Sign in to follow this  
Followers 0
jonesky12345

RB20, seokset vaeltelee tyhjäkäynnillä

5 posts in this topic

Kysästääs tällaisen perään, kun seokset laajakaistan mukaan vaeltelee tyhjäkäynnillä 13 ja reilun 15 välillä. Kylmänä startatessa käy selvästi rikkaalla, jopa 12 pinnassa, josta kyllä korjaa ylöspäin kun kone lämpenee. Tämä lienee vielä suht normaalia, mutta lämpimällä koneella tuo vaeltelu hieman kummastuttaa. Tuo vaikuttaa kyllä useimmiten hakevan tuohon 15 pintaan, mutta ei pysy siinä kovin tasaisesti vaan heittelehtii hieman sinne tänne, mitä laajakaistan näytöstä voi seurata. Eikös tuon pitäisi hakeutua sinne 14,7 kuitenkin ja pysyä siinä aika hyvin? Tyhjäkäynti on reilusti 1000rpm alla, heitetään nyt jossain 7-800rpm välimaastossa, ja käy ihan nätisti. Modeja on sen verran, että turbon outletti paremmin virtaava, DP ja katti vakiot, Catback putkisto ja imupuolella frontmount ja imusarjan painekotelo vaihdettu sellaiseen, jossa kaasuläppä on kohti auton keulaa. Suuttimet on vakiot, puolat on vissiin vagit, tulpat pikkuhiljaa varmaan vaihtoiän päässä. ECUa ei ole lastutettu.

Vaikuttaako nuo modit seoksiin vai onkohan tuo tyhjäkäyntiventtiili putsauksen tarpeessa? Korjaileeko lambda tuota seosta tyhjäkäynnillä vai kuinka tuon pitäisi toimia? Mietin tässä vaan kun imusarjan irrotushommiin saatan joutua, että pitäisikö tuota tyhjäkäyntiventtiiliä samalla koittaa putsailla vai onko ns. normaalia käytöstä koneelle. Vedolla ja tasakaasuajossa seokset on kyllä ihan sitä mitä pitääkin, eli kevyellä tasakaasulla pyöritään siinä 14,7 pinnassa ja vedolla rikastuu myös asiaankuuluvasti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilmeisesti foorumilla ei voi viestejä editoida, joten täydennetään vielä sen verran, että autossa on tosiaan kartiosuodatin suoraan kiinni maffissa, eli ilmeisesti jonkun verran voi aiheuttaa jotain pyörteilyä maffille?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täysin normaalille kuulostaa. Ehkä vähän paksulla käväsee jos 13 tienoolla käy, mutta kyllä se kuuluukin seilata tuolleen. Joissain autoissa vähemmän, toisissa enemmän. En menis ruuvaileen tai putsaileen mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No 13 oli vähän liioteltua, mutta heilahtelee kuitenkin, että ei pidä kovin hyvin paikallaan ja roikkuu ehkä mielummin laihan puolella tota 14,7 optimia, mutta se ei varmaan päästötesteissäkään oo ongelma samalla lailla ku rikkaalla käyminen. 

 

Mitkäs tulpat skylleen passaa? BCPR7ES?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

On ‎20‎.‎4‎.‎2017 at 21.38, jonesky12345 said:

No 13 oli vähän liioteltua, mutta heilahtelee kuitenkin, että ei pidä kovin hyvin paikallaan ja roikkuu ehkä mielummin laihan puolella tota 14,7 optimia, mutta se ei varmaan päästötesteissäkään oo ongelma samalla lailla ku rikkaalla käyminen. 

Itsellä alkoi seilata RB25 enemmän ja enemmän. Alkoi jopa ajossa tuntumaan ärsyttävä aaltoilu. Alkuperäinen lambda siellä oli tullut tiensä päähän. Halpis lambda tilalle ja aaltoilu loppui.

Edited by Weist

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0