Jump to content
  • Announcements

• Teppo

Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
-Karppa-

Tietokoneen osto edessä.

Recommended Posts

Vs: Tietokoneen osto edessä.

Pakkohan se oli kokeilla tuollaista ssd-levyä. Vetivät Jimm:llä alta lipan 128GB, kun 69,90€.

http://www.jimms.fi/tuote/SV200S37A%2F128G

on vain harmittavan hidas kirjoitus ja lukunopeus verrattuna kilpailijoihinsa.. :-\

Samaa kovoa katselin itsekin. Onko noilla luku/kirjoitusnopeuksilla isompaa eroa kun emo ei kuitenkaan tue SATA III:sta?

Entä miten näitä SSD-kovoja vaivanneen kaatuiluongelman kanssa mahtaa olla? Ovatko jo saaneet korjattua sen?

Pakkohan se oli kokeilla tuollaista ssd-levyä. Vetivät Jimm:llä alta lipan 128GB, kun 69,90€.

on vain harmittavan hidas kirjoitus ja lukunopeus verrattuna kilpailijoihinsa.. :-\

Onko noilla luku/kirjoitusnopeuksilla isompaa eroa kun emo ei kuitenkaan tue SATA III:sta?

sataII kaistan leveys oli 300MB/s, eli tuon kovalevyn 190MB/s kirjoitusnopeus jäisi teoriassa pullonkaulaksi.

mun nyt on turha näistä muutenkaan mitään huudella, kun ei ssd levyä itsellä laisinkaan ole käytössä... eli käytännön kokemukset puuttuu. katsellut ja hankintalistalla kyllä on, mutta ajattelin investoida sitten kerrasta siihen parempaan.

Onko noilla luku/kirjoitusnopeuksilla isompaa eroa kun emo ei kuitenkaan tue SATA III:sta?

sataII kaistan leveys oli 300MB/s, eli tuon kovalevyn 190MB/s kirjoitusnopeus jäisi teoriassa pullonkaulaksi.

mun nyt on turha näistä muutenkaan mitään huudella, kun ei ssd levyä itsellä laisinkaan ole käytössä... eli käytännön kokemukset puuttuu. katsellut ja hankintalistalla kyllä on, mutta ajattelin investoida sitten kerrasta siihen parempaan.

Katsos vaan, jää jopa nykyisen kovon kyydistä kirjoitusnopeudessa 85Mb/s. Tämä tarjous vain osui niin mainioon kohtaan kun olin muutenkin juuri ajatellut päivittää käyttiskovon isompaan.

Entä miten näitä SSD-kovoja vaivanneen kaatuiluongelman kanssa mahtaa olla? Ovatko jo saaneet korjattua sen?

Oman ssd sandybridge monsterikoneen vein juuri takuuhuoltoon kun kaatuilee kokoajan, ei mitään havaintoa tosin missä vika. :)

Nonniin, ennenkuin alan turaamaan niin ajattelin kysästä täältä jos joku varmistaisi tekotapani oikeaksi mitä olen tekemässä.

Tämä kone joka mulla on, on Acerin valmispaketti pöytäkone johon olen vaihtanut näyttiksen ja virtalähteen parempiin.

Nyt mulla on tossa toinen kone joka kasattu high end osista, mutta siinä ei ole kovalevyä.

Mitä haluaisin tehdä, on siis, että kun tuossa koneessa jonka sain, on parempi prossu ja emolevy jotka minua kiinnostaa, niin haluaisin vaihtaa tästä Acerin koneesta siihen virtalähteen, näyttiksen ja kovalevyn.

Näin ollen mulla ois parempi prossu ja emo. No mitäs sit? Toimiiko kone sit normaalisti, tarvitsenko poistaa/hakea jotain ajureita uusiksi? Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon?

Se toimii joo jos päivität ajurit. Mutta ehdottomasti parhaan lopputuloksen saat, kun asennat Windowsin kokonaan uusiksi.

Se toimii joo jos päivität ajurit. Mutta ehdottomasti parhaan lopputuloksen saat, kun asennat Windowsin kokonaan uusiksi.

Tässäpä se ongelma onkin, kun valmispakettikoneenmukana ei tule Windows(7) asennus CD:tä.

Ja mitä ajureita mun sit tarttee päivittää? Vai osaako kone alkaa päivittämään niitä itse?

Tässäpä se ongelma onkin, kun valmispakettikoneenmukana ei tule Windows(7) asennus CD:tä.

Ja mitä ajureita mun sit tarttee päivittää? Vai osaako kone alkaa päivittämään niitä itse?

Lataat win7 ja polta levylle, cd-key on varmaan tarrassa sun keskusyksikön takaosassa/päällä.

Lataat win7 ja polta levylle, cd-key on varmaan tarrassa sun keskusyksikön takaosassa/päällä.

Miksi windows uudelleen asennus?

Sit katoaa kaikki ohjelmat (vai katoaako?) ja pitäisi alkaa asentelee uusiks, huh mikä urakka ois.. Alan nyt turaamaan ja pitää katsoa toi jos sielä on olemassa cd-key jossain tarrassa (epäilen).

Miksi windows uudelleen asennus?

Sit katoaa kaikki ohjelmat (vai katoaako?) ja pitäisi alkaa asentelee uusiks, huh mikä urakka ois.. Alan nyt turaamaan ja pitää katsoa toi jos sielä on olemassa cd-key jossain tarrassa (epäilen).

Ei taida windows toimia ilman uudelleenasennusta. Ainakaan itellä ei toiminu kun vaihoin läppäreiden kovoja keskenään.

Toimii se...hommasin kokonaan uuden koneen nyt kesällä ja vanhasta koneesta vaan kovalevy uuteen jossa oli jo pari vuotta vanha win7 asennus. Ajurit tietty menee uusiksi ja vanhat kannattaakin poistaa ensin.

Useammassa koneessa vaihdettu osat ja päivitetty vaan ajurit. Uudelleenasennus on aina hyvä hetki puhdistaa konetta. Toimii taas mukavan nopeesti sen jälkeen. Itte yritän kerran vuodessa tehdä sen urakan.

Noniin täällä sitä kirjotellaan megapixeli resolla :D Näin alkuun heitin vaan ton oman kovon tohon koneesee ja kokeilin et starttaako, starttashan toi ja kaikki näyttää niiin suurelta :D Mitäs vanhoja ajureita mun nyt kannattaa poistaa? Vaihan myöhemmin tähän vielä powerin ja HD6870 näyttiksen.

Ei ollu mitää tietoo tän koneen prossusta ja emosta, nyt selvis että prossu on ainakin AMD Phenom II X4 940. Eli onko tää nyt sit hyvä? Kone vuodelta 2009 kuitenkin. Vanha prossu oli joku AMD Athlon X2 240.. Emolevy näyttäs olevan ASUS M3N78 Pro. Ei kerro mulle mitään mut jos joku osais vähän valistaa.

EDIT: Löyty se win7 product key vai serial key mikälie, koneen kyljestä, oli pieni tarra siin.

Vituixhan tääkin nyt sit meni kun vaihdoin paremman virtalähteen ja HD6870 näyttiksen. Käynnistin koneen, näytössä luki No hdmi signal ja näyttiksen tuuletin huutaa täysillä ja mitään muuta ei tapahdu. Otin näyttiksen pois ja laitoin koneen oman näyttiksen (GT9400?) takasin, tuli että boot disc drive failure tai jotain näyttöön, niin mietin et hajosko kovalevy.. Menin sit biosiin ja siellä olikin masteriks valittuna jostain syystä mun ulkonen kovo, no vaihto tohon sisäiseen, kone käynistyy ja menee Windowsiin, kaikki näyttää normaalilta, tulee vaan joku valitus näyttiksen ajureista, MUTTA hiiri ja näppis ei toimi. Valot kyllä palaa mut mitään ei tapahu. Vaihellu usb paikkoja ja kikkailu mut ei niin ei. Helppo tossa nyt sit alkaa vanhoja ajureita poistaa kun ajattelin ettei se parempi näyttis toimi sen takia kun siellä koneella on nyt niitä näitä ajureita, et oisin poistanu ne ja sit kokeilu uudestaan. Varmistin myös et väylä on pci-e ja pitäs tukee 2.0.

Seuraavaks mitä teen, lataan tällä läppiksellä Windows 7 ja asennan sen uusiks kun tajusin et mullahan toi sisäinen kovo on jaettu et C asemalla vaan itse Win7 ja D asemalla sit muuta sekä ulkoisella muuta roinaa, niin alustan vaan C:n ja Win7 siihen ja tadaa. Mut silti ihmetyttää miksei se menny tolla HD6870 Windowsiin vaan huuti kurkkusuorana näyttöpimeenä..? Sitten kun oon imuttanu Win7, en voi polttaa sitä levylle kun tässä ei ole polttavaa asemaa, voin siirtää .iso tiedoston tikulle, mutta täytyykö mun hommata tähän vielä Nero että sit poltan sen tiedoston siihen tikulle? You know, who nows..

Vituixhan tääkin nyt sit meni kun vaihdoin paremman virtalähteen ja HD6870 näyttiksen. Käynnistin koneen, näytössä luki No hdmi signal ja näyttiksen tuuletin huutaa täysillä ja mitään muuta ei tapahdu. Otin näyttiksen pois ja laitoin koneen oman näyttiksen (GT9400?) takasin, tuli että boot disc drive failure tai jotain näyttöön, niin mietin et hajosko kovalevy.. Menin sit biosiin ja siellä olikin masteriks valittuna jostain syystä mun ulkonen kovo, no vaihto tohon sisäiseen, kone käynistyy ja menee Windowsiin, kaikki näyttää normaalilta, tulee vaan joku valitus näyttiksen ajureista, MUTTA hiiri ja näppis ei toimi. Valot kyllä palaa mut mitään ei tapahu. Vaihellu usb paikkoja ja kikkailu mut ei niin ei. Helppo tossa nyt sit alkaa vanhoja ajureita poistaa kun ajattelin ettei se parempi näyttis toimi sen takia kun siellä koneella on nyt niitä näitä ajureita, et oisin poistanu ne ja sit kokeilu uudestaan. Varmistin myös et väylä on pci-e ja pitäs tukee 2.0.

Seuraavaks mitä teen, lataan tällä läppiksellä Windows 7 ja asennan sen uusiks kun tajusin et mullahan toi sisäinen kovo on jaettu et C asemalla vaan itse Win7 ja D asemalla sit muuta sekä ulkoisella muuta roinaa, niin alustan vaan C:n ja Win7 siihen ja tadaa. Mut silti ihmetyttää miksei se menny tolla HD6870 Windowsiin vaan huuti kurkkusuorana näyttöpimeenä..? Sitten kun oon imuttanu Win7, en voi polttaa sitä levylle kun tässä ei ole polttavaa asemaa, voin siirtää .iso tiedoston tikulle, mutta täytyykö mun hommata tähän vielä Nero että sit poltan sen tiedoston siihen tikulle? You know, who nows..

USB-tikusta pitää tehä boottaava ja sit esim jollain image-ohjelmalla (Daemontools esim) "luet" ne tiedostot sille tikulle. Mut ite joskus ajatellu et boottaavan tikun teko ois jees ja se on sit jääny sen vaikeuden takia veks. Helmpompi homma ois varmast polttaa esim jonku kaverin koneella tuo .iso tiedosto levylle tai sit hankkia jostain USB DVD-asema... Voihan toki tuota boottaavaa tikkua kokeilla, kunhan on vaa tarpeeks iso tikku WIN7 tais tarvita ainaki 4Gigan tikun ellei 8GB (riippuen riisuuko asennuksesta jotain veks).

EDIT: Tuleeko näyttiksestä kuvaa mistään liittimestä ulos (onhan tos 2x DVI ja 2x DisplayPort, eli tuleeko esim DVI:stä ulos mitää)?

Yks kysymys on kans se et onko näyttis emon kanssa yhteensopiva (näyttis on PCI-e 2.1 ja emo PCI-e 2.0) Onhan kaikki johot kiinni? Yleensä nuissa on lisävirtaliitin... Ja tietty et minkä kokoin poweri ettei siitä vaan ahista... Powerista ei aina kannata tuijotella pelkästään watteja vaan myös linjojen amppeereita. Kiitos ja näkemiin.

USB-tikusta pitää tehä boottaava ja sit esim jollain image-ohjelmalla (Daemontools esim) "luet" ne tiedostot sille tikulle. Mut ite joskus ajatellu et boottaavan tikun teko ois jees ja se on sit jääny sen vaikeuden takia veks. Helmpompi homma ois varmast polttaa esim jonku kaverin koneella tuo .iso tiedosto levylle tai sit hankkia jostain USB DVD-asema... Voihan toki tuota boottaavaa tikkua kokeilla, kunhan on vaa tarpeeks iso tikku WIN7 tais tarvita ainaki 4Gigan tikun ellei 8GB (riippuen riisuuko asennuksesta jotain veks).

EDIT: Tuleeko näyttiksestä kuvaa mistään liittimestä ulos (onhan tos 2x DVI ja 2x DisplayPort, eli tuleeko esim DVI:stä ulos mitää)?

Yks kysymys on kans se et onko näyttis emon kanssa yhteensopiva (näyttis on PCI-e 2.1 ja emo PCI-e 2.0) Onhan kaikki johot kiinni? Yleensä nuissa on lisävirtaliitin... Ja tietty et minkä kokoin poweri ettei siitä vaan ahista... Powerista ei aina kannata tuijotella pelkästään watteja vaan myös linjojen amppeereita. Kiitos ja näkemiin.

Niinhän siinä kävi että jonkin ajan tuskailun jälkeen en saanu tikulle .iso tiedostoa mount&burn idealla, koska monet ohjelmat vaan haluaa että se tiedosto poltetaan cd:lle eikä vaihtoehtona ole että "polttais" tikulle. Täytyy nyt sit joskus kun jonnekki pääsis niin poltatuttaa .iso tiedosta cd:lle. Alle 4gigaa oli tuo Win7 ja 8gigan tikku löytyy.

Näyttiksestä, että siinä ei oo ku hdmi ja sit kaks sellasta mini?hdmi liitäntää. Jos näyttis on PCI-e 2.1 niin sit siinä voi olla ongelma, koska tuo emo ei tue kuin 2.0. Kaikki johdot on kiinni, näyttikseen saa kaks lisävirtajohtoa. Poweri on sama Corsair 650w joka toimi edellisessäkin setupissa, vain eri prossun ja emon kanssa. Eli poweri ei ahdista. Kiitos ja kuulemiin.

Mut ite joskus ajatellu et boottaavan tikun teko ois jees ja se on sit jääny sen vaikeuden takia veks.

Häh? ???

http://www.microsoftstore.com/store/msstore/html/pbPage.Help_Win7_usbdvd_dwnTool

Valkkaat .ison, valkkaat tikun ja homma on valmis. On toi nyt paljon helpompaa, ku joku levyn polttelu.

Aiemmin ku nuita katellu ni vaatin komentosarjan kanssa kikkailua ynnä muuta hauskaa kuten tässä: http://www.intowindows.com/bootable-usb/

Mut helpottaahan moinen ohjelma ihan varmast meit jolla kaks vasent kättä.

Mut ite joskus ajatellu et boottaavan tikun teko ois jees ja se on sit jääny sen vaikeuden takia veks.

Häh? ???

http://www.microsoftstore.com/store/msstore/html/pbPage.Help_Win7_usbdvd_dwnTool

Valkkaat .ison, valkkaat tikun ja homma on valmis. On toi nyt paljon helpompaa, ku joku levyn polttelu.

Aiemmin ku nuita katellu ni vaatin komentosarjan kanssa kikkailua ynnä muuta hauskaa kuten tässä: http://www.intowindows.com/bootable-usb/

Mut helpottaahan moinen ohjelma ihan varmast meit jolla kaks vasent kättä.

No toi Microsoftin oma softa tuli W7 julkasun aikoihin joskus 2009. Mut eihän kunnon nörtit sitä voi käyttää, koska Microsoft on paha tai jotain. ;D

Oon mäkin XP:tä asennellu tollasella sun linkkaamalla tyylillä tikulta, mut ei siihen kyllä enää seiskan kanssa oo ollu tarvetta..

Nyt on Windowkset asenneltu ja tulipa vielä englanninkielinen mutta onneks Vistalizer ohjelma auttoi saamaan suomenkielen.

Suurin osa ohjelmistakin asennettu ja päätin kokeilla nyt tota HD6870 tohon, mutta tuloksetta. Näyttis alkaa huutamaan vaan ja ruudussa lukee no hdmi signal.

Vaihto takaisin orkkis näyttikseen, ja tulee disc boot failure kun käynistää koneen. Biosiin>> jostain syystä vaihtanu master asemaks ulkosen, ja tekee tän joka kerta, kun kokeilen vaihtaa näyttistä.

Eli mikä tässä nyt maksaa? Emo on Asus M3N78 PRO ja näyttis Club Radeon HD6870. Poweri 650w Corsair ja muistia 8GB (DDR2).

Everest kertoo emolevystä seuraavaa eli laajennuskannat: 3 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, niin eihän se nyt oo tosta kiinni? Netistä löysin että tukee PCI-E 2.0.

Apuaa, todella ärsyttävää kun nyt kun mulla ois parempi prossu, niin näyttiksen kannalta mentiin vaan takasin kivikaudelle (NVIDIA GeForce 9400GT).

Löytyykö mitään simppeliä Norttonin Ghost:n tapaista ilmaisohjelmaa millä voisi ottaa vanhasta sata levystä kopion uudelle ssd-levylle? Kovon mukana ei tullutkaan tuota cloonaus-softaa ja haluaisin vanhasta suoran kopion.

Onkohan tuosta apua: http://muropaketti.com/artikkelit/ssd-asemat/opas-nain-otat-ssd-aseman-kayttoon,1

Clonezilla siis.

Ei ollut tuosta clonezillasta apua, vaikka drg heitti hyvän vinkin Ongelmaksi muodostuu, että lähdelevy on 200Gb ja SSD-levy 128Gb. Kun kohde levyn pitäisi olla isompi. Tuosta 200Gb:n levystä ei ole, kuin 60Gb käytössä eli ssd-levyn koko ei käy pieneksi. Onko muuta ohjelmaa tarjota vaihtoehdoksi tai muuta ratkaisua?

Löytyykö mitään simppeliä Norttonin Ghost:n tapaista ilmaisohjelmaa millä voisi ottaa vanhasta sata levystä kopion uudelle ssd-levylle? Kovon mukana ei tullutkaan tuota cloonaus-softaa ja haluaisin vanhasta suoran kopion.

Onkohan tuosta apua: http://muropaketti.com/artikkelit/ssd-asemat/opas-nain-otat-ssd-aseman-kayttoon,1

Clonezilla siis.

Ei ollut tuosta clonezillasta apua, vaikka drg heitti hyvän vinkin Ongelmaksi muodostuu, että lähdelevy on 200Gb ja SSD-levy 128Gb. Kun kohde levyn pitäisi olla isompi. Tuosta 200Gb:n levystä ei ole, kuin 60Gb käytössä eli ssd-levyn koko ei käy pieneksi. Onko muuta ohjelmaa tarjota vaihtoehdoksi tai muuta ratkaisua?

Muistaakseni ainakin Partition Magicilla sai osioitua tai muokattua osioita jo käytössä olevalla kovalevyllä ilman että data vaaraantuu. Tuolla saisit tehtyä pienemmän lähdelevyn.

Nyt on Windowkset asenneltu ja tulipa vielä englanninkielinen mutta onneks Vistalizer ohjelma auttoi saamaan suomenkielen.

Suurin osa ohjelmistakin asennettu ja päätin kokeilla nyt tota HD6870 tohon, mutta tuloksetta. Näyttis alkaa huutamaan vaan ja ruudussa lukee no hdmi signal.

Vaihto takaisin orkkis näyttikseen, ja tulee disc boot failure kun käynistää koneen. Biosiin>> jostain syystä vaihtanu master asemaks ulkosen, ja tekee tän joka kerta, kun kokeilen vaihtaa näyttistä.

Eli mikä tässä nyt maksaa? Emo on Asus M3N78 PRO ja näyttis Club Radeon HD6870. Poweri 650w Corsair ja muistia 8GB (DDR2).

Everest kertoo emolevystä seuraavaa eli laajennuskannat: 3 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, niin eihän se nyt oo tosta kiinni? Netistä löysin että tukee PCI-E 2.0.

Apuaa, todella ärsyttävää kun nyt kun mulla ois parempi prossu, niin näyttiksen kannalta mentiin vaan takasin kivikaudelle (NVIDIA GeForce 9400GT).

Näyttäis et muillaki ollu ongelmia ton emon/kortti perheen kanssa:

http://www.tomshardware.co.uk/forum/355908-15-pcie-6850-pcie-m3n78-mobo (näyttis eri, mut samaa sarjaa eli ei varmaan kovin kaukaa haettua)

http://www.sapphireforum.com/showthread.php?26601-Need-help-with-my-Radeon-6870-installation!!!-Please-help-me-out!

http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-170/amd_radeon_asus_6850_hd-928995/

Auttaiskohan bios:n päivitys? Jostain noista linkeistä oli maininta et vois vaatia päivityksen jotta tunnistais kortin... Teidä sitte

Näyttäis et muillaki ollu ongelmia ton emon/kortti perheen kanssa:

http://www.tomshardware.co.uk/forum/355908-15-pcie-6850-pcie-m3n78-mobo (näyttis eri, mut samaa sarjaa eli ei varmaan kovin kaukaa haettua)

http://www.sapphireforum.com/showthread.php?26601-Need-help-with-my-Radeon-6870-installation!!!-Please-help-me-out!

http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-170/amd_radeon_asus_6850_hd-928995/

Auttaiskohan bios:n päivitys? Jostain noista linkeistä oli maininta et vois vaatia päivityksen jotta tunnistais kortin... Teidä sitte

Ei noista kauheesti ollu apua, mutta pitää kokeilla tosta yhestä linkistä tällasta.

Unistalled all AMD software (had to repair it before uninstal), reboot, removed card, reboot, ran driver sweeper, reboot, installed card, reboot, installed AMD Catalyst and all is well now finally - thanks for the help! :-)

Josko tämä nyt olis lähinnä sitä aihetta mistä haluan kysyä.

Eli pitäs hommata sisäinen kovalevy tietokoneeseen ku ei ole ku tuo ulkoinen kovo. Varmaan 500-1000 giganen riittäisi. Nuista kovalevyistä on vain niin kauhian suuri tarjonta että en oikein osaa valita. Eli onko nuilla juurikaan paljoa eroa toisiinsa? Ku hintaeroja kuitenkin löytyy paljon. Kokemuksia? Ehdotuksia?