Jump to content
Sign in to follow this  
dirtyharry

Ulkoinen hukkaportti

Recommended Posts

dirtyharry    0

Itsellä tuollaisen hankita edessä. Ei vaan ole harmainta aavistusta mikä merkki ja malli/koko olisi hyvä, taikka mitä kannattaisi ehdottomasti välttää. Ajattelinkin että jos käyttökokemuksia omaavat henkilöt pistäisivät tähän merkin, mallin/koko, miten on pelannut jne.

Jos vaikka kerrankin tulis ostettu heti hyvä ilman kantapään kautta opiskelua... ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites
dirtyharry    0

Vs: Ulkoinen hukkaportti

Niin no... enpa huomannu kysästä että millasille tehoille..

Vakio tietenkin, mität te oikeen kuvittelette... :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites
TJV    0

Vs: Ulkoinen hukkaportti

Turbosmart hukkikset on ainaki laadukkaita (Made in Australia) ja varaosia löytyy. Eikä edes oo pahan hintaisia.

Itellä ollu käytös vuoden verran Ultragate, eikä valittamista.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ExPReS    0

Vs: Ulkoinen hukkaportti

"HKS Racing" 50mm hukkis ollut käytössä. Hintaa jossain 200e:n päälle ja hyvin toiminut.

Tosin laipat ei sovi kuin yhdessä asennossa vaikka pitäisi olla symmetrisesti, eli tuollaisia pikku juttuja kun ottaa huomioon niin hyvin pelittää.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krister    0

Vs: Ulkoinen hukkaportti

kauheen pikkunen... ;D

Tial- kopiot ja HKS GT2 kopsut on ollu ihan hyviä..."Tialit" 44-46mm, "GT2" 60mm. Hinta/laatu ihan kohillaan.

Mitäs mieltä oot näistä 50mm HKS -kopioista?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lake    0

Vs: Ulkoinen hukkaportti

kauheen pikkunen... ;D

Tial- kopiot ja HKS GT2 kopsut on ollu ihan hyviä..."Tialit" 44-46mm, "GT2" 60mm. Hinta/laatu ihan kohillaan.

Mitäs mieltä oot näistä 50mm HKS -kopioista?

Itte en ole vakuuttunu noiden 50mm laadusta, mulla oli yhessä ohjuri irti ja kolmessa muussakin on ollu venttiilinvarsi koneistettu toispuoleisesti, vuoto-ongelmiakin on ilmennyt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krister    0

Vs: Ulkoinen hukkaportti

Itte en ole vakuuttunu noiden 50mm laadusta, mulla oli yhessä ohjuri irti ja kolmessa muussakin on ollu venttiilinvarsi koneistettu toispuoleisesti, vuoto-ongelmiakin on ilmennyt...

OK, täytyy ostaa sellainen 46mm sitten..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zuikkis    0

Vs: Ulkoinen hukkaportti

Uudessa bilteman kuvastossa 40 ja 50mm kiinahukkiksia, 110 ekee.. ::) Ja viriahtimiakin!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tem    0

Vs: Ulkoinen hukkaportti

Uudessa bilteman kuvastossa 40 ja 50mm kiinahukkiksia, 110 ekee.. ::) Ja viriahtimiakin!

Juu, oli verkkokaupassakin nuo, ei tuo ahdin sinänsä mikään huono taida olla:

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=79720.htm&tuote=79720&ryhmaid=

Oli siellä pari muutakin, hakuun turbo, niin tulee näytille.

Tosin maailmalla noi näyttäs olevan alta 400e (+kulut tietty), eli kannattaako noita nyt Biltemasta hakea... 8)

(Googleen KKR330, niin tulee infoa)

Share this post


Link to post
Share on other sites
TuoLuo    0

Vs: Ulkoinen hukkaportti

EN suosittele noita HKS kopio laitteita. Yhden olen avannut ja sisältä paljastui asennusvirhe jonka takia hukkis(kalvo) olisi hajonnut n500km jälkeen.

Takememmin:

Kalvo tungettu sisään väkisin tuloksena kalvon jääminen ryttyyn ja kierteelle. Tällainen kalvo rupeaa 100% varmuudella vuotamaan kohtuu nopeasti. Lisäksi valu oli huomattavan karkeaa ja valumuotit olivat olleet kyseisen yksilön valussa n1 cm väärässä asennossa tuloksena ventiinin istukan kosmeettisesti huonompi virtaavuus (ei vaikuta mihinkään) eli ei iso juttu, mutta harmillisen huonon kuvan antoi tuotteesta.

Tialit tunnetusti kastävää laatukamaa joka näkyy kyllä selvästi hinnoissakin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zorbis    0

Vs: Ulkoinen hukkaportti

Nostetaanpa vanhaa, vaikkei ihan samasta aiheesta..

Vähän hassu kysymys, mutta miten nuo ohjausletkut tulisi ulkoisessa hukkiksessa kytkeä? Ohje on kyllä, mutta se on japaniksi ::) Niin ja hukkis on Greddyn type-r tjsp jos sillä jotain väliä on.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ExPReS    0

Vs: Ulkoinen hukkaportti

Nostetaanpa vanhaa, vaikkei ihan samasta aiheesta..

Vähän hassu kysymys, mutta miten nuo ohjausletkut tulisi ulkoisessa hukkiksessa kytkeä? Ohje on kyllä, mutta se on japaniksi ::) Niin ja hukkis on Greddyn type-r tjsp jos sillä jotain väliä on.

Millaiseen setuppiin tulossa ja millä tarkoitus ohjata hukkaporttia?

Edit: Korjasin Turun murteen pois ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Xenon    14

Vs: Ulkoinen hukkaportti

Jos meinaat ihan perinteisellä tavalla hukkista ohjata (eli esim. suoralla letkulla, bleedin tai kuulajousen kanssa) niin laitat letkun kalvon alapuoliseen karaan ja jätät kellon päällä olevan karan vapaaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zorbis    0

Vs: Ulkoinen hukkaportti

Jos meinaat ihan perinteisellä tavalla hukkista ohjata (eli esim. suoralla letkulla, bleedin tai kuulajousen kanssa) niin laitat letkun kalvon alapuoliseen karaan ja jätät kellon päällä olevan karan vapaaksi.

No vähän tällainen käsitys mullakin oli asiasta, en vaan sen perusteella uskaltanu lähtee testailemaan. Vielä sen verran että kummalta puolelta kaasuläppää tuo normaalisti otetaan? Tuossa valmissa paketissa ei nimittäin ole ennen kaasuläppää sille paikkaa..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Xenon    14

Vs: Ulkoinen hukkaportti

Jos meinaat ihan perinteisellä tavalla hukkista ohjata (eli esim. suoralla letkulla, bleedin tai kuulajousen kanssa) niin laitat letkun kalvon alapuoliseen karaan ja jätät kellon päällä olevan karan vapaaksi.

No vähän tällainen käsitys mullakin oli asiasta, en vaan sen perusteella uskaltanu lähtee testailemaan. Vielä sen verran että kummalta puolelta kaasuläppää tuo normaalisti otetaan? Tuossa valmissa paketissa ei nimittäin ole ennen kaasuläppää sille paikkaa..

Periaatteessa voi ottaa kummalta puolelta vaan, mutta itse suosin ahtoputkesta ottoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
NiS0    0

Vs: Ulkoinen hukkaportti

Onko väliä missä asennossa hukkaportti on? Tulossa Turbosmartin Pro Gate 48mm ja ohjeissa on monta eri kuvaa hukkiksen asennosta. Entä onko väliä miten pitkällä hukkaportti on pakosarjasta?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Xenon    14

Vs: Ulkoinen hukkaportti

Onko väliä missä asennossa hukkaportti on? Tulossa Turbosmartin Pro Gate 48mm ja ohjeissa on monta eri kuvaa hukkiksen asennosta. Entä onko väliä miten pitkällä hukkaportti on pakosarjasta?

Sitä ei suositella laitettavaksi ylösalaisin (kello suoraan alaspäin), mahdollinen kosteus voi kerääntyä venttiilin varteen ja se voi aiheuttaa jumittamista.

Ei etäisyydellä sinällään merkitystä ole, mutta pituus toki vähentää herkkyyttä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
NiS0    0

Vs: Ulkoinen hukkaportti

Siinä turbosmartin manuaalissa oli kaikkea että tyyliin hukkis 45 asteen kulmassa alas päin niin saavutetaan paras virtaus, sitten taas joku tietty asento niin paras herääminen jne.. Onko nää jotain ihan höpöhöpö juttuja? Se manuaali on ladattavissa turbosmartin sivuilta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teppo    6

Vs: Ulkoinen hukkaportti

Kaivetaanpa vanha topic esiin...

Itsellä olisi ulkoisen hukkaportin hankinta edessä.

Kopiohukkikset eivät ole vaihtoehto ;)

Jäljellä on oikeastaan enää kaksi vaihtoehtoa.

Tial ja Synapse Engineering.

Turbon pienen pakopesän takia olisi tarkoitus hankkia melko iso hukkaportti. Eli joko tuo Tialin V60 tai Synapsen 50mm malli.

Tial nyt on laatukamaa ja mitään muuta vikaa siinä ei olekaan kuin hinta.

Onko kenelläkään käyttökokemuksia noista Synapsen hukkaporteista? Kuinka toimivat?

Synapsessahan ei ole tuota välikalvoa ollenkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kennedy    1

Vs: Ulkoinen hukkaportti

Mitä itse katsellut tuota Synapsea niin ottaisin sen ihan mielenkiinnosta jo käyttöön.

Jenkeissä tiedän pari kaveria jolla autossa eikä mitään pahaa sanottavaa ole ollut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krister    0

Vs: Ulkoinen hukkaportti

Tial ja Synapse Engineering.

Turbon pienen pakopesän takia olisi tarkoitus hankkia melko iso hukkaportti. Eli joko tuo Tialin V60 tai Synapsen 50mm malli.

Tial nyt on laatukamaa ja mitään muuta vikaa siinä ei olekaan kuin hinta.

Itsellä toiminut Tialin V44 loistavasti. Esim Ebaysta saa n. 350e:llä kotiin toimitettuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teppo    6

Vs: Ulkoinen hukkaportti

Itsellä toiminut Tialin V44 loistavasti. Esim Ebaysta saa n. 350e:llä kotiin toimitettuna.

Juu, ei epäilystäkään Tialin toimivuudesta.

Turbossa jolle tuo hukkaportti on tulossa on pakopesä todella pieni (#8).

Tämän takia hakusessa olikin hieman isompi hukkaportti...Tietysti, jos jollakin on päinvastaisia kokemuksia että ison hukkaportin laittaminen olisikin turhaa niin kertokoon. Omasta mielestäni tuo on kuitenkin perusteltua.

Turbotekniikassa totesivat suoraan, että 50-60mm hukkis on ainut vaihtoehto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Ulkoinen hukkaportti

Itse olen myös vilkuillut hukkis tarjontaa, Tialin ja Synapse Engineeringin väliltä...

Holsettia #8 pesällä tai jotain +400hv riittosta. Onko fakta niin kuin teppo oli turbotekniikasta kuullut että 50-60mm täytyis olla.. Minä joka mistään mitää tiiä, suureksi luokittelen tuon. Varmasti olen väärässä ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×