Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Guest Maniac

Huomioita/kysymyksiä P11 GT:stä

Recommended Posts

Guest Maniac

Auto -97 GT, ajeltu pyöreästi 130tkm.

1. Ajotietokone: tuntuu ettei osa toiminnoista joko toimi tai sitten jotenkin jumissa, esim. keskikulutukseksi näyttää koko ajan samaa (7,8) ja nopeus on ja pysyy 63 km/h. Muut toiminnot tuntuvat järkeen käyviltä, mitä olen selaillut. Pystyykö tuota jotenkin nollaamaan, ja mistä tuossa voisi ylipäänsä olla kyse?

2. Polttoainemittari: tankkasin auton niin täyteen kuin vain meni, mutta viisari ei kohonnut lähellekään yläpäätä, jäi ehkä jonnekin 75-80% tuntumaan. Onko moinen ominaisuus vai jokin kalibrointi-tekninen homma kenties?

3. Ajettuani 300-350 km maantie/moottoritie ajoa tuntui että bensaa kului mittarin mukaan odotettua enemmän. Tuon jälkeen en ole vielä tankannut joten en voi tietää valehteleeko mittari jälleen vai kuluiko ainetta oikeasti. Mikä tuolla on yleinen lukema maantiellä vakiotekniikalla ja "normaalilla" ajotyylillä?

4. Kuulin kokemuksia ja lueskelin täältäkin jostain viritysohjeiden seasta, että Primeraan saisi pientä lisäpirteyttä sytkää säätämällä. Onko tuulesta temmattua vai auttaako oikeasti? Ja minkä tyyppisestä säädöstä on kyse?

Vs: Huomioita/kysymyksiä P11 GT:stä

Ajotietokoneen nollaus pitämällä sitä viiksen päässä olevaa nappia pohjassa muutama sekunti, jokainen ikkuna kerrallaan.

Moottoritiekulutus mulla alle 8 kun nopeudet siellä 140-150 mittarin mukaan. Tankin viisarissa ei mulla ongelmia.

1. Sehän mittaa siis keskikulutusta ja -nopeutta. Eli lukemat on koko matkalta viimeisen nollauksen jälkeen. Jos on ajettu esim. 10 000 km, niin ei noi keskiarvot kovin nopeasti muutu.. Nollaus tapahtuu pitämällä sitä valitsinnappia (viiksen päässä) pohjassa hetken ko. arvon kohdalla.

2. Saattaa tankin anturi olla jumissa/koho vuotaa, tai muuten vaan tiensä päässä.

3. Maantieajossa kulutus lienee jossain alle 7l/100km pinnassa normaaliajolla.

4. Viisaammat vastatkoot tähän..

Keskikulutuksena on itsellä tällä hetkellä 8.7 mittarin mukaan ollut jo hyvän tovin, tosin nollattu reilu 3000km sitten. Mittari menee mulla ylös saakka, mutta tulee pian alaskin ihan sama miten ajaa, en ainakaan itse pääse siihen alle 7 mitenkään. Vaikken mielestäni ajakaan mitenkään kouhottaen. varmaan seka ajossa minullatuo 8-8½ saattaa olla kulutus likimain.

Guest Maniac

Ajotietokoneen tiedot sai resetoitua, kiitti vinkistä. Keskikulutus seuraili tuota 7,8-8,5 linjaa rauhallisessa 80-100 km/h maantieajossa. Tankkasin auton taasen, mittarin neula jäi roikkumaan siihen "3/4"-osa viivan yläpuolelle, eli syystä tai toisesta se ei aivan ylärajalle kiipeä. Jos joku osaa sanoa kohtiin 2 ja 4 jotain niin bueno...

Guest jakep1982

Ajotietokoneen tiedot sai resetoitua, kiitti vinkistä. Keskikulutus seuraili tuota 7,8-8,5 linjaa rauhallisessa 80-100 km/h maantieajossa. Tankkasin auton taasen, mittarin neula jäi roikkumaan siihen "3/4"-osa viivan yläpuolelle, eli syystä tai toisesta se ei aivan ylärajalle kiipeä. Jos joku osaa sanoa kohtiin 2 ja 4 jotain niin bueno...

Tuohon 2.kohdan kysymykseen veikkaan vahvasti tuota,minkä Jylppy jo mainitsikin,eli saattaa tankin anturi olla jumissa/koho vuotaa, tai muuten vaan tiensä päässä.Tuohon sytkän säätämiseen en sen enempiä ota kantaa,voi sillä ehkä saada sen hepan tai kaksi lisää ja pikkuisen vääntöä.Tuolla Almera puolella jotain juttua tuosta sytkän säätämisestä,eli http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=692.0 Kannattaa varmaan kokeilla,eipä se paljoa kustanna tuo sytkän säätäminen.Ei jää ainakaan vaivaamaan,et onko siitä hyötyä vai ei :)

Keskikulutuksena on itsellä tällä hetkellä 8.7 mittarin mukaan ollut jo hyvän tovin, tosin nollattu reilu 3000km sitten.

Ajotietokoneen tiedot sai resetoitua, kiitti vinkistä. Keskikulutus seuraili tuota 7,8-8,5 linjaa rauhallisessa 80-100 km/h maantieajossa.

Melko paljon teidän Primerat vie soppaa, mulla oli toissa vuonna keskikulutusmittari nollaamatta reilun 10000 km, ja lukema jämähti 8,3 litraan. Sitten säädätin Zuikkiksella lastun, ja nollasin mittarin. Aloin käyttämään ysikasia, ja lukema oli n. 7000 km jälkeen 8,1.

Nyt tossa talvella viimeksi nollasin, ja nyt n. 3000 km jälkeen lukema on 7,7.

Meikäläisen ajot on enimmäkseen kaupunkiajoa, kerran kuussa pitempää matkaa (n. 700 km).

Kyllä mä oon päässyt rauhallisella 80-100 km/h maantieajolla alle seitsemän litran keskikulutukseen.

Guest jakep1982

Keskikulutus itellä oli talvella (pikkusen yli puolet maantietä,loput kaupunkia) 8,5L-9,0L välissä.Tuota kulutusta nosti pirusti se,kun jokapäivä meni töihin ja töissä ei saanut autoa aina lämmitykseen.Nyt kulutus on pyörinyt 7,0L-7,5L välissä,mut tuo on vaatinut jo todella maltillista kaasujalkaa.Alta 7L pääsee maantiellä tuolla omalla pirssillä,jos malttaa tosissaan ajella tasaista,max. 100km/h vauhtia.Sitten kun ei malta rauhallisesti ajella,niin kyllä se kulutus tuppaa nousemaan 8L hujakoille ja vähän ylikin.

Moottoritiekulutus mulla alle 8 kun nopeudet siellä 140-150 mittarin mukaan. Tankin viisarissa ei mulla ongelmia.

Mutta nopeusmittarisi taitaa näyttää 50 km/h liikaa, jos oot tosissas ton kulutusväittämän suhteen..?! ;D Noin tiuhalla laatikolla primeralla pääsee tuskin satasen nopeuksiakaan alle kasin kulutuksella...

Guest Maniac

Tuohon 2.kohdan kysymykseen veikkaan vahvasti tuota,minkä Jylppy jo mainitsikin,eli saattaa tankin anturi olla jumissa/koho vuotaa, tai muuten vaan tiensä päässä.

Kuulostaisi varteenotettavalta vaihtoehdolta. Itse en ole tuota koskaan tutkinut tai vaihdellut, joten millainen operaatio tuo olisi? Käytättääkö huollossa vai pystyykö tekemään omin päin?

Mutta nopeusmittarisi taitaa näyttää 50 km/h liikaa, jos oot tosissas ton kulutusväittämän suhteen..?! ;D Noin tiuhalla laatikolla primeralla pääsee tuskin satasen nopeuksiakaan alle kasin kulutuksella...

Tämän äskeisen totesin just mökkireissulla viime vkl, autossa 4 henkilöä ja motarilla kierrokset siinä 4000 tietämillä ja keskikulutus 7,9. Aiemminkin ollu hyvinkin alhaalla matka-ajossa. 90-100km/h saa helposti 7 litraan satasella. Kaupungissakaan ei mee yli 9.

Vertaa nyt noihin ylempiin kommentteihin, jos sulla menee yli 8 satasen nopeuksissa ni kannattas harkita vaikka taloudellisen ajon kurssia tai jotain, mut aika hyvin pitää polkea väärillä vaihteilla jos yli menee...

Kuulostaisi varteenotettavalta vaihtoehdolta. Itse en ole tuota koskaan tutkinut tai vaihdellut, joten millainen operaatio tuo olisi? Käytättääkö huollossa vai pystyykö tekemään omin päin?

Takapenkin istuinosan alta löytyy tuo bensatankin anturihässäkkä. Sen enempää en ole asiaan perehtynyt.

Voihan sitä kurkata, millainen systeemi sieltä löytyy ja sitten päättää alkaako ite säätämään, vai viekö suosiolla huoltoon.

Keskikulutus seuraili tuota 7,8-8,5 linjaa rauhallisessa 80-100 km/h maantieajossa.

No mm. tähän Maniacin postiin mä vertasinkin ja omiin kokemuksiin.. Mikä rengastus Metallistilla on? Täytyypä käydä vielä motarilla kokeileen mitä primmu oikein vie, mutta kyllä se satasen vauhdeissa liki kahdeksaa haukkaa vaikka kuin taloudellisesti ajaa ja normaalit renkaat alla.. No toisaalta sen ymmärtää kun autosta puuttuu solmu ja ihan liikaa painoakin kertynyt rottelolle! >:(

Keskikulutus seuraili tuota 7,8-8,5 linjaa rauhallisessa 80-100 km/h maantieajossa.

No mm. tähän Maniacin postiin mä vertasinkin ja omiin kokemuksiin.. Mikä rengastus Metallistilla on? Täytyypä käydä vielä motarilla kokeileen mitä primmu oikein vie, mutta kyllä se satasen vauhdeissa liki kahdeksaa haukkaa vaikka kuin taloudellisesti ajaa ja normaalit renkaat alla.. No toisaalta sen ymmärtää kun autosta puuttuu solmu ja ihan liikaa painoakin kertynyt rottelolle! >:(

Vakio kesäsetti eli 195/65 R15 rengastus alla tällä hetkellä ja 95:sta oon tankannu.

EDIT: Itellä on omasta mielestä pienet kulutusluvut ja ois kyl reilusti varaa viel pihistellä jos oikeen alkais köyhäilee. Nettiautossa, missä muuten omakin myynnissä nyt, on joillakin ollu lähemmäs 6 litran maantiekulutusta mainittuna. Niissä tapauksissa on sitten jo varmaan kaikenlainen ajomukavuus ja ohitukset karsittu...

Melko paljon teidän Primerat vie soppaa, mulla oli toissa vuonna keskikulutusmittari nollaamatta reilun 10000 km, ja lukema jämähti 8,3 litraan. Sitten säädätin Zuikkiksella lastun, ja nollasin mittarin. Aloin käyttämään ysikasia, ja lukema oli n. 7000 km jälkeen 8,1.

Meikäläisen ajot on enimmäkseen kaupunkiajoa, kerran kuussa pitempää matkaa (n. 700 km).

Kyllä mä oon päässyt rauhallisella 80-100 km/h maantieajolla alle seitsemän litran keskikulutukseen.

No voi perkele, ajan iisisti ja käsittääkseni kohtuullisen taloudellisesti. En nyt nysvää joka paikassa mutta en tuolla urku auki työnnä menemään. Tosin pääosin työmatka ajoa. Johtuisiko sitten lyhyistä matkoista/käynnistyksistä en tiedä. 98:la ajan ja tiedä sitten miten toimia tän kanssa jos haluu saada syömään vähemmän ???

Guest Maniac

Mites siinä tapauksessa että Lambda-anturi ois menossa, eikös silloin kulutus pomppaa paljon reilummin ja teho häviä vastaavasti? Täytyy ite vielä kunnolla mitata tuo maantiekulutus, ihan tasaista ajelua se ei edellämainitussa tapauksessa ollut johtuen muusta liikenteestä sekä mm. välistopista.

Jylppy: jees, pitää kurkata tuota anturia.

Mä pääsen ajotietokoneen mukaan 80-100 maantievauhdilla 6.7 keskikulutukseen.. sisältäen parit rivakat ohitukset ja liikennevalot. Oikein kun on joskus pihistellyt, niin 5,9 taisi näyttää mittari ja vielä ilmastointi päällä 8) Mutta tämä oli lyhyt matka ja paljon alamäkeä..

kulutus 6.9 ajettu 1200km alle kolmen tonnin kun malttaa pitää :D

Guest jakep1982

No voi perkele, ajan iisisti ja käsittääkseni kohtuullisen taloudellisesti. En nyt nysvää joka paikassa mutta en tuolla urku auki työnnä menemään. Tosin pääosin työmatka ajoa. Johtuisiko sitten lyhyistä matkoista/käynnistyksistä en tiedä. 98:la ajan ja tiedä sitten miten toimia tän kanssa jos haluu saada syömään vähemmän ???Marek,sinun tapauksessa voi kyseeseen tulla juurikin tuo,et jos on pirun paljon lyhyttä ajoa.Edelliseen työpaikkaani oli 6km matkaa,eli mulle kertyi pirun paljon pätkäajoa ja kone ei kerennyt lämmetä kunnolla,silloin kulutukseni pyöri reilussa 8,5L.Nykyiseen työpaikkaan tulee matkaa reilu 20km suuntaansa motaria pitkin ja kulutus tippui huomattavasti.Kannatti vaihtaa työpaikkaa ;D

Jaa kulutus. Normaalisti täydestä tyhjään ajotietokone näyttää 9.7l/100km ja valo syttyy jossain 500km tietymillä. Pidemmillä matkoilla pääsee johonkin 8l/100km tuntumaan 100km/h rajoitetuilla teillä. Koskaan en aja ainakaan alinopeutta enkä koskaan jää jonoihin vaan ohitan jos vaan mahdollista. ;)

Ei kauheasti kannata huolestua vaikka foorumilla huudellaan erilaisia kulutuslukemia, ajelut voi olla oikeasti silti niin erilaisia.. esim. termi kaupunkiajo mulla tarkoittaa lyhyttä sahausta kaupunkialueella ja joka autolla on ollut kulutus yli 10l.

Maantieajossa (=pidempää matkaa 80-100kmh) rimeralla pääsin alle 8.

98 bensaa voi kokeilla kulutuksen kannaltakin, eikä sit mitään 10litran tankkausta vaan pari tankillista ainakin.

Itse aikanaan pääsin parhaimmillaan omalla GT:llä 15" talvirenkailla 6,2 litraan ja 17" kesäkiekoilla 6,8 litraan.

Talvinopeuksilla, eli 80kmh pinnassa maantiellä ~6,5/100km ja kesällä satasen nopeuksissa ~7.5/100km.

Työmatka päivässä 50km, hiukan kaupunkia ja motaria ja keskikulutus siinä ~8.5/100km.

Siististi ku ajelee nii on pieniruokanen bensamyllynderi. Koneella kelattu nyt 140tkm. Ja ysivitosta tankkailen.

Guest Maniac

Onko kukaan muu huomannut sellaista ilmiötä, että jarrutusta aloittaessa auto hieman "hyökkää" eteen päin ennen kuin varsinainen jarrutus alkaa? Tämä siis ilmenee kun alkaa painaa jarrupoljinta ja on vastaavan tuntuinen kuin jos kesken tasakaasulla ajon painaisi kaasua äkillisesti pohjaan päin ja päästää ylös. Itse jarrutusteho on kyllä tallella, tuo nyökkäys tuntuu vaan hassulta.