Sign in to follow this  
Followers 0
app

Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

6 691 posts in this topic

Vs: Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

Kertokaas, paljonko kannattaisi Saksassa maksaa hyväkuntoisesta noin -92 vuotisesta sx:stä? Saako 2000-2500€ ok kuntoisen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

Johan noita saa tontulla ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

No ne tonnin laitteet nyt on niitä Turkkilaisten valmiiks varastamia ;D Mutta tosiaan, onko tuo 2500€ semmonen mikä on vielä järkevä maksaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

No ne tonnin laitteet nyt on niitä Turkkilaisten valmiiks varastamia ;D Mutta tosiaan, onko tuo 2500€ semmonen mikä on vielä järkevä maksaa?

ei niistä kannata yli 2000e maksella, mutta luulis saavan iha toimivan tolla hinnalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

Kuka ottaa vastuun et on saanu taas auton sa AVK:lle?

Siel ois musta s13 mis ei kyl ollu pahemmin vikaa, toisessa lampussa ja peilissä ainoastaan, nahkasisusta 227tk ajettu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

Kuinka järkevää olisi ostaa turbovikainen 200sx? turbothan maksaa uutena miljoonia, mut paljonko säxän vakiourpo maksasi suunnilleen käytettynä, ja jos auto on "turbovikainen" niin vikahan korjaantuu viimeistään turboa vaihtamalla(?), ja miten vakava turbon vaurio johtaa turbon vaihtamiseen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

Kuinka järkevää olisi ostaa turbovikainen 200sx? turbothan maksaa uutena miljoonia, mut paljonko säxän vakiourpo maksasi suunnilleen käytettynä, ja jos auto on "turbovikainen" niin vikahan korjaantuu viimeistään turboa vaihtamalla(?), ja miten vakava turbon vaurio johtaa turbon vaihtamiseen?

Noita vakoahtimia saa parhaimmillaan satkun pintaan. Ei niillä pahemmin ole arvoa, kun ei niitä kukaan halua. ;D Parilla sataa nyt ainakin luulisi saavan.

Jos vakioahtimessa on yleensä minkäänlaista vikaa, ei sitä häävin korjailla kannata. Maksaa liikaa. Kyllä ne yleensä lingotaan lähimpään järveen ja laitetaan joku muu tilalle... :)

Jos ei siinä muuta vikaa ole kuin turbo, eikä pikkunäpertely haittaa, niin mikäs siinä sitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

Kiitos, ja vielkä sellaista, että millaista vauriota turbovikaisella säksällä ajaminen voi tehdä koneelle? ja ymmärtääkseni turbon vaihto ei ole mikään yliopistoinsenjöörin työ, vaan uus turbo kiinni ja menoksi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

Jos ei ole paalsia irronnut ja mennyt kiertoon niin ei kai siinä suurempia. Mitä nyt voi öljyssä olla paikat (putket,ic, yms....)

Yleensähän näistä vaan pukkaa pirusti savua maisemaan. Ei kannata laittaa insinööriä vaihtamaan turboa, ihan "normaali" kaveri on parempi...... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

Tuli tossa vaan mieleen, että mikä on muuten S13:n ohituskiihtyvyys?

Ei heti ainakaan googlella tarttunut ?

Entä huippuvääntö ja millä kierrosalueella?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

Entäs se ohituskiihtyvyys? 3.vaihteella, 4.vaihteella ja 5.vaihteella ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

Entäs se ohituskiihtyvyys? 3.vaihteella, 4.vaihteella ja 5.vaihteella ?

Käy itte kokeilemassa. Tehdasarvoja ei ole olemassa ja jokainen auto täällä on niin yksilö et saat kaikkea 2 ja 20 sekunnin väliin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

Entäs se ohituskiihtyvyys? 3.vaihteella, 4.vaihteella ja 5.vaihteella ?

Käy itte kokeilemassa. Tehdasarvoja ei ole olemassa ja jokainen auto täällä on niin yksilö et saat kaikkea 2 ja 20 sekunnin väliin.

Kai nyt jotain vakio arvoja on olemassa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

Entäs se ohituskiihtyvyys? 3.vaihteella, 4.vaihteella ja 5.vaihteella ?

Käy itte kokeilemassa. Tehdasarvoja ei ole olemassa ja jokainen auto täällä on niin yksilö et saat kaikkea 2 ja 20 sekunnin väliin.

Kai nyt jotain vakio arvoja on olemassa?

Haulla löytää ainakin jotain 80-120 km/h mittauksia foorumin käyttäjien suorittamina eri setupeista niinkuin app sanoi. Ja sitä "virallisempaa" http://img.photobucket.com/albums/v475/vividance/S13_Brochure/200SX_S13Brochure_Pg13.jpg .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

Varmaan jostain topicista löytyis, mutta joku kuka muistaa CA18DET koneen kannentiivisteen orkkis paksuuden vois sen tähän laittaa. ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

Varmaan jostain topicista löytyis, mutta joku kuka muistaa CA18DET koneen kannentiivisteen orkkis paksuuden vois sen tähän laittaa. ::)

Jos en ihan väärin muista, niin kasaan puristunut mitta on 1,3mm luokkaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

Kukas löytäis nopeesti service manuaalista, miten tuo tyhjäkäynti kuuluu säätää?

Tarvis vähän ajan päästä mennä päästöjä mittaileen "ajan kanssa" ja vois koittaa säädellä sitä siellä samalla...

Edit:

Osittainen ohje löytyikin sivulta EF & EC-26 ja tuo sama sivulta -30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

Mistähän johtuu että kun käynnistän autoni, joka on siis s13 200sx. Niin valot on kauheen himmeet, käy normaalia alemmilla kierroksilla. Tätä jatkuu niin pitkään kunnes nostaa kiekat sinne 3000 paikkeille pikaisesti. Kaikki valot muuttuvat normaaleiksi :o Onko laturilla jotain häikkää vai onko tämä ihan normaalia?

EDIT: Niin ja sitten vielä. Että mistähän voisin havaita onko tuohon vaihdettu maffia? Ku lueskelin täältä mielestäni et vakio riittäis 190hp ja tossa on nyt hiukan enemmän jo. Mikä vaikutus tuolla yleensä on sitten? Omia ajatuksia on asiasta mutta en niitä ala tähän selostaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

Mistähän johtuu että kun käynnistän autoni, joka on siis s13 200sx. Niin valot on kauheen himmeet, käy normaalia alemmilla kierroksilla. Tätä jatkuu niin pitkään kunnes nostaa kiekat sinne 3000 paikkeille pikaisesti. Kaikki valot muuttuvat normaaleiksi :o Onko laturilla jotain häikkää vai onko tämä ihan normaalia?

Laturista lähtisin vikaa hakemaan, voithan kattoa nopeasti yleismittarin kanssa mitä virtaa akku sää tyhjäkäynnillä ja mitä 3000 paikkeilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

Mistähän johtuu että kun käynnistän autoni, joka on siis s13 200sx. Niin valot on kauheen himmeet, käy normaalia alemmilla kierroksilla. Tätä jatkuu niin pitkään kunnes nostaa kiekat sinne 3000 paikkeille pikaisesti. Kaikki valot muuttuvat normaaleiksi :o Onko laturilla jotain häikkää vai onko tämä ihan normaalia?

EDIT: Niin ja sitten vielä. Että mistähän voisin havaita onko tuohon vaihdettu maffia? Ku lueskelin täältä mielestäni et vakio riittäis 190hp ja tossa on nyt hiukan enemmän jo. Mikä vaikutus tuolla yleensä on sitten? Omia ajatuksia on asiasta mutta en niitä ala tähän selostaa...

Laturin lataussäätimessä tai laturissa itsessään varmaan jotain vikaa.

Katso MAFista sen osanumero. Siitähän se selviää. Kyllä aika monella on yli 190 hp vakiolla. Vaikutus on se, että kun mennään sen 190 hp:n yli, ei sekosien säätö enää pelaa niin tarkasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

Osaako kukaan heittää, mikä pusla on tiensä päässä ja millainen operaatio on vaihdella.

Takaa oikealta kuuluu klonkotus, jos ylös-alas liike on nopeaa, esim. jos rengas lähtee

"pomputtamaan" vaikkapa liukkaalla tai kiihdyttäessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

Juu, pitänee yrittää katsella mikä siinä laturissa voisi olla. Sitten seuraavaan kysymykseen. Että mikä tämä osa on...Mikä sen tarkoitus on? Miksi se on irti minulla? Tästä sain kyllä ostettaessa jonkinlaisen selityksen, mutta se jäi vähän heikosti päähän.

http://koti.mbnet.fi/~fmix/pic1.jpg

http://koti.mbnet.fi/~fmix/pic2.jpg

Eli tuo siis mistä on pari letkua katkottu. Ekassa kuvassa keskellä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: Vapaamuotoista keskustelua S13:sta

Toi on joku entisenomistajan patenti jostain. Joku letku tulee ilmeisesti Power transistorilta tjs.

Nää on just näitä ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0