Sign in to follow this  
Followers 0
ace

P11-144 moottorin vaihto

5 posts in this topic

Vanha moottori sanoi sopimuksen irti, jakoketju katki. Autona on primera p11-144 sport wagon SR20DE moottorilla, 140hv versio. Käykö ja saako pelaamaan p11 gt moottorin, löytyisi jo moottori, vaihteisto, johtosarja ja ecu. Tarviiko vielä jotain ja käykö laatikot keskenään?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika hiljaista on vastausten kanssa.. en itsekään tiedä tuosta käytännön puolesta, mutta asetusten mukaan suurempipäästöistä moottoria ei saa asentaa ja en muista vaikuttiko siihen muutkin asiat kuin euro normit.. jos moottori on vanhemmasta autosta, voi konttorilla joutua todistelemaan jotain.. tai sitten ei.. ja voi olla, etteivät edes huomaa mottorin vaihtoa.. mutta saattavat kuitenkin lukea moottorin koodin.

Parhaiten selvinnee kysymällä konttorilta..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lukeeko noissakaan muuta koneessa kuin SR20, eli ei sen tarkemmin variaatiosta mitään. Ajonesto tulee mieleen, oliko avain ja ecu parit keskenään....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

P11-144:n moottori on OBD-2 järjestelmällä. GT:stä puuttuu toinen lambda, egr pakopuolelta jne. Lisäksi johtosarja on erilainen, eli melkoiseksi jumppaamiseksi menee. Varaosakuvastoa selailemalla käyvät erot ilmi tarkemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis molemmat moottorit ovat sr20de, mutta eri tehoisia, 140hp vs 150hp. Niinkuin laitoin postaukseen on jo kyseinen moottori 150hp p11 Gt primerasta, myös vaihteisto (onkin kytkin vaijerilla kun nykyinen neste toiminen) johtosarja ja ecu, mietin että tuleeko ajoneston kanssa ongelmia yms? Vai olisiko järkevin silloin vaihtaa imusarja nykyisestä moottorista Gt moottoriin ja käytää alkuperäistä johtosarjaa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pelkkä raaka moottori pitäis sopia ja kaikki apulaitteen yms. siit sun autosta .Vaikka taisi toi uudempi olla alu lohkoinen ja vanhemmis rautaa, kai siihen sopii silt ne 144:sen roippeet. Niin kuin tossa jo ennemmin mainittiin P11-144 on OBD-2 ja autossa CAN väylä. Ja P11-120 on vanhan aikaisella moot ohjauksella siksi kaikki oheis rojut siit sun autosta gt:n koneeseen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0