Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
cueball

Mikä paras vaihteistoöljy?

Recommended Posts

Tahtoo vähän vaihteet takerrella ja rusahtaa sekä pakkia pitää välillä houkutella. Alkaako laatikko olla menossa vai onko joku öljy joka auttaisi? Redlinesta luin että sillä tulisi vaihtosujuvuutta, mutta kuluttaisi laatikon nopeammin, tiedä häntä, kertokaa viisaammat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mikä paras vaihteistoöljy?

Pakin runnominen ei ole vika, vaan ominaisuus ja sitä ei mikään öljynvaihto korjaa.

Tässä tapauksessa en lähtisi millään hipo -öljyillä kikkailemaan, valmistajan X täyssynteettistä perusöljyä lootaan ja raakaa ajoa.

Itselläni muistaakseni Teboilin täyssynteettiset laatikossa ja tosiaan ennen tökkineiden ykkösen ja kakkosen vaihtaminen parani huomattavasti öljyjen myötä.

Nyttemmin on taas alkanut esiintyä samaa ongelmaa, pitänee kokeilla josko kikka toimii vielä toistamiseenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mikä paras vaihteistoöljy?

Pakin runnominen ei ole vika, vaan ominaisuus ja sitä ei mikään öljynvaihto korjaa.

Tässä tapauksessa en lähtisi millään hipo -öljyillä kikkailemaan, valmistajan X täyssynteettistä perusöljyä lootaan ja raakaa ajoa.

Itselläni muistaakseni Teboilin täyssynteettiset laatikossa ja tosiaan ennen tökkineiden ykkösen ja kakkosen vaihtaminen parani huomattavasti öljyjen myötä.

Nyttemmin on taas alkanut esiintyä samaa ongelmaa, pitänee kokeilla josko kikka toimii vielä toistamiseenkin.

Paljonkohan sulla tuli ajettua öljynvaihon jälkeen ennenku vaihteiden tökintä palas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Mikä paras vaihteistoöljy?

Paljonkohan sulla tuli ajettua öljynvaihon jälkeen ennenku vaihteiden tökintä palas?

Olisikohan luokkaa 40tkm menty. Eikä ole vieläkään niin paha mitä alussa oli, nyt lähinnä ykkönen menee huonosti tupaan alaspäin vaihtaessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Outoa, itse heitin tovi sitten Teboilin EP GL4 75W-90 öljyt lootaan kuvitellen että kaipa se speksit täyttävää ja hyvää on, mutta vaihtaminen muuttui nihkeämmäksi, ennen loksahteli vaihteet nätisti silmään mutta nyt on joka pykälä vähän hanttiinpistävän oloinen. Ja tuosta pakista, eipä sekään pahemmin aikaisemmin kenkkuillut n. kuukauden omistuksen aikana mutta heti öljynvaihdon jälkeen alkoi sekin temppuilemaan primeramaiseen tapaan, sattumaako? Ei tietoa mitä öljyä siellä lootassa aikaisemmin oli mutta paremmin se vaikutti toimivan kuin tämä... Jotkut väittää että nämä tykkäis juoksevammasta tavarasta joten oliskohan sitten 75w-80 ollut parempaa.

Edited by Nisään

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos ongelma on vitosvaihteessa, niin on jurruutettu liian isolla vaihteella ja pienillä kieroksilla. Ei kannata vitosta käyttää alle 80km/h vauhdeissa. Sama ongelma ollut Sunny:ssä, Bluebird:ssä ja Primerassa tuon vitosen kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaihdatin p11 primeraan laatikkoöljyt ja sen jälkeen alkoi kakkosvaihde rusahtamaan kun vaihtaa kolmoselta kakkoselle yli 30km/h vauhdissa.Isomalle vaihtaessa ei ole kertaakaan rusahtanut.Myös ykkönen menee huonommin sisään.Voisiko rusahtelu loppua paremmilla öljyillä? Olisiko ehdotuksia mitä öljyä kannattaisi laittaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vaihdatin p11 primeraan laatikkoöljyt ja sen jälkeen alkoi kakkosvaihde rusahtamaan kun vaihtaa kolmoselta kakkoselle yli 30km/h vauhdissa.Isomalle vaihtaessa ei ole kertaakaan rusahtanut.Myös ykkönen menee huonommin sisään.Voisiko rusahtelu loppua paremmilla öljyillä? Olisiko ehdotuksia mitä öljyä kannattaisi laittaa?

Minkälaiset öljyt vaihdoit sinne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jotain perus GL4 75w-85 öljyä, missään tapauksessa ei ikänä Nissaniin mitään GL5

Alkuperäistä öljyä on Nissanilla kahta versiota Sport&off road ja normaali henkölöauto öljyä, molemmat käy ovh hinta on kyl kohtuu korkea mut ainakin täälä maalla saa muutaman kymmen prosettia alennusta kaikista alkuperäisistä öljyistä :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

KE916-99932 Passenger vehicles 75e-80 GL4+ ovh 13e myydään 10e litra tai KE916-99931 Sport&off-road vehicles 75w-85 GL4+ ovh 18e myydään 13e Nissanilta....

Oliko toi sun Liqui moly GL4 vai GL5?? Jos vitosta niin en yhtään ihmettele et laatikko pökkii. Kuten jo ennemmin kirjoitin niin näis vehkeis on melki toi API luokka tärkeempi kun noi SAE luvut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automaatti vaihteiston öljyä sisään. Tuolla muutama synkka vikainen laatikko "korjattu"

Share this post


Link to post
Share on other sites
Automaatti vaihteiston öljyä sisään. Tuolla muutama synkka vikainen laatikko "korjattu"

Ns. "viimeinen voitelu"..

Share this post


Link to post
Share on other sites
kuin? esim bmw käyttää manuaaliaskeissaan atf:ää.

Eihän se nyt herranjumala sitä tarkoita, että Primeraan voi kanssa laittaa ATF:ää

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miksei voisi laittaa? Voisko joku perustella?

Kyllä meillä ainakin kaveri porukassa pariinkin laatikko vikaiseen autoon laitettu atf:ää ja ongelmat hävinneet.

Veikkaan, että tässä sama homma yksi heppu vaihtoi meidän tallila synkkavikaiseen laatikkoon atf:ää rusahtelut katosi. Myi auton jonkun ajan päästä. Uusi omistaja sitten soitteli jossain kohtaa ja kyseli mitä teki väärin, kun vaihtoi juurikin laatikko öljyt ja nyt rusahtaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä niihin synkkavikaisiin laittaisin ensiksi red lineä kuin jotain atf-lirua...

GL-4 öljyjä (esim. teboilia) olen käyttänyt ilman ongelmia. Kunhan pitää huolen että on täyssynteettistä, mineraalipohjaistakin saa GL4 tyypillä mutta on pakkasilla VÄHÄN kankea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Käsivaihteisto Mobilube 1 SHC 75W-90 (b) 3.6

Tuota tuli itsellä laitettua ja hyvin toimi.

Jep, itse käytän tuota myös, luupään laatikossa. Hyvin pelaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oliko toi sun Liqui moly GL4 vai GL5?? Jos vitosta niin en yhtään ihmettele et laatikko pökkii. Kuten jo ennemmin kirjoitin niin näis vehkeis on melki toi API luokka tärkeempi kun noi SAE luvut.

Miksikäs mulla sitten alkoi tökkimään loota kun vaihdoin mielestäni just oikeet 75w-90 GL4:t sinne, ja vielä Teboilit mitä tuossa yllä ylistetään? Mitä ite oon nyt asiaa tutkiskellut niin vaikuttas siltä että öljyn viskositeetilla on hyvinkin suuri merkitys ja nää tykkäis lirummasta kamasta, mistä tuo "ATF:llä parani"-juttukin kertonee. Jaksa vaan enää alkaa stana öljyjä lotraamaan joten ei auta ku tökkiä vaihteita silmään vähän hitaammin. Tästälähin taidan jättää öljyt vaihtamatta jos toimii ja touhu on tällasta "toimii tai ei toimi" tuuripeliä.

Edited by Nisään

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää keskustelu nyt on ihan mennyt väärille raiteille. Topic on GT-Primeroita varten ja mikä niiden vaihdelaatikkoon on parasta öljy. Sitten täällä kirjoitellaan puuta heinää kehuen kaikkia öljyjä itsellä toimiviksi edes kertomatta mihin merkkiseen autoon.

Mobil sanoo, että tuo öljy sopii GT-primeraan ja sellaista itse käytän ja se toimii. Jos muuten ei vaihdelaatikko toimi oikein, niin siellä saattaa olla vikaa eikä se poistu enään öljyjen vaihdolla.

Käsivaihteisto Mobilube 1 SHC 75W-90 (b) 3.6

Kannattaa myös miettiä pari kertaa laittaako noita erikoisöljyjä perus laatikkoihin. Voi aiheuttaa myös tuhoa. Pari tarinaa voisin kertoa, mutta ei liity tähän ketjuun mitenkään, koska kyse muun merkkisista/mallisista autoista.

Eikä vanhoihin autoihin välttämättä kannata täyssynteettisiä öljyjä laittaa vaihdelaatikkoon, jos niitä ei ole suositeltu (Tosin tästäkin joku on varmana eri mieltä).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Shell tarjoo

Spirax S4 G 75W-90 (b)

Castrol

Syntrans Transaxle 75W-90 (b)

Sillä että minkä merkin noista tavan öljyistä valitsee ei ole merkittävää eroa siihen vaihteiston toimimiseen.

Tässä nyt onkin kyse että siellä on väljä aski missä on synkat paskana.

Vaihtoehtoja miksi näin on käynyt:

-edelliset ollu redlinen ölpät (auttaa synkkaongelmissa)

-rvs/powerup yms pintakäsittely.

-atf öljyt (ns. viimenen keino millä saa viat pois)

Ratkaisuna, edellä mainitut ja mieluusti siinä järjestyksessä kokeilla missä noi on, ATF öljy ei ole suositeltua öljyä manuaali askiin, en nyt muista mitä kymmenen vuotta sitten olen koittanut oppia asiasta mutta IMO/MUTU atf ja mt öljyissä erona on puristuskestävyys? ja juoksevuus.

Yhteenvetona vielä, synkka vika on ja pysyy, sitä voi piilottaa, siirtää myöhemmälle tai vaimentaa mutta se on siellä. Sama kuin laakerivika. Jos tämä on elämän projektisi, suosittelen ostamaan uuden käytetyn laatikon, käyttää se huollossa ja kun toi laatikko viimein leviää, vaihtaa paikalle huollettu laatikko. Samalla kannattaa miettiä että onko välitykset ne mitä haluat kun niihinkin pystyy vaikuttamaan laatikkoa valitsemalla. Esim td wagonissa tais olla pidemmät välitykset.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vaihdatin p11 primeraan laatikkoöljyt ja sen jälkeen alkoi kakkosvaihde rusahtamaan kun vaihtaa kolmoselta kakkoselle yli 30km/h vauhdissa.Isomalle vaihtaessa ei ole kertaakaan rusahtanut.Myös ykkönen menee huonommin sisään.Voisiko rusahtelu loppua paremmilla öljyillä? Olisiko ehdotuksia mitä öljyä kannattaisi laittaa?

Laitoin laatikkoon redline mt-90 öljyt ja siihen loppui rusahtelut ja vaihteet menee paremmin sisään.Tuo entinen öljy oli liqui molyn gl4/gl5.Ei sit vissiin sopinut tähän.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×