Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Toni L

Perusnissani varttimaililla

Recommended Posts

Avataas keskustelu uudella alueella. Oma 200SX S14 tuli hankittua keväällä 2005 ja sen jälkeen on melko ahkerasti kiihdyttelytapahtumissa käyty. Kun ostaessa täysin vakiota autoa oli jo hieman piristelty putkistolla ja Zuikkiksen lastulla, käytiin ensimmäistä kertaa ajamista kokeilemassa. Alla oli Makin 18" vanteet ja Marangonin halpisrenkaat. Kuuma hellesää vei hieman tehoja, käytössä oli kuitenkin vielä vakio välijäähdytin.

19.6.2005 Alastaro

13.959s @ 168.2 km/h - 60ft 2.474s

13.760s @ 167.8 km/h - 60ft 2.316s

13.458s @ 169.8 km/h - 60ft 2.156s

13.490s @ 169.4 km/h - 60ft 2.145s

Seuraavassa tapahtumassa tuli harrastettua enemmän rata-ajoa, mutta muutama veto ajettiin vartillakin. Viritystaso muistaakseen sama ja renkaita oli hieman kierrätetty. Alla takana nyt kuluneet Nokiat ja 60ft ajoissa selvä muutos huonompaan suuntaan.

31.7.2005 Alastaro

13.948s @ 171.0 km/h, 60ft 2.565s

13.751s @ 171.0 km/h, 60ft 2.381s

Uusi vuosi ja uudet kujeet. 2005-2006 talvella tekniikka koki jonkinverran muutoksia ja suorituskykyä lähdettiin jälleen testaamaan Alastaroon. Vannekoko oli vaihtunut 17-tuumaan ja takarenkaana toimi 255/40 R17 Nankang. Loppunopeutta oli saatu lisää mutta liikkeelle lähteminen olikin nyt entistä vaikeampaa...

15.7.2006 Alastaro

13.508s @ 184.6 km/h - 60ft 2.697s

13.215s @ 185.1 km/h - 60ft 2.398s

13.494s @ 184.1 km/h - 60ft 2.697s

13.151s @ 186.5 km/h - 60ft 2.492s

Lääkettä pito-ongelmaan etsittiin. Lake lupaili lainaan Nitto 555R-renkaat ja takarenkaan kokona oli peräti 275/50R15. Ensin näytti hyvältä ja rengas pyöri vapaasti. Testilenkin aikana kuitenkin huomattiin että kumit otti kiihdyttäessä pahasti kaareen kiinni ja tämä rengastus sitten unohdettiin.

Samasta pajasta löytyi myöhemmin Mickey Thompsonin ET Streetit. Koko 26x10.50-15LT ja pyöräytettynä mersun peltivanteille. Sovittiin että testataan niitä alastarossa. Otin mukaan epäkeskomutterit että saisi vanteet kiinni. Hinaus takaisin tuli sovittua jo alustavasti koska nissanin voimansiirto saisi nyt aivan uudenlaista rääkkiä. ;D

Heti ensimmäisellä vedolla kellottui 12.5sekkainen. Pito tuntui uskomattomalta ja auton kova kiemurtelu sai kuskinkin hölläämään kaasun jo ennen maalia. Hetki ihmeteltiin aikakorttia ja sitten taas ajamaan. Muutamaa eri lähtötekniikkaa tuli kokeiltua ja lopulta kahdella viimeisellä vedolla aikakin parani muutaman heikomman lähdön jälkeen.

13.8.2006 Alastaro

12.369s @ 182.3km/h - 60ft 1.710s

12.392s @ 181.9km/h - 60ft 1.734s

12.580s @ 178.2km/h - 60ft 1.760s

12.609s @ 182.3km/h - 60ft 1.854s

12.862s @ 42.2km/h - 60ft 2.025s (virhe loppunopeudessa)

13.415s @ 180.0km/h - 60ft 2.308s

13.809s @ 181.8km/h - 60ft 3.322s ("varaslähtö" eli ajanotto käynnistyi ennen lähtöä)

2007 oltiin jälleen yrittämässä. Auton tekniikka ei kokenut suuria muutoksia vaan lähinnä pientä viilailua säätöjen kanssa. Rengastuksena edelleen hyväksi todettu M/T. Ekassa vedossa ajanottolaiteisto temppuili ja pitkän odottelun jälkeen lähdettiin liikkeelle kylmillä renkailla. Kiihdytys tuntui lähinnä kiemurtelulta kylmien renkaiden kanssa ja kaasukin tuli höllättyä taas ennen viivaa. Aika 12.4s huonolla lähdöllä ja kesken jätetyllä vedolla oli kuitenkin lupaava. Toiseksi viimeisellä kellottui vihdoin uusi ennätys 12.076s mutta jäi harmittamaan kun loppunopeus ei tallentunut aikakorttiin. Ajamaan mentiin siis vielä kerran ja melko nappisuorituksella kellottui 11.9 sekunnin aika.

21.7.2007 Alastaro

11.970s @ 189.0km/h 60ft 1.733s

12.076s @ 11.9km/h 60ft 1.772s

12.372s @ 185.6km/h 60ft 1.825s

12.374s @ 187.5km/h 60ft 1.947s

12.467s @ 152.5km/h 60ft 1.779s

12.828s @ 185.6km/h 60ft 2.084s

V8&GTI-päivä oli toistaiseksi viimeinen tapahtuma missä tuli ajettua kiihdytystä. Mieleen oli jo painunut oikea lähtötekniikka ja heti ensimmäisellä vedolla kellottui 11.7sec. Rata oli selvästi nyt pitävämpi kuin koskaan. Pienen tauon jälkeen kellottui vielä 11.8sec jonka jälkeen lähdettiinkin hyvillä mielin kotimatkalle.

18.8.2007

11.737s @ 189.38km/h 60ft 1.622s

11.872s @ 188.37km/h 60ft 1.663s

Kiihdyttelyistä muutama video:

http://toni.dnsf.org/videot/varttimaili/2005_S14_13.4s.wmv

http://toni.dnsf.org/videot/varttimaili/2006_S14_13.2s.avi

http://toni.dnsf.org/videot/varttimaili/2006_S14_12.3s.mpg

http://toni.dnsf.org/videot/varttimaili/2007_S14_11.9s.avi

http://toni.dnsf.org/videot/varttimaili/2007_S14_11.7s.wmv

26.7.2008 Alastaro, (DNSF)

Auto Reaktio 60ft Aika Nopeus

208 0,49 1,81 11,97 187,21

208 0,47 1,85 12,02 187,98

208 0,36 1,89 12,13 187,86

208 0,56 1,93 12,16 187,74

208 0,32 1,83 12,20 185,42

208 0,50 1,84 12,49 176,10

208 0,49 2,40 23,06 80,29

Hellesää vei tehoja, ei juuri muuta lisättävää.

21.9.2008 Alastaro (Simplesolutions)

11.716s @ 192.76km/h 60ft 1.709s

11.718s @ 190.00km/h 60ft 1.702s

11.905s @ 193.04km/h 60ft 1.946s

11.979s @ 192.45km/h 60ft 1.846s

12.075s @ 169.76km/h 60ft 1.609s (paras lähtö mutta kolmonen tuuttas varattua, ja jätin vedon kesken)

12.164s @ 191.10km/h 60ft 2.047s

16.263s @ 112.14km/h 60ft 2.057s

Melko loppuun kuluneet sliksit heikensi lähtöpitoja mutta viileän kelin ansiosta kulkupuoli oli kohdallaan. Nappilähdöt jäi ottamatta ja 11.5 -11.6 vedot saavuttamatta.

Uusi ennätys tuli kuitenkin pienellä parannuksella. ET Streetit oli roskiskamaa tämän tapahtuman jälkeen. Tekniikka toimi jälleen hienosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perusnissani varttimaililla

Oma ex datsunini vuonna 2003 vartilla, aika 12.898s, ja loppunopeutta 187.5km/h. 60ft aika nihkeä 2.366s.

Mottina CA18DET , holset 52/58, 3" putkisto, iso cooleri, mikälie peruslastu, vakio suuttimet ja 1000cc lisäsuutin ERL-2 ohjaimella. Moottori täysin vakio, kansipaffi tosin metallinen, ahtoa 1.6bar, voimaa mitattu 396hv/ 468nm(sutimista rullilla, eli n.30hv puuttui lapusta)

Alusta lähes vakio 40mm madallettu, EI lukkoperää.

Harmittaa ettei koskaan päässyt kokeilemaan slikseillä ja lukkoperällä lähtöä, ToniL sitten osoitti niidenkin sliksien olevan pitävät... :D

http://smg.photobucket.com/albums/v436/laakkius/?action=view&current=lakenparas.flv

Lake vs. NismoSX

http://smg.photobucket.com/albums/v436/laakkius/?action=view&current=lakevsnismosx1.flv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perusnissani varttimaililla

18.8.2007

11.737s @ 189.38km/h 60ft 1.622s

11.872s @ 188.37km/h 60ft 1.663s

Millasilla tehoilla nämä ajat tuli?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perusnissani varttimaililla

18.8.2007

11.737s @ 189.38km/h 60ft 1.622s

11.872s @ 188.37km/h 60ft 1.663s

Millasilla tehoilla nämä ajat tuli?

Aikojen ja nopeuden perusteella, antaa noi 1/4 mile calculaattorit n. 450 hv +/- jokunen heppa.

Saattaa hieman heittää kun en tuon auton tarkkaa painoa tiedä, mutta suunnilleen noin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perusnissani varttimaililla

18.8.2007

11.737s @ 189.38km/h 60ft 1.622s

11.872s @ 188.37km/h 60ft 1.663s

Millasilla tehoilla nämä ajat tuli?

Aikojen ja nopeuden perusteella, antaa noi 1/4 mile calculaattorit n. 450 hv +/- jokunen heppa.

Saattaa hieman heittää kun en tuon auton tarkkaa painoa tiedä, mutta suunnilleen noin. :)

Onpa tosiaanki perusnissani ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perusnissani varttimaililla

18.8.2007

11.737s @ 189.38km/h 60ft 1.622s

11.872s @ 188.37km/h 60ft 1.663s

Millasilla tehoilla nämä ajat tuli?

Aikojen ja nopeuden perusteella, antaa noi 1/4 mile calculaattorit n. 450 hv +/- jokunen heppa.

Saattaa hieman heittää kun en tuon auton tarkkaa painoa tiedä, mutta suunnilleen noin. :)

Onpa tosiaanki perusnissani ;D

Joku ei tainnut ymmärtää mitä tuolla tarkoitettiin... ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perusnissani varttimaililla

18.8.2007

11.737s @ 189.38km/h 60ft 1.622s

11.872s @ 188.37km/h 60ft 1.663s

Millasilla tehoilla nämä ajat tuli?

Aikojen ja nopeuden perusteella, antaa noi 1/4 mile calculaattorit n. 450 hv +/- jokunen heppa.

Saattaa hieman heittää kun en tuon auton tarkkaa painoa tiedä, mutta suunnilleen noin. :)

Vähemmän on. Itekin laskin joskus noilla laskureilla että 11-alkuiset ajat jää haaveeksi.

404.4hp / 537nm @ 1.55bar on viimeset paperille piirtyneet lukemat. Eli sen verran mitä avaamaton vakiomoottori kestää ongelmitta.

Hyvinä puolina suht laaja teho/vääntöalue, ei tarvi paukkua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perusnissani varttimaililla

404.4hp / 537nm @ 1.55bar on viimeset paperille piirtyneet lukemat. Eli sen verran mitä avaamaton vakiomoottori kestää ongelmitta.

Tosi hyvät loppunopeudet noin "vähälle" teholle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perusnissani varttimaililla

18.8.2007

11.737s @ 189.38km/h 60ft 1.622s

11.872s @ 188.37km/h 60ft 1.663s

Millasilla tehoilla nämä ajat tuli?

Aikojen ja nopeuden perusteella, antaa noi 1/4 mile calculaattorit n. 450 hv +/- jokunen heppa.

Saattaa hieman heittää kun en tuon auton tarkkaa painoa tiedä, mutta suunnilleen noin. :)

Vähemmän on. Itekin laskin joskus noilla laskureilla että 11-alkuiset ajat jää haaveeksi.

404.4hp / 537nm @ 1.55bar on viimeset paperille piirtyneet lukemat. Eli sen verran mitä avaamaton vakiomoottori kestää ongelmitta.

Hyvinä puolina suht laaja teho/vääntöalue, ei tarvi paukkua.

Eikös sulla ollu ahtoo parhaimmillaan 1.8bar, tai ainakin muistasin sun näin kehuskelleen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perusnissani varttimaililla

Eikös sulla ollu ahtoo parhaimmillaan 1.8bar, tai ainakin muistasin sun näin kehuskelleen?

Onhan siellä yli 1.8bar talvellakin ;D ja sanoinkin että noi on paperille piirtyneet lukemat.

Tien päällä kun oli 1.8-2bar ahtoa niin sama säätö antoi penkissa vain nuo 1.55-1.6bar ahdot tehoalueelle.

Pikkuahtimella ei kovin paljoa enempää voi silti olla tehoa, väännöt uskoisin lähemmäs 600Nm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perusnissani varttimaililla

mitäs tollanen menee IHAN vakiona vartin? ihan hyviä aikoja tullu :)

Tekniikan maailman mukaan 15,2s @ 152km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perusnissani varttimaililla

S13 vakio turbolla, 3" putkella,isolla coolerilla ja vv-filtterillä, tosin ilman lastua.

Vartti aikaan 14.2@159km/h, 60ft aika oli 2.1s.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perusnissani varttimaililla

z32 vakiolla 13.8s@ n 160kmh.

Pikku "tuunauksella" 13.8s@ 196kmh ;D huonolla lähdöllä, suti 20m...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perusnissani varttimaililla

Silvia s12 pikku vireillä ilman 3-vaihdetta 14.7s @ 168kmh

60ft aika oli 2.6s.

Jospa sitä tulevana kesänä sais pari sekuntia pois tuosta ajasta. ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perusnissani varttimaililla

mitäs tollanen menee IHAN vakiona vartin? ihan hyviä aikoja tullu :)

Muistelisin viime kesänä ajaneeni vakiolla S14 (ahdot 0.85bar) 15.5s / 151kmh? Hyvin lähelle vakion arvoja joka tapauksessa. Tosin "rata" ei ollut edes ihan suora ja vettäkin oli satanut juuri. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perusnissani varttimaililla

s14a lähes vakio 14.06 /166.5km/h

Kartiotötterö, martelius putkisto 2.5", katalysaattori paikallaan. Ahtoja oli ~0.9bar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perusnissani varttimaililla

Karkeesti parannukset, 3" putki, vv-tötterö ja fmic, 270/350mitattu. 13.28s. Hieman oli lähtö hakusessa koska ensimmäistä kertaa stripillä ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perusnissani varttimaililla

ilmeisesti paras S14 aika vakioturbolla ajettuna on Migelillä, 13.1@174km/h, 60ft muistaakseni 2.0s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perusnissani varttimaililla

Toni L onko viä vakio vaihdeloota??

Joo. Tai no 05-06 Projektien aikana laitoin sinne 78tkm ajetun faceliftin lootan.

Eli ekasta kärsi perusvireillä ja Redlinen öljyillä kakkosen ratas kun taas nykyisessä ei oo Mobilin litkuilla ollu mitään ongelmaa..

Eikä oo välttämättä mitään tekemistä koko öljyasialla mutta paljon enemmän tota uutta on rääkätty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perusnissani varttimaililla

Karkeesti parannukset, 3" putki, vv-tötterö ja fmic, 270/350mitattu. 13.28s. Hieman oli lähtö hakusessa koska ensimmäistä kertaa stripillä ::)

No ei se lähtö kauheen hakusessa ole ollut kun noin hyvä aika on tullut noin pienillä tehoilla. Muistako 60-jalkasta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perusnissani varttimaililla

Karkeesti parannukset, 3" putki, vv-tötterö ja fmic, 270/350mitattu. 13.28s. Hieman oli lähtö hakusessa koska ensimmäistä kertaa stripillä ::)

No ei se lähtö kauheen hakusessa ole ollut kun noin hyvä aika on tullut noin pienillä tehoilla. Muistako 60-jalkasta?

Ei ollu saatavina. Helppo lähteä ku lähes vakio, ei tuu muulinpotkua ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perusnissani varttimaililla

Karkeesti parannukset, 3" putki, vv-tötterö ja fmic, 270/350mitattu. 13.28s. Hieman oli lähtö hakusessa koska ensimmäistä kertaa stripillä ::)

No ei se lähtö kauheen hakusessa ole ollut kun noin hyvä aika on tullut noin pienillä tehoilla. Muistako 60-jalkasta?

Ei ollu saatavina. Helppo lähteä ku lähes vakio, ei tuu muulinpotkua ::)

Oliko millainen loppunopeus ja missä ajoit? Perus putkivirinen on tosiaan todella helppo lähteä liikkeelle.

G-techillä kellottelin joskus tasaisia 5sec ja hieman sen alle 0-100 aikoja kadulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Perusnissani varttimaililla

Karkeesti parannukset, 3" putki, vv-tötterö ja fmic, 270/350mitattu. 13.28s. Hieman oli lähtö hakusessa koska ensimmäistä kertaa stripillä ::)

No ei se lähtö kauheen hakusessa ole ollut kun noin hyvä aika on tullut noin pienillä tehoilla. Muistako 60-jalkasta?

Ei ollu saatavina. Helppo lähteä ku lähes vakio, ei tuu muulinpotkua ::)

Oliko millainen loppunopeus ja missä ajoit? Perus putkivirinen on tosiaan todella helppo lähteä liikkeelle.

G-techillä kellottelin joskus tasaisia 5sec ja hieman sen alle 0-100 aikoja kadulla.

Lappeenrannan lentokentällä oli viime kesänä kiihdytysajot, ja vartin loppunopeutta ei saanut, pelkästään lentokentän huippunopeuden. Joo melkee samanlaisia on kellotettu täälläki :)

Tosin lastutuksen jälkee homma hieman vaikeutu ku joutuu lähdössä varomaan kaasua enemmin.. ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×