Jump to content
Sign in to follow this  
ipijee

s14 tehot ja tehon nosto

Recommended Posts

ipijee    0

Joo,elikkäs kattelin tossa haulla kyseisestä aiheesta ja jotain sieltä löytykin...Itellä ois tarkoitus tuota nisseä käydä rimmaamaan tässä kevään korvalla.. ::)

Eli onko kukaan käyttänyt penkissä täysin vakiota s14 säxää?Noi teholukemat mitä tuolla oli näytti aikasta hyvältä,eli vakio ahtimella päästään n.300hummaan,kun vaihdellaan cuuleria,putkea,putsaria,lastua :o:o:o? Omaa olen alustavasti katellut ja ensimmäisenä silmään "sattui" toi vakio putki,joka on melkein jopa huvittava rakennelma turbo autoon ja coolerikin sopis paremmin ehkä johonkin 1.6 turboon.. ::)Eli pistäkääs nyt viisaat s14 harrastajat faktaa,että paljon mikäkin vaikuttaa muuallakin kuin rahapussissa. ;);) Ja sit sellainen kysymys,että valehteleeko kaikilla nopeusmittari yhtäpaljon kuin allekirjoittaneella,eli satasen vauhdissa yli 10km/h?? ::)

Ps.Eli tarkoitus tässä viestissä ois saada tietoa nimenomaan 200sx s14/s14a koneiden rimmauksesta,muut moottorit voi jättää jo suoraan pois! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pasi    0

Vs: s14 tehot ja tehon nosto

Haulla löytyy kaikkiin noihin kysymyksiin vastaukset, joten haepa vielä lisää ja erilaisilla hakusanoilla ja kombinaatioilla.

Pähkinänkuori: Filsu, putkisto, b-pumppu, zuikin lastu, tulpat. Näillä tekee jo sen ~270hv kun vähän ahtoa nostaa. Moni on jättänyt tästä pois tulpat ja lastun, mutta itte pitäisin ne listalla ihan varmuuden vuoksi. Vakiocoolerilla ja turbolla kyllä rikotaan tuo 300hv raja, mutta paljon ylemmäksi ei tuotto riitäkään. Tuo halvempi ratkaisu näistä maksaa sen tonnin jos laitatat jollain, ite tehtynä jonkun kolmesataa, riippuen mitkä pöntöt ripustat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Viive    0

Vs: s14 tehot ja tehon nosto

Mä mittautin omasta autostani toissakesänä täysin vakio käyrän. Täytyy skannata se ja pistää tähän.

Koitan muistaa ottaa töihin sen mukaan huomenna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wings    0

Vs: s14 tehot ja tehon nosto

ilmeisesti toi b-pumppu on "pakollinen" ostos jos on tulossa noi perusvirit eli putki,lastu,suodin, vai tarviiko se hommata vasta silloin kun nostaa ahtoja ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
migel    0

Vs: s14 tehot ja tehon nosto

B-pumppu kannattaa vaihtaa heti kun alkaa virittämään. piste! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pasi    0

Vs: s14 tehot ja tehon nosto

ilmeisesti toi b-pumppu on "pakollinen" ostos jos on tulossa noi perusvirit eli putki,lastu,suodin, vai tarviiko se hommata vasta silloin kun nostaa ahtoja ???

Ahdot nousee jo noilla perusvireillä. Eli uusi pumppu ilman muuta ennen tai samaan aikaan kun noi viripalikat lyöt kiinni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vegelius    0

Vs: s14 tehot ja tehon nosto

Kyl mä näkisin tän asian pojat niin että se bensapumppu kandee vaihtaa het kärkeen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ipijee    0

Vs: s14 tehot ja tehon nosto

Joo kyllä se pumputin oli tarkoitus laittaa tilaukseen...Zuikkikseltakin kyselin tota lastua ja katellaan nyt kevään aikana mihin varat riittää(täs on tullu kaiken näköisiä heräte ostoksia tehtyy vanteista soittimiin..)Hyvä moottorihan toi kuulemma on virityksen kannalta(ja suht edullinen virittää..),vakio turbollakin ovat kuulemma saaneet yli 300hv:n tehoja,eli potentiaalia tuntuis olevan.. :o:o::)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pasi    0

Vs: s14 tehot ja tehon nosto

Joo kyllä se pumputin oli tarkoitus laittaa tilaukseen...Zuikkikseltakin kyselin tota lastua ja katellaan nyt kevään aikana mihin varat riittää(täs on tullu kaiken näköisiä heräte ostoksia tehtyy vanteista soittimiin..)Hyvä moottorihan toi kuulemma on virityksen kannalta(ja suht edullinen virittää..),vakio turbollakin ovat kuulemma saaneet yli 300hv:n tehoja,eli potentiaalia tuntuis olevan.. :o:o::)

Vakioahdin on kolmella sadalla hevosella aika tapissaan. Ei hyvä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ipijee    0

Vs: s14 tehot ja tehon nosto

No katellaan tässä kevään korvalla ,että mitä sieltä löytyy..Optimi tilanne ois jos kävis mittauttelemassa noita tehoja ennen virejä ja sitten asennusten lomassa...

Ihmetyttää vaan toi lähemmäs 300hv vakio mutkalla,eli aikasta paljon on kiinan poijjaat jättäny optimointi/parannus varaa turboa vaihtamatta...Ainenkin jos vertaa suurimpaan osaan -90 luvun turboautoja,ni ahdin puoli harvemmin riittää noin pitkälle.. ::) ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites
alehtone1    0

Vs: s14 tehot ja tehon nosto

Lähes aina kaikista turboautoista saadaan se 30% tehoa ja vääntöä lisää helposti.

Varsinkin Japseista, ei siinä sen kummempaa.. tehty kestämään hyvin aivan vakionakin.

SR20DET black-toppiakin on jossainpäin 220hv jo vakiona, siihen 30% lisää päästään 300hv:seen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wings    0

Vs: s14 tehot ja tehon nosto

mites ku tossa koitin haulla kattella mutta en oikeen löytäny että miten toi vakio kytkin kestää ton putkiston lastun ja suodattimen? ilmeisesti jollain luistaa ja jollain kestää ??? mutta jos jollain on kokemuksia ni olis kiva kuulla...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ioni    0

Vs: s14 tehot ja tehon nosto

mites ku tossa koitin haulla kattella mutta en oikeen löytäny että miten toi vakio kytkin kestää ton putkiston lastun ja suodattimen? ilmeisesti jollain luistaa ja jollain kestää ??? mutta jos jollain on kokemuksia ni olis kiva kuulla...

Joillain kestää joillain ei ;D

Itse kuulun jälkimmäiseen kastiin, eli alkoi luistamaan. Monilla on vakiokytkin kestänytkin. Ei pysty paljoa etukäteen sanomaan kuinka käy.

Tuli sitten itselle tilattua RPS-massalevykytkin jonka pitäisi sitten kestää.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sakke    0

Vs: s14 tehot ja tehon nosto

Lähes aina kaikista turboautoista saadaan se 30% tehoa ja vääntöä lisää helposti.

Varsinkin Japseista, ei siinä sen kummempaa.. tehty kestämään hyvin aivan vakionakin.

SR20DET black-toppiakin on jossainpäin 220hv jo vakiona, siihen 30% lisää päästään 300hv:seen.  ;)

Eikös S15 ole SR20DET Black top? Sitähän on saanut  Japani / Uusi-Seelanti 250Hv...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Repa    0

Vs: s14 tehot ja tehon nosto

Eikös S15 ole SR20DET Black top? Sitähän on saanut  Japani / Uusi-Seelanti 250Hv...

Eri turbo, eri suuttimet, eri ohjelma... gt28, 480cc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sakke    0

Vs: s14 tehot ja tehon nosto

Eikös S15 ole SR20DET Black top? Sitähän on saanut  Japani / Uusi-Seelanti 250Hv...

Eri turbo, eri suuttimet, eri ohjelma... gt28, 480cc

TM "asiantuntijat" 6/1999, sivu 46:

Lähinnä turbon korkeamman ahtoaineen ansiosta...blaa, blaa, blaa...

;D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mace    0

Vs: s14 tehot ja tehon nosto

mites ku tossa koitin haulla kattella mutta en oikeen löytäny että miten toi vakio kytkin kestää ton putkiston lastun ja suodattimen? ilmeisesti jollain luistaa ja jollain kestää ??? mutta jos jollain on kokemuksia ni olis kiva kuulla...

Tähän asti kestänyt. Ei minkäänlaista luistoa havaittavissa... En kyllä kieltämättä ole klubin hulluimpia revittelijöitä.

Edit: virit asennettu viime kesänä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Raami    0

Vs: s14 tehot ja tehon nosto

Eikös S15 ole SR20DET Black top? Sitähän on saanut Japani / Uusi-Seelanti 250Hv...

Eri turbo, eri suuttimet, eri ohjelma... gt28, 480cc

Höh.. Mä oon luullut että S15:ssa ois ollu SR20VET-kone... :P

Olenko ollut väärässä..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vs: s14 tehot ja tehon nosto

Eikös S15 ole SR20DET Black top? Sitähän on saanut  Japani / Uusi-Seelanti 250Hv...

Eri turbo, eri suuttimet, eri ohjelma... gt28, 480cc

Höh.. Mä oon luullut että S15:ssa ois ollu SR20VET-kone...  :P

Olenko ollut väärässä..?

Kyllä siinä DET on.

VET:llehän ilmoitetaan 280 hp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alehtone1    0

Vs: s14 tehot ja tehon nosto

Eikös S15 ole SR20DET Black top? Sitähän on saanut  Japani / Uusi-Seelanti 250Hv...

Eri turbo, eri suuttimet, eri ohjelma... gt28, 480cc

Höh.. Mä oon luullut että S15:ssa ois ollu SR20VET-kone...  :P

Olenko ollut väärässä..?

Kyllä siinä DET on.

VET:llehän ilmoitetaan 280 hp.

VET konehan esiteltiin X-Trail GT:ssä.

Maailman ensimmäinen sarjavalmisteinen muuttuvalla imu- ja pakoajoituksella oleva turbopata. (NEO VVL)

Korjatkaa jos.. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
tlasol    0

Vs: s14 tehot ja tehon nosto

Mitäs hintaluokkaa noi perusvirit sitten noin suunnilleen on? Siis putki, lastu, suodin ja b-pumppu? Karkeata arviota vaan peliin :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jnurment    0

Vs: s14 tehot ja tehon nosto

Mitäs hintaluokkaa noi perusvirit sitten noin suunnilleen on? Siis putki, lastu, suodin ja b-pumppu? Karkeata arviota vaan peliin :)

Löytys tosiaan haullakin, niinkun moni jaksaa ilmottaa.. mutta putki Lakelta 590e (ks. Kaupalliset ilmoitukset), lastu Z-Powerilta, www.z-power.fi 280e asennuksineen ja säädätyksineen, random-filsu ~100e, Z-Powerilta Walbron pumppu 150e. Näillä pääsee alkuun.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tlasol    0

Vs: s14 tehot ja tehon nosto

Kiitos vastauksesta, hakua koitinkin mutta oli mulle jotenkin "vajaa" ja ei auennut kunnolla :S Amatöörimies...

Share this post


Link to post
Share on other sites
K2    0

Vs: s14 tehot ja tehon nosto

Jatketaanpa tämän topikin alle, kun noita perusvirejä itsekin jahtaan:

Mikäs on näissä virittelyissä sitten dumpin rooli, entäs bensanpaineensäätimen? Antavatko ne lisätehoja, vai onko dumpin viehtäys vain suhahtelussa?

Entäs jos vaihtaa näiden peruskikkareiden päälle suuttimet?

Ja vielä: Jos on lastu, filtteri, putkisto, walbro, niin tuoko isompi cooleri vielä lisätehoa, vai onko se vain joku reliability-modi?

Mää oon aika kahvilla näistä vielä, vaikka pari vuotta on s14 alla jo ollutkin. Kaikki vaan ei osaa autoja. (Mut mä osaankin sitte paljon muuta! ;D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×