Welcome to DNSF.org

HUOM HUOM HUOM 17.12.2016 uudistuksen jälkeen vaikuttaisi siltä, että kaikkien pitää tilata uusi salasana itselleen.

Tilaa uusi sähköpostiisi kirjautumisikkunan nappeja käyttämällä ja toimi viestissä olevien ohjeiden mukaan. Salasanan toimittamisessa saattaa mennä jopa 15min. Tarkista myös roskapostikansio sähköposteistasi siltä varuin, että viesti on siellä. 

Sign in to follow this  
Followers 0
Bisse

Eipä mene enää vaihteet päälle... Kytkin vai laatikko?

60 posts in this topic

I need help!!! Elikkä seuraavaa ongelmaa on ilmennyt mun s14 saunassa: Pikku hiljaa viimeisen kuukauden aikana ruvennut ruvennut menemään vaihteet surkeasti päälle. 1 runttaamalla ja seuraavat aika nihkeästi kun on auton saanut liikkeelle. Pakkia ei kauheasti viitti päälle vetää kun helvetin moisen sorvausäänen säestämänä voi saada pykälän silmään. Kytkin on ruvennut pohjassa pidettynä hiukan viemään autoa eteenpäin mutta en kai minä sitä sitten taas ole saanut poltettua loppuun?? Ei se vedoissa ainakaan tunnut luistavan...

Re: Eipä mene enää vaihteet päälle... Kytkin vai laatikko?

I need help!!! Elikkä seuraavaa ongelmaa on ilmennyt mun s14 saunassa: Pikku hiljaa viimeisen kuukauden aikana ruvennut ruvennut menemään vaihteet surkeasti päälle. 1 runttaamalla ja seuraavat aika nihkeästi kun on auton saanut liikkeelle. Pakkia ei kauheasti viitti päälle vetää kun helvetin moisen sorvausäänen säestämänä voi saada pykälän silmään. Kytkin on ruvennut pohjassa pidettynä hiukan viemään autoa eteenpäin mutta en kai minä sitä sitten taas ole saanut poltettua loppuun?? Ei se vedoissa ainakaan tunnut luistavan...

Kyllä se kytkin on entinen, ja veikaan että nii nentinen että kun saat sen löysättyä, niin rojut tippuu lattialle.

Ootkos tarkistanut kytkinnesteet? Onko järjestelmä vajaa vai oisko siellä ilmaa?

Olikos kytkin ja jarrunesteet sama asia/samassa säiliössä? Funtsin vaan että mikäs se pienempi säiliö oli mikä siinä konehuoneen kulmassa? Siinä jarrupääsylinterin vieressä.

En tunne ko konehuonetta ollenkaan, mutta yleensä ne on vierekkäin samassa nurkassa ja kytkimen nestesäiliö on hieman pienempi, kuin jarrunesteen.

Nestettä siellä oli mutta ilmaus tarttis tehdä varmuuden vuoksi. Jos siitä sitten olis pää sylinteri mennyt totaalisen paskaksi? Ei vaan pystyis uskomaan että minä saan poltettua Helixin laatuista kytkintä vuodessa. Ei noilla tehoilla. Tarviipa jatkaa taas servicemanuaalin parissa tutkailua kun tuli sekin äsken imettyä.

En tunne ko konehuonetta ollenkaan, mutta yleensä ne on vierekkäin samassa nurkassa ja kytkimen nestesäiliö on hieman pienempi, kuin jarrunesteen.

Nestettä siellä oli mutta ilmaus tarttis tehdä varmuuden vuoksi. Jos siitä sitten olis pää sylinteri mennyt totaalisen paskaksi? Ei vaan pystyis uskomaan että minä saan poltettua Helixin laatuista kytkintä vuodessa. Ei noilla tehoilla. Tarviipa jatkaa taas servicemanuaalin parissa tutkailua kun tuli sekin äsken imettyä.

Aivan selvältä kytkin ongelmalta vaikuttaa.

Aivan selvältä kytkin ongelmalta vaikuttaa.

Niin jonkun tasoinen kytkin ongelma siinä on mutta voiko kytkin olla loppu jos se ei luista kovissa vedoissa? Kyllähän siinä kaiken järjen mukaan jotain muuta on paskana?!

Ottaako kytkin ihan pohjassa? Jos ottaa niin säädäppä sieltä polkimen päästä sitä poljinta. Mulla ainakin joutu aikanaan säätämään kun sintterin laitoin

Kyllä se näköjään vielä säätämällä kuntoon sai!!! :D:D Se on vaan vuodessa kulahtanut sen verran että vaati uudelleen säätöä, ihme että yleensä pitää vielä! Säätö sitten tosiaan onnistui sitä tulipellin läpi menneen varren pituutta säätämällä... No enway tärkeintä että tuli nyt kuntoon...

Kyllä se näköjään vielä säätämällä kuntoon sai!!!  :D:D Se on vaan vuodessa kulahtanut sen verran että vaati uudelleen säätöä, ihme että yleensä pitää vielä! Säätö sitten tosiaan onnistui sitä tulipellin läpi menneen varren pituutta säätämällä... No enway tärkeintä että tuli nyt kuntoon...

Yleinen vika ja kun korjaa ajoissa niin vahinkoa ei ole kerennyt tulla, useimmiten....

Ei välttämättä kytkin mutta sylinteri(t).. Vaihtaisin kyllä vaihteiston öljyt myös, koska jos on pitänyt opettaa vaihteita niin sielläkin voi olla jo ylimääräistä seassa...

onkos s13 nisussa mitään säätöä kytkimessä??

onkos s13 nisussa mitään säätöä kytkimessä??

On, siellä on polkimessa pultti jolla pystyy säätämään, haulla löytyy tarkempaa tietoa.

Sen pultin kanssa kannattaa olla varovainen, koska sen varsinainen funktio on säätää liikevara oikeaksi eikä sananmukaisesti säätää kytkintä. Jos sitä ruuvaa liikaa, niin silloin mäntä voi hakkautua paskaksi sylinterin päätä vasten.

Miten tuo minusta kuulosti heti työsylinterin tiivisteille tuo vika? Suosittelen tarkistamaan ettei ole vuotoja sillä suunnalla. Exautossa oli _täsmälleen_ sama vika ja lopulta kykä katosi kokonaan.

Ottaako kytkin ihan pohjassa? Jos ottaa niin säädäppä sieltä polkimen päästä sitä poljinta. Mulla ainakin joutu aikanaan säätämään kun sintterin laitoin

Mulla rupesi RPS:n kytkin ottamaan ihan pohjassa kun sen paineasetelma hajosi ja säätökään ei enää auttanut. Säädin niin paljon, että pääsylinteriin jäi päine, että oli ees jotenkin ajetavissa tallille...

Kyllä se mun mielestä johtuu siitä, että kytkin on kulunut jonkin verran ja vaati säätöä..

Ja nyt autossa on Helixi:n sintteri joka toiminut todella hyvin, 2 kk:han toi RPS:ssä kesti et silleen... ::) onneksi meni takuuseen.. ;)

Miten tuo minusta kuulosti heti työsylinterin tiivisteille tuo vika? Suosittelen tarkistamaan ettei ole vuotoja sillä suunnalla. Exautossa oli _täsmälleen_ sama vika ja lopulta kykä katosi kokonaan.

Onpas jokseenkin vanha viesti jo mutta vastaanpa silti. Eli eikös sieltä luulis sitten nestettä häviävän jos toi vuotais vai imaseeko se vaan ilmaa systeemiin? Tuntuu vaan taas että rupeaa pikku hiljaa heikkenemään toi kykän toiminta tai sitten minä vain kuvittelen...

Kyllä se  kytkin on entinen, ja veikaan että nii nentinen että kun saat sen löysättyä, niin rojut tippuu lattialle.

Pöh...

Mä veikkaisin pientä nestevuotoa jommasta kummasta sylinteristä..

mulla vuotaa sylinteri pitää vaihtaa tiiviste mut miten tuo ilmaus tehdään tarkalleen?

mulla vuotaa sylinteri pitää vaihtaa tiiviste mut miten tuo ilmaus tehdään tarkalleen?

availee työsylkästä ilmausruuvia ja kaveri painaa kytkintä.

Ensin ilmataan siitä jako mötikästä, sen jälkeen vasta työsylinteristä.

Ensin ilmataan siitä jako mötikästä, sen jälkeen vasta työsylinteristä.

korjaamokaveri sano että ilmataan toisinpäin jollain pumpulla

korjaamokaveri sano että ilmataan toisinpäin jollain pumpulla

Juu sellasta biltema/motonet ilmaussäiliötä voi käyttää apuna, on aika kätevä. Tuo järjestys lukee manuaalissa, tiedä sitten.

Vs: Eipä mene enää vaihteet päälle... Kytkin vai laatikko?

Noinniiiii... ...tuttaaa

Eli tuossa ajellessani saloa kohti huomasin että loppuvaiheessa jäi kytkinpoljin puoleenväliin, piti kengällä nostaa ylös. Sen jälkeen kytkin rupesi ottamaan heti kiinni kun hiukan nostaa... Ulinaa se piti jo viime syksynä, mutta korjaukset jäi tekemättä, ulina hävisi aina alaspainettuna (painelaakeri???)... Talven auto on seissyt lämpimässä hallissa.

Luin kaikki topikit läpi mitä tästä on kirjoteltu, mutta kysäsen kuiteskin että pääsen oikeille jäljille.

Mitä seuraavaksi kannattaa tehdä ja mitä maksaa, näyttäis näitäkin tällää jo olleen.

Lootan öljyt uusittu vuosi sitten.

Kytkimen säätäminen,ilmaus, nesteet.

Painelaakerin uusiminen + tiivisteet???

Uus kytkin/paineasetelma???

Service manuaalista noi varmaan löytyy, kuinka kauan mahtaa mennä, noin???

Itselläni oli polkimessa oleva haarukka rikki ja oireet oli silloin aivan vastaava. Tuo haarukka siis painaa sylinteriä kun poljinta painetaan.

Näkyy kun katsoo taskulampulla kojetaulun alle.

Näytti päällepäin ihan ok, mutta kun irroitin niin hajosi kahteen osaan ;D

Onko vaihteita vaikea saada silmään, eli kytkin ei irroita kunnolla?

Joo, nyt kun kytkin jäi ensimmäisen kerran puoleenväliin niin sen jälkeen vaihteet ovat olleet hiukan nihkeemmät ja tuntuu että ei kunnon irrotusta ole, pakilla huomaa parhaiten kun tulee rutinaa...

Aikaisemmin kun ulisi niin vaihteet menivät moitteettomasti päälle, mitä nyt pakki välillä hyppää pois, eli lootassakin taitaa olla jotain pientä(off topik).

Käväsin tarkastamas ton polkimen liikkeen, pieni pykälä siin on ja liikerata ei näytä suoralta vaan näyttäis ns. muljahtavan sivulle ensin se osa joka tulee polkimeen kiinni, näyttäis ihan että se haarukka olis jotenkin pettänyt...

uusi katselmus näytti että poikkihan se toinen sakra oli ja roikkus siin vieressä hienosti...