Sign in to follow this  
Followers 0
Harkka

Moottorikoneistamot

23 posts in this topic

Pitäis viedä S13:n toista lohko ja kampura koneistukseen... tästä läheltä löysin kaksi, Vantaan Moottorikoneistamo ja GT Motors Pitäjänmäessä. Onko kokemuksia? Vai onko sama kumpaan vie, hinnoissa ei tuntunu olevan isoja eroja ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Moottorikoneistamot

Pitäis viedä S13:n toista lohko ja kampura koneistukseen... tästä läheltä löysin kaksi, Vantaan Moottorikoneistamo ja GT Motors Pitäjänmäessä. Onko kokemuksia? Vai onko sama kumpaan vie, hinnoissa ei tuntunu olevan isoja eroja  ???

molemmista kuullu ihan hyvää, itelläni huonoja kokemuksia vantaan moottorikoneistamon palvelusta, odotuttivat turhaan 3viikkoa, ja vielä olis pitäny odottaa toiset kolme...Vein sitten GT-motorsiin, siellä eivät tehneet mittauspöytäkirjaa vaikka erikseen pyysin...

Keravalla on sitten vielä R-koneistus, siellä mun lohko viimeks mitattiin... Hinnoissa ei tosiaan taida olla suuria eroja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Re: Moottorikoneistamot

Omat rojut on käytetty GT Motorsilla ja ihan tyytyväinen ollut, hinnat on suht asialliset eikä tarvinnut montaa päivää odottaa vaikka koko alakerta+kansi ja kaikki kannen rojut siellä oli. GT Motorsilla käy ainakin erään isomman maahantuojan/korjaamon moottoreiden osat koneistuksissa (tai ainakin kävi vielä vuosi-pari sitten), että eiköhän sitä uskalla käyttää...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varoitus!

Tammerdiesel Oy, Helsinki on paikka jota en todellakaan suosittele kenellekkään. Vein kyseiseen firmaan harvinaisen Daihatsun kannen plaanattavaksi, venttiilivälysten säätöön, painetestiin, ja seetien hiontaan. Mukana meni myöskin uudet venttiilivarren tiivisteet ja täysi, ylimääräinen sarja venttiilien säätöpaloja.

Sovimme mitä kannelle tehdään, ja mihin arvoihin venttiilit säädetään. Puolentoista viikon päästä tuli soitto, että kansi on valmis. no, en päässyt itse sitä hakemaan, mutta kävimme puhelimessa läpi tehdyt työt. oli sovittu että kansi on valmis kiinnilaitettavaksi, sieltä saavuttuaan.

jostain kumman syystä uudet venttiilivarrentiivisteet tuli takaisin samassa, avaamattomassa pussissa, ja laskussa näkyi laskutettuna toyotan 1.3 koneen tiivisteet. Tähän ei ole edelleenkään saatu vastausa, että miksi näin :-\.

Kaikki näytti varsin hyvältä ja osat näytti olevan kiinni ihan nokkapyöriä myöden. Mitäs niitä siis sen enempää irrottelemaan, kun on luvattu että kiinni ja käyntiin.

Kansi on nyt kiinni autossa, mutta outo kalkutus venttiileistä muutti hymykuopat ajatusviivoiksi. Ei muuta kuin nokat näkyviin ja mittailemaan. Kaikissa venttiileissä eri välykset, 12 venttiilistä 4kpl sovituissa arvoissa. Loput aivan mettässä. muutama pakoventtiili oli säädetty imuventtiiliksi ja toisinpäin. arvojen heitot aika uskomattomia, jopa saman sylinterin kummassakin pakoventtiilissä. 0,10 mm heitto ei mene enää tässä tapauksessa arvojen sisään.

Vielä enemmän päätä pisti pyörimään koneen mielenkiintoinen savutus. Öljyhän siellä palaa...tuli todettua....Mitäs jos kattois vähän tulppia...no joo, tulpat kohtuulliset, mutta kuis noi männät on ihan öljyssä...Venttiilivarrentiivisteet ei vissiin oo uusia nähnyt, tai sitten ne uudet toyhomotan tivarit ei oikeen natsaa daihatsun kanssa.

Mutta kannattaa käydä teettämässä jotain näinkin arvokasta. Koneita suomessa maksimissaan 7 ja nyt siitä sai sitten 450 euron koneistuksen hinnalla tee-se-itse dieselin ja savukoneen. Korjaus tulee maksamaan varmasti saman verran, mutta tammerdiesel ei asialle mitään voi kun kansi on kiinni autossa. ETTÄ NÄIN

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heti perään statuskyselyä, tälleen 12v myöhemmin. Koneistamoista kokemuksia viimeaikoina? GT-Motors ja Vantaan moottorikoneistamo esim. Tai onko PK-seudulla muita suositeltavia paikkoja? RB25 lohkoa ja kampuraa olisin retuuttamassa hoivattavaksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sopiiko Kanta-Hämeestä ehdottaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaikkea sopii ehdottaa ja hintoja myös olisi mukava kuulla viimeajoilta. Nyt on yksi tarjous pöydällä jo, GT-Motorssilta. Poraus, hoonaus, pesu, runkolinjan tarkistus lohkolle ja lisäksi kampuralle kiillotus ja öljypumpun collarin asennus hinta yhteensä reilu 600€.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kysäseppä aaltoselta mäntsälästä tekeekö tuon kaiken?

tietenki näissä hommissa halvin ei ole se paras.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko Aaltosen hintatasosta mitään käsitystä vai meneekö case-by-case?

Share this post


Link to post
Share on other sites

oisko ollu 40e kannen plaanaus ja pesu. Jos en väärin muista. Alueen halvin ja nopein oli kun tarttin plaanauksen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plaanaukset tehdään toisaalla tällä kertaa. Mutta joo, Aaltonen on itseasiassa lomalla ensviikon alkuun asti. Pitää mennä käymään sitten ja kysymässä. Taitaa tehdä ihan kunnollista jälkeä?

Share this post


Link to post
Share on other sites

yhdestä plaanista ei vielä voi omakohtaista mielipidettä perustaa mutta hyväks on isot pojat haukkunu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On Tuesday, July 25, 2017 at 19.58, Kremilin said:

tietenki näissä hommissa halvin ei ole se paras.

Ja tietenkin tämä väite on täysin perusteeton eikä millään tasolla kerro ammattilaisen työnlaadusta!

Enkä suinkaan tarkoita sitä, että halvin olisi aina paras ja kallis aina priimaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

No mutta jos kalevin paja ab tekee täydellisen moottorin uudelleen rakentamisen 270e sis alvi ja tunnettu moottorikoneistamo 2000e. Niin siinä jokainen voi laskea että kummassa esim mitataan laakerivälykset plastigaugella ja korjataan männänrenkaan katkovälykset.. Pahoittelut liian suorasta mielipiteestä. Mutta nytkin kyseessä skylinen moottori, jos sen tekee väärin niin ei siinä jää kuin postin vanha kaks ovinen primera pihaan seisomaan ilman moottoria.. Ei, enkä tarkoita että se kallein on paras. Mutta vähän haistella että moottorihommissa äkkiä liian halpa on liian halpa.

Edited by Kremilin

Share this post


Link to post
Share on other sites

tässä nyt on niin paljon mielipiteitä suuntaan ja toiseen niin ensimmäisenä haluan sanoa että on ehkä vähän hölmöä vertailla edes pajoja keskenään kun siellä on kuitenkin useampia työntekijöitä ja jokaisella on oma työnjälki, toiset on nopeampia toiset tarkempia tai laiskempia jne. 

mutta kun sinne koneistamoon kiikuttaa sen moottorin esimerkiksi kokonaan niin se hinta on pitkälti siitä kiinni mitä sille haluaa tehtäväksi, jos otat vaan sen poraus, hoonaus, kampiakselin kiillotus niin sen saat mutta jos on tarkotuksena tehdä toimiva kone niin siihen sitten kaikki tarkastukset ja mittaukset ja runkolinjat ja männänrengasjutut päälle mutta ne pitää yleinsäkkin itse pyytää sieltä ja hinta on sillon eri mitä se on jos menet halvimman kautta. ja tuskin olen kovin väärässä jos sanon että suurin osa pieleen menneistä moottori remonteista johtuu juurikin ettei sille lohkolle ja muille osille ole tehty juuri muuta kun se poraus, hoonaus ja kampiakselin kiillotus. plus siihen päälle vielä oma heikko ammattitaito kasatessa.

jos tarvii yleinsäkkään alkaa koneistus hintoja vertailla netissä niin kannattaa ehkä miettiä onko moottorin tekeminen se oikea juttu sulle. nää on niitä kohtia missä ei kannata säästellä, vaikka sä olisit millä osilla kasaamassa.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin, tosiaan pitää itse tietää mitä on tekemässä ja mitä pyytää koneistamon tekemään. Siitä on hyvä aloittaa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Kremilin said:

No mutta jos kalevin paja ab tekee täydellisen moottorin uudelleen rakentamisen 270e sis alvi ja tunnettu moottorikoneistamo 2000e.

Moottorikoneistamoistahan tässä kokoajan puhuttiin ja niitä vertaillaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kauheesti tekstiä muttei sitä mitä kysyttiin, eli hintoja ja kokemuksia, paitsi kremliniltä jotain. :)

Kokemuksia kysyn siksi, että saisi käsityksen missä paikassa on pääasiassa onnistuttu ja hintoja siksi että ymmärtäisi suurinpiirtein mikä on sellainen normaali hintataso erilaisille töille.

Hintoja kun ei oikeasti juuri netissä ole - ainakaan omien googlailujen perusteella. Ja kokemukset monista koneistamoista ristiriitaisia. Vähän sellainen tunnelma että useimmiten kokemuksissa on asiakkaalla itselläänkin ollut aika oleellinen rooli työn onnistumisen tai epäonnistumisen kanssa.

Se että valitsenko sitten sen halvimman ja mitä töitä teetän ja niin edespäin onkin sitten toinen asia ja eri keskustelu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omaan ca18 moottoriin tehtyjä töitä + listahinnat alla, muita hintoja päivitän alkuviikosta kun koneistaja palaa lomilta.

Forssan Tehokansi.

Lohkontaso, 52€.

Kevyt hoonaus × 4, 60€.

Kampiakselin kiillotus + viisteet 63€.

Kankien (4kpl) ylä-, ja allapesien tarkistus ja koneistus: 80€.

Venttiilityö ca18, 140€.

Plaanaus, 38€.

Kampi+vauhtis+asetelma+siivapyörän tasapainotus: 80€.

Vauhtipyörän sorvaus (-2kg): 40€.

Pesu: 10€.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauhtipyörän sorvauksen jälki siistiä ja tasasilla pyöristyksillä reunat!

Plaanaus jälki metallipahville hyvä!

Lämpimästi suosittelen.

-Markus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos M4K3! Vaikkei juuri minua välttis auttaisikaan, niin jotain paikallista voi ihan hienosti jeesatakin, joka topikkia sattuu lukemaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lahden kansityöstä joskus pari vuotta sitten, uudemmista käynneistä ei oo kuitteja jääny talteen 

20170728_192432.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0