne kirjoitetaan. Me itseasiassa kirjoittelemme ihan asiaa, mutta jostain syystä meillä selkeästi kuvitelma ettei uusia topicceja voi postata koska niitä on rajallinen määrä.

Ja Utecista

Noi Jenkkikartat on yleinsä aina virhe. Ne harvoin toimii suoraan. Tiedä sitten johtuuko toi bensasta vai siitä että jenkit on apinoita. Monesti ne on kyllä peruskarttoja parempi lähtökohta.

Utecissahan ei ole erillistä nakuanturia vaan se siis käyttää auton omaa nakuanturia hyväkseen. Se kuinka hyvä toi auton oma on, en tiedä, mutta kai se välttävä koska sillähän se itse tekee knock retardit closed loopissa.

Eli ilmeisesti katsoit siis utecista knock countteja. Kuinka paljon niitä oli? Noitahan syntyy siis ihan taustahälyistäkin mutta jos niitä tulee jollain kartan kohdalla kymmeniä niin silloin voi huolestua.

Missä kierrosalueella noita countteja tulee?, eli jos säädät vain siitä kohtaa kartassa sytytystä myöhäisemmälle. Sytkäkartan poisto siis tarkoittaa että palautit vakiokartan? Vai voiko ton kartan poistaa kokonaan mikä tietenkin tarkottaisi että se käyttää ecun omaa vakiokarttaa.

Ja bensaan liittyen mitä sulla näyttää duty cycle?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tässä on ihan asiaa, että voishan noita topicceja alotella vähän useamminkin.

Aloitan tosta säätörumbasta oman, mutta vastaillaan tämä nyt vielä tähän.

Eli palautin nyt sytkän ohjauksen takas eculle toistaiseksi. Se jenkkikartta näytti olevan kaikin puolin perseellään, joten ajattelin, että on parempi alottaa alusta.

Nakutuksen osalta katoin siis Utecin knock countteja. Yksittäisiä nakuja tuli mutta ja ne tuli jo aika alhasilla jengoilla.

Utec myöhästyttää sytkää, jos tulee nakutusta eli se puutuu aika täysin. Samalla oon sit lopettanu kiihdytyksen. Alimmillaan naku tuli alle 3000 kiekan. En sit tiedä oliko toi sitä taustahälyä. Mun täytyy kyhätä ne luurit. Eihän tosta ota muuten erkkikään selvää.

Bensan osalta kun säädetään Mafilla muuttelen vaan Mafin jännitettä. Eli bensakarttaan laitetaan prosentteina paljonko jännitettä muutetaan ja se taas muuttaa bensaa. Sit jos ois Map anturi, niin säädettäis suoraan tota duty cyclea. Eli ei oo oikein hajua mikä se on nyt. En tiedä näänkö sen jostain. Täytyy katsoa ens kerralla, kun testailee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kattoisin tosiaan ne koiranluut ensimmäisenä. Ei tuolla mitään jumalattoman kallista ookkaan. Toi banana arm on ehkä rasvasimman hintanen. Oisko se ollu joku reilu 200€ kipale.

Utecin säätö on hieman "edistynyt", kun säädin kaasun asentotunnistimen Utecissa. Latasin samalla jenkki intake&exhaust kartan, joka oli virhe. Heti ensimmäisellä vedolla rupes nakuttamaan. Seokset oli rikkaalla, mutta ilmeisesti ennakkoja oli liikaa.

Poistin sitten kokonaan ennakkokartan ja jätin sytkän ohjauksen toistaiseksi eculle. Silti kartta nakutti vaikka seokset oli vähän rikkaalla. Tätä en kyllä tajua. No päätin sitten, että aloitetaan nollista.

Seokset oli menee nyt laihalle täyskaasulla, vaikka lisäsin bensaa 5% alkuun kautta linjan. ajattelin, että sitä on parempi ruveta ottamaan pois, kun ajella liian laihalla ja lisäillä. Tarkistin viiteen kertaan manuaalista, että säädän varmasti oikeaan suuntaan, mutta silti jäätiin laihalle. En ehtiny kauaa säädellä, mutta täytyy sanoa, että ollaan kyllä epämukavuus alueella. Täytyy laittaa tänne seuraavien vetojen logit, niin joku viisaampi voi kertoa mistä on kyse. Voihan se olla, että toi utecin nakusensori on yliherkkä. Ilman luureja en kyllä rupee noihin nakutuksen kynnysarvoihin koskemaan.

Ajattelin, että voisin saada seokset kohilleen ennen kuin askartelen luurit, mutta jostain syystä ei oikein näytä lupaavalta. Jos seuraavalla kerralla ei rupea edistystä tapahtumaan saa zuikkis asiakkaan. :)

Joo pitääpä aloittaa niistä. Tuntuu, että kolina kuuluu molemmilta puolilta niin jos olis molemmat banana armsit ni niistä tulee jo aika suolanen hinta. Ainakin omalle lompakolle :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leimakin tuli vaikka oli kuulemma liian matala. Ratkaisin ongelman tiputtamalla keulaa vähän lisää :D(Kuvas viel entisellään..)

EU1A9284.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yksinkertaisen tyylikäs toi Tonin Zeta. Vaikka pidänkin enempi siitä 260z:sta. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termosta vaan. Lähtötilanne olisi se, että tietotaitoa autoista on jokseenkin nolla, mutta kiinnostusta sitten vastaavasti lähemmäs 100. Onneksi tuttavapiirissä on alan ammattilaisiakin, joten tukea ja apua on saatavilla. Kysyisin kuitenkin Nissaneihin vihkiytyneiltä vinkkejä 350Z:n virittelyyn :)

Tarkoitus olisi siis hankkia 350Z (kunhan nyt saisi rahat kasaan) ja piristää sitä jonkin verran. Tavoite olisi saada siitä "oman tuntuinen" ja hieman ketterämpi. Olisiko seuraava resepti sinne päinkään: vapaavirtaussuodatin, Kinetix SSV imusarja, putkisto alusta loppuun ja näiden jälkeen sitten ohjelmointi?

Pyrkimys olisi pitää kalusto kuitenkin luotettavana, mahtaako tällaiset muutokset rasittaa autoa vielä merkittävästi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oli aikalailla sama lähtötilanne joskus 5 vuotta sitten lukuunottamatta noita osaajia tuttavapiirissä. Jotain tässä viiden vuoden aikana on tullut opittua ja peukalo ei enää ole ihan keskellä kämmentä. Zetassa on se hyvä, että huoltomanuskat löytyy netistä ja jenkkilässä autoa harrastetaan paljon ja sieltä yleensä löytyy vastaus ongelmiin, jos sellaisia tulee vastaan.

Eipä nuo muutokset rasita autoa ihmeemmin. Tietysti säätäjän pitää osata asiansa ja kierrosrajotinta en lähtisi nostamaan ainakaan DE koneessa.

Muuten noi muutokset on aika pieniä ja vaparina zetasta ei niin tehokasta saa, että voimansiirrossa esimerkiksi joku hajoaisi sen takia (kulunut kytkin saattaa tietysti antautua).

Ketteryyttä autoon saa vaihtamalla alustan. :) Mikäli bensankulutus tai hieman korkeammat kierrokset motarilla ei kuulosta pahalta suosittelisin tiheämpiä perävälityksiä. Mun mielestä ainoa viri, jonka myötä on tuntenut kiihtyvyydeen lisääntymisen. Mulla on putkisto, katit, imusarja korotettu, K&N filtteri ja Utecin moottorinohjaus. Moottorinohjauksen säätötyö on kylläkin vielä kesken. Mikäli haluaa isompia tehonlisäyksiä kohtuulliseen rahaan kannattaa ehkä miettiä vielä auton valintaa. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitokset vastauksesta :) Mä luulisin, että näin alkajaisiksi nuo 300 hepan kieppeillä liikkuvat tehot riittää aivan hyvin... onhan se aika paljon enemmän, kuin mitä tuo parilitrainen Vookkus tarjoilee kyytejä. Ja kyllä mä olen koittanut miettiä muitakin kandidaatteja harrastepeliksi, mutta kun muut ei sytytä niin minkäs teet :)

Hyvä tietää, että kalusto kestää tuollaiset lisävoimat (30-50hp?) vielä hyvin. Onko tuohon moottorinohjaukseen suositella jotain spesialisteja Suomenniemeltä? Ja eipä se kasvanut bensajano haittaa, harrastuksen arvoa kun ei euroissa lasketa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi kinetix ssv on enemmän showkäyttöön. Se on ihan sikasiisti ja siitä aina mainitaan + 30 hv tms, mutta se ei pidä yhtään paikkansa. Hyvä jos tuottaa enemmän kuin vakio. Tylsemmän näköinen Kinetix V+ on tuntunut oikeasti toimivammalta tai sitten ihan tuo mitä monet käyttää eli spaceri.

Ehkä parhaan show + hyöty yhdistemän saa tuolla cosworthin hiilikuitupäätyisellä imusarjalla. Ei siitäkään nyt kuitenkaan mitään kymmeniä hevosia tule edes säädettynä.

Toi 300+ on DE:stä ehkä se maksimi perusvireillä. Rajottimeen ei kannata tosiaan koskea. Sillä ei saa kuin venakoneiston epäsynkkaan ja venat solmuun. Ota High Flow katit tohon listaan vielä mukaan ja mieti pakosarjojen vaihtoa.

Jos enemmän mietit tehoja niin pidä ahtaminen tai auton vaihto mielessä. Halvempaa niin. En sano etteikö vaparina onnistuisi mutta empä ole suomessa yhtään nähnyt. Puheita kyllä.

Bensan kulutukseen noilla ei ole oikeastaan mitään vaikutusta. Se on niin janoinen vakionakin ettei se siitä muutu.

Jos haluat specialistin moottorinohjaukseen ja itse laitteen samalla niin mene suoraan Hariselle ja lado pari-kolme tonttua pöytään.

Kyseinen automalli on kyllä nissanin mitta-asteikolla luokkaa kestävä. Ongelma on vain tehon saanti ulos (siis vaparina) inhimillisin kustannuksin.

Mulla oli aikalailla sama lähtötilanne joskus 5 vuotta sitten lukuunottamatta noita osaajia tuttavapiirissä.

;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okei, hyvä tietää Kinetixistä. Meinasin hurahtaa suorilta markkinamiesten juttuihin... Putkisto oli siis suunnitelmissa vaihtaa ihan koneelta asti, siis myös pakosarja. Ehkä mun terminologia vähän ontuu, pahoittelut. Vääntäisikö joku ystävällinen vielä rautakangesta, että millainen palikka tämä mainittu spaceri on?

Mahtaako jäsenten Zetoja olla joko Vaasan, Hämeenlinnan tai Hyvinkään lähistöllä? En ole valitettavasti päässyt kosketusetäisyydeltä autoa päässyt tutkailemaan ja luonnollisesti olisi mahtavaa päästä vähän tutustumaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spaceri tulee vaan kaksiosaisen imusarjan puoliskojen väliin. Eli sillä nostetaan hieman imusarjaa. Alkuperäisessä imusarjassa etenkin etummaisten sylinterien kohdalla ei ole oikein riittävästi tilaa alkuperäisessä imusarjassa.

http://www.z1auto.com/prodmore.asp?model=350z&cat=intake&prodid=1796

Jos on Helsinkiin asiaa, niin voit testata mitä zetasta saa perusvireillä irti. Mulla ei oo pakosarjoja, mutta muuten on noi perusvirit sekä välitykset ja lukko. Pakosarjat varmaan sitten, kun saan nosturin toimintaan. Se on kuulemma aika kova työ vaihtaa ne ja ilman nokkia saatava tehonlisäys on aika pieni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×