Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
jonatani

Maalaaminen.

Recommended Posts

Vs: Maalaaminen.

Vedin wurthin kemiallistametallia noihin pariin pieneen koloon.

Olisi yksi kysymys lisää. Nuo mun projektivanteet olen hiekkapuhaltanut puhtaaksi tuossa jokin aika sitten ja lojuivat tallissa tähän päivään saakka ja hieman ovat sotkeentuneet. Voinko pestä tuon hiekkapuhalletun pinnan ennen pulverimaalausta esim liuotinpesuaineella veden kanssa? Lähtisi kaikki tahrat ja rasva luultavasti pois.

putsaisin ne crc:n bräkleenillä jos on jotain sontaa.. lähtee ainakin rasvat ja sonta irti eikä jää mitään jäämiä kun huolella putsaa. lopuksi pyyhkisin vielä tinnerillä jos bräkleenistä jotain jämiä jää niin ei tuu mitään ongelmia. Liuotinpesuaine ei vie mukanaan läheskään kaikkea skeidaa.

eikös tinneristä jää jäämiä?

itellä on auton ylimaalaus edessä ja tässä pohtinut, että millä pesen ennen maalausta. fairilla on jo pesty kaikki lika pois (fairy siksi, että entinen pomo ikkunanpesufirmassa suosi sitä ikkunoiden pesussa, koska se ei jätä mitään kalvoa ikkunaan ja tavalliset ikkunanpesuaineet jättää). Nyt on pohjia hiottu ja mietinnän alla on aine, jolla pyyhin viimeiset liat ja rasvat pois ennen maalausta.

eikös tinneristä jää jäämiä?

itellä on auton ylimaalaus edessä ja tässä pohtinut, että millä pesen ennen maalausta. fairilla on jo pesty kaikki lika pois (fairy siksi, että entinen pomo ikkunanpesufirmassa suosi sitä ikkunoiden pesussa, koska se ei jätä mitään kalvoa ikkunaan ja tavalliset ikkunanpesuaineet jättää). Nyt on pohjia hiottu ja mietinnän alla on aine, jolla pyyhin viimeiset liat ja rasvat pois ennen maalausta.

Rasvan/silikoninpoistoaineella. Tuon kanssa ei sitten kannata säästellä yhtään. Koko ajan reilusti pitää märkänä ja muistaa vaihtaa rättiä puhtaaseen.

Pulveri maalauksessahan kaikki mitkä menee linjalla maalattavaks menee pesurinläpi ja sit vast esilämmitys uuniin, Et ei se niin hirveen takasti välttämättä haittaa vaik puhalluksen ei pesis mitenkää.

Mun tapauksessa ne maalataan tietääkseni aivan käsipelillä.

Pulveri maalauksessahan kaikki mitkä menee linjalla maalattavaks menee pesurinläpi ja sit vast esilämmitys uuniin, Et ei se niin hirveen takasti välttämättä haittaa vaik puhalluksen ei pesis mitenkää.

Juu toki jos on linjasto.. Pienemmissä maalaamoissa ei aina ole. Jonkun verran eroja pesuprosessien kanssa muutenkin, toiset fosfatoi, toiset vaan ottaa pahimmat rasvat jotenkin, eikä niitäkään kunnolla, toisissa on huolehdittu säännöllisesti nesteiden vaihdosta ja suodattimien kunnosta, toisissa ei oo niin justiinsa. Ongelmat ku näkyy usein vasta myöhemmin, niin noissa on luvattoman helppo vähän oikoa. Vähän sama ku kiinni polttamisen kanssakin, joskus kun on kauhee kiire päällä, niin on houkuttelevaa vähän nostaa linjaston nopeutta, ja antaa asiakkaan ihmetellä, miksi maali voi lohjeta paksummista, eli hitaammin lämpiävistä paikoista.

Varmintahan se olis aina itse hoitaa mahdollisimman tehokkaasti puhdistus, jos ei ole varma, minkä tasoista työtä pulju tekee.

Ai hitto että olen tyytyväinen, ettei kuulu enää mun elämään noiden kanssa säätäminen millään tasolla. ;D

Millasia suuttimia ja ruiskuja porukka on käyttänyt maalaamisessa?

Tuli maalatattua 2K maalilla ja lainassa oli joku perus yläpuolisella säiliöllä oleva ruisku ja siinä oli 0,8 suutin.

Omasta mielestä toi suutin oli aika onneton, eikä sillä saanut kunnollista pintaa. Puskureissa ja pienissä paikoissa hyvä, mutta isolla alalla aika turhauttava.

Tuli maalatattua 2K maalilla ja lainassa oli joku perus yläpuolisella säiliöllä oleva ruisku ja siinä oli 0,8 suutin.

Omasta mielestä toi suutin oli aika onneton, eikä sillä saanut kunnollista pintaa. Puskureissa ja pienissä paikoissa hyvä, mutta isolla alalla aika turhauttava.

Oliko ruiskussa maalin määrän säätö ja sääsitkö sitä?

Itsellä on tälläinen http://www.ikh.fi/MAALIRUISKU_06L_YLASAILIO

Mutta muistaakseni 1,3 suuttimella ja on mun mielestä ihan hyvän kokoinen ja saa isojakin pintaa hyvin märäksi. Tai sitten on tuo 1,5 ja muistan vain väärin.

Oliko ruiskussa maalin määrän säätö ja sääsitkö sitä?

Itsellä on tälläinen http://www.ikh.fi/MAALIRUISKU_06L_YLASAILIO

Mutta muistaakseni 1,3 suuttimella ja on mun mielestä ihan hyvän kokoinen ja saa isojakin pintaa hyvin märäksi. Tai sitten on tuo 1,5 ja muistan vain väärin.

Just tässä googlettilinkin. Meinasin jo edittiä laittaa, että tais olla säädöt minimillä. Et ei ihme, että tuli hieman kaposta jälkeä ja meinas hermo palaa kylkeä ruikkiessa ;D

Saman näköinen tuo oli, mutta ilmeisesti satajet-merkkinen.

Tosin seuraavan kerran kun maalaan täytyy kokeilla isommalla suuttimella ja opiskella hieman lisää tota maalaamista.

1.5mm taitaa olla jonkinlainen suositus auton maalaamiseen. Sellaisesta kyllä tulee maali hyvin läpi, kunhan seokset on oikein tehty. Hiontamaaleille yms paksummille maaleille oon käyttäny jopa 2.2mm.

Oon tässä yrittäny miettii väriä autoon ja miettiny seuraavaa väriä:

width=1026 height=684http://www.lambocars.com/images/lambonews/murcielago_dpe_110812_5.jpg[/img]

width=1026 height=577http://farm7.staticflickr.com/6097/6349883581_cb2d6e42a4_o.jpg[/img]

Eli tommosta mattapunasta lähen hakemaan, mut nyt sit kuuluuki kysymys liittyen toho mattalakkaan et mikähä mattalakka "malli" mahtaa olla kyseessä tommosessa?

yleensä ku se mattalakka tuppaa haalistamaan väriä, eli hakisin tommosta "syväpunasta" väriä. Milläs kannattanee tehä et suurinpiirtein tommoseen värin saisin.

Edit. Maalarille menee auto eli ite en lähe tekemään, ni osaisin sit selittää hänelle oikein ton asian :)

Prkl, mun kilpurin seuraava väri on myös tuo sama. Japtoysilla näin tuon kuvan ja kolahti heti. :)

Prkl, mun kilpurin seuraava väri on myös tuo sama. Japtoysilla näin tuon kuvan ja kolahti heti. :)

Sama kävi itelle :D toi väri vaa iskee ni hemmetinhyvin omaan silmään

Sama kävi itelle :D toi väri vaa iskee ni hemmetinhyvin omaan silmään

Ei siinä mitään, onhan tuollainen hyvännäköinen. Mutta mattamaalauksella pitää olla kokonaisuus hyvin hanskassa.

On sitä niin monta kertaa nähty mattamaalattuja autoja ja yhdeksän kymmenestä on kaukana hienosta. Sillä vaan pilaa auton helposti, mutta hyvin toteutettu kokonaisuus on hieno, niinkuin ylläolevasta kuvasta nakyy.

Mä kyllä ennemmin teipauttaisin mattavärin, näyttää huomattavasti paremalle. Veikkaan et toi lambokin on teipattu kun on noin syvä ja tasanen mattaväri.

Plasti dippiä oli kans joku tuollainen punainen matta tarjolla.

Minkälaista ruiskua suosittelisitte? Tarkoitus olis maalata nyt muutamat vanteet ja keväällä koko auto akryylivärillä. Akryyliväri ei tuntunut ainakaan olevan hirveän ronkeli ruiskusta kun yhteen autoon takakyljet paikkamaalasin kaverilta lainatulla halpiksella.

Minkälaista ruiskua suosittelisitte? Tarkoitus olis maalata nyt muutamat vanteet ja keväällä koko auto akryylivärillä. Akryyliväri ei tuntunut ainakaan olevan hirveän ronkeli ruiskusta kun yhteen autoon takakyljet paikkamaalasin kaverilta lainatulla halpiksella.

http://www.automaalit.net/epages/Gagar.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/1682/Products/FLG-G5

Tuollainen devilbiss on itsellä ja ihan tyytyväinen olen tuohon ollut.

Kaksi autoa olen tuolla maalannut akryylillä ja nyt viimeiseksi tuon s13:sen vesivärillä.

http://www.automaalit.net/epages/Gagar.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/1682/Products/FLG-G5

Kaksi autoa olen tuolla maalannut akryylillä ja nyt viimeiseksi tuon s13:sen vesivärillä.

Itse olen vannoutunut Satajetmies.

Edellisessä työpaikassa tuli maalailtua aika paljon ja siellä oli sekä devilbissiä ja satajetia.

Molemmat hyviä, mutta satajet parempi. Joskin myös kalliimpi.

Eerollahan on bissit myynnissä.

http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=73966.0

Itse olen vannoutunut Satajetmies.

Edellisessä työpaikassa tuli maalailtua aika paljon ja siellä oli sekä devilbissiä ja satajetia.

Molemmat hyviä, mutta satajet parempi. Joskin myös kalliimpi.

Eerollahan on bissit myynnissä.

http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=73966.0

Aika kalliita mun mielestä kun uusia saa 375€

Tuommoinen FLG-5 on aivan asiallinen peli, itsellä semmonen ollu jo vuosia. Pari autoa oon maalannut + paljon vanteita ja muuta pienempää palikkaa.

Onko täällä ketään rohkeaa joka on maalaillu omaa autoonsa erikoisemmilla maaleilla kuten pearl hileillä yms. normi talleissa? Kiinnostaisi päälle maalaus kun maalipinta sen verran kärsinyt skyllessä vuosien varrella kiveniskua, haalistumista yms. ja mietinnässä uskaltaisiko alkaa suunnitella hieman vaativampaa maalausta.

Puskuria tullut maalattua pari kertaa metallihohto maaleilla 15v vanhalla kompuralla jonka tuotto 130L sekä 30€ maaliruiskun kanssa ja omaan silmään hyväksyttävää jälkeä saanut aikaiseksi noilla "ala arvoisilla" työkaluilla. Ajatuksena olisi jos ostaisi kunnon kompuran ja ehkä laadukkaamman ruiskun ja lähtisi kokeilemaan kunnon päällemaalausta, koska maalaaminen kiinnostaa harrastuksenakin. Onko tyyppejä jotka ovat kokeilleet metallihohto tai pearl päällemaalausta "ekoilla kerroilla" ja saaneet hyvää jälkeä aikaiseksi?

Olisi kyllä 1200S ladakin johon voisi harjoitella mutta ei tiedä viitsiikö siihen kuluttaa maalien hintaa rahaa ;D