Jump to content
Sign in to follow this  
Sami..s13 200sx-90

Vaihdelaatikon irroitus?

Recommended Posts

Toni L    22

Vs: Vaihdelaatikon irroitus?

Ite käytin tossa kytkimen keskityksessä isoa pulttia mikä meni just sinne vauhtipyörään. Tarkkaa hommaa se on mutta onnistuu kyllä. Kaikkien pulttien irroitus alakautta onnistuu myös ainakin s14-mallissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
juZz    0

Vs: Vaihdelaatikon irroitus?

ja myös s13 saa irti kunhan on hyvät jatkovarret ja nivelet. Voi olla sit tosi tiukassa laatikko kiinni vaikka on kaikki pultit auki, et voi vaatia vähän voimaa..

Jos et oo kytkimeen koskemassa niin ei tarvi keskittääkkään.

Suositeltavaa olis varmaan käyttää keskitystyökalua.. Halpojakin kun on niin ei oo iso vaiva..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jontte    1

Vs: Vaihdelaatikon irroitus?

Vasta irrotin laatikon ja irtoaa helposti ilman jatkoja ja niveliä räikkään, jos on sellainen lenkki avain missä on lenkissä räikkä samassa. koko tais olla 14

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pasi    0

Vs: Vaihdelaatikon irroitus?

Taitaa lähteä kepinkin kanssa, mutta todellakin helpompaa kun ruuvaat sen irti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
juZz    0

Vs: Vaihdelaatikon irroitus?

Taitaa lähteä kepinkin kanssa, mutta todellakin helpompaa kun ruuvaat sen irti.

Lähteekö?

Ei taida laatikko tulla tarpeeksi taaksepäin kun keppi on reijässä..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pasi    0

Vs: Vaihdelaatikon irroitus?

Taitaa lähteä kepinkin kanssa, mutta todellakin helpompaa kun ruuvaat sen irti.

Lähteekö?

Ei taida laatikko tulla tarpeeksi taaksepäin kun keppi on reijässä..

Sen näkee jos on puhtia yrittää. En kyllä näe mitään syytä että pitäisi. :)

S14 laatikko ainaki lähtee kepinkin kanssa, minä pässi joskus kokeilin. ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites
juZz    0

Vs: Vaihdelaatikon irroitus?

Sen näkee jos on puhtia yrittää. En kyllä näe mitään syytä että pitäisi. :)

S14 laatikko ainaki lähtee kepinkin kanssa, minä pässi joskus kokeilin. ::)

Eeeeen usko kyl mä oon ainakin suosiolla ottanu aina sen kepin pois.. ;D

En lähe väittään jos oot ottanu, mut joutuu kyl varmasti tosi hassusti vekslaamaan ja on muutenkin sen verran tittumainen operaatio näis autois et kyllä irrottaisin suosiolla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pasi    0

Vs: Vaihdelaatikon irroitus?

Sen näkee jos on puhtia yrittää. En kyllä näe mitään syytä että pitäisi. :)

S14 laatikko ainaki lähtee kepinkin kanssa, minä pässi joskus kokeilin. ::)

Eeeeen usko kyl mä oon ainakin suosiolla ottanu aina sen kepin pois.. ;D

En lähe väittään jos oot ottanu, mut joutuu kyl varmasti tosi hassusti vekslaamaan ja on muutenkin sen verran tittumainen operaatio näis autois et kyllä irrottaisin suosiolla.

Usko tai et niin noin mä sen jossain ihme aivomutkassa sen ekan kerran irrotin. Sitten laatikko lattialla tuli mieleen että niinjoo, oishan ton kepin saanu poiski.. ::) Kyllähän siinä aikansa sai punnertaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lake    0

Vs: Vaihdelaatikon irroitus?

tänään just tuli vaihettua S14 kytkin, vauhtipyörä, stefat, silmälaakeri ja laatikon öljyt, aikaa meni rauhallisesti touhuten 3h aloituksesta lopetukseen. Avain koot mitä tarvitaan on 14mm ja 17mm. Parhaiten pultit saa auki kun avaa takimmaisen kannakkeen neljä pulttia, jolloin laatikon häntä tulee alaspäin, ja sitten pulttipyssyllä tai räikällä kahden tai kolmen jatkovarren avittamana saa helposti kaikki pultit auki. Kannattaa tietty ennen irroitusta kattoa että kaikki laatikon anturien(3kpl) johdot on irti, laatikon huohotin letkua ei tartte irrottaa, se irtoaa kannakkeineen laatikon kiinityspultin mukana.

S13 ei paljoltikaan eroa S14 kytkinhommasta...

Share this post


Link to post
Share on other sites
fööni    0

Vs: Vaihdelaatikon irroitus?

tänään just tuli vaihettua S14 kytkin, vauhtipyörä, stefat, silmälaakeri ja laatikon öljyt, aikaa meni rauhallisesti touhuten 3h aloituksesta lopetukseen. Avain koot mitä tarvitaan on 14mm ja 17mm. Parhaiten pultit saa auki kun avaa takimmaisen kannakkeen neljä pulttia, jolloin laatikon häntä tulee alaspäin, ja sitten pulttipyssyllä tai räikällä kahden tai kolmen jatkovarren avittamana saa helposti kaikki pultit auki. Kannattaa tietty ennen irroitusta kattoa että kaikki laatikon anturien(3kpl) johdot on irti, laatikon huohotin letkua ei tartte irrottaa, se irtoaa kannakkeineen laatikon kiinityspultin mukana.

S13 ei paljoltikaan eroa S14 kytkinhommasta...

Tohon vielä lisäisin mukavan ohjeen.

Pakoputken kun irroittaa takaa niin se vääntää koneen ja laatikon mukavasti takakenoon niin pääsee paremmin käsiksi kytkin kopan

yläosassa oleviin pultteihin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
VMZ    0

Vs: Vaihdelaatikon irroitus?

Täytyykö vaihdekeppi irroittaa?..Mulla tiputtaa öljyä kampiakselin takapään stefasta nii sen takia oon suunnitllu tota lootan irroitusta :-\

Oletko kokeillut öljylaadun/merkin vaihtoa? Saattaa yllättävästi korjaantua vuoto.. Paitsi jos sitä tulee enemmän kuin tipoittain.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lake    0

Vs: Vaihdelaatikon irroitus?

tänään just tuli vaihettua S14 kytkin, vauhtipyörä, stefat, silmälaakeri ja laatikon öljyt, aikaa meni rauhallisesti touhuten 3h aloituksesta lopetukseen. Avain koot mitä tarvitaan on 14mm ja 17mm. Parhaiten pultit saa auki kun avaa takimmaisen kannakkeen neljä pulttia, jolloin laatikon häntä tulee alaspäin, ja sitten pulttipyssyllä tai räikällä kahden tai kolmen jatkovarren avittamana saa helposti kaikki pultit auki. Kannattaa tietty ennen irroitusta kattoa että kaikki laatikon anturien(3kpl) johdot on irti, laatikon huohotin letkua ei tartte irrottaa, se irtoaa kannakkeineen laatikon kiinityspultin mukana.

S13 ei paljoltikaan eroa S14 kytkinhommasta...

Tohon vielä lisäisin mukavan ohjeen.

Pakoputken kun irroittaa takaa niin se vääntää koneen ja laatikon mukavasti takakenoon niin pääsee paremmin käsiksi kytkin kopan

yläosassa oleviin pultteihin.

joo, samaa joskus käyttänyt, mutta aatteleppa sitä rasitusta niille onnettomille turbon pulteille jotka ovat jo muutenkin venyneet, siinä on kuitenkin 4metriä vääntövartta...

Ite käytän muita konsteja koneen vinoon saamiseen... Yläosan pultteihin pääsee helposti käsiksi vaikka pakoputkea ei olisi ollenkaan, kyllä se laatikko sen kenoon vääntää, paikoilleen laittaessa tuosta pakoputki kikasta on hyötyä, mutta siihenkin mä käytän muita konsteja, juurikin ton turbon pulttien takia...

Share this post


Link to post
Share on other sites
fööni    0

Vs: Vaihdelaatikon irroitus?

Niinhän se on, mutta tolleen tehdas neuvoo sen kuulemma tekemään.

Eikä sitä tartte pudottaa sen varaan vaan varovasti laskea.

Vakio ahtoputket on kanssa aika kovalla rasituksella tossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lake    0

Vs: Vaihdelaatikon irroitus?

räikkäliina on ihan yliveto apuväline tossa koneen vinoon saamisessa... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kremilin    5

siis, kun saat kepin ja pultit sekä startin ja kardaanin irti niin tunkkaat vaan siitä kampuran hihnapyörästä sitä vähäsen ylöspäin niin tulee enempi tilaa ja lumpsahtaa pois.

Ei tarvii koneesta ottaa mitään kuitenkaan irti (esmes koneenkorvia)

Share this post


Link to post
Share on other sites
turborusakko    11

Auttakaapas nyt millä helvetillä saan laatikon takaisin ottaa pohjasta niin perkeleesti kiinni vaikka pitäis ylöspäin vielä mennä 

(s14)

Edited by turborusakko

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kremilin    5

tunkkaa konetta dampperin alapuolelta ylemmäs niin laatikon pää laskeutuu, myöskin se startin pahka voi auttaa vähän kääntää niin menee paikoilleen

Share this post


Link to post
Share on other sites
120ZZZ    2

ota moottorin kannatinkumit pois.Toi on eka homma laatikkojumpassa. vartin homma säästää paljon aikaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×