Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
Jin80

Liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23:1)

Recommended Posts

Alla pääpiirteet eräästä tapahtumasta. Ihmetyttää päiväsakon suuruus, kun nettotulot on kuitenkin melko pienet... ::) Laittakaahan kommenttia ja mielipiteitä. Varsinkin sellaiset henkilöt joilla kokemuksia vastaavanlaisista tilanteista. Kortti oli poissa n. 1kk. Sää oli pimeä ja tienpinta melko liukas. Autossa vielä kesärenkaat.

Tekoaika 11/2007 klo.21.00

Henkilöauto

1. LIIKENNETURVALLISUUDEN VAARANTAMINEN (RL 23:1)

Olosuhteiden edellyttämän huolellisuuden ja varovaisuuden noudattamatta jättäminen vaaran ja vahingon välttämiseksi (TLL 3§1)

Olosuhteiden edellyttämän huolellisuuden ja varovaisuuden noudattamatta jättäminen vaaran ja vahingon välttämiseksi. Menetti kuljettamansa henkilöauton hallinnan ajautuen kahta liikenteenjakajaa päin ha edelleen suistuen ulos tieltä.

Liikenteenjakajat ja auto vaurioitui onnettomuudessa.

NETTOTULOT: 288€

RANGAISTUSVAATIMUS

Päiväsakkojen lukumäärä: 6

Päiväsakon rahamäärä: 72€

Kokonaismäärä: 432€

Yhteensä: 432€

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23:1)

72€ päiväsakon määrä ? Ei voi olla pilkkuvirhe kait....

Mulla oli päiväsakko joskus 97 Mk ja tulot n. 10000 Mk joskus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23:1)

Laskettiinko siis noilla nettotuloilla päiväsakon määrä? Noilla nettotuloilla olisi pitäny tulla 6e joka on minimi.

Rikoslaki 2a:2§

Päiväsakon rahamäärä

Päiväsakon rahamäärä on vahvistettava niin, että se on kohtuullinen sakotettavan maksukykyyn nähden.

Kohtuullisena päiväsakon rahamääränä on pidettävä yhtä kuudeskymmenesosaa sakotettavan keskimääräisestä kuukausitulosta, josta on vähennetty valtioneuvoston asetuksella määriteltävät verot ja maksut sekä kiinteä peruskulutusvähennys. Sakotettavan elatusvelvollisuus voi alentaa päiväsakkoa.

Kuukausitulon laskemisen ensisijaisena perusteena ovat sakotettavan viimeksi toimitetun verotuksen mukaiset tulot. Jos sakotettavan tuloja ei voida luotettavasti selvittää verotustiedoista tai ne ovat olennaisesti muuttuneet viimeksi toimitetun verotuksen jälkeen, ne voidaan arvioida muun saatavan selvityksen perusteella.

Päiväsakko määrätään tuomioistuimessa oikeudenkäynnin aikaisten ja rangaistusmääräysmenettelyssä rangaistusvaatimuksen antamishetken tietojen perusteella. Syyttäjä määrää sakon kuitenkin rangaistusmääräyksen antamishetken tietojen perusteella, jos on ilmennyt, että rangaistusvaatimuksen saaneen maksukyky on vaatimuksen antamishetkellä saatuihin tietoihin verrattuna olennaisesti muuttunut.

Valtioneuvoston asetuksella säädetään tarkemmin keskimääräisen kuukausitulon laskemisesta, päiväsakon rahamäärän pyöristämisestä, peruskulutusvähennyksen suuruudesta, elatusvelvollisuuden huomioon ottamisesta sekä päiväsakon vähimmästä rahamäärästä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23:1)

Jos nettotulot tosiaan on noin pienet, niin päiväsakon määrä ei voi olla minimiä enempää. Taitaa olla nykyisellään 6 tai 7 euroa. Mietin, että olisko mennyt kohdat väärinpäin, eli 72 päiväsakkoa á 6 euroa. En yhtään muista kuinka paljon sakkoa voi tulla törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, tuo 72 kuulostaa sekin aika paljolta. Toisaalta kun onnettomuus tapahtui, tulee aina ekstraa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23:1)

Jos nettotulot tosiaan on noin pienet, niin päiväsakon määrä ei voi olla minimiä enempää. Taitaa olla nykyisellään 6 tai 7 euroa. Mietin, että olisko mennyt kohdat väärinpäin, eli 72 päiväsakkoa á 6 euroa. En yhtään muista kuinka paljon sakkoa voi tulla törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, tuo 72 kuulostaa sekin aika paljolta. Toisaalta kun onnettomuus tapahtui, tulee aina ekstraa.

Tässähän ei ollut törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen, 72 päiväsakkoa kuullostaa tosiaan kyllä törkeästäkin aika korkealta.

edit. taitaa kummastakin liikenteen vaarantamisesta maksimi olla 120 ps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23:1)

Hyvin on kertolasku viranomaisilla hallinnassa.a jos 288e nettotuloista saadaan 72e päiväsakoksi.Joku kyllä mättää siinä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23:1)

Millainen prosessi tuosta valittaminen on ja kuinka pitkä? Kun toi tuntuu todellakin kohtuuttomalta summalta, kaverini tuloihin nähden. Ikinä ei ole tarvinut päätöksistä valittaa, mut tämä ampuu jo HIEMAN yli. Tulot oli tarkastettu viime vuoden verotus tiedoista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23:1)

Millainen prosessi tuosta valittaminen on ja kuinka pitkä? Kun toi tuntuu todellakin kohtuuttomalta summalta, kaverini tuloihin nähden. Ikinä ei ole tarvinut päätöksistä valittaa, mut tämä ampuu jo HIEMAN yli. Tulot oli tarkastettu viime vuoden verotus tiedoista.

Eli se on tienannut viimevuonna paljon enemmän

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23:1)

Millainen prosessi tuosta valittaminen on ja kuinka pitkä? Kun toi tuntuu todellakin kohtuuttomalta summalta, kaverini tuloihin nähden. Ikinä ei ole tarvinut päätöksistä valittaa, mut tämä ampuu jo HIEMAN yli. Tulot oli tarkastettu viime vuoden verotus tiedoista.

Eli se on tienannut viimevuonna paljon enemmän

Viime vuonna PUHDAS ANSIOTULO JA PUHDAS PÄÄOMATULO YHTEENSÄ 4022,50€... :o Sairaan isot tulot!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23:1)

Millainen prosessi tuosta valittaminen on ja kuinka pitkä? Kun toi tuntuu todellakin kohtuuttomalta summalta, kaverini tuloihin nähden. Ikinä ei ole tarvinut päätöksistä valittaa, mut tämä ampuu jo HIEMAN yli. Tulot oli tarkastettu viime vuoden verotus tiedoista.

Siinä sakkolapussahan ne tarkat ohjeet on. Pääpiirteittäin: viikko aikaa vastustaa, tämän jälkeen menee normaaliin käräjäoikeuskäsittelyyn, jos ei koske kuin päiväsakon rahamäärää ja syyttäjä hyväksyy tämän protestin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23:1)

Millainen prosessi tuosta valittaminen on ja kuinka pitkä? Kun toi tuntuu todellakin kohtuuttomalta summalta, kaverini tuloihin nähden. Ikinä ei ole tarvinut päätöksistä valittaa, mut tämä ampuu jo HIEMAN yli. Tulot oli tarkastettu viime vuoden verotus tiedoista.

Toi on selkeä näppihäiriö, eli se voidaan korjata hyvinkin pikaisesti. Kannattanee olla lapun kirjoittajaan yhteydessä. Toisaalta on mahdollista, että tuosta on tullut se 72 päiväsakkoa kun kuitenkin tempauksesta on aiheutunut onnettomuus. Eli on aivan mahdollista, että luvut ovat vain väärinpäin. Sehän ei kertolaskun lopputulosta muuksi muuta, mutta kannattanee selvittää kuitenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tazr

Vs: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23:1)

Millainen prosessi tuosta valittaminen on ja kuinka pitkä? Kun toi tuntuu todellakin kohtuuttomalta summalta, kaverini tuloihin nähden. Ikinä ei ole tarvinut päätöksistä valittaa, mut tämä ampuu jo HIEMAN yli. Tulot oli tarkastettu viime vuoden verotus tiedoista.

Toi on selkeä näppihäiriö, eli se voidaan korjata hyvinkin pikaisesti. Kannattanee olla lapun kirjoittajaan yhteydessä. Toisaalta on mahdollista, että tuosta on tullut se 72 päiväsakkoa kun kuitenkin tempauksesta on aiheutunut onnettomuus. Eli on aivan mahdollista, että luvut ovat vain väärinpäin. Sehän ei kertolaskun lopputulosta muuksi muuta, mutta kannattanee selvittää kuitenkin.

Suomessa ei saa edes rattijuopumuksesta vastaavia sakkoja, vaikka ajaisit kolmea liikenteenjakajaa päin kännissä.

Valita, ja sanot, että ei vastaa normaalipäiväsakkojen lukumäärää tuo 72, edes lähimainkaan. Veikkaan, että syyttäjä kohtuullistaa tuon ehkä 12-20 ps:sään. Kortin poisotolle et voi enää mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23:1)

Millainen prosessi tuosta valittaminen on ja kuinka pitkä? Kun toi tuntuu todellakin kohtuuttomalta summalta, kaverini tuloihin nähden. Ikinä ei ole tarvinut päätöksistä valittaa, mut tämä ampuu jo HIEMAN yli. Tulot oli tarkastettu viime vuoden verotus tiedoista.

Toi on selkeä näppihäiriö, eli se voidaan korjata hyvinkin pikaisesti. Kannattanee olla lapun kirjoittajaan yhteydessä. Toisaalta on mahdollista, että tuosta on tullut se 72 päiväsakkoa kun kuitenkin tempauksesta on aiheutunut onnettomuus. Eli on aivan mahdollista, että luvut ovat vain väärinpäin. Sehän ei kertolaskun lopputulosta muuksi muuta, mutta kannattanee selvittää kuitenkin.

Suomessa ei saa edes rattijuopumuksesta vastaavia sakkoja, vaikka ajaisit kolmea liikenteenjakajaa päin kännissä.

Valita, ja sanot, että ei vastaa normaalipäiväsakkojen lukumäärää tuo 72, edes lähimainkaan. Veikkaan, että syyttäjä kohtuullistaa tuon ehkä 12-20 ps:sään. Kortin poisotolle et voi enää mitään.

Sanotaanko nyt vaikka näin, että itse sain pelkästä ylinopeudesta täydellisissä olosuhteissa 24 päiväsakkoa. Kortin hyllyttämisen lisäksi. Tämä kauniinsa kesäpäivänä kuivalla tiellä ja yksin liikenteessä. Taitaa kolhuilusta tulla hieman enemmän kuin 12-20. 72 toki kyllä kuulostaa kovalta omaankin korvaan, mutta limiittien rajoissa mennään. Parempi kai kuitenkin reilut sakot kuin ehdollista vankeutta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23:1)

Kännissä kun ajelee niin tulee yleensä ehdollista, se tiputtaa päiväsakkojen lukumäärää aika roimasti.

Mutta tosiaan siellä lapun takana on ohjeet miten voi hake muutosta. Viikko siinä on kuitenkin vain aikaa, eli ei kannata liian kauaa miettiä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23:1)

Ettei tossa nyt ole maksussa se jakajakin, jos se kerran vaurioitui?? Mulla ainakin tenttasivat että tuliko kaiteeseen vauriota, kun joskus sellaseen törmäsin, olisin joutunut maksamaan sen...

Tää kyssäri oli sit ihan Lehtosta, eli mutua...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23:1)

Ettei tossa nyt ole maksussa se jakajakin, jos se kerran vaurioitui?? Mulla ainakin tenttasivat että tuliko kaiteeseen vauriota, kun joskus sellaseen törmäsin, olisin joutunut maksamaan sen...

Tää kyssäri oli sit ihan Lehtosta, eli mutua...

Ei se noissa sakoissa voi olla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23:1)

Ei ole kuulemma tuossa summassa ne jakajien hinnat. Kaveri oli kysynyt sitä heti kyttiksellä, kun oli tota sakkolappua ollut hakemassa. Niistä tulee kuulemma vielä lasku erikseen... ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23:1)

Mulla tuli kolme - neljä vuotta sitten sakot reilusta ylinopeudesta.. Päiväsakon "hinta" oli 30e 30000e vuosituloilla.. ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23:1)

Kaveri sai juuri viime kuussa samanlaisesta tapauksesta 10 päiväsakkoa, yhden suuruus ei kyllä kymppiä enempää tainnut olla. Liukas keli, pimeää, kesärenkaat alla ja ojan kautta toisen auton kylkeen. Tekonimike oli sama, mutta kortti ei lähtenyt.

Itse taas ajoin vuosi-kaksi takaperin yksin kesäiltana tyhjällä maantiellä 190km/h@100-alueella, siitä sai 50 päiväsakkoa. Käräjien aikaan olin työtön, joten päiväsakon suuruus oli 6e, yhteensä siis 300e. Bonuksena tietysti 3.5kk kortti pois ja viiden vuoden koeaika vielä kaupanpäälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tazr

Vs: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23:1)

Mulla tuli kolme - neljä vuotta sitten sakot reilusta ylinopeudesta.. Päiväsakon "hinta" oli 30e 30000e vuosituloilla.. ::)

Voi että mitä mutuilua tää koko topicci.

Päiväsakon rahamäärä:

kuukausi nettotulot - 255e / 60 = yksi päiväsakko.

Esim. 1540e-255e:60=21euroa per päivä.

Tolpat maksaa sinun liikennevakuutuksesi, bonukset tippuu 20% ja asia on sillä pihvi. 72 päiväsakkoa ei ole minkään kriteereiden sisällä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Jos edessä olisi etuliite törkeä, olisi asia toinen. Jos joku haluaa tämän kiistää, niin kaivakaa poliisilta se sininen kirja jossa nämä päiväsakkojen lukumäärät ja liukumat on esitetty. Esim lakimies nokonz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23:1)

Mulla tuli kolme - neljä vuotta sitten sakot reilusta ylinopeudesta.. Päiväsakon "hinta" oli 30e 30000e vuosituloilla.. ::)

Voi että mitä mutuilua tää koko topicci.

Päiväsakon rahamäärä:

kuukausi nettotulot - 255e / 60 = yksi päiväsakko.

Esim. 1540e-255e:60=21euroa per päivä.

Tolpat maksaa sinun liikennevakuutuksesi, bonukset tippuu 20% ja asia on sillä pihvi. 72 päiväsakkoa ei ole minkään kriteereiden sisällä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Jos edessä olisi etuliite törkeä, olisi asia toinen. Jos joku haluaa tämän kiistää, niin kaivakaa poliisilta se sininen kirja jossa nämä päiväsakkojen lukumäärät ja liukumat on esitetty. Esim lakimies nokonz..

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23:1)

Mulla tuli kolme - neljä vuotta sitten sakot reilusta ylinopeudesta.. Päiväsakon "hinta" oli 30e 30000e vuosituloilla.. ::)

Voi että mitä mutuilua tää koko topicci.

Päiväsakon rahamäärä:

kuukausi nettotulot - 255e / 60 = yksi päiväsakko.

Esim. 1540e-255e:60=21euroa per päivä.

Tolpat maksaa sinun liikennevakuutuksesi, bonukset tippuu 20% ja asia on sillä pihvi. 72 päiväsakkoa ei ole minkään kriteereiden sisällä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Jos edessä olisi etuliite törkeä, olisi asia toinen. Jos joku haluaa tämän kiistää, niin kaivakaa poliisilta se sininen kirja jossa nämä päiväsakkojen lukumäärät ja liukumat on esitetty. Esim lakimies nokonz..

No joo pakko oli käydä tarkistamassa vanha sakkolappu, eli paskaa puhuin.. Päiväsakkojen määrä oli 30 ja yhden päiväsakon "hinta" ::) oli 18eeroa.. No ihan sama, ihanan kallista silti.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Tazr

Vs: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23:1)

Mulla tuli kolme - neljä vuotta sitten sakot reilusta ylinopeudesta.. Päiväsakon "hinta" oli 30e 30000e vuosituloilla.. ::)

Voi että mitä mutuilua tää koko topicci.

Päiväsakon rahamäärä:

kuukausi nettotulot - 255e / 60 = yksi päiväsakko.

Esim. 1540e-255e:60=21euroa per päivä.

Tolpat maksaa sinun liikennevakuutuksesi, bonukset tippuu 20% ja asia on sillä pihvi. 72 päiväsakkoa ei ole minkään kriteereiden sisällä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Jos edessä olisi etuliite törkeä, olisi asia toinen. Jos joku haluaa tämän kiistää, niin kaivakaa poliisilta se sininen kirja jossa nämä päiväsakkojen lukumäärät ja liukumat on esitetty. Esim lakimies nokonz..

No joo pakko oli käydä tarkistamassa vanha sakkolappu, eli paskaa puhuin.. Päiväsakkojen määrä oli 30 ja yhden päiväsakon "hinta" ::) oli 18eeroa.. No ihan sama, ihanan kallista silti.. ;)

Nettotulosi olivat 1335e kuussa edellisessä vahvistetussa verotuksessa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Liikenneturvallisuuden vaarantaminen (RL 23:1)

no raportoidaanpas nyt sitten tänne, kun saatin vihdoin ja viimein lopullinen päätös tuosta sakosta. Päiväsakkojen määrä oli oikein eli 6kpl ja kun summaksi korjattiin tuo oikea summa joka tässä tapauksessa on 6€, niin sakon loppusummaksi tuli siis kaikenkaikkiaan 36€... ;D

Se siitä ja sen pituudesta...

Kiitokset kaikille kommanneille...:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×