Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Kennedy

Vapaamuotoista keskustelua

Recommended Posts

Ratailu oli kyllä erimukavaa puuhaa. Jäi vielä omasta ajastakin parannettavaa ensi kertaa varten. Varmaan kyllä pyrin tulemaan täysimittaiselle ratapäivälle seuraavan kerran kun hujahtaa tuo 3h ihan liian nopeasti ja tuntuu vähän työläältä ajaa 1500km noin lyhyen ratasession takia.

Eturenkaatkin kesti reissun juuri sopivasti: sisäkantit aivan finaalissa kotiutumisen jälkeen. Olikos tämä voimakas sisäkanttien kuluminen madalletuissa zetoissa enemmän sääntö kuin poikkeus? Kulmat olen säädättänyt nyt tänä ja viime kesänä mutta en löytänyt viime kesän raporttia mistään enkä muista oliko auraus pielessä ennen säädätystä. Oli nimittäin jo sisäkanteilla kohtalaista kulumista viime vuonnakin ja renkailla on kyllä ikää. Muuten on kuviota vielä varsin hyvin, 3 - 3,5mm kaikkien pääurien kohdalta.

IMG_20200614_200855.thumb.jpg.ddc2212a648fbe25b2b2aaed3883fd5f.jpg

Eikös auraus vaikuta kulumiseen ihan koko kumissa. Liiallinen camber saattaisi kuluttaa sisäreunaa, mutta sillon kulmaa olisi jo reilusti yli 3 astetta. Näyttäisi kuvan perusteella siltä, että kumi on kapeahko vanteelle, sivuvallit löysiä ja rengas sortaa alle. Tämä on siis silkkaa spekulokntia, kun en tiedä tarkempia speksejä. 

Itse olen käsittänyt että liiallinen auraus/haritus söisi juurikin sisä/ulko kulmia. Omia kokemuksia ei tosin kauheasti ole vaan internettiä kahlaamalla löytänyt tällaista infoa. Takarenkaissa oli sisäkantit myös viime syksynä kuluneet muttei olleet läheskään näin pahasti kuin nyt etusessa vaan enemmän kuten ao. kuvassa eli tasaisemmin. Ja takana camberia taisikin olla jotain -2,5° -2,9° väliä ennen nuita SPC pultteja. Edessä on tämän kesän ollut -1,6°, viime vuonna oli toisella puolella -2° mutta sai nyt aurauksen hienosäädöllä molemmat aika tasan.

Vanne on 8,5" ja rengas on 235/35R19, eli ei tuo pitäisi liian pieni olla. On vain kulunut sisäpuolelta niin radikaalisti jotta näyttää joltain venykumilta :D Seuraavaksi on tulossa kyllä 245/35.

Tread Wear Tire Education

Kyl aurauksella saa sisä/ulkokulmat kulumaan jos on tarpeeks pahasti pielessä. V70stä meni reunat juurikin tolla tavalla kun piti tehä vetariremppaa siihen enkä jaksanu korjata aurauksia kuntoon heti vaan ajelin useemman sata kilsaa sillä.

Mulla on se reilu pari astetta camberia joka nurkassa, eikä se vielä renkaita ihmeemmin kuluta. Eli eiköhän liiallisesta aurauksesta/harituksesta kyse. Ei mielestäni kuitenkaan mikään tyypillinen ilmiö zetoissa.

Onko samat renkaat kuin ennen kulmien säätöä? Rengashan jatkaa kulumistaan samassa suhteessa kuin ennen kulmien säätöä..

Olettaisi että zetaan n. 2 camberia taakse, milli aurausta taakse, eteen 2camberia ja auraus nollaan voisi olla aika optimi radalle jos ollaan vielä amatöörejä ratissa,  vähän enempi camberia jos mennään jo lujaa..

Juu nuo kanteilta kuluneet etuset ovat useita vuosia vanhat. Ja kesti ne minunkin ajossa 10k joten ei ole tilanne ihan niin paha. Kuun lopulla saan uudet eturenkaat niin sitten on edessä ja takana uudet renkaan nykyisillä kulmien säädöillä.

Huhtikuun säädön jälkeen edessä aavistus aurausta, -1,6° camberia. Takana oli -2,3° camberia mut ihan tarkkaa tietoa en nyt tiedä kun kallistin tuota takakelkkaa vielä hitusen lisää. Omalla diy mittalaitteella näytti että olisi aavistus camberia muuttunut auraukseksi, mikä onkin ihan loogista kun sitä kelkkaa kallistaa eteenpäin.

@Garveldeth Mites, saiks se sun kaveris napattua hyviä kuvia Ahvenistolta? Olis kiva nähä kuvamatskuakin iltamasta, kun kuvaajiakin oli paikalla. :D

6 hours ago, Initial Z said:

@Garveldeth Mites, saiks se sun kaveris napattua hyviä kuvia Ahvenistolta? Olis kiva nähä kuvamatskuakin iltamasta, kun kuvaajiakin oli paikalla. :D

En ole vielä itsekään nähnyt kuin muutaman pikaviestimen pakkaaman kuvan. Laittelen linkkiä jahka kerkeää nuo jonnekin uppaamaan. Ensimmäistä kertaa oli kaverini liikkuvia autoja kuvailemassa niin sanoi itsekin jännittävän että mitenkä kuvat onnistuivat kun ei siitä kameran pieneltä näytöltä oikein saa selvää :D

En oo vielä, mutta meni se maanantaina katsastuksesta kehujen kanssa läpi, et kai siellä jotain on vielä jäljellä. Tilasin teräspunosletkut ja laadukkaammat palat, niin ajattelin katsoa sitten kun vaihdan ne paikalleen.

Posted (edited)

Mä aattelin nyt vihdoin vaihtaa ton bosen kasettidekin pois vaikka viimeisiä sen kannattajia olenkin ollut. Ihan siitä syystä että siihen on alkanut tulla vikaa. CD on hyppinyt jo vuosia mikä on tyyppivika, mut handsfree on jotenkin vikaantunut nyt myös eli ääni tulee ihan sairaan hiljaa ja se on kaikkea muuta kuin kirkas = ei saa mitään selvää varsinkaan kun auto ei ihan hiljainen ole.

Vaihtoehdot olisi ollut joku 2 din android hässäkkä, mut aattelin vetää ton suoraan astetta nykyaikaisemmaksi.

Eli tällaiseksi muutan.

maxresdefault.thumb.jpg.73b623f928738f2d1e149d785f37dceb.jpg

Kyseessä siis kanadalainen workshop12 tuote. Mulla on jo tossa oikea tabletti tota varten sekä ohjelmoitava (joycon exr) kortti jolla saa rattisäätimet muutettua android komennoiksi. Lisäksi tulossa wireless carplay adapteri ja usbimikki jolla saa puhelut. Toki simmipaikka myös tabletissa mutta aattelin ensin kokeilla tolla. Mahdollisesti kytken realdashin kautta haltechin siihen myös, mut laitetaan ensin muu toimimaan.

Sitä en tiiä tuunko tota brainiacin launcheria käyttämään vai käytänkö jo ihan hyvin tuloksin testaamaani carwebgurua. Agama on yleisesti myös suosittu mutta se ei taivu pystyyn.

Tuolta tulee siis itse kehykset konsoliin + vahvistin ja bose johtosarjat.

https://workshoptwelve.com/nissan-350z/

Edited by JV-Z
  • Like 2

Kannatta miettiä, että ottaisko noi kehykset mattana. Saattaa peilata aika pirusti aurinko noista reunoista. Toi verhoiltu ratti on kyl siisti tos kuvassa. Täytyy tehdä sama homma...

Noi tulee maalaamattomana joten täytyy kattoo vetääkö sen sit mattamustaks vai veiskö mahdollisesti koko keskikonsolin talvella verhoiltavaks ni sais jotain laadukkaampaa pintaan ku tota kovamuovia :D

Alcantara ratti joka kuvassa on, ois kyl hyvä. Mul ku on toi 370z ratti ni senhän vois vaihtaa oem nismo alcantara versioon suoraan. Vois melkein tehdä sen ku nyt on tottunu alcantaraan alfassa ni se on kyl parempi ja pitävämpi.

Noi perinteisten audiovalmistajien 2DIN yksiköt on kyllä hiton rupuisia. En tajua miksi käyttävät edelleen 800x480 resoluutioisia ruutuja. Ehkä jossain vaiheessa alkaa tulla paremmalla näyttötekniikalla mutta toi WVGA resoluutio on ihmeen sitkeässä noissa vehkeissä.

Mulla oli 350Z:ssa SPH-DA120 ja 370 zetassa on sen seuraaja SPH-DA130. Toi on siitä hyvä malli, että se on Carplaylle suunniteltu ja ei sisällä itsessään mitään ylimääräistä navigointia tai muutakaan. Täysin torso ilman puhelinta. Ratin napit on sitten vedetty soittimelle Axxess ASWC 1 rattiadapterin avulla.

Subbari pitäs rakentaa jossain vaiheessa, mulla on jo hommattuna Pioneerin slimmi 10" elementti mutta se on viime kesästä asti vaan maannut kaapissa. No sitten joskus kun iskee motivaatio.

Audiojuttujen ulkopuolelta...oon ehkä sekoamassa koska oon todennäköisesti hankkimassa Volk TE37SL vanteet. En oo vielä tilannut mutta mahdollisuus on olemassa. Löysin jenkeistä hyvän setin oikeilla spekseillä mutta shippauskulut ja verot + tullit tulis olemaan tähtitieteelliset.

1 hour ago, Dreadnaught said:

oon ehkä sekoamassa koska oon todennäköisesti hankkimassa Volk TE37SL vanteet. En oo vielä tilannut mutta mahdollisuus on olemassa. Löysin jenkeistä hyvän setin oikeilla spekseillä mutta shippauskulut ja verot + tullit tulis olemaan tähtitieteelliset.

Facebookista löytyy firma nimeltä Pro-Rims. Siellä oli ainakin toukokuun lopussa TE37SL setti 19x9,5/10,5 ET22/12 setti kaupan 2200€.

Nyt törmäsin sivuun josta tarjontaa on helpompi selata kuin FB feedin kautta: https://www.autoyas.com/FI/Jyväskylä/419028828840551/Pro-Rims

Tullut ko. firman tarjontaa seurailtua jo parisen vuotta ja samalla kartoittanut minkälaiset valssit sitä itselleen seuraavaksi hommaisi :D nuissa Volkeissa ois kyllä specsit kohillaan. Hyvännäköiset vanteet kyllä mutta omaan makuun saisi olla joko reilummin lippaa tai enemmän concavea.

• Like 1

49 minutes ago, Garveldeth said:

Facebookista löytyy firma nimeltä Pro-Rims. Siellä oli ainakin toukokuun lopussa TE37SL setti 19x9,5/10,5 ET22/12 setti kaupan 2200€.

Nyt törmäsin sivuun josta tarjontaa on helpompi selata kuin FB feedin kautta: https://www.autoyas.com/FI/Jyväskylä/419028828840551/Pro-Rims

Tullut ko. firman tarjontaa seurailtua jo parisen vuotta ja samalla kartoittanut minkälaiset valssit sitä itselleen seuraavaksi hommaisi :D nuissa Volkeissa ois kyllä specsit kohillaan. Hyvännäköiset vanteet kyllä mutta omaan makuun saisi olla joko reilummin lippaa tai enemmän concavea.

Kiitos! Soitin sinne ja selvittävät ovatko vielä saatavilla! Ostan noi samantien jos ovat, kiitos vinkistä!!!!!

TE37 Ultrassa on kai vähän enemmän concavea mutta sain quoten setille 3750USD haha ja tohon vielä kaikki tullut sun muut päälle. Noi SL:t saa kelvata ja ostan heti jos ovat vielä tallella.

Saakeli ne oli myyty. Mulla ois jenkeissä vastaava setti 2900USD mut haasteena rahti ja tulli+ALV. 

Ite olin kanssa jo melkein hieromassa kauppoja noista TE37SL vanteista zetan alle heti kun tuli myyntii, mut maltoin olla kun oli jo tulossa Pro-Rimsin kautta japanista vannetta. Corona vähä sotki aikataulua mut pari päivää sitte saapu. 

On muuten kevyet B| Eli Advan racing RG-D  10/10,5x19"

_medium.jpg

_medium.jpg

• Like 5

Mä nyt sit tilasin jenkeistä sen TE37SL 9.5 et22 10.5 et12 setin.

Miikan vanteet näinkin jo instassa. Hienot!

• Like 1

Posted (edited)

Ja sopii muuten 350 zetaan täydellisesti. Vähän samanhenkiset kuin orkkisvanteet mutta hienommat. 

Edited by Dreadnaught

3 hours ago, MiikaZ said:

On muuten kevyet B| Eli Advan racing RG-D  10/10,5x19"

Punnitsitko vanteita tai onko painotietoja? Paljonko nuissa on ET?

Advania olen itsekin hieman mietiskellyt mutta jotenkin ei tuo "rimpula" 6 puola omaan makuun mene niin hyvin zetassa. Kuvissasi nuo puolat näyttää kyllä reilusti isommilta mitä netissä näkemissäni. Sit itsellä on myös pääsiassa hakusessa 5-/6- puolana joko törky concavea tai mahd leveää huulta. En ole vielä oikein päättänyt mutta eipä tuo ole vielä hankinta tämän vuoden juttuja muutenkaan.

Work Zeast St1 alkanut viimeaikoina istumaan silmään vaikkakin on hieman väliinputoaja huulen ja concaven välillä. Ja T5R sitten concave puolelta mutta kuvia katsoessa ei ehkä ole ihan niin paljon concavea mitä olisin hakemassa. Livenä voisi tilanne olla sit toinen.

31 minutes ago, Garveldeth said:

Punnitsitko vanteita tai onko painotietoja? Paljonko nuissa on ET?

Advania olen itsekin hieman mietiskellyt mutta jotenkin ei tuo "rimpula" 6 puola omaan makuun mene niin hyvin zetassa. Kuvissasi nuo puolat näyttää kyllä reilusti isommilta mitä netissä näkemissäni. Sit itsellä on myös pääsiassa hakusessa 5-/6- puolana joko törky concavea tai mahd leveää huulta. En ole vielä oikein päättänyt mutta eipä tuo ole vielä hankinta tämän vuoden juttuja muutenkaan.

Work Zeast St1 alkanut viimeaikoina istumaan silmään vaikkakin on hieman väliinputoaja huulen ja concaven välillä. Ja T5R sitten concave puolelta mutta kuvia katsoessa ei ehkä ole ihan niin paljon concavea mitä olisin hakemassa. Livenä voisi tilanne olla sit toinen.

En punninnu ite, mut siinä pikkusen päälle 9kg oli. Nyt en tähä hätää tarkkaa muista painoa. ET edessä 35 ja takana 15, eteen tulee vielä about muutaman millin spacerit kunhan saan tuon uuden alustan sisäänajettua ja säädettyä kohilleen. 

Itelläki oli oikeestaa alunperi vähä toisentyyliset hakusessa, tai lähinnä jotkuu 3-osaset mut sit näin nuo myynnissä nii tykästyin noihi. Kuvat ei anna edes niin oikeutta noille, livenä näyttää vielä paremmalta. Ainankii näin omasta mielestä.

Vanteet näyttää lähes aina paremmilta livenä. 370 zetan vakiovanteetkin kuvissa aina aika aneemiset mutta livenä ihan hienot. Ite haluan vaan vähän eri tyyliset noissa vakkareissa on liikaa muotoja ja tietty et ihan paska. P

Mä oon kans kuolannu noita Advanin vanteita. Erittäin hyvän näköiset! 

Mitä toi setti maksoi? Oon vähän kade...Mulla nää ois tullu ratakäyttöön, joten oisin ottanu optimitilanteessa vastaavat, mut 18" koossa.