Jump to content
  • Announcements

    • Teppo

      Datsun Nissan Sports Cars of Finland ry:n tietosuojakäytäntö   05/24/18

      General Data Protection Regulation, eli GDPR, on EU:n uusi tietosuoja-asetus EU:n ja EEC:n sisällä. Asetus korvaa ja yhtenäistää eri maiden nykyiset säännöt ja määrittelee, miten henkilötietoja saa käsitellä EU:ssa Tämä tietosuojakäytäntö käsittelee Datsun Nissan Sportscars of Finland ry:n (jäljempänä DNSF) sinusta tallentamia tietoja ja sitä mihin niitä käytetään. Tämä tietosuojakäytäntö koskee seuraavia osia:
      -    DNSF foorumi (https://www.dnsf.org/forums/)
      -    DNSF jäsenrekisteri
      -    DNSF Store (https://www.dnsf.org/store/)
      -    DNSF ry:n tapahtumia
      Lisätietoja DNSF ry:n tietosuojakäytännöstä voit pyytää sähköpostilla: admin@dnsf.org   Rekisterin pitäjä
      DNSF Ry
      Sirkkalankatu 27 B 41
      20700 Turku   Kerätyt tiedot
      DNSF:n tallentamat tiedot ovat peräisin käyttäjiltä itseltään.
      DNSF ei kerää tietoa muista lähteistä, kuin käyttäjiltä itseltään, eikä tee sitä ilman käyttäjän itsensä suostumusta. Tietoa tallennetaan seuraavasti: - Foorumin käyttäjäkanta
      Foorumille rekisteröityessä jokainen antaa haluamansa yhteystiedot - Jäsenrekisteri
      DNSF:n jäseneksi haluava täyttää itse jäsentietolomakkeen (https://secure.tietotoimisto.fi/ws/dnsf/), jossa kysytään seuraavat tiedot: nimimerkki keskustelualueelle, etunimi, sukunimi, syntymäaika (vapaaehtoinen), katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maakunta (vapaaehtoinen), puhelin (vapaaehtoinen), sähköposti, suosittelija (vapaaehtoinen), auton merkki ja malli, vuosimalli (vapaaehtoinen), rekisterinumero (vapaaehtoinen) - DNSF Store -jäsentuotekauppa
      Tilauksen yhteydessä kysytään seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, laskutusosoite, puhelinnumero - DNSF ry:n tapahtumat
      DNSF ry:n tapahtumissa sinulta saatetaan kysyä tunnistetietoja, jotta voimme varmistaa jäsenyytesi voimassaolon   Tietojen käyttö ja jakaminen
      DNSF käsittelee henkilötietojasi jäsenyytesi hoitamiseen ja hallinnointiin.
      DNSF:n yhteistyökumppanina toimii Tietotoimisto (https://www.tietotoimisto.fi/) , joka on toimittanut jäsenrekisterin. Tietotoimiston rekisteriselosteen löytää heidän sivuiltaan. DNSF:n jäsenistön nimi- ja yhteystietoja käytetään jäsenrekisterin hallintaan, jäsenlehtien ja muiden osoitteistojen hallintaan sekä jäsenmaksulaskutukseen, muuhun jäsenlaskutuksen, kokouskutsujen lähetykseen sekä jäsenreskontran hallintaan.  DNSF ei jaa tietojasi ulkopuolisille tahoille, ellei kyseessä ole Suomen lakiin perustuva vaade viranomaisen taholta.
      Henkilötiedot säilytetään luottamuksellisina. Tietoliikenne on SSL-suojattua. Tietokannoista otetaan kerran vuorokaudessa varakopiot erillisessä tilassa sijaitsevaan laitteistoon.
      Palvelussa käytetään yleisesti hyväksyttyjä tietoturvaratkaisuja.   Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle
      Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.   Tietojen suojaaminen
      Kaikkia henkilötietoja käsitellään luottamuksellisesti.
      Henkilötietojen käsittelijät löydät DNSF:n sivustolta osoitteesta: https://www.dnsf.org/staff/ -kohdasta DNSF ry:n hallitus.   Tietojen säilytys
      DNSF säilyttää antamasi tiedot toistaiseksi kunnes pyydät itse niiden poistamista.   Tarkastusoikeus
      Jokaisella on oikeus tarkastaa DNSF:n hänestä talletetut tiedot. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org   Oikeus vaatia tiedon korjaamista tai poistoa
      Jokaisella on oikeus vaatia DNSF:n tiedoissa olevan virheellisen tiedon korjaamista tai poistoa. Pyyntö tästä voidaan lähettää sähköpostitse osoitteeseen admin@dnsf.org
      Tietojen poisto/korjaus/tarkistus DNSF-foorumilta:
      -    Lähetä sähköpostia osoitteeseen admin@dnsf.org ja ilmoita mitä haluat tietojesi suhteen (poisto/korjaus/tarkistus).
      -    Foorumilta voi poistaa pelkän käyttäjätilin tai käyttäjätilin ja kaikki lähettämäsi viestit.
      -    Muiden foorumikirjoittajien viittauksia rekisteröidyn viesteihin ei voida aukottomasti poistaa.
      -    Muualle muiden toimesta kopioituja foorumille kirjoittamiasi viestejä ei voida poistaa ja/tai jäljittää   Muut henkilötietojen käsittelyyn liittyvät oikeudet
      Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus tietosuojaviranomaiselle, jos henkilötietoja on käsitelty asiattomasti.
Sign in to follow this  
jonipeippo

RB26DETT öljynpaineet kuntoon

Recommended Posts

Kyllä olen katsonut tarkkaan, mulla on ollut öljynpaineanturit, vakiopaikalla, lohkossa, turbonöljynlähdössä ja suodatinsiirtojalassa ja näitä paineita katsottu kahdella mittarilla joissa kummassakin kytkin että voi katsoa samasta mittarista kahta eri painetta eli olen ottanut tämän melko tosissaan joskus koska tavoitteena oli rakentaa rb26 motti jolla voi pyöritellä neliveto päällä niin kauan kuin haluaa pelkäämättä laakerivauriota tai ajella radalla huolehtimatta mistään öljyhäiriöistä ja siinä onnistuin!

Lue lisää getarista joka tulee tässä kuussa.

Ja mulla ainakaan ei eläissään oo haukannu ilmaa kiihdytyksissä koska tomein täydellinen alakerta kaikkineen modeineen päivineen ja öljynkiertoon liittyvät parannukset tehty.

HUHHUH 20w öljyä ja 1.6 motti, ei koskaan saisi tehdä tuota virhettä varsinkin kun asutaan suomessa, ei kumma että tuli laakerivauroita.

Kuten vielä kerran sanon että rb26 motti, oli vakio tai viritetty niin 10w60 öljy ei ole kaukana siitä oikeasta öljystä mitä kannattaa käyttää KESÄISIN, talvella 5w koska on ohuempaa ja säästää kylmäkäynnistyksissä mutta rb26 käy sen verran lämpimänä sisäisesti että se öljyn loppunumero saa olla vähintään 50 eli talvella 5w50 ja kesällä 10w60.

eli sulla siis sähköiset öljykellot vai mekaaniset?

ja toi öljyn 20w on winter eli kylmän pään arvo, rataa ajettiin kesällä lämpimässä. ei öljyn viskositeetti ole kiinni moottorin koosta, nykyään ajetaan kuorma autoja 5w-30 öljyllä (olen töissä tällä alalla) ja määrittele tarkemmin rb26 käy sisäisesti kuumempana?

Edited by Artsi-e

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei thuuninki-jäbä, ku sä tääl huutelet, että "10w-60 on ainoo öljy" rb26dettiin, niin miten selität sitten valmistajan öljynsuosituksen. Joka siis on 7.5w-30 sg-grade? Ihan näin mielenkiinnosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi pojat!On aika protouhua,jos laittaa sähköohjattuja 3/2 vaihtoventtiilejä,että saa mitatattua mekaanisella mittarilla kahdesta eri paikasta katkaisijan kautta.Respect!!Jos taas luottaa sähkökelloihin,niin lähinnä tämä homma huvittaa..mut luetaan siitä getarista!:) Viimeiseen kolmeen moottoriin,mitä täs kuukauden sisällä meillä on tehty,on laitettu mekaaninen mittari,kun ne sähköset on niin kovin hitaita,ja varsinkin positiivisia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Turhapa tätä on jatkaa koska erinlailla rakennettuun moottoriin voi tarvia erilaisen öljyn. Vielä siitä nascaaristakin sen verran että onhan noilla kuljettajilla paljon öljysponsseja niin nekin sattuvat käyttään sitä sun tätä öljyä mutta pikasella googletuksella ensimmäinen mikä tuli vastaan oli että käyttävät vain 15w50 öljyjä...

!

Jos jollain kilpakuljettajalla on öljy-yhtiö sponsorina ei se välttämättä tarkoita sitä että kilpa-autoon laitettaisiin sponsorin valmistamaa öljyä.

Jos kuski sanoo käyttävänsä jotain öljyä ei se välttämättä tarkoita sitä että moottoriin laitettaisiin kyseistä öljyä.

Jos mekaanikot kaatavat moottoriin öljyä jonkun öljy-yhtiön kannusta ei se välttämättä tarkoita että öljy olisi kyseisestä yhtiöstä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hei thuuninki-jäbä, ku sä tääl huutelet, että "10w-60 on ainoo öljy" rb26dettiin, niin miten selität sitten valmistajan öljynsuosituksen. Joka siis on 7.5w-30 sg-grade? Ihan näin mielenkiinnosta.

Ei sitä tarvi mitenkään selittää, toimii tuo moottori huonommallakin öljyllä, en oo koskaan väittäny etteikö toimis valmistajan mainitsemalla öljyllä. Valmistaja ei oo vissiin vaan tajunnu että voi olla olemassa esim valvoline vr1 10w60 öljyä vuonna 1990 vai olikohan...

- - - Päivitetty - - -

Voi pojat!On aika protouhua,jos laittaa sähköohjattuja 3/2 vaihtoventtiilejä,että saa mitatattua mekaanisella mittarilla kahdesta eri paikasta katkaisijan kautta.Respect!!Jos taas luottaa sähkökelloihin,niin lähinnä tämä homma huvittaa..mut luetaan siitä getarista!:) Viimeiseen kolmeen moottoriin,mitä täs kuukauden sisällä meillä on tehty,on laitettu mekaaninen mittari,kun ne sähköset on niin kovin hitaita,ja varsinkin positiivisia.

Yksi mekaaninen mittari ollut lohkossa, muut sähköjohdot omaavia antureita ollu. Ei sitä juttua pelkästään rb26:en öljykierrosta oo sit tehty mutta siitä ilmenee miten moottori on rakennettu ja siinä kun tuli keskityttyä juuri tuohon öljyongelmaan mitä näissä moottoreissa on ja se päällimmäisin ongelmahan on siinä liian ohuessa öljypumpun vedossa ja loiskelevyissä öljypohjassa. ei öljyssä mitä käytetään.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Valmistaja ei oo vissiin vaan tajunnu että voi olla olemassa esim valvoline vr1 10w60 öljyä vuonna 1990 vai olikohan...

Viiskymppiset ölpät tuli joskus 70-luvulla, kuuskymppiset tais mennä 80-luvun alkupuolelle. Tai ainakin Castrolilla, ennoo varma onko muilla ollu oleellisesti aiemminkin.

Se jääköön jokasen omaan harkintaan onko 2010-luvun tuunari viisaampi ku 1990-luvun autonvalmistaja. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt kun thuuning on tutkinut asian niin mikä se paljon puhuttu ongelma rb26 sitten on? Ja miten se ongelma on todettu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nyt kun thuuning on tutkinut asian niin mikä se paljon puhuttu ongelma rb26 sitten on? Ja miten se ongelma on todettu?

Thuuning ilmoitti aiemmassa viestissään että vika on liian kapeassa öljypumpun vedossa sekä loiskelevyissä. Täytyypä vissiin oikein ostaa tuo seuraava minulla on spoileri lehti ja lukea tuo juttu, jotenkin kuvittelen siellä lukevan että pitää vaihtaa leveämpi öljypumpun veto kuten on r33 ja r34 kampuroissa ja tomei loiskelevyt vakioöljypohjaan. Hohoo.. Ja tuohon öljyasiaan niin saa olla reilumpi 100 astetta öljynlämmöt että 10w60 lisäainestus toimii, ei pitäis käyttää tollasia öljyjä jos on öljynjäähdytin ja lämmöt pysyy 75-80 asteessa.

Edited by tuokki

Share this post


Link to post
Share on other sites

nyt kun on paljon pohdittu yhdessä öljy asioita niin tietääkö kukaan mikä muu asia rikkoo laakereita, jos oletetaan että paine+öljyn laatu on kohdallaa? vastaan myöhemmin oman näkemyksen asiasta. tälläinen juttu on käynyt kaveripiirissä kahdelle viime kesänä, toinen jonipeipon r32gtr ja toinen fia gt3 corvette ls7 moottorissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thuuning ilmoitti aiemmassa viestissään että vika on liian kapeassa öljypumpun vedossa sekä loiskelevyissä. Täytyypä vissiin oikein ostaa tuo seuraava minulla on spoileri lehti ja lukea tuo juttu, jotenkin kuvittelen siellä lukevan että pitää vaihtaa leveämpi öljypumpun veto kuten on r33 ja r34 kampuroissa ja tomei loiskelevyt vakioöljypohjaan. Hohoo.. Ja tuohon öljyasiaan niin saa olla reilumpi 100 astetta öljynlämmöt että 10w60 lisäainestus toimii, ei pitäis käyttää tollasia öljyjä jos on öljynjäähdytin ja lämmöt pysyy 75-80 asteessa.

Kysäistäänpä nyt kun osuu lähelle;

Mikä olis katuautossa hyvä öljynlämpötila? Itsellä ei ole, kuin halpis autogaugen mittari ja anturi suodattimen ryöstölaipassa, mutta öljynlämmöt nousee n. 100 asteeseen. Siitä ylemmäs ei juuri. RB25DET tosin. 5W40 oon nyt käyttäny.

Tätä on mielenkiintosta seurata 8)

Edited by thebe

Share this post


Link to post
Share on other sites

nyt kun on paljon pohdittu yhdessä öljy asioita niin tietääkö kukaan mikä muu asia rikkoo laakereita, jos oletetaan että paine+öljyn laatu on kohdallaa? vastaan myöhemmin oman näkemyksen asiasta. tälläinen juttu on käynyt kaveripiirissä kahdelle viime kesänä, toinen jonipeipon r32gtr ja toinen fia gt3 corvette ls7 moottorissa.
Yks koneistaja setä sano että laakerivälys liian tiukka, ja korkeilla kierroksilla ei kerkee öljyvaihtumaan tarpeeksi nopeasti. Näin ca18det koneissa, tätä yritettiin kompeisoida tekemällä pieniura kankeen jotta öljypääsisi vaihtumaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thuuning ilmoitti aiemmassa viestissään että vika on liian kapeassa öljypumpun vedossa sekä loiskelevyissä. Täytyypä vissiin oikein ostaa tuo seuraava minulla on spoileri lehti ja lukea tuo juttu, jotenkin kuvittelen siellä lukevan että pitää vaihtaa leveämpi öljypumpun veto kuten on r33 ja r34 kampuroissa ja tomei loiskelevyt vakioöljypohjaan. Hohoo.. Ja tuohon öljyasiaan niin saa olla reilumpi 100 astetta öljynlämmöt että 10w60 lisäainestus toimii, ei pitäis käyttää tollasia öljyjä jos on öljynjäähdytin ja lämmöt pysyy 75-80 asteessa.

Voin kertoa että turhaan ostat sen lehden jos noita asioita lähdet sieltä etsimään, siellä ei käsketä eikä pyydetä eikä edes ohjata ketään rakentamaan millään lailla, siinä on vaan minun omista rakennuksista ja kokemuksista kuinka saada pommin varma rb26 jolla voi ajaa radalla rauhassa.

Kyllä siihen hommaan kuuluu leveämpi öljypumpun veto, oikeat välykset öljypumpun rattaissa, kyllä kuuluu myös tomein loiskelevyt, erinlainen öljyn imusuppilo, erinlainen jousi öljypumpun paineventtiilille, kuristimia lohkoon öljynkiertoon, oikeille laakerivälyksille, mäntien öljyurille, mäntien öljyruiskuille jne.

Ja ei tarvitse oikein rakennettuna vedellä mitään lähtöjä kannen takaa öljypohjaan tai vastaavia.

Jokainen käyttää mitä öljyjä haluaa, itse kerroin oman mielipiteen ja en lähde sitä sen enempää kenellekkään tuputtaan.

Siinä samalla kun Hohottelet niin kerro toki enemmän tästä rb26 rakennuksesta ja öljynkiertoon liittyvistä ongelmista, kuuntelen mielellään...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yks koneistaja setä sano että laakerivälys liian tiukka, ja korkeilla kierroksilla ei kerkee öljyvaihtumaan tarpeeksi nopeasti. Näin ca18det koneissa, tätä yritettiin kompeisoida tekemällä pieniura kankeen jotta öljypääsisi vaihtumaan.

tätä vastausta en hakenut vaikkakin tämä on täysin totta, suuri öljyn vaihtuvuus on tärkeää. olisiko muita ehdotuksia? jenkki moottoreissa tämä on tutumpi ongelma.(en ole ikinä jenkkiä silti omistanut..)

tohon öljynlämpö asiaan, paksumpi öljy myös nostaa lämpöjä enemmän, virtausvastus kovempi ja painekovempi lämpö nousee. öljyn lämpö ja vedenlämpö olisi syytä olla aika liki toisiaan normi ajossa 75-90 astetta.

Thuuning oletko radalla käynyt ajelemassa? ja millaisilla tehoilla? ja mikä öljypumppu sulla olikaan? ei näistä keskusteluista kannata herneitä ottaa..

rb sarjan moottoreissa on yksi paha ongelma mun mielestä, ei ole huohotusta lohkossa, huohotuskaasut kulkevat öljyn paluu kanavia pitkin kanteen estäen riittävän nopean öljynpaluun öljypohjaan.

rohkeasti vaan muiltakin eri näkemyksiä asiasta kun on saatu keskustelu käyntiin!

Share this post


Link to post
Share on other sites
tätä vastausta en hakenut vaikkakin tämä on täysin totta, suuri öljyn vaihtuvuus on tärkeää. olisiko muita ehdotuksia? jenkki moottoreissa tämä on tutumpi ongelma.(en ole ikinä jenkkiä silti omistanut..)

tohon öljynlämpö asiaan, paksumpi öljy myös nostaa lämpöjä enemmän, virtausvastus kovempi ja painekovempi lämpö nousee. öljyn lämpö ja vedenlämpö olisi syytä olla aika liki toisiaan normi ajossa 75-90 astetta.

Thuuning oletko radalla käynyt ajelemassa? ja millaisilla tehoilla? ja mikä öljypumppu sulla olikaan? ei näistä keskusteluista kannata herneitä ottaa..

rb sarjan moottoreissa on yksi paha ongelma mun mielestä, ei ole huohotusta lohkossa, huohotuskaasut kulkevat öljyn paluu kanavia pitkin kanteen estäen riittävän nopean öljynpaluun öljypohjaan.

rohkeasti vaan muiltakin eri näkemyksiä asiasta kun on saatu keskustelu käyntiin!

Olen käynyt radalla ajelemassa, lähinnä driftinkiä, nolimitissä, ouluzonessa, radalle.comissa. 502hp tehoilla ja paineita ollut 1,5-1,6bar kahdella gt2860r ahtimella, mulla oli vakiopumpun kuoret reimaxin 81mm rattaat pumpussa.

Emmä herneitä ota näin helposti, mulla oli vaan ajatuksena kommentoida tänne kun kerrankin tiedän aiheesta ja halusin olla vaan avuksi ja jakaa omaa tietoa millä itse omalla kohdalla ainakin olen onnistunut tässä asiassa mutta kovemmat foorumilaiset heti lyö luun kurkkuun :)

Mullakin oli ne kuristimet juuri sen takia ettei yläkerta pääse tulvimaan ja yksi tärkeä modi on näihin isontaa niitä öljypohjan takaosassa olevan oljyn "öljynvalutuskanavia", jopa tomein ohjeessa on tuo kerrottu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokeillaan mitä tapahtuu ohuemmalla 5w50 mobilin rallyformula kuralla , jos mittari näyttäis vähän vian aihetta paremmin ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olen käynyt radalla ajelemassa, lähinnä driftinkiä, nolimitissä, ouluzonessa, radalle.comissa. 502hp tehoilla ja paineita ollut 1,5-1,6bar kahdella gt2860r ahtimella, mulla oli vakiopumpun kuoret reimaxin 81mm rattaat pumpussa.

Emmä herneitä ota näin helposti, mulla oli vaan ajatuksena kommentoida tänne kun kerrankin tiedän aiheesta ja halusin olla vaan avuksi ja jakaa omaa tietoa millä itse omalla kohdalla ainakin olen onnistunut tässä asiassa mutta kovemmat foorumilaiset heti lyö luun kurkkuun :)

Mullakin oli ne kuristimet juuri sen takia ettei yläkerta pääse tulvimaan ja yksi tärkeä modi on näihin isontaa niitä öljypohjan takaosassa olevan oljyn "öljynvalutuskanavia", jopa tomein ohjeessa on tuo kerrottu.

toi reimaxin ratas sarja on varmaan ihan hyvä valinta, ei pitäs rattaiden haljeta. driftissä ei g-voimat ole ihan niin kovat kuin grippiä ajaessa pehmeillä renkailla, näissä autoissa missä olen näitä paineita mittaillut niin pahin ongelma on ollut siinä suoraan kiihdyttäessä täysillä kierroksilla repäsyssä paine notkahtaa pahasti, jopa pikkuveljen r34gtr:rässä jossa kanssa nämä tomein loiskelevyt+n1 öljypumppu ja kuristin kannen öljykanavassa. omassa r32 gtr:rässä ei tätä ongelmaa nyt juurikaan ole ainakaan siviili renkailla, mutta katsotaan kesällä kun saan pehmeät renkaat kiihdytyskilpailuihin. pumppuna tomei, kuristin,öljynpaluu kannen takapäästä, kaikki paluuöljy johdetaan öljynpinnan alapuolelle (kerääjäsäiliöstä, kannen takapäästä, ahtimesta) öljytilavuus 6-6,5l, nyt tulee vielä talven aikana systeemi jolla koitetaan vielä saada pieni alipaine kampikammioon. tuntuu että kun max kierrokset nostetaan 7500:stä 9000:teen siinä tulee jonkin verran puuhaamista että kaikki toimii kuten pitää.

Share this post


Link to post
Share on other sites
toi reimaxin ratas sarja on varmaan ihan hyvä valinta, ei pitäs rattaiden haljeta. driftissä ei g-voimat ole ihan niin kovat kuin grippiä ajaessa pehmeillä renkailla, näissä autoissa missä olen näitä paineita mittaillut niin pahin ongelma on ollut siinä suoraan kiihdyttäessä täysillä kierroksilla repäsyssä paine notkahtaa pahasti, jopa pikkuveljen r34gtr:rässä jossa kanssa nämä tomein loiskelevyt+n1 öljypumppu ja kuristin kannen öljykanavassa. omassa r32 gtr:rässä ei tätä ongelmaa nyt juurikaan ole ainakaan siviili renkailla, mutta katsotaan kesällä kun saan pehmeät renkaat kiihdytyskilpailuihin. pumppuna tomei, kuristin,öljynpaluu kannen takapäästä, kaikki paluuöljy johdetaan öljynpinnan alapuolelle (kerääjäsäiliöstä, kannen takapäästä, ahtimesta) öljytilavuus 6-6,5l, nyt tulee vielä talven aikana systeemi jolla koitetaan vielä saada pieni alipaine kampikammioon. tuntuu että kun max kierrokset nostetaan 7500:stä 9000:teen siinä tulee jonkin verran puuhaamista että kaikki toimii kuten pitää.

Jep, kuulostaa kaikinpuolin hyvältä. Itsellä ei ollut kuin 8500rpm säädetty ja eipä siinä ollutkaan mitään yber nokkia tai kovia nostajia ja muutenkaan omassa rakennuksessa ei ollut se teho tavoitteena vaan luotettavuus.

Tuli ajettua myös ihan nopeaa kierrosta tuolla, koskaan en omassa huomannu että olis suoralla notkunu paineet missään kohdassa mistä mitattiin ja testailtiin paikalta kytkinpommilähtöä ihan pitävilläkin renkailla, paras tulos mitä saatiin 18"vanteilla 3,4sek 0-100, koskaan ei oo kyllä käyty varttimailia ajamassa että muita tuloksia en tiedä.

Aikasemmin kyllä notku paineet pyörityksessä paikaltaan nelivedolla, rakentelun jälkeen ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miks mulla on sitten ehjä moottori kun oon ajanu ihan perus Mobileilla, ilman minkäännäkösiä öljynkiertomodeja +500hp rengastehoilla.

Eikä notku paineet yhtään mihinkään ihmeelliseen suuntaan, ei orkkis mittarilla eikä Defiläisellä joka on siirtosarjan jalassa kiinni, vaikka miten päin pyörittelisi tai kiihdyttelisi, nelivedolla tai ilman.

Varttimailiakin runnottiin menemään viimekesänä +28 asteen ulkolämpötilassa lentokentällä koko päivä ongelmitta (6 tai 7 lähtöä kerkesin ottamaan, oli paljon porukkaa) (jos ei pito-ongelmia lasketa)...

Onkohan tässä mun moottorissa joku jumalan siunaus?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miks mulla on sitten ehjä moottori kun oon ajanu ihan perus Mobileilla, ilman minkäännäkösiä öljynkiertomodeja +500hp rengastehoilla.

Eikä notku paineet yhtään mihinkään ihmeelliseen suuntaan, ei orkkis mittarilla eikä Defiläisellä joka on siirtosarjan jalassa kiinni, vaikka miten päin pyörittelisi tai kiihdyttelisi, nelivedolla tai ilman.

Varttimailiakin runnottiin menemään viimekesänä +28 asteen ulkolämpötilassa lentokentällä koko päivä ongelmitta (6 tai 7 lähtöä kerkesin ottamaan, oli paljon porukkaa) (jos ei pito-ongelmia lasketa)...

Onkohan tässä mun moottorissa joku jumalan siunaus?

Tuurilla. Älä huoli, kyllä se siitä vielä loppuu ;)

Ajoin mäkin ekoilla 5:llä RB26DETT:illä tekemättä yhtään mitään muuta kuin pulttaamalla kiinni isompia ahtimia ym. perus settiä. Takana kymmeniä varttimaileja, satoja katukiihdyttelyjä/maantie kisailuja, driftingiä, katuautosprinttejä, ym. eikä koskaan ole ollut murheita. Nyt on viimeiset pari-kolme kesää makseltu hupien hintoja kun perheen kaikki vehkeet on levinneet vuoron perään.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nyt kun on paljon pohdittu yhdessä öljy asioita niin tietääkö kukaan mikä muu asia rikkoo laakereita, jos oletetaan että paine+öljyn laatu on kohdallaa? vastaan myöhemmin oman näkemyksen asiasta. tälläinen juttu on käynyt kaveripiirissä kahdelle viime kesänä, toinen jonipeipon r32gtr ja toinen fia gt3 corvette ls7 moottorissa.

itse itselleni vastaten, detonaatio eli nakutus. muutamia moottoreita tullut vastaan missä juuri pahimman naku jäljen omaavan männän kankilaakeri rikki. sattumaa vai tuuria? google löytää kyllä aiheesta paljon lisää..(detonation bearing failure) olen pitkään ihmetellyt miksei täällä ole asiasta mitään mainittu.

Edited by Artsi-e

Share this post


Link to post
Share on other sites
itse itselleni vastaten, detonaatio eli nakutus. muutamia moottoreita tullut vastaan missä juuri pahimman naku jäljen omaavan männän kankilaakeri rikki. sattumaa vai tuuria? google löytää kyllä aiheesta paljon lisää..(detonation bearing failure) olen pitkään ihmetellyt miksei täällä ole asiasta mitään mainittu.

eipä ole ainakaan itsellä kyllä tuommoinen koskaan tullut mieleen tämä yhtälö.

Share this post


Link to post
Share on other sites
eipä ole ainakaan itsellä kyllä tuommoinen koskaan tullut mieleen tämä yhtälö.

Viimeisimmät 4 tapausta itselle sattunut juurikin niin että täydestä laulusta pääsi nakuttamaan ja vahinko oli välitön. Eikä mitään viitteitä mistään muusta ongelmasta. Juurikin nakuttaneiden pyttyjen kohdalta laakerit totaalisen hajalla ja kampura hädin tuskin pelastettavassa kunnossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Viimeisimmät 4 tapausta itselle sattunut juurikin niin että täydestä laulusta pääsi nakuttamaan ja vahinko oli välitön. Eikä mitään viitteitä mistään muusta ongelmasta. Juurikin nakuttaneiden pyttyjen kohdalta laakerit totaalisen hajalla ja kampura hädin tuskin pelastettavassa kunnossa.

itsellä ei tuollaista autoa/moottoria ole koskaan ollut mutta gtroc foorumia tulee kateltua päivittäin ja ainahan siellä puhutaan öljynkierto häiriöistä kun joku laukeaa. tarttis varmaan tutustua muihinkin kuin projekti juttuihin siellä koska onhan nämä aina mielenkiintoisia tapauksia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tais vika selvitä, kokeilin laittaa nuo Mobilin 5W50 testimielessä sisään, niin lähes samat paineet tyhjäkäynnillä kuumana ihan pikkasen alempana, reilu 2 baaria. Eli se ylipaineventtiili siellä varmaankin aukeaa liian alhaisella paineella. Sinänsä pumppu ja välykset varmaan kunnossa kun tuolla vedellä noinkin hyvät paineet, monessa hyvässä moottorissa painevalot vaan vilkkuu tyhjäkäynnillä ;D Harmi vaan kun isompi remontti tulee ...

Kiitokset kaikille vastanneille

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×