Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Kennedy

Vapaamuotoista keskustelua

Recommended Posts

Sen verran korjaan aiemmin sanomaani, että DTE näkyy sittenkin. Muistin vain väärin. Kulutuksesta voi todeta sen verran, että sukkasillaan menee 18 l/100 km :D

Posted (edited)

No ainakin palotilat pitäis pysyy viileenä tolla kulutuksella 

Joo DTE näkyy myös mulla mutta siinä ei oo mitään järkeä. Mulla menee varmaan jotain 14-16 l / 100:lla, ku tankillisella ajaa aina sen reilu 300 km. Huonoissa sähköautoissakin alkaa olemaan parempi range :D

edit: AFR:stä puheen ollen käytätkö muuten lambda korjausta ja kuinka pitkälle. Siis toki ulkosella lambdalla ku vakiot ei siihen pysty. Mä oon nyt vähän testaillu et sallii lambdakorjauksen aina 5000 rpm ja 50% TPS:ään asti, mut teoriassahan ton vois sallii nykyautojen tapaan ihan wottiin asti. Ainakin mitä oon logittanu ni tasottuu aika mukavasti afr eli se kyl toimii ihan kivasti.

Edited by JV-Z

Ei mulla oo closed loop ku johonkin 3500 rpm asti ja puolikaasulla. Eli käytännössä kaikki normiajo menee ton sisään.

Pitäis ainakin olla kaks laajakaistaa, että uskaltais tehä seoskorjauksen punarajalle asti. Mitä jos se labda sekoo kesken vedon ja closed loop korjaa laihalle täydessä vedossa?

Vakio kapeakaistalambdat vois tietty vaihtaa laajakaistoihin, mut muuten multa loppuu voltteja lukevat inputit ilman, että alkaa silpoon ecun johtosarjaa.

2 ois aina parempi kyl, mut mä oon sallinu vaan max 15% korjauksen molempiin suuntiin ja lisäksi anturihan on käytännössä sama ku millä uudet autot säätää yksistään tappiin asti. Ja lisäksi vielä toki engine protection päällä myös mikäli o2 menis riittävän pitkään ulos alueelta.

8 hours ago, -Pexi- said:

Vakio kapeakaistalambdat vois tietty vaihtaa laajakaistoihin, mut muuten multa loppuu voltteja lukevat inputit ilman, että alkaa silpoon ecun johtosarjaa.

Mulla on pakosarjoissa Link can lambdat.  Nuo oli helppo johdottaa kun ei tarvinnu vetää eculta kuin yks can väylä mihin sai kytkettyä molemmat anturit. 

• Like 1

haltechilla ois samanlainen 400 € hintaan ja ois varmaan kyl ihan hintansa arvonen.

Kävimpä itsekin muutamassa paikkaa viikonloppuna kuvia räpsimässä. Inspiroitui muiden aiemmin laittamista kuvista niin kovin. Ei kyllä yhtä tyylikkäistä kuvauspaikkoja löytynyt kuin Tampereelta :D Kamerassa alkaisi olla kyllä parantamisen varaa, onhan se melkein yhtä vanha kuin autokin..

P4190509.thumb.jpg.2fcb5fd455ff059926dae86d7d47593d.jpg

P4190485.thumb.jpg.b5e26c9a14a4fada940018fbf18e61dc.jpg

• Like 3

stosekin etu ja takapuskuri. Helmat jäi ilmeisesti matkan varrelle. :D

Niin on jonnekin jäänyt. En tiiä onko saksan maalle vaiko suomessa jonnekin. Muistelisin tuontipapereissa tai jossain nähneeni maininnan helmastakin.

Kytkinnesteet tuossa viime viikonloppuna vaihtelin ja samalla säädin hieman poljinta (kun säädin ilmausta varten liikerataa aluksi isommalle) ja tänään huomasin kylmä käynnistyksessä että kytkimen alkutuntuma on ihan olematon. Ja tuntui ottavan tosi terävästi. Taisi viime syksynäkin olla hieman samanlainen. Hieman lämmittyään polkimen tuntuma kyllä jäykistyy normaaliksi. Onko muillakin samanlaista ominaisuutta? Vai johtuneeko tuo nuista minun polkimien säädöistä: olen säätänyt liikeradan aika pieneksi, polkimen lähtötaso on hitusen jarrupolkimen alapuolella.

Käytin Zetaa just katsurilla ja hylsyä paukku :)

W-tuki ruostunu molemmin puolin puhki. Aiemmin kerkesin kysästä jo marmorilta hintaa ja siellä oli 300€.

Mietin tota Ultra racingin versiota, onko kellään siitä kokemuksia tai jostain muista?

Posted (edited)

Aika helppo homma vaihtaa tsekkaa tämä ketju...

Edited by -Pexi-

Joo, ei se vaihtaminen oo mikään ongelma ja siitä ei ollu kyse. Vaan että onks tuo Ultra Racing hyvä tai onko siitä kokemuksia tai jotain muita vaihtoehtoja?

Posted (edited)

Tälläki kaverilla alkuperänen oli aika rapeen näkönen

https://youtu.be/HS-ZTqcFaIA?t=67

Parit pienet kysymykset: 

Saako jollain generisellä 5$ OBD2 lukijalla ja puhelin aplikaatiolla autosta vikakoodit luettua?

Mulla viikonloppuna vilkku moottorin vikavalo ja kierrokset vähän nypytti ja auto nyki. Sit välillä kävi taas tasasesti. Inttervebbi kertoo, että kyseessä "Random misfire" joten huolto toimenpiteenä pitäs vaihtaa sytytyspuolat ja tulpat. Ei kait siinä, vaihdetaan juu. Onko noi sytyspuolat sellasia, että kannattaa kaikki vaihtaa kerralla tai muuten niitä saa olla vaihtamassa joka kolmas viikko erisylinteriin? Mitkä siihen kannattaa ostaa ja saako niitä jostain suomesta? Tampereen Nissan marmoritiski kertoi hinnaksi 130€/kpl, maksu tiskille ennakkoon ja tilaus lähtee eurooppaan. 

Edited by Sienis
Parit pienet kysymykset

Posted (edited)

Ekaan kyssäriin, joo saa. Mulla on bluetooth OBD lukija ja google playssa NDS 2 tai CarBit ymmärtää Nissanin Consult 2 protokollaa millä saa hieman paremmat diagnostiikat kuin OBD2 standardilla. CarBit on yhteyden kanssa vakaampi ja toimii varmemmin ja saat logattua filuun sen takia paremmin anturidataa mutta sillä ei muistaakseni saanut kaasuläpän kalibrointia tehtyä toisin kuin NDS 2:lla. NDS 2:lla saa myös sytkän ajoitusta säädettyä +- 2 astetta halutessaan. Kumpikaan softa ei montaa euroa maksanu, oiskohan ollu ~10 e luokkaa.

Car Diagnostic Pro on myös vaihtoehto joka ymmärtää Consult 2:sta ja sillä pääsi automaattilootan anturidataan käsiksi. Sinun tapauksessa ei ole tärkeää, mutta mulla lootaöljyjen määrän tarkistamista varten piti saada tietää niiden lämpötila mikä ei tavan OBD protokollalla ole saatavilla, ainakaan tässä nippon versiossa.

Edited by Initial Z
  • Like 1

4 hours ago, Sienis said:

No hyi s**tana

Mul oli ihan ok kunnossa toi mut tää ei oo nähny koskaan talvee eikä oikeestaan ees vesisadetta. Alkuperäiseen kysymykseen niin kyl toi UR wbrace pitäis olla ihan hyvä. Ei UR nyt mikään hipobrändi oo mut se on yks ja sama tollasessa raudassa. Varmasti vakiota jäykempi kyl. Ja jos joku haluu ni mul on käyttämätön saman sarjan iskareiden etu ylä poikkituki käyttämättömänä joka lähtee halvalla.

image.png.d383b1aebae6220e8a35f609b2d6371a.png

Posted (edited)
11 hours ago, Sienis said:

Saako jollain generisellä 5$ OBD2 lukijalla ja puhelin aplikaatiolla autosta vikakoodit luettua?

Mulla on tommonen ELM327 V1.5 OBD2 palikka ja Torquella saan kyllä vikakoodit luettua ja nollattua. NDS3 en oo kyllä tuon kanssa saanut oikein pelittämään tai sitten toimi huonosti. Oon kyllä käyttänyt Lite versiota eli ilmaista. En ole kehdannut maksullisella kokeilla kun en tuolla litellä saanut kunnolla toimimaan.

10 hours ago, Initial Z said:

Mulla on bluetooth OBD lukija ja google playssa NDS 2 tai CarBit ymmärtää Nissanin Consult 2 protokollaa millä saa hieman paremmat diagnostiikat kuin OBD2 standardilla. 

Car Diagnostic Pro on myös vaihtoehto joka ymmärtää Consult 2:sta

Nimenomaan NDS2? Oletko koittanut kolmosta? Meneekö se jotenkin vuosimallin (DE, Revup, HR?) mukaan mitä nuista käyttää vai onko nämä kaikki NDS2 toimivia? Korjaamo manuaalissa mulla ainakin lukee Consult-III joten olen muistaakseni vain tuota NDS3 kokeillut. Vai lieneekö tuo oma BT palikka vaan sen verran halpis ettei toimi Data Scannien kanssa.

Saisikos näiden Data Scannien (tai vastaavien) kautta säädettyä ikkunoita avautumaan keskuslukitusnapista (Keyless Power Window Down (open) Operation, manuskassa BL-59) vai joutuuko tuon säätöä varten merkkihuollossa käyttämään jotta voivat ohjelmoida? Ainakin tämä ominaisuus kiinnostaisi kovin niin saisi ikkunat edes hetkeä aiemmin auki kun niinä kesän kolmesta hellepäivästä sattuisi olemaan tarvetta :D (ei myöskään toimi ikkunoiden sulkeminen tai avaaminen ovenkahvan avainpesästä kääntämällä).

Edited by Garveldeth

Tosissaan, unohtui mainita, että vuosimallista riippuen on joko Consult 2 tai 3 protokolla ECUssa. En ole varma onko kaikissa DE koneissa Consult 2. HRssä taitaakin jo olla Consult 3 käytössä.

Onko sulla @Initial Z millainen OBD2 BT palikka? Ja ootko käyttänyt NDS2 Liteä vai isompaa versiota? Mitähän eroja nuissa edes lie... Ei tuo 8€ toisaalta kyllä paha hinta olisi kokeilla, mutta ei ole tullut vielä investoitua. Kova epäilys että en sitäkään saisi toimimaan, jos ei Litekään toimi.

Motonetistä ostettu CBlackBoxin palikka, jonka hommasin alkujaan volvoa varten. Ja joo, mulla on ostettuna tuo NDS2 täysversio, tosin testasin ensin sillä Litellä että sai autoon yhteyden. Sulla on niin uus auto, että NDS2 ei toimi, vaan pitäis olla se NDS3, mut on kyl vähän kumma ettet saa sillä yhteyttä. Toi NDS2 on ainakin aika kranttu sen yhteyden kanssa ja saattaa vaatia useamman yrityksen ennen kuin menee onnistuneesti läpi.

Jos satut olemaan Lahden lähettyvillä niin voidaan kyllä testata noi softat ja mun OBD palikka autossas.

Harvemmin on kyllä Lahden seutuvilla käyntiä, Joensuussa vaikutan. Pitää vielä koittaa tuota NDS3 liteä saako sillä yhteyttä.

Nuissa kiinan ELM327 palikoita kun on vaikka kuinka monta eri versiota ja kiinasta kun tilaa niin ole koskaan satavarma tuleeko sitä mitä on luvattu. Tuolla Datascannin sivuillakin oli NDS2 kokeiltu lukuisilla eri ELM327 palikoilla ja osa toimi, osa ei. NDS3 ei kyllä suoraan sanottu että olisi niitä kokeiltu.

On 26.4.2020 at 20.44, bro2 said:

Joo, ei se vaihtaminen oo mikään ongelma ja siitä ei ollu kyse. Vaan että onks tuo Ultra Racing hyvä tai onko siitä kokemuksia tai jotain muita vaihtoehtoja?

Mulla on tuo Ultra Racingin tukirauta ollut nyt muutaman vuoden.  Eipä tuossa mitään, hyvin ajaa asiansa.  Kiinnityspulttien reiät sattu kohdilleen ja maalit on pysynyt kiinni.

Yllättävän hyvän kuulonen tuollasella ratkasulla. Melkeen pitäis tehdä toi, kun tää jdm putkisto on liian hiljanen. Sitten ku siitä tulee ihan hirvee niin saa hyvän tekosyyn ostaa Nismo S-Tunen. :D

On 27.4.2020 at 07.49, Sienis said:

Parit pienet kysymykset: 

Mulla viikonloppuna vilkku moottorin vikavalo ja kierrokset vähän nypytti ja auto nyki. Sit välillä kävi taas tasasesti. Inttervebbi kertoo, että kyseessä "Random misfire" joten huolto toimenpiteenä pitäs vaihtaa sytytyspuolat ja tulpat. Ei kait siinä, vaihdetaan juu. Onko noi sytyspuolat sellasia, että kannattaa kaikki vaihtaa kerralla tai muuten niitä saa olla vaihtamassa joka kolmas viikko erisylinteriin? Mitkä siihen kannattaa ostaa ja saako niitä jostain suomesta? Tampereen Nissan marmoritiski kertoi hinnaksi 130€/kpl, maksu tiskille ennakkoon ja tilaus lähtee eurooppaan. 

Löytyikö jostain orkkispuolia sopuhintaan? Mulla oli radalla vähän sytkäongelmaa ja ajattelin kans vaihtaa puolat ja tulpat. Vapariin noi varmaan toimii ihan kivasti, jos kiinnostaa second hand? 

Posted (edited)
13 hours ago, -Pexi- said:

Löytyikö jostain orkkispuolia sopuhintaan? Mulla oli radalla vähän sytkäongelmaa ja ajattelin kans vaihtaa puolat ja tulpat. Vapariin noi varmaan toimii ihan kivasti, jos kiinnostaa second hand? 

Ei löytyny orkkiksia järkevään hintaan (suomi/eu akselilta), tarvikkeetkin joutu tilailemaan. Hitatchi olis ollu näissä OEM merkki (https://conceptzperformance.com/hitachi-oem-ignition-coil-pack-vq35de-nissan-350z-infiniti-g35-igc0007_p_60773.php). Yks sylinteri meni kokonaan pimeeks itseasiassa aika pian sen jäkeen kun vikavalo alko vilkuttelemaan. Vaihtelin pimeeks menneen sylinterin puolan paikkaa ja vika siirty puolan mukana seuraavaan sylinteriin niin oletan, että vika on siinä. 

Nissanissa sai vikakoodin auton sisäisestä diagnostiikasta :D Virrat päälle, 3 sek odotus, Kaasua pumpataan 5x, 7sek odotus, kaasupohjaan. Sit ku moottorin vikavalo alkaa vilkkuu ni kaasu pois ja laskemaan välähdyksiä. Oli sen verran kivaa hommaa kikkailla, että PANOSTIN autoharrastukseen ja ostin OBD2 lukijan. 

Voisin kyllä sulta riistää ainakin yhden OEM:n jos jossain kohtaa vaihdat ni voin sit vaihtaa alkuperäset takaisin jos tarvikkeet simahtaa vuoden päästä.

Edited by Sienis