Sign in to follow this  
Followers 0
turborusakko

S14 ja isommat suuttimet.

4 posts in this topic

Auto on dynossa säädetty 700cc suuttimilla ja nyt vaihdoin autoon 1000cc suuttimet onko vaikea homma / osaako joku neuvoa mitä täytyy moottorinohjaukselle tehdä että saa auton pelittämään isommilla suuttimilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikä moottorinohjaus autossa on? Nistune? Z-powerin lisäkortti? Joku aftermarket purkki?

Tottakai on ohjelmoitava uusiksi, että toimii kunnolla uusilla suuttimilla ja riippuu moottorinohajuksesta missä tämä onnistuu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto uudestaan dynamometriin on vähimmän harmin tie.

Ecumasterin voi toki säätää ainakin suurinpiirtein kohdilleen kadulla. Läppäri kiinni ECUun, hullunrohkea hanttimies penkille ja baanalle. Karkeasti ottaen koko kartta on tuon suuttimen vaihdon jälkeen 30% liian rikas.

Jos dynokäynnistä on seossuhteen lokitiedosto tallella säätäisin  isommilla suuttimilla kartan vastaamaan ensin lokin arvoja uusilla suuttimilla ja nykyisillä ahdoilla.

Sitten ahtoa lisää ja seossuhteen ja ennakon korjaus korkeammilla ahdoilla. Korkeammilla ahdoilla ja vanhoilla ennakoilla kone todennäköisesti nakuttaa jossakin vaiheessa, joten  anttituisku cd kannattaa jättää koteloonsa säädön  ajaksi,  jotta tuo kilinä varmasti kuuluu:)

Katusäädön ongelmana ovat yläkierrosten ruudut. 6500rpm nelosvaihteellakin tarkoittaa jo aikamoista ylinopeutta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0