Jump to content
Sign in to follow this  
Abdu

Ahdin sr:än jatkeeksi?

Recommended Posts

Abdu    0

Eli tarkoitus päivittää ahdin ja imupuoli ensi kesäksi. Tavoite tehon puolesta 500 hevosta ja mahdollisimman hyvä heräävyys. Budjetti ei taivu mihinkään gtx garrettiin joten jotain muuta pitää keksiä. Itse en tajua noista ahtimen painekartoista joten apuja otetaan mielellään vastaan. Pakosarja valmiina.(jaettu T3 laipallinen Lake) Holsetin hx35 fullrace ollut mietinnän kohteena mutta tuosta en oikeen kokemuksia sr20detin kanssa ole löytänyt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Timppa79    10

hx35 super 8 pakopesällä kkd pakosarja,vakio imusarja,imunokka ajoitettu uudelleen. 409hp 600nm. Ahdot 1,9bar n.4500 rpm. Ols varmasti tehokkaampi isommalla pakopesällä mutta herää nyt mukavasti.Jos haluut ton 500hp niin tarviit kireemmät nokat,vakioilla ei hengitä tarpeeksi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Abdu    0

Joo, nokat on tomein 260/12mm heittokellolla ajotettuna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wilberii    1

Borg warner efr 7064 twin scroll t3 laipalla luulisi olevan aika hyvä tohon 500hp tehoon. Hinnassa kannattaa ottaa huomioon, että tähän ei tarvitse ostaa ulkoista hukkista vaan on sisäisellä hukkiksella.

 http://www.turbotech.com.au/products/performance-turbos/borg-warner-efr7064-turbo/

Heräävyys on pykälän parempaa jos vertaa garretin 3071gtx turboon. Jos uskoo kokemuksia ulkomailta.

Omia kokemuksia ei ole kyseisestä ahtimesta, mutta lukenut pelkästään hyvää siitä.

Itsellänikin on ollut ahtimen päivitys mielessä ja BorgWarner on aika varmasti tulossa sr:än jatkoksi.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Abdu    0

Varmasti hyvä ahdin, mut mulla tossa sarjassa jo tialin 60mm portti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Isamu    1
On 15.8.2017 at 17.06, Wilberii said:

Borg warner efr 7064 twin scroll t3 laipalla luulisi olevan aika hyvä tohon 500hp tehoon. Hinnassa kannattaa ottaa huomioon, että tähän ei tarvitse ostaa ulkoista hukkista vaan on sisäisellä hukkiksella.

 http://www.turbotech.com.au/products/performance-turbos/borg-warner-efr7064-turbo/

Heräävyys on pykälän parempaa jos vertaa garretin 3071gtx turboon. Jos uskoo kokemuksia ulkomailta.

Omia kokemuksia ei ole kyseisestä ahtimesta, mutta lukenut pelkästään hyvää siitä.

Itsellänikin on ollut ahtimen päivitys mielessä ja BorgWarner on aika varmasti tulossa sr:än jatkoksi.

Mäkin katsellut noita borg-warnereita sillä silmällä ja tuo 7064 vaikuttaa helvetin hyvältä monellakin tavalla. Ootko mitä A/R lukua meinannu itselles jos sijoitat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Slider    4
4 hours ago, Isamu said:

Mäkin katsellut noita borg-warnereita sillä silmällä ja tuo 7064 vaikuttaa helvetin hyvältä monellakin tavalla. Ootko mitä A/R lukua meinannu itselles jos sijoitat?

Efr 7163 pitäis olla vielä parempi specseiltään SR:n kylkeen, kun tuo 7064, näin mulle sanottiin. Itsellä on SR:ssä tuo 7163 sisäisellä portilla, eikä mitään valittamista. Paineet on tosiaan vielä alle 1.5bar, kun ei ole vielä penkkiin kerinnyt säätämään...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Abdu    0

Osaako joku kertoa osuuko tuo hx35fr sr:n kanssa järkevälle alueelle? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wilberii    1
17 hours ago, Slider said:

Efr 7163 pitäis olla vielä parempi specseiltään SR:n kylkeen, kun tuo 7064, näin mulle sanottiin. Itsellä on SR:ssä tuo 7163 sisäisellä portilla, eikä mitään valittamista. Paineet on tosiaan vielä alle 1.5bar, kun ei ole vielä penkkiin kerinnyt säätämään...

Millä spekseillä on ahdin?  Ja mimmonen heräävyys on? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Slider    4
1 hour ago, Wilberii said:

Millä spekseillä on ahdin?  Ja mimmonen heräävyys on? 

Tuo malli on mulla: http://www.jegs.com/i/BorgWarner/156/11639880006/10002/-1

Ahdot menee ylipaineen puolelle aina kun kaasun painaa pohjaan riippumatta kierroksista, täydet ahdot tulee joskus vähän 4000rpm jälkeen.  Tuossa videonpätkää ajosta: https://www.youtube.com/watch?v=3YGyh69URsY&t=1s

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Isamu    1
Posted (edited)

Nopealla vilkaisulla tuo 7064 voisi olla marginaalisesti paremmin heräävä jos nyt ihan oikein ymmärrän lukemaani. Mun auto on ihan vaan katukäytössä niin mielummin parempi heräävyys kuin se all-out kierroksilla ahto.
Nyt on kiinni pikkupesäinen GT3071 mikä pelaa hienosti kadulla, mutta vähän tekee mieli jotain uutta ja joka tuottaisi ehkä hieman enemmän.

Edit: Tuota 7163 mallia näköjään saa myös T25 laipalla joka helpottaisi mun elämää paljon koska voisi mahtua vakiopaikalle jo olemassaolevaan pakosarjaan joten tehtäväksi jäisi vain uuti outlet

Edited by Isamu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Timppa79    10
On 17.8.2017 at 04.48, Abdu said:

Osaako joku kertoa osuuko tuo hx35fr sr:n kanssa järkevälle alueelle? 

 Mikä on järkevä alue? Jos sulla on kerran jo nokat niin niiden ajoituksella saa luonnetta muutettua aika paljon. Ei siitä ikinä saa alle 3500 rpm vääntävään moottoria.Uskon että voi pelata hyvin. Audin 2.2 vitosesta hybridi hx35 tais tulls Harisen penkissä 525hp. Oli LDS tekele

Share this post


Link to post
Share on other sites
Abdu    0

Joo en kuvittelekaan et mitään alavääntöistä tollaseista saa, eikä oo tarvekkaan. Lähinnä ajatuksena laajempi käyttöalue kun hx40 mikä oli ton pakosarjan entisellä omistajalla ollu. Varmaan vähän huono vertailukohde tuo Audin moottori, mut miten heräs siinä moottorissa? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Timppa79    10
On 19.8.2017 at 12.55, Abdu said:

Joo en kuvittelekaan et mitään alavääntöistä tollaseista saa, eikä oo tarvekkaan. Lähinnä ajatuksena laajempi käyttöalue kun hx40 mikä oli ton pakosarjan entisellä omistajalla ollu. Varmaan vähän huono vertailukohde tuo Audin moottori, mut miten heräs siinä moottorissa? 

Mulla ei ole tarkempaa tietoa mutta Laatudiesel Siltanen osaa kertoa sulle speksit,on sen tekemä ahdin.Myös Turbotohtori muutellu hx35 pakopuolta hyvillä tuloksilla.Itellä olis sama operaatio edessä mutta meinaan heivata koko det kannen mäkeen ja vvl kansi tilalle ja sitä kautta veto-aluetta lisää reilummin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×