Welcome to DNSF.org

HUOM HUOM HUOM 17.12.2016 uudistuksen jälkeen vaikuttaisi siltä, että kaikkien pitää tilata uusi salasana itselleen.

Tilaa uusi sähköpostiisi kirjautumisikkunan nappeja käyttämällä ja toimi viestissä olevien ohjeiden mukaan. Salasanan toimittamisessa saattaa mennä jopa 15min. Tarkista myös roskapostikansio sähköposteistasi siltä varuin, että viesti on siellä. 

Sign in to follow this  
Followers 0
JN

Vapaamuotoista keskustelua S14:stä

3 084 posts in this topic

Onko S14:n ja S14a:n takaluukut identtiset (lukuunottamatta valopaneelia ja lisäjarruvaloa)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vapaamuotoista keskustelua S14:stä

Onko S14:n ja S14a:n takaluukut identtiset (lukuunottamatta valopaneelia ja lisäjarruvaloa)?

Sanoisin että 99.9% varmuudella on.

Joskus Banzai lehdes oli 95vm Silvia missä kuitenki lisäjarruvalo ja uudemmat valot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vapaamuotoista keskustelua S14:stä

Ei taida olla noissa kaikki merkintöjä mitä Suomessa tarttee  ::)

Ei olis pahan hintaset, tosin onko toi nyt parin hinta?

Ja mitenhän sopivuus?

http://www.raceonusa.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=1615

Raceonusa kamoilla sopivuutta ei ole :)

Onko ne kaikki tuotteet erilaisia, miten tuo 240 eroaa japski versiosta? pääpiirteittäin. Eli ei maskit, helmat tai muutkaan käy vai pienellä muokkauksella vai ei ollenkaan?

Enpä nyt mitään oo tilaamassa ihan uteliaisuudesta vain.

Paitsi Silvian logo konepellille kiinnostais, se varmaan sopii ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vapaamuotoista keskustelua S14:stä

Ei taida olla noissa kaikki merkintöjä mitä Suomessa tarttee  ::)

Ei olis pahan hintaset, tosin onko toi nyt parin hinta?

Ja mitenhän sopivuus?

http://www.raceonusa.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=1615

Jos ja kun nuo ovat jenkkivalot, niin ovat DOT -standardin mukaiset, eli täkäläistä hyväksyntää ei ole. Joillain erikoisluvilla tms. jenkkituontiautotkin on Suomeen leimattu. Ja valoteho/kuvio on todennäköisesti hieman huonompi, vaikka DOT -standardi onkin paljolti lähestynyt Euroopassa käytettävää ECE -standardia. Joskus takavuosina jenkkien valot olivat kuin taskulamput.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vapaamuotoista keskustelua S14:stä

Voi saatana kun ei osaa päättää, että vaihtaisko tuon S14:n pois ja ottais jotain muuta tilalle. Kannattaako tuollaiseen vanhaan kärryyn enää rahaa laittaa? Voisi taas ajella kenties pitkästymättä tovin, jos siihen ostais jotain coiloverii ja virii, vakio kun on kaikin puolin. Eikös ne rahat mene kuitenkin ihan hukkaan? Autossa on jo 193 000 km mittarissa ja vaihtelu virkistäisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vapaamuotoista keskustelua S14:stä

Voi saatana kun ei osaa päättää, että vaihtaisko tuon S14:n pois ja ottais jotain muuta tilalle. Kannattaako tuollaiseen vanhaan kärryyn enää rahaa laittaa? Voisi taas ajella kenties pitkästymättä tovin, jos siihen ostais jotain coiloverii ja virii, vakio kun on kaikin puolin. Eikös ne rahat mene kuitenkin ihan hukkaan? Autossa on jo 193 000 km mittarissa ja vaihtelu virkistäisi.

Palikkaa kiinni vaan talven mittaan, kyllä se siitä taas iloksi muuttuu :P

Jos täysin vakio niin kohtuu budjetilla siitä saa kuitenkin reilusti lisäpotkua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vapaamuotoista keskustelua S14:stä

Kellään hajua mistä otetaan "tieto" kierrosluvusta tarvikemittarille (5"monsteri)?

Auto on s14a.

AK:lla eivät oikeen osanneet sanoa..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vapaamuotoista keskustelua S14:stä

Kellään hajua mistä otetaan "tieto" kierrosluvusta tarvikemittarille (5"monsteri)? 

Auto on s14a.

AK:lla eivät oikeen osanneet sanoa..

Eikös sen voi ottaa mittariston takaa kierroslukumittarin signaalista tai sitten vaihtoehtoisesti moottorin ohjaus yksiköstä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vapaamuotoista keskustelua S14:stä

Kellään hajua mistä otetaan "tieto" kierrosluvusta tarvikemittarille (5"monsteri)?

Auto on s14a.

AK:lla eivät oikeen osanneet sanoa..

Lataa korjausmanuaali. Tutki kytkentäkaaviota ja katso minkä värinen piuha eculta lähtee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vapaamuotoista keskustelua S14:stä

Loota piti vähä rohinaa. pullo öljyä auttoi.. Pitäs noi vuodot korjata talvella, kumma miten paljon sitä öljyä tulee kepinreiästä ???

Noh, kai se jostain muualtakin vähän vuotaa.. Vaihteet on kyllä aina menny hyvin sisään.

Oli siitä kepin alaosasta haljennut myös se muoviholkki, mistähän sais uuden?

OBXkopioshifterin vika kyllä se, holkin kanssa oli liiankin "jäykät" vaihteet. Nyt menee herkästi päälle mutta keppi heiluu aika vapaasti...

Kai ton vois suosiolla vaihtaa parempaan, B&M tai aito OBX...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vapaamuotoista keskustelua S14:stä

Älä ota sitä OBX:ää, ihan hirvee laitos. Mä voin vaikka kohta antaa semmosen kunhan saisin ostettua jonkun paremman.

Kepin pitäis just nimenomaan olla JÄMÄKKÄ, ja pykälien mennä pesään antamatta kipeetä. ja samalla tietenkin olla lyhyet välit. OBX ei tee noista mitään :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vapaamuotoista keskustelua S14:stä

Mulla on aito OBX ja hyvin pelittää, menee jämäkästi vaihteet sisään ja ei heilu. Äänet tosin lisäänty tosin, mutta eikös muissakin merkeissä ole ollut samaa vikaa. Nismon shifteri näytti nettikuvissa ainakin ihan samanlaiselta kuin toi OBX.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vapaamuotoista keskustelua S14:stä

Mulla on aito OBX ja hyvin pelittää, menee jämäkästi vaihteet sisään ja ei heilu. Äänet tosin lisäänty tosin, mutta eikös muissakin merkeissä ole ollut samaa vikaa. Nismon shifteri näytti nettikuvissa ainakin ihan samanlaiselta kuin toi OBX.

Niin just, tota koitin ja toimi kuin unelma. Ihme juttu. Haluun samanlaisen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vapaamuotoista keskustelua S14:stä

Oli siitä kepin alaosasta haljennut myös se muoviholkki, mistähän sais uuden?

Siis se holkki kepin (ala)päähän... Niitä saa nissanin liikkeestä ja maksaa huimat 4€ kappale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vapaamuotoista keskustelua S14:stä

Mä laitoin Apex performancen ohjeiden mukaan siihen sen alkuperäisen muoviholkin. Se pitäs olla parempi kuin mikä tulee paketin mukana. Kannattaa hakea se orkkis siihen, voi toimia paremmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vapaamuotoista keskustelua S14:stä

Mä laitoin Apex performancen ohjeiden mukaan siihen sen alkuperäisen muoviholkin. Se pitäs olla parempi kuin mikä tulee paketin mukana. Kannattaa hakea se orkkis siihen, voi toimia paremmin.

Orkkisholkki oli mullakin, ei ollut muuta laittaa.. kyllä vaan noissa shiftereissä on eroja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vapaamuotoista keskustelua S14:stä

leimasin vessan, etuvilkut kulmissa 5w polttimoilla ::) tarraa tuulilasissa ::) kalvot sivulaseissa ::) kohtalaiset metelit ym ym....

katsari vaan totes että ei taida pitää rekisteriotteen kilowatit paikkansa, ja naureskeli päälle. Kirkkain silmin kyselin että miksei pitäis ;D

Tosin yhen "pikkuvian" löysi, toisen takaiskarin alapään pultti oli tippunut :o hyvin se on pysynyt ilmankin ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vapaamuotoista keskustelua S14:stä

Tosin yhen "pikkuvian" löysi, toisen takaiskarin alapään pultti oli tippunut :o hyvin se on pysynyt ilmankin ;D

Vai mutteri? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vapaamuotoista keskustelua S14:stä

Tosin yhen "pikkuvian" löysi, toisen takaiskarin alapään pultti oli tippunut :o hyvin se on pysynyt ilmankin ;D

Vai mutteri? ;)

eikun pultti ;)

Jarppa, hämeen autokatsastus. hyvä paikka....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vapaamuotoista keskustelua S14:stä

Tosin yhen "pikkuvian" löysi, toisen takaiskarin alapään pultti oli tippunut :o hyvin se on pysynyt ilmankin ;D

Vai mutteri? ;)

eikun pultti ;)

I'll just get my coat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vapaamuotoista keskustelua S14:stä

leimasin vessan

Joo mäki leimasin. läpi meni ilman huomautuksia.

Silti pitää keväällä leimata uudestaan kun kattelin taas väärää päivämäärää.

Nyt on aika tarkalleen vuosi edellisestä leimasta, mikä on ollu ensi katsastuskin suomessa.

Noh, käyttöönotto onkin keväällä joten uusiks meni sitte taas. >:(

Nyt tiedän. ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vapaamuotoista keskustelua S14:stä

Termos!

Minulla on jo pitkään ollu mielen päällä tällainen kysymys: Kannattaako ostaa "kallis" s13 vai "halpa" s14? Eli onko näiden autojen luotettavuudessa suuria eroja esim. moottorin suhteen? Tiedän kyllä että urheiluautoa ostaessa tulee varautua yllättäviin lisäkustannuksiin. Hinta haarukkana olen pitänyt 8000€-14000€ riippuen onko kyseessä s13 vai s14. Eli siis jos itse olisit tässä tilanteessa niin kumman auton ostaisit oman kokemuksesi perusteella? Tarkoituksena on laittaa jotain perusvirejä esim. putkisto, välijäähytin lastu jne, päätavoitteena edes jonkinlainen luotettavuus ettei koko aikaa tarvi ajaa "pelko perseessä" että milloin lasahtaa. Odotan vastauksia, kiitos etukäteen! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0