Jump to content
Sign in to follow this  
moskwits

350Z -04 6-vaihteen syncro vika

Recommended Posts

moskwits    0

Laittelin Zetan looran äsken palasiksi sellaisen vian takia kun 6-vaihde ihan vähän rusahtaa nopeesti vaihdettaessa, hitaasti kun vaihtaa niin kytkeytyy ilman rusahdusta.

Nyt loora palasina tuolla hallin pöydällä eikä oikeen löydy mitään selvää vikaa rattaasta/syncro renkaasta...?

Mietin jo sen 6-rattaan neulalaakereitakin, että voisiko jotenkin ahdistaa niistä kun on erikoinen neulalaakeri kun on ns. halkinainen, eli kaksi puolikasta.

Olisi vaan mukava löytää joku selvä vika, kun ei taatusti hymyillytä jos laittaa pelkän synkan ja silti rusahtaa...

sitten olisiko kellään laatikon räjäytyskuvaa, kun karkasi yksi kuula, eikä ehtiny näkeen mistä tuli ;D

Zergfest    41
6-vaihde ihan vähän rusahtaa nopeesti vaihdettaessa' date=' hitaasti kun vaihtaa niin kytkeytyy ilman rusahdusta.[/quote']

Mulla on sama vika, mutta onneksi ei ole vielä tullut sellaista tilannetta / ajettua niin kovaa että olisi kiire vaihtaa 6-vaihde :D

Dreadnaught    16

Mulla on sama vika, mutta onneksi ei ole vielä tullut sellaista tilannetta / ajettua niin kovaa että olisi kiire vaihtaa 6-vaihde :D

Mulla myös sama vika ja ei tosiaan häiritse normiajossa eikä edes radalla, koska ainakaan Ahvenistolla en ole ikinä tarvinnut kutosvaihdetta.

-Ville-    5

Mulla taas kylmillä laatikko öljyillä rusahtaa vitonen kun vaihtaa kutoselta pienemmälle. Lämpimänä ei mitään ongelmaa.

ABT    2

Mistä päättelit, että siinä synkrossa ei ole vikaa? Ajattelin vain, että osaatko katsoa oikein. Jos joku lyö kelle tahansa 2 synkroa käteen ja sanoo, että toisessa vikaa niin ei sitä kyllä silmällä erota. Pitää testata paikalleen niin sitten näkee.

moskwits    0

Joo, tuli nyt vasta vähän järkeiltyä ja tutkittua synkkien toimintaperiaatetta, kyllä se kutosen synkka renkas on kulunut, ns. pohjaa, eli ei "lukitu" rattaaseen kuin esim vitosen renkas.

Tilasin Autokeskuksesta 2 synkkaa, vitoseen ja kutoseen, h. 99e/kpl

Ei tuntunu synkkia löytyvän ebaysta kun jenkeistä, ja sielläkin näytti olevan 42 tollaria ketale+alv+tulli+rahti.....Ja voi saada nopeemmin Autokeskukseen...

Katsotaan jos tää restaurointi onnistuu hyvin ni voin alkaa edullisesti korjaamaan näitä synkkavikoja...

Dreadnaught    16

Tilasin Autokeskuksesta 2 synkkaa, vitoseen ja kutoseen, h. 99e/kpl

Ei tuntunu synkkia löytyvän ebaysta kun jenkeistä, ja sielläkin näytti olevan 42 tollaria ketale+alv+tulli+rahti.....Ja voi saada nopeemmin Autokeskukseen...

Katsotaan jos tää restaurointi onnistuu hyvin ni voin alkaa edullisesti korjaamaan näitä synkkavikoja...

Raporttia kehiin kunhan saat selvyyden. Mua kiinnostaa ainakin ton oman kutosen korjaus.