Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Kennedy

Vapaamuotoista keskustelua

Recommended Posts

Vs: Vapaamuotoista keskustelua

Kyllä pistää vihaiseksi tollaiset ihmiset jotka ei kunnioita muiden omaisuuttaa millään tavalla!! >:( Osanottoni.

3k€ arvio tuli auton korjauksesta vahinkotarkastajalta mikä kuulostaa "hiukan" alimitoitetulta ::) Etu-umpioiden kustannukseks laittoi 50€ puoli kun ajatteli pelkällä hiomisella selvitä... Toivossa on hyvä elää kun muuten napsahtaa se umpion hintax2. Lähes koko auto maalataan uudestaan jos jotain hyvää haluaa tilanteessa nähdä.

3ke ja lähes koko auto maalataan... Eihän tolla rahalla sitä edes maalata. ;D Taitaa tarkastajalla nyt olla laskut sekaisin.

Ei kuulema löytynyt kyseisen mallista autoa niiden järjestelmästä mitä kyllä ihmettelin kun Jyväskylän Nissanin kolarikorjaamon pihassa seisoi toinen samanlainen musta ;D Oijottavaakin on ainakin konepelti, katto ja apukuskin ovi...

Ei kuulema löytynyt kyseisen mallista autoa niiden järjestelmästä mitä kyllä ihmettelin kun Jyväskylän Nissanin kolarikorjaamon pihassa seisoi toinen samanlainen musta ;D Oijottavaakin on ainakin konepelti, katto ja apukuskin ovi...

Autokeskuksen hinnoilla pelkkä puskurin tasotus ja maalaus oli melkein 1400e mitä arvioivat.... että aika alhaseks vetäs toi tarkastaja.

Mutta jos homma kerran teetetään niin eihän arviolla ole mitään merkitystä. Niin kauan tehdään kunnes on valmis ja hyvä.

Sen sijaan jos tarkoitus on ottaa kertakorvaus, kannattaa summasta jo vääntää.

Eikö tuo käytännössä mene esim.kolaritapauksessa niin että tarkastaja soittaa korjaamolle joka taas antaa korjausarvion,koska korjauskustannusten faktatietohan tulee sieltä?

Tosiaankin jo pelkkä ylimaalaus metallihohtovärillä maksaa varmaankin jo 2-3000eur. Korjaustapauksissahan esim.Nissanin tuntiveloitus on n.70e/t. Jos pitää ovia oikoa ja laseja vaihtaa yms.niin ei niitä ihan muutamissa tunnissa vaihdeta/korjata saatikka sitten jos esim.nokkakolarissa on konehuoneessa tavaraa sökönä.

Menee pelkkiin tuntiveloituksiin jo pieni omaisuus?

Kertakorvaukseen laskettava tuntivelotus on eri kuin korjaamon antama tuntivelotus. Mulla on etupuskuri maalattu ja tasoitettu, kun vaimo joskus raapas sitä tolppaan. Hinta oli muistaakseni n.700e autokeskuksella. Lisäks maksoin ite huntin extraa, että ne tasoitti kiveniskemät. Jos haluut kertakorvauksena ottaa rahat, niin voin kaivaa sulle myös muita hintoja.

Ok,kiitos tiedosta. Mietitytti vaan nämä aika alakanttiin heitetyt korjausarviot mitä olen kuullut tuttavien kautta. Itse olen ollut ainakin siinä uskossa että varsinkin uudemmisssa autossa on niin kallista tekniikkaa että pelkät osat maksavat jo maltaita.Vakuutusyhtiö ilmeisesti saa hankittua alkuiperäisosat sitten eri hintaan kun mitä tavallinen kuluttaja saisi jos menisi suoraan Nissanilta tilaamaan??

Tällä ilmeisesti ehkäistään autojen lunastamista..ko?

Tarina kertoo että jo pelkkä airbagin laukeaminen maksaisi n.800e ja jos niitä on useita niin lasku on sitten jo useita tuhansia euroja...tai pitäisi olla jollei vakuutusyhtiö ole sitten tehnyt tota em.diiliä jotta saavat osat halvemmalla.

Nissanin kolarikorjaamon häiskä sanoi että tämä kyseinen tarkastaja vetää aina rankasti vakuutusyhtiölle päin, joten ei ole yhtään ihme että yrittää jotain umpion halkeamaa hiomalla korjauttaa. Näyttää vahvasti siltä että autosta maalataan kaikki paitsi kuskin ovi, kuskin puoleinen takalokasuoja ja apukuskin puoleinen etulokasuoja. Tuon etulokasuojan meinasin maalauttaa samalla kun on kuitenkin joitain kivenhakkaumia ja sitten on koko keula uudessa maalissa, pitää vaan yrittää tinkiä hyvään hintaan tai iskeä silmää ja sanoa että tuossahan oli kanssa noita naarmuja ;) Kertakorvauksien kanssa en uskalla lähteä leikkimään tuon hintaluokan autossa kun ei tuo kolarikorjaus ole niin tuttua hommaa... Ja varsinkin jos antaa noin päin persettä arvion! Korjaamo antoi korjausaika-arvioksi 1 viikon mikä oli kyllä todella positiivinen yllätys! odotin jotain 1kk vähintään ja vielä ehtii ajelemaankin ennen lumia toivottavasti.

Miten ihmeessä on mahdollista että 3t arvio kattaa myös mm.tuulilasin sekä apukuskin lasin? Itellä tuli aikanaan kiveniskemä joka meni niin pahaksi että koko tuulilasi piti vaihtaa. Onneks oli vakuutus.Korjaajaäijä sanoi että uusi olis maksanut töineen lähes 1000e.

Miten tuo nyt oikein käytännössä menee? Merkkiliike "laskuttaa" vakuutusyhtiötä mutta varaosahinnat (vakuutusyhtiölle) ovat ilm.lähellä liikkeen sisäänostohintoja? Vertauksena/esimerkkinä oluttuoppi maksaa kuluttajalle 4e mutta baarille 1e.

Pimeää mutta saa tällä verenpaineen nousemaan

Pimeää mutta saa tällä verenpaineen nousemaan

Kävitkö jyväskylässä SVT:llä ? Siellä on yks "mukava" mieshenkilö töissä. Eräs naishenkilö peruutti serkun Soarerin keulaan tossa hannikaisenkadun liikennevaloissa viime syksynä. 900e maalauksineen maksoi korvauksia.. Bomexin kuitupuskuri (1500e+) keularauta yms paskana..

En varmasti ota omaan autooni vakuutuksia turvasta tai lähivakuutuksesta tai tapiolasta tai mistään mitä toi SVT tarkastaa. Niin kyrpää ukkoa en kyllä ole ikinä tavannut. Puskuri korjattiin sit loppujen lopuks. 200h työtä.. vakuutustarkastaja meinasi että 10h riittäisi. 22halkeamaa oli siinä ja katki yheltä kohdalta..

Juu varmaan sama jeppe kun teki arvion aika hatusta mulle 3300€ :o Päätin sitten viedä nissanille...

No niin tuli sitten tänään hölmöiltyä ja sain Nissanin ojaan. :( Vahinkoa tuli kuskin oveen, helmaan ja takapuskuriin. Muuten näytettiin selviävän hommasta vain melkoisella vitutuksella. Pohjaan varmaan tuli jotain damagea ojasta noukkimisesta, mutta aika vähällä päästiin.

Mulla on ollu mietinnässä, että mitä mä tän auton kanssa oikein teen, kun siihen ei oikein vaimo ja mukula kyytiin mahdu ja hintaa sillä on kuitenkin noin 6 kertaa se, kun mitä mun käyttiksellä. Eli ainakin tällä hetkellä fiilis on se, että kun Autokeskus on ton fiksannu laitan sen myyntiin. Tilalle ostan varmaan jonkun r32:sen tms. puhtaan ratapelin. Laitan varmaan osat myyntiin erikseen, jos niille on kysyntää. No nukutaan nyt yön yli.

No niin tuli sitten tänään hölmöiltyä ja sain Nissanin ojaan. :( Vahinkoa tuli kuskin oveen, helmaan ja takapuskuriin. Muuten näytettiin selviävän hommasta vain melkoisella vitutuksella. Pohjaan varmaan tuli jotain damagea ojasta noukkimisesta, mutta aika vähällä päästiin.

Mulla on ollu mietinnässä, että mitä mä tän auton kanssa oikein teen, kun siihen ei oikein vaimo ja mukula kyytiin mahdu ja hintaa sillä on kuitenkin noin 6 kertaa se, kun mitä mun käyttiksellä. Eli ainakin tällä hetkellä fiilis on se, että kun Autokeskus on ton fiksannu laitan sen myyntiin. Tilalle ostan varmaan jonkun r32:sen tms. puhtaan ratapelin. Laitan varmaan osat myyntiin erikseen, jos niille on kysyntää. No nukutaan nyt yön yli.

No hittolainen. Onhan se arvokas ajoneuvo ja itsellä ollut vastaavia fiiliksiä koko kesän, mutta radalla aina tykkää kyllä tuosta pelistä.

Ikäviä nää ulosajot aina.

Veditkö hieman pitkää luisua ja siitä sitten auto ojaan?

Auton itse nyt omistanut kaksi vuotta ja ainoa syy miksi itse tuota olisi "vaihtamassa" on se, että tarvitsee myös tilavampaa autoa. Perhana, kun nettiautossakaan ei ole oikein varteenotettavia Evo 9:sejä, joihin voisi vaihtoa tehdä.. Ja itse suoraan myyminen tähän aikaan taas on aika tuskaista.

Ainahan voi vaihtaa 4-paikkaiseen "zetaan". :)

Eikös g35 ole teknisesti hyvin lähellä 350zetaa?

g35-6.jpg

Vuos on GTR:llä ajeltu ja pakko sanoa, että kyl Z:ta on niin kiva auto, että jos olis viel ton verran ylimäärästä ni ostaisin samantien Juci:lta auton takas leikkikaluks. Kannattaa ny pitkään ja hartaasti miettiä mitä teet Pexi.

Vs: Vapaamuotoista keskusteluaNo joo nyt tota on tullu pyöritettyä päässä enemmän kun tarpeeks. Autosta oon ihan samaa mieltä, että ei oo kyllä mitään pahaa sanottavaa. Ongelmana on se, että mulla ei tuu tohon kilsoja ratareissujen lisäks oikeestaan juuri yhtään. Eli se seisoo pihassa tavallaan aikalailla tyhjän panttina suurimman osan ajasta ja talvet se on tietysti seisonnassa. Tässä elämäntilanteessa mulla ei vaan riitä aika ja rahallisesta säästöstäkään ei olisi haittaa. Ajatuksena oiskin nyt, että laittaisin ton myyntiin ja katon, että saanko siitä millasta hintaa. R32:nen on tarkemman miettimisen pohjalta kuopattu. Tähän syynä on se, että oma osaaminen ei riitä pitämään autoa ajokunnossa kohtuullisella tuntimäärällä. Zetat taas on aika varmatoimisia vapareina ja myymisestä saaduilla rahoilla vosinkin uittaa jenkkilästä zetan, joka tulisi sitten pelkkään ratakäyttöön, kaaret sisään, sisusta ulos, jne. Mutta katotaan nyt. Tää syksy ei oo ehkä mikään paras aika myydä autoo mis ei oo talvirenkaita. Mikään hätä ei oo tosta eroon päästä ja ei se ilmaseksi lähde. Näin rehellisen miehen on tota ehkä vähän vaikee myydäkkin hyvään hintaan. :)Tässä Vaetille netistä bongattu Zeta.

carbon z.jpg

No voi prkl. Sulla näyttää olevan tasainen vuoden välein "pellit uusiksi" sykli. Mites vaimon myöntämän ratalisenssin kanssa nyt kävi?

Ratalisenssiin tuli taas pitkiä miinuksia. Eli kyllähän tästä vaimon kanssa yllättäen keskusteltiin taas aika pitkään. On se täs 12 vuoden aikana oppinu että autot ei oo vaan kulkuvälineitä mulle eikä onneks lähe sitä täysin kieltään. Lupasin kyl et Ahveniston reissut jää välistä vähäks aikaa, koska siellä voi loppupeleissä kolista aika helposti. Muita ratoja kierretään taas, kun auto on nipussa. Jos tällä kertaa muistais pidempään ku vuoden... :-[

Vs: Vapaamuotoista keskusteluaTollaiset hiilikuituiset peilit on kyllä käynyt mielessä jo useampaan kertaan. Mustat vakio helmat ei oikein miellytä silmää. Tuossa on kuvia miten kävi etulipan kun hiekkatiellä vähän raapaisi ja kuva minkä näköinen on ulkonäkö nyt.

IMG_2865.JPG

IMG_2762.JPG

Aijai! Onneks ei mennyt pahemmin kun toihan on ihan kuitenkin korjattavissa vielä :)

Onneksi ei mennyt ihan irti poikki, tuolta pohjasta lähti kyllä ihan mukavan kokoinen palanen irti. Mut joo kyllähän toi on vielä ihan korjattavissa, pitää vain tilata hiilikuitua ja hartsia+kovete.